15 Aralık 2021 Çarşamba

Bir Karakter Meselesi 2 (Hatake Kakashi)

Resim: anime.goodfon.com
 

  Ben dayanamayıp seriye çevirdim bunu. İtachi' yi anmışken acayip hayranı olduğum Kakashi' den bahsetmezsem olmazdı. :) Namıdiğer Sharinganlı Kakashi, Kopyacı Ninja... (Burada bahsettiğim sharingan Uchiha klanının sahip olduğu özel göz)

 Kendisi binden fazla teknik kopyaladığı için gittiği her yerde tanınan biridir. Meşhur üçlü Naruto, Sasuke ve Sakura' nın hocasıdır. Maskesi ve birbirinden farklı göz rengiyle karizmatik bulduğum karakterdir. Hele de dövüşürken ahenkle dans eden, yağmurda ıslanıp alın bandının üzerinden yüzüne düşen müthiş saçlarıyla... Öhöm, nerede kalmıştık, konudan çıkmayım. 😅

 Kakashi' nin en sevdiğim yanı geçmişte acı olaylar yaşayıp da olumsuz anlamda değişen karakterlerin aksine yaşadıklarından sonra olgunlaşmasıdır. Çocukken acı şekilde babasını kaybetmesinin ardından katı ve soğuk birine dönüşmüş, kuralları hayatının merkezine koymuştu. Takım arkadaşıyla yaşadığı tartışma sonucunda hatasını fark etmiş ama hemen ardından üzücü bir olay yaşanmıştı. Kayaların altında ezilen arkadaşı kurtulamayacağını anlayıp son sözlerini sarf ederek gözünü (sharingan) Kahashi' ye bırakmıştı. Zaman içinde Kakashi pek çok kişiyi daha kaybetti fakat tamamen değişti. Artık dostlarına güvenen, onları daima koruyup kollayan birine dönüştü. İyi bir hocaydı, zeki, şakacı, anlayışlı, yeri geldiğinde ciddi dersler vermekten çekinmeyen... Sasuke' nin intikam hevesi yüzünden diğer iki öğrencisini ihmal edip ona yönelse de öğrencilerine güvenmeyi, onlara inanmayı hep bilmiştir.

 Sasuke ile intikam konusunu tartıştığı bir vakitte Sasuke "Sen ne bilirsin ki, senin değer verdiğin biri öldürüldü mü hiç," dediğinde "Değer verdiklerim çoktan öldü zaten," gibisinden laflar ederek aslında kaybetmiş olduğu kişileri hiç unutmadığını da göstermiştir.

 Kakashi' nin yüzü öğrencileri arasında hep merak konusu olmuştur. Türlü planlar yapsalar da bir türlü maskenin altındaki yüzü göremezler. Tabi biz izleyiciler de merakla o anı bekledik ve toplamda tam 689 bölüm sonra gül yüzünü görebildik. 😀 Hatırladığım kadarıyla mangasında yoktu mangaka daha sonra onu çizmişti, sanırım ısrarlara dayanamadı. Neyse ki animeye de yansıtılmış. :) 



 Google görsellerden indirdiğim bu repliği her okuduğumda bir gülme gelir. İnan Kakashi şu Sakura denen kız niye bu takımda, hatta niye bu animede biz de çok sorguladık. 😅 İlk sezonun belki de en gereksiz karakteri olmayı başarmıştır kendisi.

 Kakashi çok iyi bir arkadaş, öğretmen, yönetici olmuştur. Aklı beş karış havadaki saf Naruto' yu, intikamla kafayı bozan kibirli Sasuke' yi, Sasuke' den başka kimseyi gözü görmeyen Sakura' yı iyi idare etmiştir. Normal biri düşmemiş ki garibimin grubuna. Ama finale yakın bir baba, dost gibi hepsiyle gurur duymuş ve onları sevmekten vazgeçmemiştir. Kakashi' den de bir video ile yazımı sonlandırıyorum. :)




22 yorum:

  1. naruto'nun hocası olduğunu bilmiyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naruto' nun asıl hocası aslında Jiraiya oldu. Kakashi bir süre eğitti sadece ama beraber görevlere çıktıkları oldu sonradan. :)

