11 Şubat 2022 Cuma

Drizzt Efsanesi 2.Kitap- Sürgün (Kitap Tanıtım)

 

 



 "Ruh. Parçalanamaz ve çalınamaz. Ümitsizliğin pençesindeki bir kurban ve 'efendisi' de tersi olduğuna inanmaktan hoşlanacaktır. Ama gerçekte, ruh kalır, bazen derinlere gömülür ancak asla tamamen yok edilemez."

 

 Drizzt Efsanesi serisinin ikinci kitabı Sürgün ile devam ediyorum. Daha önce ilk kitabı yazmıştım, buradan  ulaşabilirsiniz.

 İlk kitapta Drizzt ailesi ve kendi ırkı ile yaşadığı sorunlar yüzünden Menzoberranzan' ı terk etmişti. Bu süreçte hayatı kolaylaşmaz çünkü yalnızdır. Yeraltının derinliklerinde yaşamak için türlü vahşi ırkla mücadele ederken yanında sadece oniks heykelciği vardır, yani belli zamanlarda çağırabildiği panter...

 Zorlu yaşamı Drizzt' i olduğundan daha sert birine dönüştürür. Birgün kendisini öldürmek için peşine düşen aile üyelerine rastlar ve Drizzt kapışma sırasında içindeki karanlık yanın açığa çıktığını fark eder. O günden sonra kendini iyice kaybettiğine inanan Drizzt yalnız olmakla başa çıkamaz hale gelir. Bir ses duyabilmek maksadıyla kendi ırkı kara elflere düşman olan yer altı gnomlarının mekanına gizlice girer. Benliğini tamamen kaybetmektense düşmanın kapısında ölümü göze almıştır. Daha önce kara elflerin elinde çok sayıda gnomun can vermesi nedeniyle onların kendisini sağ bırakmayacağını düşünmektedir ve kısa sürede yakalanır. Böylece sonraki hayatı tamamen değişir.

 Ben bu kitapla Drizzt' e daha çok bağlandım. İlk kitapta ailesi yüzünden çok sıkıntı çekmişti, burada ise kaçıp kurtulamadığı şeyler ve yalnızlık yüzünden bayağı zorluğa katlanıyor. Tutunabileceği iyi dostlar bulması onu içinde bulunduğu ikilemden bir nebze de olsa kurtarıyor. Bu kitapta Drizzt' in iç sesi, pişmanlıkları ve ruh haline daha çok odaklanılmış. Bu da karakteri sadece dövüşüp duran biri olmanın ötesine taşıyıp ona gerçekçilik katmış. Okurken sürekli acaba Drizzt şimdi ne düşünecek, ne yapacak diye merak ettim ve sanki bir arkadaşımmış gibi hissettim. Drizzt dostlarına çok bağlı ve son ana kadar ümidini kesmeyen biri. Kaç kez ölümden dönse de doğru olduğunu bildiği şeyi yapmaktan geri durmaz. Annesinin zalimlikleriyle mücadele etmek zorunda kalıyor hep. Yeraltı ona hep acı kaynağı olduğu için sonunda yönünü yüzeye çevirmeye karar veriyor.

 Yazarın üslubunu da seviyorum. Her şey akıyor gidiyor, belli bir uyum içinde. Dövüşler ve olaylar heyecanlı, betimlemeler gerektiği kadar ve mükemmel, karakter gelişimleri başarılı. Severek okudum.


"İnatçı gençliğimde, tek başıma ayakta durabileceğime, düşmanlarımı kılıç ve ilkelerle fethedebilecek kadar kudretli olduğuma inanırdım. Kibir, sırf kararlılık sayesinde çaresizliğin kendisini bile yenebileceğime ikna etmişti beni. İtiraf etmeliyim ki, inatçı ve budala bir gençtim, çünkü şimdi ne vakit dönüp o yıllara baksam, apaçık görüyorum ki, nadiren tek başıma kaldım ve nadiren tek başıma kalmam gerekti. Her zaman sadık ve değerli dostlar vardı; istemediğime inandığımda bile ve bunu yaptıklarını fark etmediğim zamanlarda dahi bana destek veren dostlar."


