26 Aralık 2021 Pazar

Geçmiş Zaman

 Eskiden boş zaman bulduğumda ilgimi çeken kurslara giderdim. Yine öyle bir anda Korece için kayıt yaptırmaya karar verip Komek' e gitmiş ama Japoncaya yazılmıştım.  Saatleri bana daha uyuyordu. İyi ki öyle yapmışım çünkü şu ana kadar en severek gittiğim dersler bu dersler olmuştu. Sınıf oldukça eğlenceliydi, tabi herkes ilgi alanları nedeniyle geldiği için bol bol sohbet edecek konu da buluyorduk. Arkadaşlarla ve hocayla Japon parkına, tiyatroya, pikniğe falan gitmiştik. Derste anime izleme günü yapardık. Birinin doğum günüyse pasta alıp sınıfta kutlardık. Benim doğum günümde hoca bana büyük bir resim defteri almıştı. :) Sushi günü bile yapmıştık, tonbalıklı yemiştim ben sadece.

 Bizim dersten sonra o sınıfta Rusça dersi olurdu. Dersler arka arkaya olduğu için bizim çıkmamızı beklerlerdi. Kapıdan çıkarken onlar bize garip garip bakarken biz de onlara bakardık, sanki rakiplerin karşılaşması gibi... Komik gelirdi bana. Onlar biraz gösterişli ve mesafeli tiplerken biz sanki aynı mahalleden toplanıp gelmiş gibi ortamın gürültücü, her telden çalan tipleriydik. :) Normalde düz yazım kötüdür ama hoca Japon alfabesiyle yazdığımda inci gibi yazıyorsun demişti, sevinmiştim. Notlarım da iyiydi. :)) 

  


 Günler de böyleymiş Japonlarda, bana ilginç gelmişti. :) Hem Kanji hem Hiragana ile yazmışız. Normalde Kanji kullanmazdık, hoca arada bir örnek olsun diye gösterirdi. 



  Kursa iki dönem devam etmiştik. Daha üst seviye o kursta olmadığı için devam edemedik ama sıkıldıkça bizden sonra başlayanların arasına kaynar, derse katılırdık. Aradan yıllar geçince o arkadaşlarla da yollar ayrıldı tabi. Herkes kendi işine gücüne daldı, başka şehre gitti falan. Yine de benim için güzel günlerdi. :)

68 yorum:

  1. Anılarını okuyunca aklıma direkt olarak Japon animeleri geldi. Japonya'nın seni çeken bir çekim gücü var bu kesin. :) Derslerde dille beraber kültüre ilişkin etkinliklere yer vermeleri çok hoşuma gitti. Her kurs bunu yapmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çekiyor. :)
      Başka kurslarda ben de görmedim. Oldukça keyifliydi dersler. Derse değil de eğlenmek için gidiyor gibiydik daha çok. :)

      Sil
    2. Caddebostan taraflarında İtalyanca kursuna gitmiştim. Mutfak kültüründen örnekler görseydik çok mutlu olurduk biz de :)
      İyi seneler diliyorum canım. Yeni yılda her şey gönlünce olsun :)

      Sil
    3. Mutfak kültürünü görmek iyi olurdu. Detaylar renk katar. :) Teşekkür ederim.

      Sil
  2. kurslar eğlenmek ve öğrenmek için güzel seçenek gerçekten, Japonca da Korece kadar ilgimi çekiyor, insanlarla yollar ister istemez ayrılıyor tabii ama yıllar sonra denk gelince hiç ayrılmamış gibi olmanın da keyfi başka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski dostluklar güzeldi, tekrar karşılaşsak nasıl olur bilmiyorum. Görüşmeyince karşılaşmıyorsun da. :)

