1 Kasım 2021 Pazartesi

Shoukoku no Altair (Anime Tanıtımı)


  Türkleri anlatan bu anime neden bu kadar az biliniyor çok merak ediyorum. Biraz masalsı, destansı yapısı var ve hayali, tarihi kurgudan oluşuyor. 24 bölümlük ilk sezonu bitirdim, devamı sanırım gelmeyecek. Mangası var ama okumam sanırım.

 Telaffuzlar başta komik geliyor ama alışıyorsunuz bir süre sonra. :) Tugrili Mahmuto, İburahimu şeklindeki telaffuzları çok duyuyoruz. 😀

 Konusundan kısaca bahsedeyim memleketi düşman tarafından yok edilen Mahmut Paşa savaşlardan nefret etmektedir. Küçük yaşta paşa olup divana girer. Burada padişahlar yok divanı yöneten paşalar karar alıyor. Mahmut tekrar aynı acıları yaşamak istemediği için elinden geleni yapar. Cesur kişiliği ile dikkatleri çeker. Animede hep Mahmut' un uluslararası ilişkilerde izlediği yolu, başarılı savaş stratejilerini görüyoruz. 

 Şimdi kendi yorumuma geçeyim. Başta küçük yaşta olan sarışın paşayı yadırgasam da mor saçlı Zağanos Paşa' yı göründe buna da şükür dedim. 😅 Zehir Zağanos Paşa' nın adı gibi zehir bir kafası var. Planları, düşünceleri güzel yansıtılmıştı. Mahmut başta acemice davransa da sonra ülke ülke gezip kendini geliştirdi. Ancak her bölüm ayrı ülkede takılması, ekibine elini kolunu sallayanın girmesi abes olmuş biraz. Yine de akıl oyunlarını, insanları kolayca yönlendirebilmesini, savaş stratejilerini izlemek keyifliydi. :)

 En çok Zağanos ve Mahmut' u sevdim. Çok renkli karakterler de vardı. Orhan çok sevimliydi, sürekli sevdiği kıza "Haaaanım Ayşeeaa" gibisinden ettiği hitap her defasında gülmeme sebep oldu. Bu, Armut Ayşe ne şanslı dedim. Adam nelere katlandı senin yüzünden. 😄 Kartal İskender' i unutmayım, rolü büyüktü. :)

 Genel olarak beğendim animeyi ama daha iyi olabilirdi. İlk iki bölüm garip ilerliyor, 3'ten sonra çok daha iyi oldu ama sonlara doğru her şey çok hızlı gelişti. Karakterler yüzeysel geçildi, savaşlar çok hızlı sonuçlandı. Kıyafetler, mekanlar çok iyiydi. Halı desenine, ince belli bardağa kadar her şeye dikkat edilmiş, özenilmiş. İzlemeye değerdi, tavsiye edeyim. 8/10.






 

33 yorum:

  1. Benden bahsetmeyi unutmuşsun animeyi ben söylemitim sana. 12.bölümdeyim ben geriden geliyorum. Bu anime kurgusal Türkiye devletini anlatıyor diye izlemek boynumun borcu oldu. Görev gibi izliyorum. Savaşlar çok hızlı geçmese biraz daha uzatıp anlatsalar daha iyi olacak, bir de Tuğrullu Mahmut Paşanın 17 yaşında olması beni güldürüyor. Ve son olarak Halil Paşa, Zaganos Paşa ve Mahmut Paşa Osmanlı zamanında yaşayan gerçek paşalardan esinlenilmiş, tabi tarihi kurguyla karıştırıp değiştirmisler kafalarına göre. İlginç bir anime ve tanıtım yazısı da çok hoş, Hanım Ayşeee beni güldürdü. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama senden önce de görmüştüm, sonra araya başka animeler alınca unuttum. Tekrar hatırlattığın için teşekkür ederim canım. 😀
      Mahmut küçük oluşu biraz gerçekçilikten uzaklaştırmış sanki ama güzeldi yine de sevdim. Esinlenmeler muhakkak olmuştur da çakma Einstein görmeyi beklemiyordum hiç. 😂
      Değerli yorumun için teşekkür ederim Mervecim. :)

      Sil
  2. Hiç anime izlemedim. O yüzden pek fikrim yok. Ama Türkleri anlatması hoşuma gitti izlemeden. Aklımın bir köşesinde bulunsun Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim. :) Tamamen gerçekleri anlatmıyor tabi, hayali yönü ağırlıkta ama güzel yine de.

      Sil
  3. Kendimi katmasam olmazdı Duygucum ehehe haklısın ben hatırlattım. :D Rica ederim tanıtımların keyifli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni anmayarak hata ettim. :D Beğenmene sevindim.

