19 Ekim 2021 Salı

Top 10 Anime Listem

 Merhaba arkadaşlar, bugün sohbet havasında bir şeyler yazmak istedim. En sevdiğim animelerin listesini çıkardım. Aslında ilk 5' te kararsızlık yaşamadım ama diğerlerine karar vermek zor oldu. Bir kısmını daha önceleri tanıttığım için kısaca geçeceğim. Sizler de en sevdiklerinizi yazabilirsiniz, fikir alışverişinde bulunmuş oluruz. :)

 Genelde fantastik, aksiyon türünü severim. Tabi ki karakter gelişimleri güzel olacak, kurgu başarılı olacak. Bunun dışında psikoloji, polisiye, dram gibi türleri severim. İlginç ve dikkat çekici konusu olan, fazla tanınmamış animeleri keşfetmeyi de severim. İzlenecekler listemde çok anime var daha. :) İlk 10' un dışında kalan ve çok sevdiğim başka animeler de var. O yüzden eğer favori animeleriniz yoksa hayal kırıklığına uğramayın. :)


1-Naruto


 Naruto' nun en sevdiğim yönü karakterlerinin detaylı oluşturulmasıydı. İnsan ister istemez karakterlerle bağ kuruyor. İlk gördüğümüzde kızıp eleştirdiğimiz bir karakter için ilerleyen bölümlerde ağlayabiliyoruz. Evet, en çok ağladığım animedir kendisi, halbuki dram türünde de değildir. Nasıl bağlanmışsam artık. Vakit bulunca Naruto' nun oğlunun sezonuna (Boruto) başlayacağım. Yıllar ne çabuk geçiyor. 😀
Detaylı tanıtım için tıklayınız. naruto , naruto shippuuden

2-Death Note


 Bu liste içinde izlediğim ilk animeydi. Akıl oyunlarını çok sevdim. Elindeki ölüm defterini kullanarak kötüleri öldüren Kira' yı mı yoksa onun peşine düşen dedektif L' i mi daha çok sevdiğime bir türlü karar veremedim. İkisinin savaşını izlemek keyifliydi. İnsan, benim elimde o defter olsa acaba ne yapardım diye düşünmeden edemiyor. :)


3-Monster


 Psikoloji ve polisiyenin harmanlandığı harika bir anime. Doktor Tenma iyiliği temsil ediyordu ve aldığı kararları yerinde buldum. Johan ise unutulmaz karakterler içinde yerini aldı. Gerçekçi bir konuyu gerçeküstü şekilde anlatan mükemmel bir yapım.
Detaylı tanıtım için tıklayınız.

4-Bleach / Shingeki no Kyojin (ikisini ayıramadım)


 İkisini de çok severim. Shingeki no Kyojin' in tamamını izlemedim fakat izlediğim kadarıyla bile şaşırtıcı, nefes kesiciydi. Surların içinde yaşayan insanların devlerle mücadelesi, büyük sırlar...
 Bleach, tarz olarak Naruto' ya benzettiğim ama karakterler yönünden Naruto' nun gerisinde kalan fantastik anime. Dövüş sahneleri çok güzeldir.


5-Jujutsu Kaisen


 Yakın zamanda izlemiştim. Karanlık atmosferi var, bol miktarda kanlı dövüşler içeriyor. Anormal karakterleriyle ile biraz uçuk kaçık bir anime. Dövüş kısımlarını heyecanla izlemiştim. İkinci sezonu çok merak ediyorum. Megumi göreyim seni, potansiyelini ortaya çıkar artık. :) 
Detaylı tanıtım için tıklayınız.

6-Fullmetal Alchemist: Brotherhood


 İzleyeli uzun zaman oldu, detayları hatırlamıyorum pek. İki kardeşin annelerini kaybetmelerinin ardından onu hayata geri döndürme çabaları başlarına belalar açar. Fırsat bulursam tekrar izleyeceğim bu ikilinin maceralarını.

