7 Ağustos 2021 Cumartesi

Gökyüzü Dansı (Kelime Oyunu 36)

Resim:Larisa-K(Pixabay)


Uzun süredir bu etkinliğe katılamadığım için kısa da olsa bir şeyler yazmak istedim. Her hafta birbirinden güzel öyküler okuduğumuz etkinliği keyifle takip ediyorum. Bu haftanın kelimeleri: gözyaşı, uçurtma, balo salonu, deniz, şamdan


Umara apartmanın terasına çıktı. Yıldızları izlemek için güzel bir gündü, havada tek bir bulut yoktu. O sırada gecenin karanlığında gökyüzünde salınan uçurtma dikkatini çekti. Kim bu vakitte böyle bir işe kalkışırdı ki? Meraklanıp etrafa bakındı. Uçurtmanın ipini gözleriyle takip edince onun ilerideki denize kadar uzandığını gördü. Geminin korkuluğuna bağlanmış ipin başında güzel bir kız vardı. Karamel saçlı kız ipi çözdü, uçurtmayı serbest bıraktı. Umara diğer tarafa bakınca uçurtmanın savrulup gittiğini gördü. Gemiye tekrar döndüğünde kızın gözyaşlarını fark etti. Onun neden üzgün olabileceğine dair kafasında bir sürü soru işareti belirmişken bir dans müziği yükseldi. Geminin güvertesi bir balo salonuna dönmüş gibiydi. Her yer ışıltılı ve süslüydü. Umara şaşkınlık içinde insanların açık havadaki gösterisini izledi.

Kız gözlerini silip insanlara döndü. Bakışlarından onlara imrendiği çok belliydi. Canlı renkler giyen herkesin aksine o koyu gri ve yere kadar uzanan bir elbise giymişti. İnsanlar bitmek tükenmez bir enerjiye sahip gibi durmadan, heves içinde dans ediyordu. Seyirci kalanların yüzlerdeki tebessüm ve hayranlık dolu ifadeler giderek büyüyordu. Kız ise bir başına düşüncelere dalmıştı. Bir şeyden dolayı acı çektiği belliydi. İstenmeyen bir yere hapsedilmiş gibiydi. Umara kimse onu dansa kaldırmadığı için kızın yalnız hissettiğini düşündü.

“Bunu hemen çözmem gerek,” dedi çok bilmiş bir şekilde. Kendi etrafında bir tur dönünce üzerinde kızınkiyle aynı tonda gri bir takım elbise belirdi. Şimdi gitmeye hazır olduğunu düşünüyordu. Gözünü kırpıp açtığında geminin güvertesinde belirdi. Zarifçe yürüyerek müzik sesinin geldiği yöne doğru ilerledi. Kızın karşısına geçip elini uzattı, onu dansa davet etti. Bir an neyle karşılaştığına şaşıran kız hareketsiz kaldı. Sonra tereddüt içinde elini karşısındaki gence uzattı. Umara gülümseyerek geminin ortasına doğru götürdü kızı. İkisi büyülenmişçesine dansa o kadar kaptırdılar ki kendilerini bir süre sonra ayaklarının altından parıltılar saçarak göğe doğru yükseldiler. Büyükçe daireler çizerek gittikçe yükseliyorlardı.

Onları izleyen herkesin dili tutulmuş gibiydi. Bir kadın şaşkınlık içinde geriye adım atınca yuvarlak masanın üzerindeki şamdanı devirdi. Bir adam da ağzı açık halde yukarı bakarken dans ettiği karısının ayağına bastı. Aşağıdaki uğultular ve hayret nidaları giderek artarken Umara yaptığı hatanın farkına vardı. Kendini birden salınca kızla birlikte düşmeye başladılar. Kız korkuyla çığlık atarken Umara uzansa da kızın elini yakalayamadı, birlikte suyun derinliklerine gömüldüler.

20 yorum:

  1. Umara büyücü mü, sihirbaz mı Umara kimdir, nedir, neyin necisidir? Bu sorular hala aklımda dönüp duruyor. Evet, evet dans ederken göğe doğru pırıltılar saçarak yükselmeleri çok hoş hayal etmesi müthiş ve bir de denize düşmeleri var tabi, ilginç. Umara işin içinden sıyrılır da kız ne yapar bilemiyorum. Küçük ama keyifli bir öykü oldu. Devamını beklerim eheheh. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umara gizemli biri işte, önemli olan kim olduğu değil değişik güçlerinin olması. 😄 Dans kısmını beğenmene sevindim canım. Belki devam ederim diye bilerek orada kestim. Uygun kelimeler gelirse artık. :) Yorumun için teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Karamel saçlı kız :) Güzel tanımlama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, öyle yazmak geldi içimden. :)

      Sil
  3. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Basit, sevimli bir şey yazmak istedim. Etkinliğe katıldığım için mutluyum. :)

    YanıtlaSil
  4. Sonu tam bir süpriz oldu.Çok tatlı bir hikayeydi,Umara'nın değişik güçleri olmasını sevdim :)
    Kalemine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim, beğenmene sevindim. Fantastikten kopamıyorum pek. :))

      Sil
  5. bütün güzel şeylerin sonunda kesin bir düşme mi var. ben birlikte göğe yükseldiklerini hayal etsem ayıp etmiş olur muyum. :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde öyle oluyor malesef. :)) Belki devamı gelirse daha güzel biter. İstediğin gibi hayal edebilirsin tabii. Sevgiler. 😊

      Sil
  6. ooooo yorumlarda listeye aldım şimdi, sona gelip okuyum, sen de kelime versen yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :) Çarşamba mı kelime veriyorduk? O zaman yeni öykü yazınca vereyim birlikte. :)

      Sil
    2. haftaya çarşamba için sen verebilirsin kelimeleri. çarşamba da yazarsın işte. kelimeleri daha önce de burda yorumda söleyebilirsin. yani istersen iştee :)

      Sil
    3. Tamam, çarşamba günü öyküyle birlikte paylaşırım o zaman. :)

      Sil
    4. eh bak bu öyküne devam edebilirsin, kelimelerinle :)

      Sil
  7. Fantastik, çok güzel bir anlatım olmuş. Hayal dünyan çok geniş Duygucuğum. Devamını merakla bekliyor olacağım. Emeğine yüreğine sağlık 🧿😊👏🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim Sibelcim. Öyle düşünmene sevindim. 😊

      Sil
  8. ne güzeldi, biraz masal, biraz fantastikli gibi, umara nası bişey ki, ismi de pek güzelmiş, bu öyküyü kendime çok yakın buldum :) hayal ettiğim şeylere benziyoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deep. Öyküyü kendine yakın bulmana sevindim. Hayalcilik konusunda birbirimize benziyoruz. :)) Umara' nın ne olduğunu düşünmedim hiç, yazdım gitti. 😅

      Sil
  9. Farklı, kaleminize sağlık. Ben pek bu tarz okumadığım için olayları kafamda da kurgulayamıyorum.

    YanıtlaSil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...