19 Aralık 2021 Pazar

Bir Karakter Meselesi 4 (Uzumaki Naruto/ Uchiha Sasuke)


Resim: wallpaperstock.net


 Naruto ve Sasuke takım arkadaşlarıdır ve hayatları birbirleriyle bağlantılı olduğu için ikisini beraber anlatacağım. Yalnızlığı çok iyi tatmış bu ikili hayata tutunmak için kendilerine önemli hedefler belirlemiştir.

 Animenin ana karakteri Naruto ile başlayım. Naruto kimsesiz büyümüştür, pek çok kişi tarafından dışlanır. Bunun esas nedeni bebekken içine bir canavarın mühürlenmiş olmasıdır ve hokage köyde bu konunun konuşulmasını yasaklamıştır. Naruto' yu tehdit olarak gören insanlar çocuklarını bile ondan uzak tutarlar. Tabi bunlardan Naruto' nun haberi yoktur. İnsanların ilgisini çekebilmek amacıyla çeşitli yaramazlıklar yapar. Büyüdükçe de saygınlık kazanma, kabul görme isteği nedeniyle hokage olmaya karar verir. Hiç çekinmeden herkesin yüzüne de haykırır ben hokage olacağım diye. Tabi çok dalga geçer insanlar, sınıfının en beceriksizi olan biri nasıl hokage olacaktır.

 Okula başladığında Sasuke ile hiç anlaşamaz. Çünkü Sasuke, Uchiha genlerinden gelen doğal bir güce ve yakışıklılığa sahiptir. Dolayısıyla kızlar arasında popülerdir. :)) Naruto onu kendine rakip olarak görür ve güçlenmek için çok çalışır. Sasuke bakar ki Naruto gerçekten güçlenmeye başlıyor, öfkeden köpürür. Bunun üzerine "Ben intikamım için yaşıyorum, çok daha güçlü olmalıyım, dostluk bağları beni engelliyor," diyerek bağları koparıp köyü terk eder. Naruto durur mu, başlar hemen "Sasuke' yi geri getireceğim, o benim arkadaşım," demeye.

 İkisi de birbirini çok yakın arkadaş olarak görmesine rağmen takıntıları yüzünden çok dövüşürler. Öyle ki bunlar dövüşünce yer yerinden oynar, coğrafi şekiller değişir. İzlerken insanın "Aman guzum ayrılın, dövüşmen," diyesi geliyor. 😅 Bir de düşman olsalar ne olacaktı bilmiyorum. Ölümcül dövüşleri heyecanlı olsa da bir yandan insanın içini burkuyor. İletişim sorunları, inatları, hırsları ikisini böyle bir yola soktu. Savaşmak aslında ikisinin kaderiydi, spoiler olmasın diye açıklamayacağım. 

 Naruto' nun en önemli özelliği öleceğini bilse bile asla kararından vazgeçmemesidir. Düşündüğünü doğrudan söyler, hiçbir şeyi içinde tutamaz. Gürültücü, haylaz olsa da güçlenmek için çok çalışır ve normal hayatının aksine savaşta gerçekten zekice kararlar alabilen biridir. Kendisine inanan birkaç kişi sayesinde yıllar içinde tepeye kadar ulaşır. Sonunda büyük savaş çıktığında herkesin kendisine bel bağladığı biri haline gelir. İçindeki canavarın da aslında kendine çok yararı olur. Başta canavar zaman zaman onu kontrol etse de Naruto' yu çok kez ölümden de kurtarmıştır. Kyubi olmasa zaten Naruto çoktan ölmüştü ve Naruto bunun bile kıymetini anlayacak, canavarla empati kurabilecek kadar koca yürekli bir insandır. Ne yapıp edip sonunda hedefine ulaşması çok güzeldi. Naruto' yu saflığı, temiz kalpliliği, pes etmemesi, doğru sözleri ile çok sevdim.