7-Your Name


 Bunu pek çok kişi biliyor zaten. Görsel efekt, müzik ve kurgusuyla çok etkileyici bir anime. İki farklı kişinin kesişen yaşamı, birbirine olan bağlılığı bu kadar iyi aktarılabilirdi.


8-Ergo Proxy


 Gizemli bir bilim kurgu. İnsanlar robotların onlara refakat ettiği kubbe denilen yerlerde yaşamaktadır. Kubbenin dışında ne olduğu ise tam bir sırdır. Anime, gizemli bir karakterin kendini bulma çabası sonucunda önemli şeyleri keşfetmesini konu alır. Kurgu oldukça iyiydi. 
Detaylı tanıtım için tıklayınız.

9-Joker Game

 
 Yeni bitirdiğim bir anime. Casusluk konusu kısa ve öz olarak güzel işlenmiş. Her bölümde farklı bir casusun maceralarını görüyoruz. Etkileyici diyaloglar ve olaylar var. 
Detaylı tanıtım için tıklayınız.


10-91 Days


 Sona ne koysam diye çok düşündüm. Miyazaki' nin çok sevdiğim iki animesi var ama 91 Days konunun işlendiği dönem, gerçekçi karakterleri, şaşırtıcı olayları ile bir tık öne geçti ve tanıtım yazımda düşündüğümden biraz daha az puan vermiştim. O yüzden son sıraya bu yerleşti. İçimde vurdulu kırdılı sahnelerden hoşlanan bir aksiyonsever var ne yapayım. :))

Detaylı tanıtım için tıklayınız. 


54 yorum:

  1. Bambaşka bir alem sanki benim bunlardan hiç haberim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son 10 yılda giderek artıyor anime izleyicisi. Eskiden daha çok çocuklar için olduğu düşünülüyordu. Halbuki her yaştan insana hitap edecek anime var. Konuları da çok çeşitli ve ilgi çekici. Bloglarda birbirimizden farklı şeyler öğrenmemiz güzel oluyor. :)

      Sil
  2. Hayao Miyazaki animelerini çok severimmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhların Kaçışı ve Yürüyen Şato en beğendiklerim. :)

      Sil
  3. Bu konulara öyle Fransız'ım ki:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevenler için tavsiye, fikri olmayanlar için fikir olsun diye paylaşıyorum. Ön yargılı olanlar da vardır tabi. :)

      Sil
  4. Halen yorum yapabilecek seviyeye gelemedim bu konularda:) İzlemesem de sizlerden okuyarak fikir sahibi olmaya çalışıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu konularda muhabbet etmeye bayılırım. Animelerdeki hayal gücü ve ilginç kurgular falan filmlerde yoktur. Animeleri daha renkli bir dünya olarak görüyorum. :)

      Sil
  5. Sanırım sadece 1 ve 3 numarayı duydum. İzledim desem yalan olur. Çok vakit bulamıyorum. İlgi duyanlar için başucu listesi gibi. Emeğine sağlık Duygucuğum 😊🤚🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim Sibelciğim. :) Vakit bulmak zor olabiliyor gerçekten. Bu aralar daha çok az bölümlü olanları izledim ben de. :)

      Sil
  6. Güzel liste olmuş, içinde benim de en sevdiklerimden bazıları bulunuyor canım. Sen sailor moon'u izlemiştin ama listende yok hmm. Neden Duygu, neden? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim senin favorilerini belirtmemişsin. :) Ay Savaşçısı' na küçükken bayılırdım ama o küçüklere hitap ediyor daha çok. Zaten bölümlerin çoğu da birbirine benziyor. Şimdi de seviyorum ama listeyi oluştururken daha farklı şeyleri göz önüne aldım. :)

      Sil
  7. Ergo'yu önerinle izlemis, beğenmiş ve ilginç bulmuştum.Your Name 2 kere izlendi :) Death Note pek popüler biliyorum, bilmekle bıraktım.

    Bilim kurgu temalı ,çok övülen bir anime izlemiştim, Neon Genesis Evangelion.Memnun kalmamıştım.

