24 Ağustos 2021 Salı

91 Days (Anime Tanıtım)

 


     Zaman zaman farklı türlerde anime izlemeyi seviyorum. Mafya konulu 91 Days adlı anime 12 bölüm ve 1 özel bölümden oluşuyor. Anime Avilio' nun bir mektup alması ile başlıyor. Mektupta geçmişte ailesinin ölümünde parmağı olanların ismi yazıyordur. Avilio yıllar önce ailesi öldürülünce şehirden kaçmış adını değiştirmiştir. İntikam hırsı ile geri döner ve mafyanın içine sızmaya çalışır. 

     Anime kısa olmasına rağmen çabuk bitti diyemem. İşlenen konular biraz yavaş ilerliyordu ve karakterlerin isimlerini başlarda çok karıştırdım. Kim kimdir anlamam bayağı vakit aldı. Genel olarak yasadışı şeyler ele alındığı için sıkıldığım anlar oldu. Avilio' nun intikam alıp alamayacağını merak ettiğim için son ana kadar devam ettim. İyi ki de sıkılıp bırakmamışım sonlara doğru bayağı tahmin edilemeyecek olaylar yaşandı. Avilio hep soğukkanlı ve zekice davrandı. Hatta bazı hamleleri bana Death Note' daki akıl oyunlarını anımsattı. Tabi bu animede fantastik hiçbir şey yok, tamamen gerçekçiydi. Bir noktadan sonra, ki benim için üzücü bir sahneydi, Avilio değişti. Son birkaç bölüm çok şaşırtıcıydı. Sadece 12. bölüm pek tatmin etti. Yani kafamda önemli bir soru işareti kaldı. 13. bölüm olarak devam eden özel bölüm ise karakterlerin geçmişine aitti. 

    Eski, ünlü mafya filmlerine benziyordu anime. O yüzden bu türü sevenlere kesinlikle tavsiye ederim. Müzikleri falan farklıydı, atmosfer güzel yansıtılmıştı. Her ne kadar suç konusu işlense de insanın çıkarabileceği dersler var. Dostluk, aile bağlarının, soyadının öneminin herkes için ne kadar da farklı anlamlara geldiğini görüyoruz. Olumlu anlamda da olumsuz anlamda da şaşırtan karakterler oldu. Sınır tanımayanlar, hainler olduğu kadar fedakarlık yapanlar da vardı. Düşene tekme atmak için hazır bekleyenler çoktu. İntikam peşinde koşmanın ne kadar boş olduğunu, insanların kolayca kandırılabildiğini, kimseye güven olmayacağını görüyoruz. Biraz iç karartıcı bir anime olsa da  puanım 8/10. 

 

26 yorum:

  1. İlgi çekici, merak uyandırıcı bir tanıtım olmuş. Karakterin değişimini kötüye yordum sen üzüldüğün için. Kalemine sağlık canım, izlerim bunu şimdi yine fikrim değişti. Hem kısa da anime. :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterin değişimi konusunda fazla açıklama yapmayım, izlemen lazım. :) İlgi çekici bulmana sevindim canım, zaten kısa izlersin. Seveceğini düşünüyorum senin de, farklı geldi bana bayağı. :)

      Sil
  2. Merhabalar.
    Gerçekten çok ilginç bir anime. Ama animeler asla bana göre değil. Tanıtımlarını bir filim gibi olduğu için seviyor ve okuyorum. Anime izlemeyi denesem belki ben de seyredebilirim. Ama henüz daha deneme fırsatını yakalayamadım.
    Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Vakit ayırıp okuduğunuz ve yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Tanıtımlarımı okumaya değer bulduğunuz için sevindim. Deneme fırsatınız olsa belki seversiniz. Yine de herkesin zevki farklı tabi. :) Selam ve saygılarımla.

