23 Ocak 2022 Pazar

BCP Ocak- Natsume Yuujinchou / Kimi no Suizou wo Tabetai/ Belle

 

 Blogları Canladırma Projesi ile ilgili kuralları Okurix paylaştı, katılmak isteyenler bilgilere buradan ulaşabilir. Ocak ayının teması Uzakdoğu - Çizgi Roman. İstediğiniz film, dizi, animeyi izleyebilir; kitap ya da manga okuyabilirsiniz. Ben bu ay için birkaç anime izledim, hemen tanıtıma geçiyorum.  


Resim: aminoapps.com


 Natsume Yuujinchou (1. Sezon)

"İsmini sana geri veriyorum."

 Animenin ilk sezonu 13 bölümden oluşmaktadır. Ana karakterimiz Natsume küçüklüğünden beri youkai denen ruhsal varlıkları görmektedir. Tabi çocukken bunu insanlara söylediğinde herkes onu yalancılıkla suçladığı için gördüklerini kimseye anlatmamaya başlar. Kimsesiz olduğu için çeşitli akrabaları ona bakmıştır ve şu an yanında yaşadığı aileyse onu gerçekten sevmektedir. Buna rağmen Natsume içine kapanıklıktan vazgeçemez. 

 Bir gün büyükannesi Reiko' nun bir eşyasını bulur. Reiko gençken youkaileri görüp onlarla anlaşma yaparak isimlerini almıştır. Bu isimlerin yazılı olduğu Arkadaşlığın Kitabı Natsume' nin başına çok iş açar çünkü kitabın onda olduğunu öğrenen youkailer isimlerini geri almak, özgür olmak için yanına gelirler. Bazıları korkunç, bazıları sevimli olan bu varlıklara Natsume yardım etmeye ve isimlerini geri vermeye başlar. Bu süreçte bir youkai olan şişman kedi ona yardım eder, onun  koruyucusu olur. Tabi esas amacı kitabı eline geçirmektir ve bunu Natsume' ye de sık sık söyler.

 Anime hakkındaki düşüncelerime geçeyim. Beklentisiz başladığım için oldukça hoşuma gitti. Bol bol doğa manzarası gördüğümüz, güzel müzikleriyle ilgi çeken, sevimli ve insana huzur veren bir anime. İzlerken güldüm, gerildim, hüzünlendim. Natsume' yi çok sevdim. Hem insanlara hem youkailere nazik davranan, düşünceli, anlayışlı birisi. Her şeyle bağ kurabilen ama gerçekte yalnız da hisseden biri. O kadar tatlı bir kalbi var ki keşke herkes böyle olsa dünya ne kadar harika bir yer olurdu diye düşündüm onu izlerken :) Yokailerden bazılarını sevdim. Müzisyen kızla şemsiye tutucusunun hikayesi güzeldi. Ateşböceği kızın hikayesi de ilginçti. Kedi ise ayrı bir olay, baştan sona konuşması ve tavırlarıyla kırdı geçirdi. Natsume' ye biri saldırdığında cırtlak sesiyle "Benim avıma el sürmeye nasıl cüret edersin?" diyerek ileri atılırdı hep. :)) Ama insanların göremediği gerçek formunu daha çok sevdim. 


 Zoku Natsume Yuujinchou (2. Sezon)

 13 bölümden oluşan bu sezonu da çabucak bitirdim. İlk sezona göre daha ilginç ve yeni karakterler ekleniyor. İlk sezon gibi bu bölümlerin çoğu da birbirinden bağımsız. Yani karakterimiz sürekli farklı youkailerle karşılaşıyor, başına belalar açılıyor. Natsume' yi 2. sezonla birlikte daha çok sevdim. Kafasındaki sorulara hep cevap arıyor ama işi kolay değil. Neyse ki onu anlayan iyi arkadaşları var.

 Merve' nin önerisi ile başladığım bu anime beni çok çekti. Fazla aksiyon yok ama ilgi çekici yanları vardı. O yüzden huzur arayanlara tavsiye ederim, arada burukluk hissi verse de gülümseme ile izledim genelde. İyiliğin ne kadar güzel bir şey olduğunu hatırlatan anime.  :) Hotarubi No Mori E' yi sevenler bunu kesinlikle izlemeli. Sonraki sezonları izlemek için sabırsızlanıyorum. Tanıtım videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.