    Animede drama ağırlıklı olanları daha cok seviyorum ve film versiyonluları.Bir tek dizi formatında Violet Evergarden'ı izledim.Önce filmini izlediğim için, Violet Evergarden: Eternity and the Auto Memory Doll.Tersten başlamıştım ve dizisine de bakmalıydım.Etkileyici, güzel ve sevdiğim türdendi.Bir bölümü baya ağlatmıştı bir de.

    Anime dizi izlemeye niyetlenirsem  listene uğrayacağım tekrar :) Ao Haru Ride'yi de izlemiş ve pek beğenmiştim.Devamının olmayışı kötüydü bir tek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evangelion' u çok duydum ama izlemem. Çizimleri çok kötü geldi bana, dedemden kalma gibi. 😅 One Piece' i bile çizimleri yüzünden bırakmıştım. 1000 bölümü izlemek de kolay değil gerçi. 😀
      Ben dizi formatındakileri daha çok seviyorum. Violet Evergarden' i izledim, tavsiyenden sonra. Gerçekten çok güzeldi. :) Ao Haru Ride sevimliydi ama daha güzel olabilirdi sanki. Devamını mangadan okumuştum. :)

      Sil
  8. Benim gibi sade çizgi filmlerle çocukluk geçirenler için bunlar apayrı bir sanat dalı.
    Bilgilenmiş oluyoruz, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskilerin yeri de ayrı tabi ama şimdi dönüp bakınca çizimleri ve kurguları basit geliyor biraz. Zaman ilerledikçe animeler de gelişti. :)

      Sil
  9. Hiç anime izlemedim, açıkçası çizgi filmden ne farkı var onu da bilmiyorum. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizim tarzı, kurgu ve hitap ettiği kitle yönünden çizgi filmden ayrılır anime. Çizgi filmler çocuklara hitap edip, günlük maceralar şeklindedir, karakter derinliği yoktur, olayları sorgulatmaz. Animede ise neredeyse çizerini fark edebileceğiniz kadar belirgin teknik farklılıklar vardır, karakterler detaylı ele alınır, günübirlik maceralar şeklinde değil baştan sona belli bir kurgu dahilinde ilerler. İlk aklıma gelen farklar bunlar. :) Aslında anime çizgi filmin gelişmiş ve üst seviyesidir diyebiliriz. Çizgi film cılız bir fidansa, anime koskoca dallarıyla devasa bir ağaçtır. :)

      Sil
  10. bende izlemedim açıkçası

    YanıtlaSil
  11. monsters, ergo, senden görüp listeye almıştım :) naruto da izlicem, bir dövme gördüm, biri koluna naruto kılıcı ve saç bandı yaptırmış :) fma çok severim, your name de çook, bu ikisi benim de top 10 ime girer. ayy sevdiklerim hımms, mucize uğurböceği ile kara kedi, gakuen alice, cowboy bebop, gumball, ay savaşçısııııı oleeey :)

    YanıtlaSil
  12. Naruto figürleri ve saç bandından ben de istiyorum. Varsa Zabuza kılıcı da isterim, duvara asmak vardı. 😀 Bende sadece Naruto t-shirtü var. :) Gakuen Alice' i izlemiştim, güzeldi o da. Ay Savaşçısı çocukluğumun baş tacıydı. :) Gumball komikti ama en sevdiklerimin içinde değil. Diğerlerini izlemedim. :)

    YanıtlaSil
  13. Ben o ikisini çok anarım, benden de duymuş olabilirsin. :)
    Your Name çok hoş ve etkileyici. Tekrar izleyesim var, tek bölüm zaten. Tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
  14. Sanırım çizgi romanı kastediyorsun. :) Onlar da biraz pahalı bence, hele uzun serileri almak bayağı pahalıya gelir. Okumak istersem netten okuyorum. :) Konusu şöyle: Bir öğrencinin eline gizemli bir defter geçer. Defterin üstünde notlar vardır. Yüzünü bildiğin birinin ismini ve ölüm şeklini yazarsan kişi tam da o şekilde ölüyor. Öğrenci de adaleti sağlamak için bir sürü suçluyu öldürmeye başlar ama iş çığrından çıkar tabi. :)