      Sil
  3. Ne güzel Duygu,okul ya da kurs günleri hep güzeldir.Bana Almanca kursuna gittiğim dönemleri hatırlattın.Sınıfta Suriyeli arkadaşlar bir hayli fazlaydı ve dili Arapça olduğu için Almanca'ya dönmeyen arkadaşlar yüzünden bayağı eğlenceli geçmişti.Ukraynali öğretmenimiz de şimdiye kadar gördüğüm en eğlenceli sınıf demişti bizler için:) Sen kurstan sonra Japonca öğrendin mi peki,gerçekten merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlaşabildiğin insanlar olunca daha keyifli oluyor tabi, sizin kurs da güzelmiş. :) Biz hepimiz zorunluluk değil de ilgi alanımız için gelince dil öğrenmek keyifli olmuştu. Temel seviyede öğrenmiştik, basit günlük konuşmaları anlıyordum mesela. Japoncanın dil bilgisi Türkçeye benziyor zaten ve bizdeki gibi yazıldığı gibi okunur. Yıllardır çalışmadığım için çoğunu unuttum tabi. :)

      Sil
    2. Arada farklı söylediğimiz kelimeler oluyor ama çok az. İstisnalar kaideyi bozmaz. :) Şiveleri saymıyorum.

      Sil
  4. İlgi alanım olunca bayağı çalışırdım kelime öğrenmeye falan. O zamanlar iyiydi, 6 7 yıl olduğu için şimdi çoğu şeyi unuttum. Aslında Japonca dünya dili olsaydı yoğunlaşıp öğrenirdim bayağı. Sevmediğim dili pek öğrenemiyorum. :)

    YanıtlaSil
  5. Geçmişte iyi şeyler de kötü şeyler de oluyor tabi. Önemli olan şimdi nasıl olduğumuzdur.

    YanıtlaSil
  6. Çok eğlenceliymiş. Dil öğrenmek harika bir aktivite. Beyin hücreleri için de çok faydalı.Japonlarla tanıştığında, Japonya'ya gittiğinde işine yarayacağı kesin😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyin hücreleri için faydalıdır gerçekten. :) Japonya' ya gitmek sadece hayal olarak kalır. Pek bir yere gittiğim yok. :)

      Sil
  7. Çok tatlı anılar :) ben de kore dizilerine sardım diye acaba korece öğrensem mi moduna girmiştim ama vazgeçtim.İngilizce kurslarına gittim.Gitseydim muhtemelen dediğin gibi aynı ilgi alanını paylaşıyor olmanın nimetlerini yer, ajusshileri çekistirirdik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koreceyi de merak ediyordum. Hatta bir iki kere derse girdim, hoca çok tatlıydı. :) Ajusshileri çekiştirmek iyi fikirmiş. :))

      Sil
  8. Japonca'yı senin kadar bilsem, bir an önce Japonya'ya gitmek için can atardım :)) Bir hocam Tokyo için başka bir gezegen demişti, çok nazik ve saygılıymış insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oraları gezip görmek isterdim. Ama kaç yıl oldu kursa gideli, unuttum bayağı. :) Naziklerdir ebet.

      Sil
  9. Animelerin insan hayatında bu kadar etkili olduğunu bloglar sayesinde öğrendim:) Bildiğiniz yeni bir dil öğrenmeye sevk etmiş:) Bu arada komekleri çok faydalı ve başarılı buluyorum. Bende fotoğrafçılık için katılmıştım ve kalıcı arkadaşlıklar edindiğim ve çok şey öğrendiğim bir kurs olmuştu. Tek sıkıntı başvuru yapılan her kursun açılmaması, halen açılmasını beklediğim 2 kurs var:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, animelerin etkisi büyüktü. Kursa gelenler de hep animeseverlerdi zaten. Tam benlik bir ortamda yani. İlkokulda bile o kadar keyifli vakit geçirmemiştim. :) Komek kursları iyi gerçekten. Burada da gitmek istiyorum ama pandemiden fırsat olmadı. :)

      Sil
  10. Bende eskiden boş vakitlerim de kurstalar giderdim . Stilislikten almancaya, cini den ingilizceye ... şimdilerde ise onlie kurslar ile idare ediyorum Astroloji bu sıralarda ki favorim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stilistlik kursuna ben de gitmek istiyorum. Belki iş bulurum diye ama işe yarar mı gerçekten. Çünkü neyi öğrenmeye çalışsam elimde kalıyor. Astroloji kursunu hiç duymamıştım. :)

      Sil
    2. Stilislik kursu ile iş bulmak bana pek kolag gelmiyor , o kadar moda tasarım mezunu var ki iş arayan , ben zevk için gitmiştim.