Kimi no Suizou wo Tabetai (Pankreasını Yemek İstiyorum)

 İsmi oldukça ilginç olan bir anime filmi. Sakura isimli genç kız pankreas hastasıdır ve ömrü kısadır. Tuttuğu günlüğü tesadüfen okuyan Haruki ile arkadaş olurlar. Haruki hiç arkadaşı olmayan, kendi halinde yaşayan biridir ve hayat dolu Sakura' nın tam tersi bir karakterdir. Sakura hiçbir arkadaşına hastalığını söyleyemediği ve Haruki diğer insanların aksine kendisine normal davranmaya devam ettiği için onun peşini bırakmaz. Aralarında ilginç bir dostluk gelişir. Spoiler vermemek için daha fazla anlatamayacağım.

 Animeyi genel olarak sevdim. Kız çok enteresan biriydi ama neden böyle olduğunu anlayabiliyoruz. Her ne kadar durumunu kabullenmiş olsa da içten içe acı çeken biriydi. Yine de kızdan çok erkek karakteri sevdim. Asosyal birine göre fazlasıyla Sakura' ya ayak uydurmaya, onu anlamaya çalıştı. Yerinde art niyetli biri olsa bu durumu kullanabilir, kıza zarar verebilirdi. O yüzden Sakura' nın düşünmeden yaptığı hareketler sinirimi bozdu. Haruki de kızdan yaşamak üzerine bir şeyler öğrendi. Onun durumu da pek kolay sayılmaz.

 Dramatik, ilginç bir animeydi. Yine de konu yönüyle daha iyi işlenebilirdi diye düşünüyorum, bazı yönlerden biraz yapay geldi bana. Günlük hayattan konuları, okul ve dramı sevenlere tavsiye ederim.




 Belle (Ryuu to Sobakasu no Hime)

 Bu animeyi Film Gündemi paylaşmıştı, merak edince izledim ben de. Güzel ve Çirkin hikayesinin farklı bir uyarlaması ve ben bu halini daha çok sevdim. U adlı uygulama ile insanlar sanal ortamda bir araya gelir. Herkesin olduğundan farklı bir görüntüsü vardır orada. Suzu, Belle adını alarak o dünyaya adım atar. İçten şarkı söylemesi ile bir anda popüler hale gelir, çok takipçisi olur. Aynı zamanda Ryuu adında iri yarı, ürkütücü görünüşlü biri ortaya çıkar insanlara saldırır, Belle' nin konserini bozar. İnsanlar Ryuu' yu ifşa etmek için çok uğraşır. Belle onu yakından tanıyınca kötü biri olmadığını anlar ve onun gerçekte kim olduğunu öğrenmeye çalışır.

 Umduğumdan fazla beğendim ben. Şarkılar çok güzeldi. Havada kalan, tam açıklanmayan, hızlı geçilen kısımlar vardı. Biraz daha özenilse iyi olurmuş. Suzu' nun gerçek Ryuu' ya ulaşma, onu koruma çabası çok iyiydi. Sonunda hislerini kendini ortaya çıkararak aktarabileceğini düşünür ve güzel bir adım atar. 

 Anime güzeldi ama günümüzde de bu şekilde geçici ve sahte mutluluklar sunan sanal gerçeklik bence ürkütücü bir şey. İnsanları olduklarından farklı davranmaya iten, onlara sahip olmadıkları hayatları yaşatan bu teknolojik gelişmeler insan psikolojisi üzerinde farklı sorunlara yol açabilir. 




52 yorum:

  1. kediler animelerde bile bir başka sanırım :)
    Belle'yi ben de izlemek istiyorum en yakın zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya kediler sevimli ve çılgın oluyor genelde. Gerçi bu animedeki kedi görünümü sahte. :)
      Belle görsel olarak da güzel, renkliydi.

      Sil
  2. Natsume♥️♥️ Çok tatlı bir anime bu ya. Filmlerini de izlemeyi unutma. Daha filmleru var yani. Yeni sezonda gelecekmiş ne kadar sevindim anlatamam. Kalp atmadan edemedim şimdi. Ne kadar övsem az kalır animeye, pamuk şekeri gibi tatlı.😂 Belle'i merak ediyorum canım. Pankreas'ını yemek istiyorum'u pek merak etmedim. Hem sen bana anlattın da genelini. Kalemine sağlık bu güzel tanıtımlar için. 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Natsume çok hoş bir anime gerçekten. Pek çok karakterden kısa kesitler görüyoruz, bölümler biraz daha bağlantılı olsa daha iyi olurdu sanki. :)) Filmlerini biliyorum daha izlemedim. 😀😊
      Belle' yi seversin bence, hikayenin bağlandığı son kısmı sevdim. Tabi biraz daha uzun ve detaylı olabilirdi oralar. :)
      Pankreas güzel aslında ama kız karakter yüzünden bazı kısımlar saçma gelebilir. Sana anlatmıştım evet. :) Okuduğun için ben teşekkür ederim canım. 😀💙