    YanıtlaSil
  15. Umarım hoşuna gider, tanıtım yaparsan güzel olur. :) İşlerim biterse belki ben de izlerim bugün. :)

    YanıtlaSil
  16. Naruto'yu da herkes beğeniyor herhalde. )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim açık ara farkla sevdiğim anime Naruto. :) Fantastik severler genelde yoğun şekilde Naruto, One Piece ya da Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) taraftarı oluyor. :)

      Sil
  17. Ay ne iyi geldiiii, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. Öyle gerçekten. İyi birini bile yoldan çıkarabilecek bir şey, kötünün eline geçse neler olur. :)

    YanıtlaSil
  19. Anime filmlerin iyi yanı görsel ve müziklerinin iyi olması, çünkü kısalar. Ben yine de dizi şeklinde olanları seviyorum hatta yüzlerce bölüm olanları. Uzun olunca karakterlere daha çok odaklanıyorlar, çok karakter oluyor ve bunların birbirleriyle ilişkilerini, kavgalarını falan izlemek daha keyifli oluyor. Açıkçası karakterlerin ve olayların gelişimini nakış işler gibi detaylı görmek daha çok etkiliyor beni. :)
    Death Note çok da uzun değil, izleyebilirsin bence. :) Pek manga okumam çünkü izlemek daha keyifli. :))
    En çok fantastik macera, sonra gizem ve psikoloji severim. :)

    YanıtlaSil
  20. Ayy çok güzel bir yazı olmuş. Uzun zamandır anime izlemek istiyordum yazın benim için çok faydalı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı bulmana sevindim, umarım beğendiklerin olur. :)

      Sil
  21. Selamlar, Animasyon filmlerinden tek tanıdık Your Name oldu. Onu da severek izlemiştim. Listede çoğunlukla anime dizileri var. Linkleri de ziyaret ettim. Güzel filmler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, anime filmi olarak Your Name' e benzeyen Kelimelerin Bahçesi ve Weathering With You' yu seviyorum ama sadece birini listeye koydum. :) Linkleri ziyaretinize de sevindim.

      Sil
  22. Your name'e denk gelmiştim bir tek ama izlemedim. Aslında önyargımı kırıp bir tane izlemeli artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Your Name daha çok çizimleri, müzikleri ve hayal gücüyle ön planda. Karakterleri çok fazla içselleştiremiyorsun. :)

      Sil
  23. Death Note'un yeri bambaşka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyiydi gerçekten. :) İlk 3' üm kolay kolay değişmez artık.

      Sil
  24. erkek kardeşimin de en sevdiği anime Naruto bana da o izletmişti zaten koluna da dövme yaptırmış geçenlerde :D benim de liste aşağı yukarı böyle ama ilk sırada bleach var bende çok seviyorum yaa sonra naruto sonra fma ve ölüm defteri diye gidiyor :) ergo proxy tvde denk gelmiştim çok eskiden hoşuma gitmişti ama tamamlamamıştım yakınlarda izleyecğeim onu :) your name de bu listede en sevdiklerim arasında :) film olarak en başa hep miyazakileri koyarım ama tabi ^^ çocukken de ay savaşçısı sevimli hırsız kül kedisi filan vardı ah ah bi de şehrazat vardı ama o anime sayılıyor mu emin değilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kardeşimin de favorisi Naruto. Ona ilk ben izlettim sonra gece gündüz izlemişti. :) Zevklerimiz çok benziyor, ne güzel. :) Bleach güzeldi ya, ben Ulquiorra ve Toshiro' yu sevmiştim en çok. :) Ergo Proxy de çok iyi, devam etmelisin, son iki bölümü iyiydi zaten. :)
      Ay Savaşçısı, Sevimli Hırsız' ı çok severdim ben de küçükken. :)

      Sil
    2. o zamanlar last exile ve basilisk de vardı söylemeyi unutmuşum onları da çok severim :) Toshiro evet benim de sevdiğim karakterlerden Ulquiorra sonra Nel vardı bir de Urahara da çatlak biriydi ve Renji'yi de severdim :) evet izleyeceğim onu da :) ay bi de şeyi izlesene guilty crown en sevdiklerimden o da :)

