7 Kasım 2021 Pazar

BCP Ekim- The Man From Earth


 

 Bu ayı boş geçmemek adına bir film izleyim dedim. Bu ayın teması ütopya, distopya, bilimkurguydu.


 Üniversitede görevli John bir gün okuldan ayrılıp taşınma kararı alır. Meslektaşları onu gitmeden ziyaret etmek ister ve neden aniden çekip gittiğini sorarlar. John arkadaşlarının ısrarı üzerine çok uzun süredir yaşadığını söyler ve hayatını anlatır. Ziyaretçilerden kimisi inanmış gibi yapıp sorular yöneltir ve böyle aralarında uzun bir sohbet başlar.


 Film tek mekanda geçiyor ve sohbet havasında ilerliyor. Ben görüntü kalitesini beğenmedim, oyunculuklar da aman aman değildi. Konu dikkat çekici olsa da bazı kısımlarda diyaloglar bana yüzeysel ve zayıf geldi. Filmin çok abartıldığını düşünüyorum. Karakter kendince geçmişten kanıtlar sunmaya çalışıyor, dinlere değiniyor falan. Bahsedilen şeyler hep duyduğumuz, birilerinin söylediği şeylerdi zaten. Ortamdakilerin tepkisi hariç bir şaşırtıcılık yoktu benim açımdan. 

39 yorum:

  1. İzlemeye gerek yo o zaman:) Mutlu haftalar şimdiden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin düşüncesi farklı olabilir. Bana göre ortalama bir filmdi. Mutlu haftalar dilerim ben de. :)

      Sil
  2. Çok duyulup el gitmyen filmler var.Bu film de benim için onlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç duymamıştım, ne izlesem diye bakınırken tesadüfen gördüm. :)

      Sil
  3. Truman Show'u izle Duygucum. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce onu seçmiştim aslında Mervecim, keşke ona başlasaymışım. 😀

      Sil
  4. Bu film hakkında yayın yapman iyi olmuş Duygu :) İşimizi kolaylaştırdın. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos, rica ederim. Belki başkalarına hitap eder bilemiyorum. :)

      Sil
  5. Tanıtım için teşekkürler Duygu:)

    YanıtlaSil

  6. Sanırım bir kaç yerde rastlamıştım ama izlemedim.
    Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde çok övgü almış ama sanırım bana pek hitap etmedi. :)

      Sil
  7. izlemedim, izlemem o zaman, pekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneni çok Deep, o yüzden bana çok bakma. :))

      Sil
  8. Onu söylemeyim müfred, izleyeceklere spoiler olmasın.:) 14000 yıldır yaşadığını söylüyor adam. :)

    YanıtlaSil
  9. Filmi duymuştum ama izlememiştim. Senin yorumun filme negatif bakmama neden oldu. Ama dediğin gibi yine de bir bakmak lazım :)

    YanıtlaSil
  10. Ya konu ilginçmiş:) Ekşi sözlükte epey tartışılmış. 12 Angry Man filmine benzetiyorlar. İzlemeyi düşünüyorum doğrusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu izlemediğim için karşılaştırma yapamam ama size hitap edebilir bu film. :)

      Sil
  11. Bu filmin ikincisini de çektiler. Sonunda da üçüncüsü için açık kapı bıraktılar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkincisi olduğunu fark ettim de üçüncüyü bilmiyordum. :)

      Sil
  12. Konu ilginç ama bana da hitap etmez bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana hitap etmeyebilir evet, beni de çok sarmadı. :)

      Sil
  13. Truman Show'u, kesin izlemelisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda ama fırsat bulursam bakmaya çalışırım. :)

      Sil
  14. Tanıtım için teşekkürler. Yayınlandığı yıl büyük ses getirmiş bir filmdi ama fikir sunumubence de başarılı değildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç, hiç hatırlamıyorum. Filmleri pek takip etmediğim için sanırım. Ancak orada burada gördüklerimi duyuyorum. :) Demek aynı düşünmüşüz film hakkında.

      Sil
  15. O zaman kalsın diyorum, zaten bu tarz filmlere gelemiyorum ama :D Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Herkesin ilgi alanı farklı tabi. :)

      Sil
  16. İzlememiştim bu filmi sanırım izlememe de gerek yok :) Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok ilgimi çekmedi, teşekkür ederim. :)

      Sil
  17. Bu filmi izleyeli uzun zaman oldu. Ben izlediğimde beğenmiştim ama şimdi izlesem ne düşünürüm bilmiyorum. İkincisi çıktı yakın zamanda. Onu izlerim belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkincisini sonradan öğrendim ama izlemem galiba. :) Üzerinden çok vakit geçince insan unutabiliyor biraz.

      Sil
    2. Filmi izledim ve açıkçası çok hoşuma gitti. devamı da varsa mutlaka izlerim. Aynı adla mı acaba?

      Sil
    3. Momentos aynı isimli galiba devamı da, tam hatırlayamadım.

      Sil
  18. duyup da izlemediğim filmlerden biri konusunu bilmiyordum ama adı çok geçiyordu bir ara :) durgun tek mekan filmlerinde sürükleyiciliği yakalamak ve fikri yeterince iyi aktarmak zordur demek ki pek başarılı değil :D

    YanıtlaSil
  19. Tek mekanda geçen filmler biraz sıkıyor gerçekten. Bana pek hitap etmedi ama başkaları sevebilir. :)

    YanıtlaSil
  20. Ben baya beğenmiştim bunu. 🙂

    YanıtlaSil

Gidilemeyen Gezi 🙄

   Bugün için bir ay önceden bir turla görüşmüş yer ayırtmıştım. Çok da hevesliydim ama ben ne zaman bir şey istesem en küçük şeyler bile ol...