      Sil
    3. Anladım, o zaman kalsın. :)

      Sil
  11. ne güzel çok eğlenceliymiş :) keşke güzel şeyler hep sürse bitmese :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlenceliydi, belki de çok uzun olmadığı için tadı bozulmamıştır. :))

      Sil
  12. Ne kadar güzel mutlulukla yazacağın anılara sahip olmuşsun Duygu :) Çok da güzel ve samimi bir arkadaş ortamı oluşturmuşsunuz :) Şu an nasıl gidiyor peki? Dizileri izlerken bayağı bir kelime kapmışsındır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve samimi bir ortamdı gerçekten. :) Şu an gitmiyor, bıraktım. Japonca dizi hiç izlemiyorum da animelerden öğrendiğim kelimeler oluyor tabi. :)

      Sil
  13. Ne güzel anılar kalmış size. Okurken çok keyif aldım. Takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok güzel anılardı gerçekten. :)

      Sil
  14. Cok özendim Duygu, ne kadar eğlenceliymiş, keşke ben de böyle bir ortamda bulunsam şimdi dedim:)

    YanıtlaSil
  15. Keşke olsaydı, eğlenceli olmasının nedeni herkesin ciddi sebeplerle gitmemesiydi, yoksa hiç İngilizce derslerinde falan böyle eğlenceli ortam görmedim. :)

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar.
    Ana dilinin dışında bir başka dil öğrenmenin, o dili konuşmanın ve yazabilmenin bahtiyarlığına ulaşan blogculardan biriyim. Bildiğim bu dil Almanca'dır.

    Japon dilinin dil yapsısı ve alfabesi hakkında hiçbir bilgim yoktur. Japonların da geleneklerine sahip çıkan ve terk etmeyen bir millet olduğunu biliyorum. Ancak, alfabelerinde kullandıkları bu garip şekilleri nasıl yazıp okuyabildiklerine hayret ediyorum. Nasıl iki çubuğun arasında tane tane pirinç tükettiklerine bakınca da, alfabelerini eleştirmekten geri vazgeçiyorum.

    Siz bu dili yazan ve okuyan biri olarak bize bu dil hakkında daha detaylı açıklamalarda bulunabilirsiniz. Bu uzak doğu ülkelerinde kullanılan alfabe şekline bir isim veriliyordu ama şimdi hatırlayamadım. Uzak doğu ülkelerinde okuma ve yazmanın çok uzun bir zaman aldığını, latin harfleri kullananan ülkelerde ise okuma ve yazmanın çok kısa bir sürede elde edildiğini söylerlerdi. Bu tez ne kadar doğrudur? Japonca okuyan ve yazabilen biri olarak bu tezin doğruluğunu siz teyit edebilirsiniz.

    Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Osmanlı alfabesinde kullanılan Arapça harflerle okuma ve yazmanın zorluğunu görmüş ve ülkemize latin harflerinden oluşan bir alfabe kazandırmıştır. Kur'an Arap harfleriyle yazılmış bir kitap olması hasebiyle Kur'an'ı okumak da faydası olduğu mülahaza edilen dilimizde kullanılan Arapça harflerinden latin harflerine geçirdiği için Atatürk'e kızıyorlar. Konuyu Uzak doğu alfabelerinde kullanılan harf şekilleri de aynı Arapça harflerinden bir farkı yok gibime geliyor. Ama Uzak doğu ülkeleri asla alfabelerinde kullandıkları bu zor şekilleri bırakıp latin harflerine geçmemişler. Oysa, tüm dünyanın alfabelerinde latin harflerini kullanmış olsalardı ne güzel olurdu. Çok az bir değişikliklerle bir dili okuma ve yazma kolaylığı bize çok şey kazandırırdı. Biz "Ç" harf ve sesini "C" harfinin altına bir çizgi atarak oluştururken, Almanlar ise "Ç" harf ve sesini oluşturabilmek için tam "tsch" dört harfi birden yan yana getirmişlerdir. Biz "S" harfinin alt ucuna yine bir çizgi ekleyerek "Ş" harf ve sesini oluşturmuşuz. Almanlar ise "SCH" bu üç harfi yanyana getirerek "Ş" ses ve harfini oluşturmuşlardır.