      Sil
  2. Ben hala Narutoyu izlemedim ya :) Aslında 5-6 bölüm izledim ama arada kaynadı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şey kaçırmışsın okurix. Bu videoları bile keyifle izliyorum, sanki eski dostlarımı görmüş gibi hissediyorum. :)) İlk bölümler zaten biraz durağan olur. Esas olaylar Zabuza bölümleri ile başlıyor. Onun bölümü de 10-20. bölümler arasıydı sanırım. :)

      Sil
  3. Sizin bu yazılar sayesinde Japoncayı sökeceğim az kaldı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece özel isimler kullanıyorum ki. :)) Nedense unutkan olan ben bu isimleri unutmuyorum.

      Sil
    2. Rehitu.com evet bence de:)

      Sil
    3. Önemli olan isimler değil karakterlerin nasıl biri olduğudur. :)

      Sil
  4. Duygu senin için vaktim olduğunda izlerim inşallah:) Gerçekten merak ettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo çok tatlısın Gültencim. Merak ettirebildiğime sevindim. :))

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Evet, yanlış yazmadım. :) İlk sezon 220 bölüm, ikinci sezonun 469.bölümünde görebildik.

      Sil
    2. Bu kadar bölüm izledin mi sen Duygu?😊

      Sil
    3. Animenin üçte biri doldurma bölümlerden oluşuyor Gülten. Ana konuyla doğrudan ilgisi olmayan ve daha sönük kalan bölümler. Aralarında güzel olanları da vardı tabi. O yüzden tamamını izlemedim, internetteki listeye göre gittim genelde. :)

      Sil
    4. Doldurma bölüm ne demek oluyor :)

      Sil
    5. Filler Bölüm diye geçer. Yani animeler çizgi romanı takip ederek ilerler ama çizgi romanda olmayan kısımlar eklerler bazen. Genelde bir anime bölümü 3 bölüm çizgi romana denk geldiği için hızlı ilerler ve ara açılsın diye ya da tamamen kendi maddi tercihleri nedeniyle filler bölümler eklerler. Dolayısıyla konuyla tam olarak ilgisi olmayan ama komik, maceralı, geçmişe ait bölümler falan olur bunlar.

      Sil
  6. sakura pekiii :) gecede dört beş bölüm izlesek bir yılda mı biter ki :) ya karakteer deyincee mademsi, mishill, munno, bidam da yazabilirsin belkuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biter ya. Bir ayda bitirenler var. 😀 Naruto' da doldurma bölümler ve geçmişe dönme çok fazla. Oraları atlarsan çabuk bitiyor. Tabi filler bölümler içinde çok komik ve güzel olanlar da var. :)
      Anime karakterleri dışında yazasım gelmiyor Deep. 😀

      Sil
  7. Bölüm sayısının çokluğu benim de dikkatimi çekti. Hatta bir an şaka mı yoksa gerçek mi karar veremedim :) Ben asıl Sasuke'yi merak ediyorum. İçinde büyüttüğü o intikamı... Minato'nun yazısını da okudum. Japon isimlerinin hangisi kadın hangisi erkeğe ait oluyor çok feci karıştırıyorum ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölüm sayısı çok ama sarıyor. 😀 Galiba One Piece' den sonra en çok bölüm sayısına sahip anime. Ah o Sasuke yok mu ömrümüzü yedi intikam, güç diye diye. :)) İsimler değişik gerçekten, karakteri bilmeyince zor anlaşılır.

      Sil
  8. "Hele de dövüşürken ahenkle dans eden, yağmurda ıslanıp alın bandının üzerinden yüzüne düşen müthiş saçlarıyla.." :))) bayıldım bu cümlene.
    Çok uzaklaşmışım animelerden ben onu farkettim. Yaşşa sen animelerin kraliçesi Duygu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe onu yazarken gülmüştüm ben de. :)) İnsan her şeye vakit ayıramıyor, zaman zaman kopuyoruz. Yorumun için çok teşekkür ederim Momentos. 😊

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...