      Sil
  3. Kimi no Suizou wo Tabetai hem animesini hem live action filmini indirdim ama hala izlemedim. Şimdi spoiler olmadığını görünce mutlu oldum o yüzden. Seveceğim bir konusu var. Bakalım artık ne zaman izlersem. Belle seslendirme sanatçılarından birinin benim en sevdiğim oyunculardan biri olması sebebi ile bildiğim bir animeydi. Göz aşinalığım vardı ama sadece benimki yan rol olunca açıp araştırmamıştım. :D Konusunu okuyunca ilginç olabilir dedim. İlk animenin de tanıtımı çok sevimli. Özellikle kedi karakterler hep güzel işleniyor animelerde. Teşekkürler öneriler için. Hepsi çok güzele benziyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek spoiler vermemeye çalıştım, güzel bir anime. :) Belle' yi hiç bilmiyordum, seslendirmeni iyi gerçekten, çok hisli de söylüyor. :)
      Natsume çok hoş gerçekten, 3.sezona geçtim, fincana bile üzülmemi sağladıkları için tebrik etmek gerek. 😅 Kedi ana karakter kadar ön planda anime boyunca. :) Okuduğun için ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Natsume Yuujinchou nin konusu bana çok tanıdık geldi. Ama izlediğimi hatırlamıyorum. Konusunu okumuştum herhalde.
    Belle yi merak ettim. Sanal gerçeklik ve metaverse kavramları beni de ürkütüyor. Günümüzde sadece bir profil resminin arkasına saklanan insanların içinden çıkan nefret, öfke ve kötülüğü görünce öyle bir ortamda neler yaparlar düşünmek bile istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzer konuda animeler var. Mushishi de bu tarz bir animeymiş mesela, izleyeceğim onu da. :) Natsume' yi kesinlikle tavsiye ederim.
      Söylediklerine katılıyorum. Sadece sosyal medya bile kavga ve gösteriş alanına döndü. Bir de sanal gerçeklik neye döner bilemiyorum.

      Sil
  5. Animelere yeni başladığım için hepsi ilgimi çekti, hepsini beğendiğini okuyunca listeye ekledim hemen. :))
    Pankreasını Yemek İstiyorum çok ilginç gerçekten. :D
    Tanıtımların için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi de güzel, umarım beğenirsin. :))
      Pankreasını Yemek İstiyorum' un hikayesi şeyden geliyor. Karakter anlatıyordu animede. Eskiden insanlar neresinden hastaysa ondan yediğinde iyileşirmiş, mesela midesinden rahatsız olan mide yermiş falan. :)
      Yorumun için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. İkisini de tavsiye ederim, çok güzellerdi. :) Belle anime filmi evet, belirtmeyi unutmuşum. İki saat falan ama bir başlayınca bırakamıyor insan.

    YanıtlaSil
  7. üç animeyi de çok merak ettim Duygu, özellikle son ikisini, çok güzel detaylı anlatmışsın eline sağlık, bakayım bunlara, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi güzel de en çok Natsume serisini sevdim ben. Genel olarak dizi şeklinde olanları daha çok severim zaten, film olanlar biraz oldu bittiye geliyor. Umarım seversin, yorumun için teşekkür ederim. Sevgiler. :)

      Sil
  8. Sonunda animelere başlayacaksınız beni de :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazıları gerçekten güzel, izlemeye değer. :)

      Sil
  9. dördünü de not aldım, ilk ikisi daha çok ilgimi çekti, ilki en çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Natsume' yi ayrı yazmama gerek yoktu aslında. Zaten 2.sezon 1.nin aynısı gibi, sadece yeni karakterler ekleniyor. :) Sen kesin seversin ama. :)

      Sil
  10. Hiç anime izlemedim. İlk hangi animeyi izlemeliyim sence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangisi sana daha çok hitap eder acaba? Natsume olabilir. :) Genel olarak soruyorsan Death Note' u tavsiye ederim. :)

      Sil
  11. :) Yine hiç bilmediğim yerden geldiler. Sonuncu film olanı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuncuyu izleyebilirsin o zaman. Oldukça akıcı ilerliyor. :)