    Çok güzel ve yararlı bulduğum bu paylaşımınızdan dolayı size teşekkür eder, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Esen kalın.

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,
    Japon alfabesinde Kanji, Hiragana, Katakana üçü birden kullanılır. Kanji Çin kökenli olup şekillerden oluşan bir yazı türüdür, yani alfabe diyemeyiz tam. Mesela ağaç kelimesi için ayrı şekil, dağ kelimesi için ayrı şekil var. Katakana ise yabancı dillerden geçen kelimelerde kullanılır. Mesela yabancı isimleri yazarken bu kullanılır. Hiragana bu ikisi dışında kalan, normal Japonca kelimeleri yazarken kullanılır. Alfabe zorluk yönünden Arap alfabesinden kat kat zordur. Öğrenciler uzun yıllar gazeteyi bile doğru okuyamazmış Kanji yüzünden. Yine de alfabenin değişmemesi bence doğru olandı. Yüzyıllık eserleri hala okuyabiliyor onlar, biz eskileri okuyamıyoruz. Bence farklılık güzeldir, her alfabeyi tek tipe sokmak doğru değildir. Sonuçta diller farklı zaten alfabe farklı olsa ne fark eder?
    Yorumunuz için teşekkür ederim. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğiniz bilgi ve açıklamalar için çok teşekkür ederim.
      Her şeyin gönlünüzce olacağı sağlıklı ve mutlu bir yıl dilerim.

      Sil
    2. Katkınız için ben teşekkür ederim. Sizin de gönlünüzce olsun her şey.

      Sil
  18. Bende zamanında birçok kursa gittim. Ama birinin yeri ayrıdır bende de.
    Güzel arkadaşlık kurmuştuk ama bitti nihayetinde.
    Güzel anılar biriktirmek iyi oluyor insan için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Döndün mü geri, hoşgeldin. :) Arkadaşlıklar hep bitiyor, kanıksadım artık. Yine de güzel anılar kalıyor tabi. :)

      Sil
  19. Çok güzel ilerletmeyi düşünüyor musunuz ? yazması zor mu acaba benimde çok ilgimi çeker uzak doğu alfebesi ama maalesef öğrenme imkanım olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bıraktım, aslında ilerletmek isterdim ama bizde İngilizce ve birkaç dilden başkası umursanmıyor iş hayatında da. Yıllardır ha bire Kpss çalışmaktan başka şeylere çalışmak boğucu geliyor. :)
      Japon alfabesinde Kanji zor, çünkü harflerden oluşmuyor. Biz o yüzden sadece Hiragana ve Katakana alfabesini öğrenmiştik. Onlar kolay, çabuk çözülüyor. Dil bilgisi ve konuşma kısmı en kolay olan. Bence fırsat bulursanız deneyin. :)

      Sil
  20. Japonca yazmak bana imkansızmış gibi geliyor :)

    YanıtlaSil
  21. Aslında devem etmek güzel olabilirmiş.Demek salı ateş günü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gün isimleri ilginç bayağı onlarda. :) Devam etmek kısmet olmadı. :)

      Sil
  22. Öğrenmeye en cesaret edemediğim dil sanırım. O harfleri görünce bile beynimde şimşekler çakmaya başlıyor. Bravo sana. Çok zor olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harflere çabuk alışıyorsun. Biz Kanjiyi öğrenmedik ama kendileri için de zor. :) Teşekkür ederim dada. :)

      Sil
  23. Japonca benim de öğrenmek istediğim bir dil😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çabuk öğrenirsin, ilgin varsa keyifli bir dil. :)

