8 Temmuz 2024 Pazartesi

Blue Lock (Anime)

 

"Dünyanın en iyi forveti sadece futbolun en çarpıcı olduğu yerde belirir."



 Bayıldım, bu kadar seveceğimi tahmin etmiyordum. Çocukken Tsubasa'yı da severdim ama bu anime teknikler, karakterlerin ruh hali ve görsel açıdan çok iyiydi. Burada en azından  sahanın bir ucundan diğer ucuna koşmak iki saat sürmüyor. 😅 Ben aslında nette gördüğüm Rin karakteri ilgimi çekti diye başladım fakat ana karakter İsagi'yi görünce onu Rin sandım ve uzun süre ikisinin farklı kişi olduğunu anlamadım. Rin geç girdi çünkü. 😅

 İsagi okulun futbol takımında oynuyordu. Ancak elendiklerinde yıkılır, milli takım hayali suya düşer. Bir gün bir davetiye alır ve gittiğinde ülke çapındaki pekçok forvetin çağırıldığını öğrenir. Burada 300 kişi hapis gibidir, dışarı çıkamazlar. Blue Lock'da kurallar baştan yazılır. Kazanacak tek kişi dünyanın en iyi forveti olacaktır ve geri kalan herkes futboldan mahrum kalacaktır. Adeta bir kumar, seçim şansı verilir.

 Artık takım çalışmasından çok bireysel başarı, ego kıymetlidir. Eğitimci hep bunun üzerinde durur ve gençleri kışkırtır. Çünkü en iyi forvet olabilmenin yolu kendini de aşmak, risk almak ve cesur davranmaktır. Kaybetmekten korkanlar yenilmekten kurtulamazlar.

 İsagi zamanla durumun ciddiyetini kavrar ve en son sıralardan yavaş yavaş yükselişe geçer. Öğretilen tüm dersleri iyi özümser, sürekli analiz yapar. Hırsı, cesareti giderek artar ve gözleri üzerine çeker. Şimdi en sevdiğim karakterleri paylaşayım. (Gifler: tenor.com)



Saha hakimiyeti iyi, gelişine vuruşların kralı, analizci, azimli İsagi 👊



Öngörülemez, zeki, müthiş top kontrolü olan Nagi 😎

Enerjik, çılgın, iyi top süren, sevimli Bachira 👻


Kıza benzediği için kendisine bayan lakabı takılan, zincirlerinden kurtulmasına çok sevindiğim, hızlı Chigiri 🌺



 Başta sevmedim ama sonra ısındım, sahaların kötü adamı, tek başına mücadele canavarı, agresif Barou 💀

 

Vee son olarak egoist, müthiş oyun kurucu, yenilmez, kusursuz forvet Rin 🤯

 (Bu arada Blue Lock yazarı Attack on Titan'daki Eren ve Mikasa'yı çok sevdiği için ikisinin çocukları olsa nasıl olurdu diye Rin'i tasarlamış. Gerçekten de iki karakteri andırıyor.) 


 Animede karakterlerin ruh hali, gözü dönmüşlüğü çok iyi yansıtılmıştı. İzlerken heyecanlandım bayağı. Gençler birinci olabilmek için her şeyi yapıyor ve sürekli beklenmedik durumlar yaşanıyor. Ana karakterimiz İsagi favorimdi. Her ne kadar bir duruşu olsa da oyun esnasında gözü en fazla dönenlerden. Çıkışları, golleri harikaydı. Maçlar strateji oyunlarına dönüştü, bildiğimiz futboldan çok daha farklı ilerliyor her şey. Köşeye sıkıştıran, kişiyi karar almaya zorlayan, çarpıcı eğitimler de cabası. Ve kimse sonraki aşamaya geçtiğinde gerçek gücünün nasıl ve ne zaman ortaya çıkacağının farkında değil. Çünkü burası tam bir savaş alanı. Eğitmenin amacı da futbolcuların sınırlarını olabildiğince zorlayıp yeteneksizleri dökmek. İnsan kendinden düşük seviyedekilerle oynarsa gerçek kapasitesini göstermez, göstermek zorunda kalmaz. Her güçlü rakip kişinin yükselişindeki basamaktır. Bu bana Madara'nın (Naruto karakteri) bir sözünü anımsattı. Kendisine neden daha önce bize gerçek gücünü göstermedin diye sorulduğunda yanıtı şu olmuştu: "Sen hiç çocuğa tüm gücüyle vuran bir yetişkin gördün mü?" 