      Sil
  12. Sevgilim çok sevdiği için tekrar benimle birlikte Naruto izlemek istemişti de ben birkaç bölüm izleyip bıraktıydım. Sonra senin Bir Karakter Meselesi serinden birkaçını okuyunca merak edip tekrar başladım. Şimdi 40. bölümdeyim :D Animeleri çok sevemiyorum, yani o çizgilerinin keskinliği filan bana hitap etmiyor hiç ama hikayesi güzel olunca normal filmler gibi sarıyor.Naruto bitsin ara ara uğrarım sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo ilerlemişsin bayağı. :) Naruto' yu en çok karakterleri için seviyorum. Bayağı ilginç karakterler var.
      Çizimler değişiyor aslında, kimi animeler daha keskin kimileri yumuşak. One Piece' in konusu da güzel ama çizimleri yüzünden pek izleyemedim mesela. Abartılı çizimler bana da pek hitap etmiyor. Naruto o yüzden bana daha doğal ve samimi geliyor çizim yönünden.
      Güzel yorumun için teşekkür ederim, görüşürüz. :)

      Sil
  13. ben çok izlemedim ama oğlum Belle izliyordu bir ara

    YanıtlaSil
  14. Ikinci animeyi merak ettim ben:) Ilginç ve güzel bir anime gibi hissettim nedense..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi, izlersen seversin belki Gülten. :)

      Sil
  15. Merhaba, Belle'yi izlememiştim en kısa zamanda izleyeceğim. Paylaşım için çok teşekkür ediyorum Duygu :) Filmlerin hepsi de ilgimi çekti. Natsume özelliklerini atalarından almış demek ki büyükannesi de konudan anlaşılıyor ki torununun yaşadıklarını yaşamış bir zamanlar.
    Pankreasını Yemek İstiyorum filminin başlığı hakikaten ilginçmiş. Konu yakın geldi onu da izlerim. Hatta son ikisini şu an alıyorum. :)
    Bu güzel animelerle tanıştığım için mutlu oldum. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin, güzellerdi. :)
      Natsume büyükannesine benzemiş kim görse onu Reiko sanıyordu hatta. :) Ama kişiliğini hiç benzetmiyorlar, Reiko' dan hep 'zalımın kızı' gibisinden bahsediyorlardı ama kötü bir şey yaptığını pek görmedik. Hâlâ gizemini koruyor, sonraki sezonlarda ne olur bilemem. :))
      Okuduğun ve yorumladığın için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  16. Ben katıldım ama ne yazık ki ne çizgi roman okuyabildim ne uzakdoğu temalı film izledim şimdi sizkeri okumaya geldim :) Pankreasımn yemek istiyorum ismi bile bozdu beni :) Hem de dramatik diyorsun yok yok ben almam dizi de zaten izleyemiyorum uzak doğu kısmı bana uymayacak galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonraki aylarda devam edersin o zaman. :)
      İsmi garip gerçekten, insanın içi kalkıyor. Ama öyle ağlatan bir dram değil hafif yani. Sadece kısa bir an için üzülmüştüm, pek etkilemedi yani beni. :)

      Sil
  17. Natsume'yi duymuştum bir ara izlemek istiyorum onu, aklımda. Pankreasını Yemek İstiyorum gerçekten de ilginç bir isme sahip, beni bayağı cezbetti:) Uygun bir vakitte onu da izleyebilirim umarım. Tanıtım teşekkürler, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Natsume çok hoş, sevimli bir anime, tavsiye ederim. :) Diğerinin ismini görünce bu be böyle demiştim ama konusunu okuyunca izleyim dedim. Umarım beğenirsin. :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  18. fhsdfjhfbsjhfbfb Ya ama Pankreasını Yemek İstiyorum'dan sonra nasıl mantıklı yorumlar yazabildi bu insanlar hala gülüyorum. Ellerine sağlık. Anime izleyeceğiz bu yıl çok belli oldu açılıştan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsim çok garip ama içeriği günlük hayatta olabilecek bir konu. :) Tabi kızın fazla ergen hareketleri sinir etse de güzeldi.
      Ben en çok anime izliyorum zaten. :)) Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  19. Belle'de Ryuu'yu seslendiren Takeru Satoh olduğundan uzun zamandır haberdarım kendisinden. Güzel ve Çirkin de en sevdiğim masal, bütün uyarlamalarını izledim. Ama bunda sanal ortam falan görünce pek bi hoşlanmamıştım, o yüzden çıkar çıkmaz atlamadım, da, yorumunu görünce izleyebilirmişim. Bunu fark etttim. Geciktirmeme gerek yokmuş.
    Natsume'yi kız sandım. Böyle bir karakteri ve ismi kız bekliyordum ama oğlan çocuğu olması hoşuma gitti, kediyi de daha vahşi beklerdim, The Cat Returns'deki büyük beyaz kedi gibi bi imge oluşmuştu :) O da güzelmiş. Ona da gelecekte bakabilirim gibi geliyor. Teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve Çirkin' in orijinal halini duyunca soğumuştum o masaldan ama sonradan değişmesi iyi olmuş. Bu animede sevme nedenim dostluğun vurgulanması, gereksiz bir romantizm yok, çok da iyi olmuş. :)
      Natsume kız değil de herhangi bir kız karakterden daha nazik diyebilirim. :)) Kedi bu haliyle komik bir şey zaten, sürekli Natsume' yi eleştiriyor gerekli gereksiz herkese yardım ettiği için. Gerçek formu ise kurda benziyor vahşi ve çabuk öfkeleniyor, o yüzden iyi dengelenmiş bence. Tavsiye ederim, yorumun için teşekkürler. 😀

