7 Ağustos 2021 Cumartesi

Savaş Sanatı, Yeşilin Kızı Anne (Kitap Tanıtımı)


 Savaş Sanatı kısa ve bir çırpıda okunabilecek bir kitap. Bir türlü tanıtım yapmaya fırsat bulamayınca az önce Yeşilin Kızı Anne' i bitirince ikisini birden yorumlayım dedim. :)



 Savaş Sanatı 


 Asker ve filozof Sun Tzu milattan önce yaşamıştır. Rehber niteliğindeki eser geçmişte pek çok kişiyi etkilemiştir. Kitap çeşitli bölümlerden oluşuyor ve kısa kısa bilgiler, taktikler içeriyor. Kitaptaki stratejiler farklı açıdan bakıldığında günümüzde bile uygulanabilir nitelikte. Bu yönüyle dikkat çekici. Kitaptan bir sayfaya ve alıntılara yer vereyim biraz da. 




Nitekim, savaşta acelecilik ahmaklıktan başka bir şey olmasa da, zekanın uzun bekleyişlerle bağdaştırıldığı hiç görülmemiştir.


Sun Tzu dedi ki: Pratiğe dökülen savaş sanatında en iyi durum, düşmanın ülkesini bütünüyle ve el değmemiş şekilde teslim almaktır; onu tarumar ederek yokluğa mahkum etmek iyi değildir.


Eskiler kazanmakla kalmayıp, kolaylıkla kazanmakta uzmanlaşan savaşçıya zeki derler.


Bozguna uğramış gibi yapmak için mükemmel bir disiplin şarttır. Korkuyu taklit etmek cesareti, zayıflığı taklit etmekse kuvvetli olmayı gerektirir. 


Düşmanlarını hafife aldığı için tedbire gerek duymayan, onların esiri olmaya mahkumdur. 




Yeşilin Kızı Anne 


 Öncelikle çeviriyi beğendiğimi söylemeliyim. Kitap erkek çocuk evlat edinmek isteyen yaşı ilerlemiş iki kardeşin yanlış anlaşılma sonucu bir kız çocuğunu evlat edinmelerini konu alıyor. Anne farklı görünümü, hayalci yönü ve çok konuşması ile kısa sürede dikkatleri üzerine çekiyor. Yazarın üslubunu sevdim, kitap akıcı şekilde ilerliyor. Keyifle okuduğumu söyleyebilirim. Anne karakteri gerçekten ilginç ve sıradan şeyleri bile çok güzel görebilen biri. Elbette çocukluk hevesi ile en küçük olumsuz durumda hüzne boğulan biri aynı zamanda. Karakteri pek çok açıdan kendime benzettim, çok konuşması hariç. :)) 

 Genel olarak hikaye sıradan sayılır ama ilginç komşulukları, Anne' in maceralarını ve talihsizliklerini okumak keyifliydi. Kız o kadar inatçı ki saçına laf atan okul arkadaşını uzun süre affetmedi. Hep ne zaman arkadaş olacak bunlar, yeter artık diye okudum. 😀 İlginç şeyleri sevenler sıkılabilir belki ama klasik bir kırsal yaşam hikayesi, keyifli dostluklar okumak isteyenlere tavsiye ederim. İkinci kitaba devam edeceğim hemen. :) 



20 yorum:

  1. Savaş sanatı hep belli kısımlar halinde sanırım. İlgi çekici duruyor durmasına ama savaşla ilgili cümleler yazılmış sıralanmış gibi geldi bana.

    Daha önce göz attığım Lao Tzu'nun kitabı da öyleydi. O yüzden devam edemedim ve içeriğini de komik bulmuştum, basit özlü sözler. O daha ayrı bir şeydi, bir dini bir metin, Taoizm'le alakalı. :/

    Yeşilin kızı'na gelince klasikleri severim ben ehehe. Devam serilerini okumasam da okumak isterim ilk kitabı. Senin yorumun etkili oldu bunda.

