17 Mayıs 2021 Pazartesi

Beyaz Gemi (Kitap Tanıtımı)

 


Geçenlerde bu kitabı görünce hemen aldım. Cengiz Aytmatov' un henüz hiçbir kitabını okumamıştım. Kitap durağan başlayıp yavaşça insanı içine çekiyor. İlk elli sayfadan sonra daha ilgiyle okumaya başladım.

Akrabalarıyla yaşayan çocuğun hayal dünyası, dedesine ve onun anlattığı boynuzlu maral hikayelerine olan bağlılığı içinize işliyor. Çocuk o kadar masum ki balık olup uzaklara gitmek istiyor. Yazar çocuğun içindeki özlemi farklı şekillerde çok güzel aktarıyor okuyucuya. Dede Mümin hep hor görülen biri. Kızı (çocuğun teyzesi) kısır olduğu için içkici damadının zorbalıklarına katlanmak zorunda kalması iç burkucu.

Kitap boyunca güçlü olanın zayıfı ezmeye çalışması, zayıfın çeşitli gerekçelerle ses çıkaramaması, anlayışsız ve çıkarcı insanların çıkardığı sorunlara şahit oluyoruz. Bunlardan en çok çocuk etkileniyor, kalbi parçalanıyor adeta. Tüm olanlardan kaçmak istiyor.

Yazarın dili akıcı ve üslubu etkileyici. Kitabın sonunda daha buruklaşıyor insan. O insanların hepsine sinir oldum okurken. Boş sohbetlerine, anlamsız kahkahalarına, arsızlıklarına... Romanın sonunda yer alan, yazarın kitap hakkındaki açıklamaları da çok değerliydi. En azından kitabı hangi hislerle yazdığını daha iyi anlıyoruz. Herkese okumasını tavsiye ederim.

32 yorum:

  1. tam da bu kitaba başlayacaktım :D bir kitabını daha okumuştum iyi bir yazar :) Yazın çok güzel başarılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gamzeli Kız. Evet, iyi bir yazar. Daha önce okumuş olsaydım keşke. :)

      Sil
  2. Bu kitaba bayılıyorum. Geçen sene okula gidebildiğim birkaç ay içerisinde edebiyat öğretmenimiz sınıfı sekiz gruba bölüp her gruba okuyup hakkında sunum yapmak üzere bir kitap vermişti. Benim grubuma da Beyaz Gemi denk gelmişti. Çok etkileyici bir kitap. Adını duyduğumda hala içim ürperiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok etkileyici bir kitap. Konusunu da bilmiyordum sadece yazar için aldım. Okunması gereken bir kitap. :)

      Sil
  3. okumayı istediğim bir kitap bende olması lazım stokları bir gözden geçiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elinizde varsa muhakkak okuyun. Beğeneceğinize eminim.

      Sil
  4. Ben de cok cok severek okumuştum

    YanıtlaSil
  5. okudum, güzel tabi, aytmatov çok iyi ya bi dolu okudum, cemile çok güzeel :)

    YanıtlaSil
  6. İlk annem okumuştu ve okuma ağlarsın demişti bana :D Okudum ve ağladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkileyici gerçekten. Özellikle de sonu. :)

      Sil
  7. Evet, bu kitap çok tanınmış. Aslında lisede öğretmen ödev verince bunu seçmiş sonra kitapçılarda bulamamış, başka kitap almıştım. O zaman okuyamadım diye şimdi görünce aldım. :)

    YanıtlaSil
  8. Bu fazla kalın değil. Kısa sürede bitecek bir kitap. :)

    YanıtlaSil
  9. Çocuklara üzülüyorum böyle durumlarda hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan üzülüyor. Büyükler bir de onların açısından düşünemiyor pek.

      Sil
  10. Güzel bir kitap yorumu, daha çok yapmalısınız bence 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Fazla kitap okumuyorum ama yazarım okudukça. 😊

      Sil
  11. Okuduğum ve önerdiğim bir kitap. Kitap çok güzel.
    madem daha Cengiz aytmatovun kitaplarını okumamışsınız o zaman ben bu yazarındiğer kitaplarını önereyim hepsi birbirinden güzel . En çok okuduğum yazarlar arasında. Gün olur asra bedel olsun , elveda gül sarı olsun , İlk öğretmenim, toprak ana yani kısacası daha sevmediğim kitabı çıkmadı hepsi birbirinden etkileyici , sürükleyici ve güzel .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinizin bir çoğunu duymuştum. Tavsiye için teşekkür ederim, fırsat buldukça okuyacağım. :)

      Sil
  12. Muhteşem bir yorum olmuş. Pazar günü gazetede!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun ve bana yer verdiğin için teşekkür ederim İrem. :)

      Sil
  13. Bu kitabı satın alalı yaklaşık 3 yıl oldu ancak bir türlü fırsat bulup okuyamadım, kısa ve net bir şekilde özetlemişsiniz, kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için. Kitabın elinizde olması iyiymiş. :)

      Sil
  14. Okumayı çok istediğim bir kitap, çok güzel yorumlamışsın. :)

    YanıtlaSil
  15. Güzel bir tanıtım olmuş, merak ettim ve okunacaklar listeme ekledim. Liste biraz uzun ama mutlaka bakacağım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtımı beğenmene sevindim. :)

      Sil
  16. Cengiz Aytmatov'un adını sıkça duyuyorum ancak henüz hiçbir kitabını okumadım. Eşim okumuş, çok beğendiğini söylüyor. Benim de yazından bir ön bilgim oldu, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kez okudum yazarı. Diğer kitaplarını da almayı düşünüyorum artık. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  17. Aldığım ama okumayı erteledigim bir kitap benim gibi duygusal birinin böyle kitaplar okuması nekadar doğru olur bilmiyorum:) duygu bogulmasi yaşarım herhalde... sevdiğim bir yazar GUN OLUR ASRA BEDEL" okuduğum kitaplardan okumadıysanız tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygusal olanlar için okumak biraz zor olabilir.
      O kitabı çok duydum, fırsat olursa alıp okumak isterim. Teşekkürler. :)

      Sil

Gidilemeyen Gezi 🙄

   Bugün için bir ay önceden bir turla görüşmüş yer ayırtmıştım. Çok da hevesliydim ama ben ne zaman bir şey istesem en küçük şeyler bile ol...