41 yorum:

  1. Ne güzel analiz etmişsin Duygucuğum. Çok akıcı bir kitap olduğu belli. Girizgahdaki alınıtıyı da çok beğendim. Emeğine, yüreğine sağlık. İyi hafta sonları :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibelciğim. :) Güzel bir seri, karakter de iyi düşünülerek yazılmış. Mutlu hafta sonları. :)

      Sil
  2. Efsanelerden biri kesinlikle, çok fan'ı olmamasına rağmen ben seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de efsane. Çoğu kişi kurguya ya da macera kısmına bakıyor işin ama bu yazar bence o fantastik dünyayı ve karakterleri çok gerçekçi anlatıyor. Değişik bir tarzı var, okumayı seviyorum. Bazı çok övülen kitaplardan daha çok seviyorum. :)

      Sil
  3. Seriyi okumadım ama epik fantastik hissi veriyor. Bir ara mutlaka okumalıyım. Çok güzel anlatmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o türde bir seri. :) Seversin umarım. Uzun bir seri ama en azından ilk 3' ü okumalısın. Seversen devam edersin belki. :)

      Sil
  4. Harika anlatım sanki bana kitabı oku dercesine yazılmış okumam artık şap şart galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni gülümsetti. O halde fırsat olursa muhakkak okumalısınız. :))

      Sil
  5. İlk üç kitabı bilhassa önermiştin, aklımda hala ve umuyorum ki fırsat bulabileceğim bir gün. Alıntılar hoş, hikayenin derinleştiği de yazdıklarından aşikar. Güzel bir hafta sonu diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilk 3' ü özellikle önerdim. :) İnternette okumuştum, yazar seriye 4.kitapla başlamış aslında ve Drizzt karakteri çok tutulunca onun geçmişini anlatan ilk 3 kitabı sonradan eklemiş. Yani bu kitaplarda karakter daha ön planda. :) Ben de güzel hafta sonları dilerim. :)

      Sil
  6. Bir önceki kitabın tanıtımında menekşe gözlü bebek tanımlaması bana kahramanın kız olduğunu düşündürtmüştü. :) Kapaktaki fotoğrafı da nasıl yorumladıysam artık... Şu an kendime gülüyorum. Serinin 20 kitaba kadar çıktığını öğrenmek beni daha da şaşırttı. ;)
    Drizzt Efsanesinin ikinci kitabıyla tanışmak güzeldi, son paragrafta gençlikle ilgili tanımlamalar hoşuma gitti. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen olabiliyor yanlış anlamalar. :)) Seri çok uzun gerçekten, tamamlamak da isterim ama fiyatlar uçtu bayağı. Belki işe girersem alırım devamını. Yazardan memnunlar ki o kadar kitabı basabilmiş. :)
      Alıntı yaptığım kısımlar kitabın bazı bölümlerinden önce gelen kısa yazılardan. Buralar Drizzt' in ağzından yazılmış, sanki mektup okur gibi okuyoruz. İlginç olan gelecek bölümlerden gelmiş de burada bize anılarını anlatıyor gibi, yani kastettiği gençliği bu ilk kitaplardaki anlar aslında. :) Güzel yorumun için teşekkürler. :)

      Sil
  7. hımm saol, evet yazmıştın, drizzt demek hoş o zaman, salvatore tamam okunur tabii, dungeons dragons ile ilgili bişeyler okumuştum ama hatırlamıyorum, yoksa bunun oyunu mu vardı, oynadım sanki, yabancı gelmedi yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salvatore çok iyi yazıyor ya çok beğendim. :) Sen söyleyince baktım da oyunu varmış sanırım, oyunlarla pek ilgim olmayınca bilmiyordum. :)