 Naruto' nun sözleri ile insanları değiştirme özelliği vardır, duygusal yanı da buna sebep olur tabi. Bir bölümde düşmanlardan biri İtachi' ye "Karşılaştığımda Naruto' yu nasıl tanıyacağım?" diye sorunca İtachi "Gürültücü ve düşünmeden hareket eder," gibi bir şey demişti. Adam kendisiyle dalga geçildiğini sanıp öfkelenir ama Naruto' nun tam da öyle biri olduğunu fark eder. Kısacası Naruto pek çok karakteri şaşırtmış ve olumlu yönde değiştirmiştir, Sasuke hariç. 😅

 Sasuke güç uğruna yasak tekniklere bulaşır, olmayacak insanlardan eğitim alır. Köyü terk ettiği için aranan biridir. Narutolarla kaç kez karşılaşsa da bir şekilde onlardan kurtulur. İntikam ateşi gözünü öyle kör etmiştir ki kimseyi duymaz, umursamaz. Ta ki abisi İtachi ile karşılaşana kadar. Aralarında çetin bir mücadele geçer. Tabi sonrasında Sasuke yine durulmaz, bu kez başka bir hedefi vardır. Sasuke anime boyunca hep havalı ve gösterişliydi. Bildiğini okuması ve Naruto' yu küçümsemesi sinir etse de anne babası dahil tüm soyu abisi tarafından bir gecede yok edildikten sonra kim normal kalabilirdi? Gittiği her yerde sağ kalan çocuk olarak anılmış ve gözleri üzerine çekmiştir.

 İkisi de inanılmaz derece güçlenip dünya çapında isimlerinden söz ettirmiştir. Naruto' nun ve Sasuke' nin kapışmalarından oluşan videoyu bırakıyorum. Yalnız müzik de dilime dolandı. İmpossible impossible diyip duruyorum. :)) 

 



 

 


18 yorum:

  1. sasukeyi sevdim ben bu anlatımınla :) bidam gibi biri belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de severim, arada gıcık etse de animenin en havalı karakteriydi, Madara' dan sonra tabi. Giyim kuşamı, kişiliği ile bayağı farklı biriydi. :)

      Sil
  2. Ben Naruto'nun bazı özelliklerini kendime benzettim Duygu:) Gürültücü değilim ama düşündüğümü söylemeden duramam,saf hallerim de var:) Karakterler çok güzel, gerçekten merak ettim:)

    YanıtlaSil
  3. Bazı yönlerden ben de kendimi Naruto' ya benzetiyorum. Çok sinirlenmedikçe içimdekileri söylemem ama. :) Aynen karakter detaylı düşünülmüş üstünkörü geçilmiş değil. Hele Naruto ne zaman ağlayarak konuşsa ben de duygulanırım. :))

    YanıtlaSil
  4. Bir türlü tam izleyemedim bu animeyi hep yarım yamalak izledim geçtim. :)
    Naruto bana benziyor. :)

    YanıtlaSil
  5. Sasukeyi biliyorum :D Tipini hatırlıyorum ve özellikle de ismini çünkü ismi bana farklı gelmişti. Naruto çılgın :D İzlerken şapşallıklarına güldüğümü hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sasuke ne kadar havalıysa Naruto da tam tersiydi. :)) Naruto tam şapşik gerçekten ama insanları sözleriyle etkileme yeteneğine de hayranım. :)

      Sil
  6. İnsanların, hele de çocukların dışlanması çok kötü. Sonra kötü niyetli birileri kullanmaya çalışıyor.
    Aile eğitim vermezse, yeterince ilgi göstermezse özellikle erkek çocukların gözü hep dışarıda oluyor. Arkadaşlarının ne yaptığını sorgulamazlar, beni aralarına alsınlar diye her şeyi yaparlar. Zaten normal bir insan öyle ortamlara girip öyle arkadaşlar edinmez.

    YanıtlaSil
  7. Gürültücü ve düşünmeden hareket eder :)

    YanıtlaSil
  8. mabara hakkında da bilgi verirsiniz umarım :)
    güzel hazırlamışsınız bu yazıyı da çok sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :) Madara hakkında yazmak isterim de çok spoiler olur. Daha önce çocukluğunu falan anlattığım bir yazı paylaşmıştım. :)

      Sil
    2. Mabara ayrı bir güce sahip oyunlarda, merak ettim bulmaya çalışayım yazıyı o zaman :)

      Sil
    3. Çok güçlüdür, efsane isimlerden biri. :)

      Sil
  9. Duygu mesela tek bir anime izleme şansım olsa bana hangisini önerirsin? En en en iyiyi istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vereceğim cevap belli değil mi? Naruto tabi ennnnnn sevdiğim. 😄

      Sil
  10. Kapsamlı bir tanıtım olmuş teşekkürler Duygu

    YanıtlaSil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...