      Sil
    2. Anaaaaaaa! haberim yoktu gerçeğe dayandığından. Şimdi araştırıp öğrendim. Gariban Catherine, ama kocası da yazık iyi bi adammış....Vay be nasıl da ilgiyle eğitip büyütmüşler, tuhaf.

      Kediyi daha çok sevdim şu an.
      Tenkyu.

      Sil
    3. Orijinal hali derken hikayenin ilk halini kastettim. İnternette denk gelmiştim, çocuklara uygun olmayan sapkınlıklar varmış sonunda. Sonradan değiştirilip çocuk masalı olarak sunulmaya başlamış.
      Kedi ana karakterden bile dikkat çekici. :) Rica ederim.

      Sil
    4. Hadi ya, şu halde iki şey birden öğrenmiş oldum.
      Az evvel Belle'i izledim. Çok güzeldi! Takeru'nun sesini daha çok duymak istiyordum ama🥺
      Teşekkür ederim.
      Böylece bu listeden sadece Natsume kaldı 🎉

      Sil
    5. Belle' den önce bilmiyordum Takeru' yu, sesi çok güzel. :) Natsume' de 6.sezona geldim. :))

      Sil
  20. Natsume tam benim tarzımmış kesin izlerim kediler animede bile aynı ruh hali içinde hahah :) diğerleri de ilginçmiş onları da izlerim sanal gerçeklik olanı günümüz dünyasını da yansıtıyor şimdilerde meta bisiler yaygınlaşmış herkes sanal bı dünyada normalde mümkün olmayan bir hayat yaşamaya çalışıyor gerçekten tuhaf :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Natsume' yi muhakkak izle, çok tatlı bir anime. Kediler öyle gerçekten, çok kaprisliydi. 😀 Serinin devamını da yazdım sonra iyi gidiyor. :)
      Dediklerine katılıyorum. Doğayla bütünleşmemiz, arada kendi kabuğumuza çekilmemiz gerekirken insanların sanal dünyaya bu kadar koşmasına anlam veremiyorum ben de. :)

      Sil
  21. Hiçbirini izlemedim ama hepsini çok merak ettim. Eğer izlemek istersen aklımda bulunsunlar. :) Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Ben Natsume ve Belle' yi daha çok sevdim. Yine de herkese hitap etmeyebilir tabi. :)

      Sil
  22. Hiç anime izlemediğim için yorum yapamıyorum. Bloggerlar animeleri bayağı seviyorlar. Sık sık karşıma anime yorumu çıkıyor. Bu ay tam onlara göre bir konu olmuş :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok animeleri izlemeyi seviyorum ben de. Çok ayrı bir dünya. :) Bu ay benim için çok güzeldi. :)

      Sil
  23. Uzun zamandır anime izlemiyorum ama en kısa zamanda Natsume'yi izlemek istiyorum çok ilgimi çekti :) Vaktim olursa diğerlerine de bakarım. Çok güzel bir liste olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Natsume çok değişik ve güzel, sanki tatil havasında gibi iyi, sakin hissediyorum kendimi. :)) Teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim. :)

      Sil
  24. Hepsi birbirinden hoş görünse de ilgimi en çok Belle çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle renkli ve ilgi çekici bir anime. Sadece müzikler için bile izlemeye değer. :))

      Sil

Karagöz Dersaadet'te Gölge Oyunu (Kitap)

   Blog arkadaşımız Tefrika'nın yorumlarından sonra kitabı merakla okumaya başladım. Gerçekten farklı ve dikkat çekiciydi.   Dersaadet&#...