7 Şubat 2022 Pazartesi

Natsume Yuujinchou 3. ve 4. Sezon (Anime Tanıtım)

 

Resim: myanimelist.net

 Natsume serisini izlemelere doyamıyorum. 😀 Son yaptığım tanıtımın ardından üçüncü (N.Y. San) ve dördüncü (N.Y. Shi) sezonu da izledim. Tabi sindire sindire izledim, günde 2 bölüm falan. Özellikle dördüncü sezon en sevdiğim sezon oldu. Gittikçe güzelleşen bir yapısı var animenin.

 Genel olarak hikaye aynı şekilde ilerliyor fakat daha maceralı olaylarla karşılaşıyoruz ve karakterler daha derin işleniyor. Hisleri çok güzel yansıtmışlar, izlerken bir anda gülüp bir anda hüzünlenebiliyorum. Natsume' nin geçmişinde yaşadığı sıkıntılara daha çok tanık oluyoruz. Gördüğü youkailer (ruhsal varlıklar) yüzünden başı hiç dertten kurtulmamış. Onları gördüğünü gizlemek için şu an bile çok yoğun uğraş veriyor. Yine de okuluna kadar gelebilen youkailer defalarca rezil olmasına, yanlış anlaşılmasına sebep oluyor. Sırrını bilen birkaç kişi var ve onların yardımı sayesinde biraz olsun bir şeyleri örtbas edebiliyor.

 Durumunu düşününce Natsume hep tetikte olan biri, içine kapanık. İlk başta onu havalı ve karizmatik bulan insanlar bile tavırlarından sonra onun garip olduğunu düşünüyor, uzaklaşıyorlar. Her şeye rağmen o çok nazik ve düşünceli biri olarak kalmayı başarmış. Kimseyi kırmak, üzmek istemiyor; kendisine bunları yaşatan youkailere karşı bile anlayışlı. Her kötü şartlarda yaşayanın kötü birine dönüşmediğini Natsume çok güzel gösteriyor. İzlerken hep sarıp sarmalamak istiyorsunuz onu. :)) 

 Biraz da yakın çevresinden bahsedeyim. Nyanko Sensei dediği kedi, yani Madara, Natsume' yi sürekli tehdit etse de her zaman yardımına koşuyor, onu hiç yalnız bırakamıyor. İkisinin dostluğuna, birbirleri için hep telaşlanmalarına bayılıyorum. Natsume' nin okulundan Tanuma ve Taki onun sırrını bilen kişiler. Tanuma youkaileri göremese de hissediyor ve Taki de eskiden beri youkailerin varlığından haberdar. İkisi de Natsume' ye yardım etmek için uğraşıyor. Bir de ruh kovucusu Natori var. Kendisi youkaileri görüp kötü olanları mühürlemektedir. O yüzden Natsume' nin etrafında çok dolanır, olmadık anlarda ortaya çıkar. Uzun bir süre iyi mi kötü mü karar verememiştim, oldukça gizemli davranıyordu çünkü. Natsume' nin başını derde sokan bir de karanlık insanlar var. Bu konuya değinmeyeceğim, izleyip görün. :))

 4. sezondaki hikayeleri daha ilgi çekici ve etkileyici buldum. Natsume iyi arkadaşlara sahip olduğu için çok şanslı. Geçmişte "İnsanlar da onlar da beni sevmiyor," dediğinde hüzünlenmiştim. İki tarafın da kendini dışladığını düşünürken iki taraftan da onu çok seven dostları oluyor. İyilikle ilgili sahneler beni hemen etkiliyor, hisleniyorum. O yüzden animeyi bayağı değişik hisler içinde izledim. Güzelliklere hasret kalmışız resmen. 😊 Alıştığımız ana karakterlerin aksine Natsume pek güçlü değil. Sadece düzgün kişiliği ve sevgisi sayesinde pek çok şeyin üstesinden geliyor. Defalarca kurtarılmak zorunda kaldığı gibi çok kişiyi de kurtarıyor. Daha yüz bölüm sürse de animenin bu atmosferinden hiç sıkılmam gibi geliyor. Güzel doğa manzaralarının da rahatlatıcı bir etkisi olduğu gerçek. Bu anime bana gerçekten huzur veriyor. Seriyi bitirince bir boşluk hissedeceğim kesin, keşke hiç bitmese. :) Benim susacağım yok en iyisi 4. sezon tanıtım videosu ile veda edeyim. 😃