 Her ne kadar bu sistem acımasızca görünse de bir yandan mantıklı geldi. Mesela okullarda grup ödevi verildiğinde işin çoğunu bir iki kişi yapar. Diğerleri daha az çaba harcar ve daha çalışkan olana bel bağlarlar. Buna rağmen gün sonunda gruptaki herkes aynı başarıyı paylaşmış olur. Futbolda da durumun benzer olduğunu düşünüyorum. O yüzden forvetlerin eğitiminin sert olması ve kendilerinin tek başına mücadele yeteneği kazanması gerektiği iyi düşünülmüş. Çünkü maçlarda her ne yaparsan yap sonuç önemli. Bir anlık ikilem ve tedirginlik ön saftaki oyuncuları aşağı çeker. O yüzden animeyi heyecanla izleyip kimin,  nerede, nasıl davranacağını sabırsızlıkla bekledim. İnsan izlerken fena gaza geliyor ve futbola başlamak istiyor. 😅🤗 Harikaydı, tavsiye ederim. 😀 Henüz anime bitmedi, 2.sezonu bekleyeceğiz mecbur. Ayrıca geçenlerde sinemada filmi vardı, animeyi henüz bilmediğim için gitmemiştim, kaçırdığıma üzüldüm şimdi. 😪


21 yorum:

  1. Gündeme de uygun bir öneri. :)

    YanıtlaSil
  2. fantastik değilmiş bu kez :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de yazıya bayıldım, e futbol merakı da var o halde bu animeyi nereden bulup izleyebiliriz acaba, malum anime izlemeyen biriyim, bununla birlikte bulaşır mı diye endişem de var. Evet buldum, teşekkürler vesile olduğun için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için teşekkür ederim. :)) Ben diziwatch sitesinden izliyorum, orada takılma fakan da olmuyor pek, rahat izleniyor. :)
      Futbola hiç ilgim yok normalde izlemem. Fakat bu tür animelerde karakterler çok iyi aktarılınca ilgimi bayağı çekiyor. Konusu ne olursa olsun bir şey için çok çaba harcayan, kendini adayan, gittikçe güçlenen karakterleri izlemeye bayılıyorum. Sanki kendim başarmış gibi iyi hissediyorum, coşuyorum. 😃

      Sil
    2. İlginiz için teşekkür ederim. :)) Ben diziwatch sitesinden izliyorum, orada takılma fakan da olmuyor pek, rahat izleniyor. :)
      Futbola hiç ilgim yok normalde izlemem. Fakat bu tür animelerde karakterler çok iyi aktarılınca ilgimi bayağı çekiyor. Konusu ne olursa olsun bir şey için çok çaba harcayan, kendini adayan, gittikçe güçlenen karakterleri izlemeye bayılıyorum. Sanki kendim başarmış gibi iyi hissediyorum, coşuyorum. 😃

      Sil
  4. Bu seçimde gündemin etkisi ne kadar oldu acaba hehe~
    Baya sevdin eğlendin bunda ne güzel! Ben de sadece Rin ve Bachira'yi seviyordum ve Chigiri ile beyaz saçlı, Nagi miydi neydi onları hoş buluyordum. Senin de listemde yer etmeleri iyi olmuş. Biz niye Rin'i başrol sandık ya. Ama gerçi izlerken bile fark edememişsin uzaktan nasıl anliycaz 🤣
    Neden futbolu bıraksınlar ya???! Deli misiniz bunca başarıli mucadeleden sonra kullanın işte çocukları sahada ne var yani 2. 3. 4.... Vs oldularsa?!
    Yazı da çok açıklayıcı olmuş. İzlemiş kadar oldum e hadi filme gidelim niye kalktı ki yaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zamandır izlemek aklımdaydı. Hatta sinemada görünce canım çekti, gündem de biraz etkilemiştir. Siz futbol izlerseniz ben de izlerim diye başlamış olabilirim. 😂 Evet ya Rin'i öyle karizmatik görünce nedense başrol o olur sandık, bir başladım İsagi de ona benzediği için direkt oymuş gibi algıladım. Tabii isimleri unutmanın azizliğine uğradık. 😅
      Çok sevdim gerçekten. Beraber izliyor olsak mükemmel tepkiler verirdik ahaha. 😂😎 İsagi'yi niye beğenmedin, daha izlemedin bile. 😅 Saydıkların da çok iyi evet, en popüler olanlar. 2.sezonu merakla bekleyeceğim. :))
      Kural fazla sert bence de. Eğitiminin bir bildiği vardır. O kadar kişinin bu riski alması inanılmaz cidden. Acaba sonradan sizi sınamak için yaptık derler mi bilmiyorum. 🤔 Filmi kaçırdığıma üzüldüm cidden, belki beğenmezsem diye düşünmüştüm.