      Sil
    3. O saydıklarını izlemedim, bir bakayım konularına. :) Şu an Shoukoku no Altair izliyorum da o bitince belki başlarım. :)
      Urahara çok matraktı gerçekten. Nel ve Renji de iyiydi. :)

      Sil
    4. aa onu görmüştüm listelerde ben de ona bi bakarım :)

      Sil
  25. Senin bloğunun adı animesever olmalıymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi olurdu evet. :) Kitap, film tanıtan çok blog var ama anime tanıtımına az denk geliyoruz. Ben de bunu kendime görev edindim. Sevdiğim şeyleri paylaşmadan da duramıyorum zaten.

      Sil
  26. En son yazdığın karakter yazılarından sonra merak ettim Bleach için yazdığın yazı var mı diye, arama yapınca burda buldum :) Benim en sevdiğim anime olabilir sanırım Bleach. Sonra aklıma gelenler: Black Butler: Sebastian, Fairy Tale, Death Note (ama zıvanadan çıkmadan önceki bölümler), Hunter x Hunter, Sword Art Online...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bleach ile ilgili fazla şey yazmadım ama çok severim. Yıllar önce izleyince biraz unutmaya başladım. İchigo ve Ulquiorra savaşı en sevdiğim kısımdı, espadayı çok severdim. :) Bleach ve Naruto' yu yakın buluyorum.
      Black Butler sert ama etkileyici bir animeydi. İkinci sezonun finaline aşırı şaşırmıştım. Fairy Tail ve Sword Art Online' a biraz bakmıştım, devamı gelmedi sonra. :) Death Note her şeye rağmen vazgeçilmezlerimden biri. HunterxHunter' i hiç izlemedim ama merak ediyorum. :) Hep aynı şeyleri izlemişiz genel olarak, ne güzel.
      Bir de One Piece' i de izlemek istiyorum, en sevilenler içinde ama çizimlerini pek sevemedim bir yerden sonra bıraktım o yüzden. :)

      Sil
  27. Jujutsu Kaisen 🧡 The Promised Neverland'dı görememek üzdü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu izlemedim, bir bakayım nasıl bir animeymiş. :)

      Sil
  28. Listeden Death Note, Jujutsu, AOT ve Your Name'i izlemişim sadece :/ :D Naruto çok uzun ve İtachi reiz dışında beni etkileyen bir karakter yok diye izlemiyorum :)) Ama diğer önerilerini dikkate alacağım. Teşekkürler liste için. Senin ilk 10'unu merak ediyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listeden bayağı izlediğin anime varmış. :) İtachi dışında etkileyen nasıl olmaz. 😀 Naruto' da en az 10 karakter mükemmeldir ki izlediğim diğer tüm animelerde ancak 2 3 kişide kalmıştır sevdiğim karakter sayısı. :))

      Sil
    2. Monster izlemeye başladım. Benim tercih ettiğim animelerde komedi ögeleri olurdu çok gülerdim. Bu çok ciddi! Çok iyi tabi ama gülemediğim için üzülmüyor değilim. Çok sevdim Monster'ı.
      Naruto evrenine giremeyeceğim. Ama profilindeki karakterin bir çocukluk videosu çıktı geçen karşıma, çok üzüldüm. Baya iyi karakter var dizide, haklısın.
      Sonda 91 Days'i izlerim :)

      Sil
    3. Monster bayağı ciddi kalıyor evet. Hatta bazen bayağı sinir ediyor insanı. Yine de merak uyandırıcı, düşündürücü bir anime. :)
      91 Days klasik Japon animelerinden farklı çizim ve konu olarak. Yine de ben sevdim. :)

      Sil

Kış Bahçesi (Kitap)

    Bir süredir okuma konusunda yavaşım, Ramazan ve bayram derken günler çabuk geçmiş. Yazardan okuduğum ilk kitaptı bu, oldukça sevdim ben....