 


 

Bu müziğin tatlılığına da bakar mısınız. 😀 



26 yorum:

  1. Natsume, aslında güçlü bir karakter ama gücünü kullanmıyor, tek yumruğuyla kötü yokaiları devirebiliyor aslında. Ama burada denilmek istenen başka tabi. Önemli olan iyilik yapmak, ne olursa olsun. Anime kalp ısıtıyor. Natsume çok şanslı gerçekten, haklısın canım. Madara ve Natsume favorilerim.💙 Bir de beni bu sezonda geçtin. Ardından koşarak gelmem lazım.😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam arada yumruk kullanıyor ama çabuk korkuya kapıldığı için kaç kez kaçırıldı. 😀 Yine de bu halini seviyorum, zayıf gibi görünüp herkesin kalbine dokunan biri. :)) Madara ve Natsume' den sonra Tanuma en sevdiğim. :) Bekleyemiyorum napayım bağlanmışım. 😀

      Sil
  2. Son olarak mangakası iyi ki yazmış bu eseri ve Hotarubi no Mori e'yi.💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya o da güzeldi ama bu çok daha iyi, seri olduğu için karakterleri daha iyi tanıyoruz. :)

      Sil
  3. Yazıdan çok sevdiğinin enerjisi öyle bir şekilde hissediliyor ki, benimde açıp izleyesim geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoş bir anime, kapılıp gidiyorsun izlerken. :)) Bence hemen başla izlemeye. Bölümler genelde birbirinden bağımsız zaten. O yüzden art arda fazla izlenmez ama günde bir iki bölüm çok iyi gidiyor, sanki günlük vitaminini almışsın gibi. 😊

      Sil
  4. güzel bir dünya :) bir yerinden dahil olmak gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, tavsiye ederim. :) Atmosferi biraz farklı, ona göre izlemek gerek. Güç arayışı ya da sürekli bir maceradansa iyilik, dostluk, bağlar, yalnızlık gibi konulara odaklanıyor.

      Sil
  5. Seyretmemiş olmama üzüldüm ama izleyecegim kesinlikle teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım beğenirsin. Zaten çok uzun değil sezonlar. :)

      Sil
  6. Bu anime hakkındaki heyecanın, satırlarından taşıyor resmen. :) Ben izlemedim ama listeme ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyecanımı yansıtabildiğime sevindim okurix. :)) Tavsiye ederim, ilk bölümü izledikten sonra bırakamadım ve her sezon daha iyiye gidiyor. Bir sezon 13 bölüm genelde. :)

      Sil
  7. İnşallah gün gelecek ve bende animelere hakkıyla yorum yapanlardan olacağım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah görürüz o günleri. Güzel animeler güzel etkiler bırakır daima. :))

      Sil
  8. çok merak ettim Duygu, her sezonda güzelleşmesi de çok iyi, genelde tersi olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kesin seversin sen. :) Bazı serileri gittikçe bozabiliyor ama bu tam tersi. 5. ve 6. sezonu izlemek için sabırsızlanıyorum. :)

      Sil
  9. Natsume, ilk tanıtım yazında ilgimi çekmişti. Kedi efsaneydi :) O yazıda Pankreas filmi de vardı onu almıştım ama altyazısını kontrol etmeden almışım. Çıkmamış meğerse. Kaldı öyle. Ama Belle'yi hemen izlemiştim.
    Natsume'nin son sezonlarını da seversin umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi çok matrak ya, hep güldürüyor ama gerçek formu, hele de sinirliyse korkutucu. :)) Altyazı çıkmaması kötü olmuş. Belle çok hoştu, şarkılar falan. :)
      Seveceğimi düşünüyorum son sezonları da bakalım. :)

      Sil
  10. hımm, senin yazdıklarını hep izliycem zaten işallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Deep, bu seri çok minnoş ve aynı zamanda etkileyici. :)

      Sil
  11. Anime seyretmeyince yorum olayı olamıyor malesef. Bu ara biraz azaldı seyretmelerim sanki. Şu aralar da oscar adaylarına bakıyorum bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de filmlerle aram yok. Çok nadiren bakarım, animeler bana iyi geliyor kopamıyorum. :)

      Sil
  12. Herkese anlayışlı olabilmesi harikaymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten, çok örnek bir karakter. :)

      Sil
  13. Hiç anime izlemedim desem :)

    YanıtlaSil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...