      Sil
  5. Ben olsam ben de kandırırdim böyle ki canla başla çalışsınlar. Hem ayaklarını kesmiycekler, adam öldürmeyecekler. Göz hapsinde mi tutcaklar sanki adamlar oynasınlar kendilerine. Bu eğitimcilerin bir kolluk gücü falan var mı?
    İsagi Rin'e çok benziyor tip olarak o yüzden bende henüz bir yer etmedi. Ya da gordufuum videolarda isagininin havasını bile Rin'e yazdım da böyle oldu 🐍
    Futbol maçlarını kuzenim izliyordu evde. Kardeşim de takıldı buna. Öyle bir heyecanliydilsr ki ben bile biraz baktım bi yarim saat (tabii ki hazırladıkları çay ve ikramlar için / değil :D)
    Manga okuyacak mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitimci çok çatlak biri ve fazla para döktüğü için bu işe başı da biraz dertte. Çünkü masraflı diye projeyi bitirmek istiyor yetkililer. Başarmak için her şeyi yapabilir o adam. Aklından neler geçtiğini bilemeyiz. 😅
      İsagi, Rin'e benzediği için zaten daha fazla yer etmeli bence, bakış açımız farklı burada. 😅😅 Evet büyük ihtimalle İsagi'yi görmüşsündür, çoğu maçta o vardı. Rin'i o kadar göremedik. 😅 Ama en iyisi ikisinin maçlarıydı, iki dehanın çarpışması. 😎
      Vay iyiymiş, sen de baktın demek. Ben de kardeşime az izlettim ama baştan başlayacak. 😀 Mangayı okumayacağım bu sefer, çünkü o efektleri görmezsem bana geçmez sahneler. Zaten ekimde 2.sezon gelecek diye duydum. Sabredebilirim. 😀

      Sil
    2. Ay iyi bari yeni sezon yakınmış.
      Doğru, o zaman kesin isagiyi izledim hep ama puanları Rin'e yazdım ahahaha. Tezden sonra bakarım belki kim bilir. Ecük futbol öğrenem. Hiçbir şey anlamıyorum zaten ilgim de yok ya. Neyse
      Animelerde çatlak dahiler oluyor türlü türlü, seviyorum. Buradaki eğitimci de o kafadan heralde.

      Sil
    3. Evet öyle yapmışsın demek ki, İsagi'yi harcamışsın. :D Tezden sonra izle evet, zaten kurallar başka işliyor, futboldan hiç anlamayan da sever. :)) Aynı dediğin gibi eğitimci, hiç güven vermiyor zaten tipi falan. 😅

      Sil
  6. Yaa Duyguuu çocukluğumuza götürdün beni *-*
    Tsubasa'yı çok severimmmm. Bir zamanlar yakın dostum olan kişinin lakabıydı hatta çok özeldi o yüzden benim için ...
    Çok heyecanlı anlatmışsın yalnız insanın gerçekten açıp hemen izleyesi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken Tsubasa'yı izlemeyen pek yoktur galiba. :)) Yeni tarz animeler daha kısa ve heyecanı yüksek dozda oluyor. O yüzden bunu daha sevdim ben. Herkes aynı hissetmeyebilir. :) Belki izlersin. İkinci sezonunu merakla bekliyorum. :)

      Sil
  7. Futbol sevenler için güzel bir animeye benziyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Futbol sevmediğim halde sevdim animeyi. :) Karakterlerin çaresizlik anlarındaki çırpınışları, kararları izlemeye değer. Bu tarz mücadele konularını sevenler bayılacaktır. :))

      Sil
  8. Bizim çocuğa söyleyeyim de o izlesin bunu. Seviyor futbol temalı her şeyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sever. :) Çocuğunuz kaç yaşında bilmiyorum ama 13 yaş üstüne öneriliyor anime, baktım şimdi netten.

      Sil
  9. İsagi! Unutma! Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için! :)) Kaybedilen maçın ardından koçun ağlamasına kadar izledim Duygu Hanım. :)) En sonunda anime filmin başını yakalamış oldum. Bakalım gerisi gelecek mi benim açımdan...Futbol izlemeyi sevdiğimden arada bir de olsa bu animeye bakacağım. :)
    İzleyen gözlerinize ve harika anlatımınıza sağlık olsun. Kıymetli paylaşımınıza teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlamışsınız ne güzel. Keyifli seyirler Nazlı Hanım. 😃 Gerisini nasıl bulacaksınız acaba, işler tersine dönecek. 😃 Spor konusunda en sevdiğim anime oldu, devamını bekliyorum. 😊 İlginiz için ben teşekkür ederim. 🥰

      Sil

Memories of the Alhambra (Dizi)

   Günümüzde teknolojinin geldiği yeri yansıtması açısından güzel bir dizi olmuş. Ben de severek izledim, sardı bayağı. Oyuncu kadrosu da iy...