      Sil
    2. oyunu var, ve seri filmleri de var, izlemiştim, izleyebilirsin yaniii :)

      Sil
    3. Kitapları bitireyim de sonra bakabilirim o zaman. :)

      Sil
  8. Bu türden kitapları okumak için kendime şans vermeliyim ve tabii kitaplara.
    Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Değişik kitaplar okumak iyi gelebilir. Bu seriyi seviyorum, okuyunca mutlu hissediyorum. O yüzden bir kitaptan ne aldığımız kadar kitabın bize hissettirdiği güzellikler de önemli. :)

      Sil
  9. Bu tarz kitapları okumayı pek tercih etmeyen biri de olsam kitap, tanıtımın sayesinde beni kendisine çekti. Emeğine sağlık, güzel bir tanıtım olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Herkesin ilgi alanı farklı tabi de ben böyle iyi işlenmiş fantastik kitapları klasiklerden çok daha fazla seviyorum.

      Sil
  10. Evet biraz zaman alacak. Kafam dağılsın diye ara ara okuyorum. :)

    YanıtlaSil
  11. Yanıtlar
    1. Güzel seri, bitmesin diye ara vererek okuyorum. Şimdi başka kitapları okuyorum. :)

      Sil
  12. Dostlarına çok bağlı ve ümidini hiç kesmemesi hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  13. Yazarı ilk defa duydum ama merak ettim Duygu; Dungeons and dragons ibaresi ilgimi çekti ayrıca:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın dilini çok seviyorum, dövüşleri bile farklı anlatıyor. :) Oyunlara pek ilgim olmadığı için o tabiri bilmiyordum, Deep bahsetti. :)

      Sil
  14. Merhabalar.
    Okuduğunuz kitap tanıtımlarınız bile çok muhteşem. Konu ve içerik olarak ilgi alanına girmeyen birinin bile hemen bu kitabı elde edip okuyası geliyor. Kaleminize emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Güzel yorumunuz mutlu etti. Sevdiğim kitap ya da dizi olunca elimden geldiğince daha iyi tanıtmaya çalışıyorum. Herkesin zevki farklı olsa da bazı kitaplar kendi türünde daha öne çıkıyor, ben de elimden geldiğince aktarmaya çalıştım. Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. :) Selam ve saygılarımla.

      Sil
  15. Okumadığım bir kitap. Yazarı tanımıyorum. İnsan dilini sevdiği bir yazarın tüm kitaplarını edinmek istiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten. Başka biri yazsa bu seriyi bu kadar sevmezdim. Kendine has bir tarzla yazanlar hep ilgi görür. Kurgu ne kadar iyi olsa da anlatım dili güzel değilse sevilmiyor. :)

      Sil
  16. İnatçı gençliğimizde inandıklarımızın çoğu yerle bir oldu.En azından benim için öyle oldu.Son paragraf çok etkileyiciydi.Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençken insan her şeye gücü yeter, her şeyi çözer, hedefleri gerçek olur sanıyor. Sonra istemeye istemeye kabul ediyoruz bazı şeyleri. :) Bu alıntıda da tek başına mücadelenin zor olduğu, sağlam dostlara güven duymak gerektiği belirtiliyor.

      Sil
  17. Uzun zamandır bu tür bir seri okumamıştım, tanıtımı görünce çok heveslendim, tavsiye için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ilgini çekmesine sevindim. :) Tavsiye ederim, fırsat buldukça seriyi tamamlamaya çalışacağım ben de. :)

      Sil
  18. Okumadığım bir yazar ve kitap.Ama çok ilgimi çekti, okuma listeme ekledim sagol canım😍

    YanıtlaSil
  19. Henüz okumadım fakat yazınızı okudum ilgimi geçti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginizi çekmesine sevindim, güzel seridir. :)

      Sil
  20. Fantastik tarz kitapları seviyorum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de severim, farklı dünyalar ilgimi çekiyor. :)

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...