    Kitap yorumları sade ve özlü olmuş, güzel tanıtımdı. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım Sanat Sanatı kısım kısım ilerliyor. Kitap bayağı ince o yüzden okumak zor olmuyor. :)
      O dediğin kitabı duymamıştım sanırım. İlginçmiş. :)
      Yeşilin Kızı Anne ilk kitap olarak güzeldi, sevimli ve eğlenceli bir kitap. Okurken insan öyle bir yerde yaşamak istiyor. Kapra yayınlarından al istersen sen de çok uygun. :)

      Sil
  2. Çok doğru dedin, insanın elinde olmayan şeylerden ötürü alay edilmesi kötü.
    Çocukken ben de kızıl saçlıyım diye çok takılırlardı ama kızmazdım. Yolda yürürken bile çocuklar, kızlar laf ederdi. Tabii hiç tanımadığım insanların öyle konuşması gıcık ediyordu. Çocuklar genelde farkında olmadan yapıyor, o an eğlenceli buluyorlar işte. Büyüklerin ise bazı konularda bilerek isteyerek kırıcı konuşmaları, insanı küçük görmeleri daha üzücü.

    YanıtlaSil
  3. Savaş Sanatını merak ediyordum. Tanıtım için teşekkürler. Anne ise ilk kitabı elimde var ama çok popüler olan kitapları okuyamıyorum maalesef. :( Biraz ortalık sakinleşsin öyle okurum diyorum ama manga gibi mübarek, sürekli yeni kitabı çıkıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim. :) Anne popüler olsa da dizisini falan hiç izlemedim, konusunu da bilmiyordum pek o yüzden sevdim ben. :)

      Sil
  4. Dizisini bilmem ama kitap güzel, tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
  5. savaş sanatını okumuştum, sıkılmıştım, anne in ilk cildini mutlulukla okudum, dizisin de bitirmedim daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkılabilirsin çünkü roman gibi değil ama ben sıkılmadım hiç. :) Anne kitabı güzel de dizisini izlemem galiba. :)

      Sil
  6. Bir kızın saçına laf atmak, hayati derecede bir hatadır :)

    YanıtlaSil
  7. Anne'nin dizisini de izlemenizi tavsiye ederim. Bayılacaksınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce kitaplarda ilerleyim, sonra hoşuma gidecek olursa dizisine bakarım o zaman. :)

      Sil
  8. Savaş Sanatı bana göre değil, Yeşilin Kızı'nın dizisini izlemiştim çok güzeldi kitabının da güzel olması sevindirici. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izlemedim ama herkes övüyor, merak ettim. Yorum için teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. Anne'in kitabını okumadım ama dizisine bayılmıştım ve ona benzer güzellikte bir dizi bulamadım.
    Savaş Sanatı'nı okumak istiyorum, bir türlü sıra gelmedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizisini hiç bilmiyorum, fırsat olursa bakarım. :) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  10. Kitaplar ilgince benziyor ikinci kitabi merak ettim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitabı bitireli çok oldu ama yazma fırsatı bulamadım. İkinci kitap da güzeldi ama seriye bir süre devam etmem sanırım. Pek merak uyandırıcı değildi. :)

      Sil
  11. Savaş Sanatı'nda yazılan stratejiler halen geçerliliğini koruyor. Sadece ülkeler arasındaki savaşlarda değil günlük hayatta bile uygulanabilecek taktikler var bu kitapta. :)
    Yeşilin Kızı Anne, konusu itibariyle ilgi çekici bir kitap. Filmiyle ilgili bir tanıtım okumuştum. O da ilgimi çekmişti. Kitabın ikincisinin ilki kadar sürükleyici olmamasına üzüldüm. Sonraki postlarda rastlamıştım yorumuna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Savaş Sanatı öyle bir kitap gerçekten. :) Yeşilin Kızı Anne güzel bir seri ama dediğim gibi bir süre okuyunca pek heyecan uyandırmadı bende devamına yönelik. İleride belki devam ederim.

      Sil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...