      Sil
  24. Çok hoş anı :) Ben de diğer dönem Komekte Rusça dersine başlamayı düşünüyorum pekiştirmek adına. Aslında Japonca'yı da çok merak ediyorum. Özellikle Kanji'de depression kelimesini gördükten sonra... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japonca eğlenceli ya, tavsiye ederim. :) Kanji öğretmezler ama Komekte. Çok detaylı ve zor bir şey. :) Hiragana ve Katakana öğretebilirler sadece. Baktım o kelimenin Kanji'sine çok karışıkmış gerçekten. Nasıl ezberliyorlarsa. :))

      Sil
    2. Yok öğreteceklerini düşünmedim zaten, sadece genel Japoncaya karşı hevesimi arttırdı demek istediğim hehe. Mutlaka, başlangıç seviyesinde bile olsa öğreneceğimi umuyorum.

      Mutlu yıllar diliyorum ayrıca :)

      Sil
    3. Anladım, başlangıç seviyesi kolay zaten. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  25. Japonca veya Uzakdoğu dilleri hiç ilgimi çekmedi ama günümüzde geçerliliği var. Ozellikle de global ticaret yapılan bir dünyada.Şimdiden mutlu bir yıl dilerim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de İngilizce hiç ilgimi çekmiyor ama dünya geneli yüzünden maruz kalıyoruz. :)) Teşekkür ederim.

      Sil
  26. Ne kadar güzel bir uğraş. Yeniden devam etme imkanın yok mu? Benlki nette online dersler vardır. Peşini bırakma bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışırsam bir şekilde ilerletirim ama diğer dersler, iş güç derken çok hevesim kalmadı eskisi gibi. :)

      Sil
  27. Diğer kursiyerler ile rakip gibi giriş çıkış anınız tam anime sahnesi! Böyle göz süzmeler, bakışmalar falan :) Aslında dil öğrenmek o kadar zevkli bir şey ki! İnsan öğrendikçe aldığı keyif artıyor. Ya da en azından benim için öyle :) İngilizce'den sonra Almanca öğrenmek, sonrasında da İspanyolca öğrenmek beni aşırı mutlu ediyordu. Ama yıllardır kullanmaya kullanmaya o kadar köreldi ki şöyle böyle azcık biliyorum derken bile kötü hissediyorum kendimi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O anlar komikti gerçekten. :)) Dil öğrenmek zevkli ama hobi olarak yapıyorsan. Araya mecburiyet girince zevki kalmıyor. :) İspanyolca konusunda hiç fikrim yok. Lisede Almanca gördük ama pek ilgi duymamıştım, şimdi tamamen unuttum zaten. :) Tekrar çalışırsın fırsat olursa, kötü hissetme.

      Sil
  28. iyi yıllar dilerim ve iyi çalışmalar, kolaylıklar, başarılar :)

    YanıtlaSil
  29. Bilgilendirme için çok teşekkürler. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  30. Ne güzel anılar biriktirmişsiniz. Bunun yanında bir dil öğrenme imkânına sahip olmuşsunuz, bu iyi deneyim olduğu bir gerçek. Japon dili ve ülkesi inanılmaz bir ambiyansa sahip olmuştur her zaman. Dilleri başlı başına bir tuhaf :)
    İnsanın yüzünde tebessüm bırakan anınızı paylaştığınız için teşekkür ederim.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp okuduğunuz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Güzel bir anı olmuştu benim için. Gerçekten de bayağı farklı bir dil. Tabi animelerden alışkın olunca telaffuza konuşmak da zor olmamıştı. :)

      Sil
  31. Güzel ve samimi dönemlermiş, insanın hemen bir kursa kayıt olası geliyor. Yeni bir dil öğrenmenin keyfi de ayrı tabi :) Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. :) Güzel günlerdi ama anime merakı olduğu için gelmişti neredeyse herkes. Yoksa gidecekleri yok insanların. :))

      Sil
  32. Gerçekten güzel bir anı olmuş kurs senin için, kafa dengi insanlarla kurs çok eğlencelidir :)
    Rakiplerin karşılaşması :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok güzeldi Lady Wednesday. Şansıma kurs arkadaşlarım da ilginç ve kafa dengi insanlardı. :) Teşekkürler yorumun için.

      Sil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...