      Sil
  3. hım mafyali şeyleri severim, bu da olsun bakalım listede, nasıl yeticeksek onca diziye animeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin liste çok kabarık. :)) Ben genelde anime, biraz da kitaplarla idare ediyorum. :)

      Sil
  4. Mekan G.Kore mi bilmiyorum ama demek oralarda da kan davası var:) Avilio'nun ailesi öldürülmesi sebebiyle kaçıp adını dahi değiştirmesi bende öyle bir izlenim uyandırdı. Anime ilgi alanım değil. Sizin gibi gençler sayesinde en azından kabaca bir bilgimiz oluyor işte. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mekan ABD 1900lü yılların başı. :) Konu olarak içki yasağı olduğu bir dönemde mafya para kazanmak için kaçak satış yapıyor. Rakip mafya aileleri birbirine düşüyor hep. Avilio daha çocukken babası da mafyanın içindeymiş. Kendi çıkarı için adama tuzak kuruyor birlikte çalıştığı kişiler. Kan davası değil yani. :) Ama sonrası da pek iç açıcı değil Avilio açısından.
      Yorumun için teşekkür ederim. Animelerin de güzel ve farklı konuları olduğunu göstermek için olduğu kadar yazıyorum. :)

      Sil
  5. pek tarzım değil ama başarılı bir anime olduğu belli Duygu, eline sağlık teşekkür ederiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp okuduğun için ben teşekkür ederim. Senin tarzına uymuyor bu aralar, denk gelmedi bir türlü. :)

      Sil
  6. Bitirdiğimi hatırlamıyorum ama izledim animeyi. Zeki hamleleri ile güzeldi anime.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sonlara doğru daha çok beğendim. :) Sırf sinir olduğum karakterler (örneğin uzun, sarı saçlı mafya) belasını bulacak mı diye de izledim. :)) Avilio bayağı zekiydi gerçekten.

      Sil
  7. Ben de izleyecek az bölümlü anime ararken afişi görünce ilgimi çekti. Bana City Hunter da final bölümündeki sahneyi hatırlattı. :) Sonra konusuna ve yorumlara bakınca izlemeye karar verdim. Bu tarzı sever misin bilmiyorum, biraz sert ama şaşırtıcı olması ve ana karakterin başarıyla yansıtılması nedeniyle sevdim. Karakterler bayağı gerçekçiydi.

    YanıtlaSil
  8. Sarı saçlı mafya belasını buldu mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoiler olacak ama ana karakterler içinde değil söyleyim o yüzden, fazlasıyla buldu. 😀 O adam yüzünden bir bölümde midem kalktı, lazanyadan tiksindim. 😅

      Sil
    2. Garfield ile lazanyaya sempati duymuştum ben :)

      Sil
  9. 10 üzerinden 8 almışsa izlemek gerekir. :) Mafya, ajan vs. bu tarz işleri severim. Tanıtım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz yapımları seviyorsanız ilginizi çekecektir. :) Mafya dünyasını çok iyi yansıttıklarını düşünüyorum. Filmi bile rahatlıkla çekilebilir. Aslında daha fazla puanı hak eder de argo ve kötü örnek oluşturacak şeyler var. Mafya konusu için normal gerçi. Yorum için teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Anime hiç tarzım değil aslında ama mafya vs. ilgimi çekti sadece. Deneyimleyeceğim...

      Sil
    3. Belki izleyince fikriniz değişir. :) Şu an Moster diye bir anime izliyorum mesela anime sevmeyen birinin bile seveceği bir konusu var. Bitirince uzun bir tanıtım yazmayı düşünüyorum. :)

      Sil
    4. Ben de hiç anime izlemedim. O yazıyı yaz bakalım bir :)

      Sil
    5. Çok şey kaybetmişsin o zaman. 😀 Monster biraz uzun, bitirir bitirmez tanıtım yapacağım. Death Note' tan başlayabilirsin bence. Neredeyse izleyen herkesin sevdiği bir animedir. :)

      Sil
  10. Bu animeyi senin anlatımında izlemişim gibi ama izlememişim gibi de. :) Sevdiğim konu, ben buna bir bakayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemediysen tavsiye ederim. :) Mafya filmlerini falan sevmem ama bu animeyi etkileyici buldum. :)

      Sil
    2. Ben mafya dizi film kitap ne varsa severim. :) Özellikle Türk Televizyonunda ki mafya dizilerini hiç kaçırmam. :D (EDHO hariç onu hiç izlemedim.)

      Sil
    3. O zaman bunu da çok seveceksindir. Yerli dizilerden Kurtlar Vadisi' ni severdim ben de. :))

      Sil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...