      Sil
  4. Mor saçlı yapmışlar evet, tam Japon anime karakterlerine benzemiş. :) Aslında anime komik değil ama isimler falan biraz komik Zehir Zağanos, Armut Ayşe :)) Savaş animesi, bayağı kelle uçuyor yani. Bu kadar az tanınmasına ben de şaşırdım. Mahmut' u bayağı zeki, karizmatik yapmışlar. :)

    YanıtlaSil
  5. Onlar renkli saçlı çizimlere çok alışkın, biraz renk katalım diye yapmışlar sanırım. Kırmızı, turuncu saçlı da var ama biraz daha doğal görünüyor onlar. :)
    Hangi okulmuş yeğeninin okulu. O kadar serbest olması ilginç gerçekten. Bizde saç salmak bile yasaktı. :)

    YanıtlaSil
  6. İlginçmiş. Anime çok sevmememe rağmen şu an hala senin Joker Game'i izliyorum. O bittikten sonra bir süre anime izleyemem sanırım. Sonrası için not aldım ama sağol=)

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Joker Game kolay izleniyor, her bölüm farklı karakterler üzerinden ilerlediği için. :) Yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  7. Bir Japondan Türk tarihli anime ilginçmiş sahiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç gerçekten, şaşırmıştım ben de. :)

      Sil
  8. hımm, çok iyi dememişsin ama bi bakarım tabii, konu ilginçli :) last exile izliyorum, sanırım sana uyar, çizeri naruto nun çizerlerinden :) bir de elfen lied izledim, o daha değişik, karanlık, nana da biricik devam ediyor, hepsini yazcam yakında, bcp de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak güzeldi, bazı kusurlar olsa da. :)
      Last Exile nasılmış, bakayım, elden lied pek ilgimi çekmiyordu, nanayı merak ediyorum. :) Bcp teması neydi ya, ben görmedim. :)

      Sil
    2. distopya, ütopya, bilimkurgu, bu hafta izle bişiler yaz sen deeee hadiiiii :)

      Sil
    3. İzlersem film izleyim o zaman, çok vaktim kalmadı. Teşekkürler. :)

      Sil
  9. Türkleri anlatan bir animeyi ilk defa duydum:) Nerden akıllarına geldi acaba:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylentilere göre çizgi romanı(manga) yapan kişi tarih mezunuymuş ve uzmanlık alanı Türkiye Tarihiymiş. Manga detaylıymış, o yüzden daha çok beğeniliyor. Animeyi biraz daha uzun ve yavaş yapsalar iyi olurdu. :)

      Sil
  10. Bu süpermiş Duygu çok merak ettim izleyeyim hattâ Japon mektup arkadaşıma da bahsedeyim:) eline sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifliydi, bir dolu karakter vardı. Umarım beğenirsin. :) Japon mektup arkadaşın mı var? Ne kadar güzel. 😀 Sevgiler. :)

      Sil
  11. Fragman Türkçe diye baktım ama değilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Youtube' da çok az video var, Türkçe alt yazılı fragman da yoktu, ilginç. :)

      Sil
  12. Hem manganın yazarinin hem de animasyonun yönetmeninin diğer işlerini de incelemek lazım. Türk hayranlığı varsa belki başka işleri de çıkar ortaya. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manga yazarı tarih mezunuymuş, Türk tarihine hakimmiş ama başka yapımları var mı bilmiyorum. Araştırmak lazım. :)

      Sil
  13. Bu animeyi ilk çıktığı zamanlar da duymuştum :) Her nedense atlamışım, not alıyorum kenara.
    Ben de tarihi anime konusunda Nobunaga Concerto'yu öneririm. Her ne kadar çizimleri animevari olmasa da hem on bölümde bitiyor oluşu, openingin güzelliği ve çokça sürükleyiciligi ile ben epey bir beğenmiştim. Japon tarihi üzerine, time travel türünde çok keyifle izlediğim bir animeydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu hiç duymamıştım, bir göz atayım. Kısaymış zaten. Teşekkürler, merak ettim. :)

      Sil
    2. Rica ederim, umarım siz de beğenirsiniz :)

      Sil
  14. Ben anime izlemiyorum hiç, belki de izlesem beğenirim ama ilgi alanıma girmedi hiç.Anlatmalarina bakılırsa kesin güzeldir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese hitap etmeyebilir tabi, konusu da değişikti. :)

      Sil
  15. Türkleri anlatan anime olduğunu bilmiyordum.

    YanıtlaSil
  16. Emeğine sağlık, güzel bir yazı olmuş gene Fragmanı izlerken Mor saçlıya düşmüştüm. Demek Zağanos Paşaymış. Sevindim. Anlaşılacağı üzere daha izlemedim. İlk fırsatta burdayım ama. Genel olarak olumlu bakmana çok sevindim. İsim telaffuzlarına çok güleceğim ben de :D 17 yaş evet sinir bozucu 🤧 ama shounen olunca tabi genç erkeklere yönelik, e karakter de kendileri gibi olsun diyorlar haklılar yazıklar olsun 🤧 kendi yaşımda sevdiğim tek anime karakteri yok ya neredeyse hepsi benden genç döveceğim anime sektörünü 🤧😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor saçlı iyiydi, sevdim bayağı. :)) İzleyince seversin bence. 😀 Telaffuzlar çok komikti gerçekten. :)) Ben de çok küçük karakterleri sevemiyorum ama iyi, büyük karakterler de var neyse ki. İsyanında haklısın. 😆

      Sil

Bir Karakter Meselesi 20 (Mikasa Ackerman)

 Çok sevdiğim kadın karakterlerden biri, Attack on Titan animesindeki Mikasa'dan bahsedeceğim.  Çocukken yaşadığı bir felaketin ardından...