23 Kasım 2021 Salı

Okuduğum Kitaplar (Kitap Tanıtım)

 

 


 Merhabalar. Bazılarını okuyalı biraz oldu ama fırsat bulmuşken üçünü de aradan çıkarayım. :)


Yeşilin Kızı Anne Avonlea

 Ana karakterimiz Anne' in ikinci kitapta maceraları sürüyor. Anne on altı yaşına gelmiştir. Sevdiği kasabada öğretmenliğe başlar; bir sürü haylaz, zeki, ilginç öğrencisi olur. Tahmininden fazla onu zorlayan anlar olsa da başarılı, sevilen bir öğretmen olur. İlk kitabın aksine Gilbert ile iyi arkadaş olurlar. Ailesine iki yetimin dahil olması ile maceralı günler hayatından eksik olmaz.

 Kitabı yine severek okudum ama ilk kitabı bir tık daha beğenmiştim. Devamını alıp okur muyum bilmiyorum, şimdilik çok hevesim yok. Kızın küçük yaşta öğretmen olabilmesi günümüz koşullarında sevdiğin işi yapmanın ne kadar imkansıza yakın olduğunu bir kez daha gösterdi bana. Karakterleri okumak keyifliydi ama merakla sayfaları çevirdiğim pek olmadı.


40 Hadis 40 Yorum

  Adından da anlaşılacağı üzere 40 adet hadis üzerine yorumlar, öğütler var. Çoğunluğu bilindik hadisler ama açıklamalar için okunabilir. Sadece biraz daha derin işlenmesini isterdim konunun. Kitabı önceden de okumuştum ama bu sefer altını da çizeyim diyerek tekrar okudum, kalın bir kitap değil zaten. Birkaç alıntı bırakayım.

 İyilik, kalbinin huzur bulduğu ve içine sinen şeydir; kötülük ise insanlar ona onay verseler bile gönlünü huzursuz eden ve içinde kuşku bırakan şeydir.

 Her bir ahlaksızlık, kalpteki hassasiyeti biraz daha öldürür ve onu katılaştırır. Her günah, edebimizden bir parça koparır, her çirkinlik güzelliğimizde bir leke bırakır.


Yer Altından Notlar 

 Nedense okurken sıkılacağımı düşünüp okumayı bir süre erteledim. Ama umduğundan fazla beğendim kitabı. Yazarın üslubu dikkat çekici ve kendini okutuyor. Çeviriyi de gayet başarılı buldum. Kitaptaki ikinci bölüm daha akıcı ve ilgi çekiciydi. Karakteri sevemesem de anlatım güzel olduğu için ilgiyle okudum. Kimi zaman karakterin yaptıklarını saçma buldum, kimi zaman ona hak verdim. Altını çizdiğim kısımlar:

 Medeniyet, insanın daha çok kana susamasına neden olmadıysa bile her halükarda onu eskisinden daha alçak, daha iğrenç bir kan emiciye dönüştürmüştür.

 Sonuçta şuurun tek kaynağı, ıstıraptır. Başta insan için en büyük talihsizliğin bilinç olduğunu söylemiş olsam da insanın onu sevdiğini ve hiçbir hazza değişmeyeceğini biliyorum.

33 yorum:

  1. Yeraltından Notlar'ın ilk kısmını daha cok sevmiştim ben,baya büyüttüm kafamda hatta karakteri :) sonra ikinci kısımda ki faslı okuyunca bunu mu büyüttüm dedim :) eylemler ile fikirler örtüşmeyince ortaya böyle manzaralar çıkıyor işte.Kitabı sevmiştim:)

    Anne'in dizisi geçen sene izlediklerimden favorim arasında.Bizimkler uyarılıyormuş hatta şu sıralar,kaçırmayacakları belli gibiydi zaten :) Kitapları okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeraltından Notlar ilk bölüm daha sağlamdı bence de ama akıcı değildi, pek hızlı okuyamadım yani. :) Anne dizisini izlemedim, merak da etmiyorum pek. Uyarlandığını duymamıştım. :) Yorum için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Baktım da Beren Gökyıldız olacakmış başrolde. Bence fiziksel olarak da enerji olarak da Anne karakteri ile hiç ilgisi yok. Neden her yerde bu kızı oynatıyorlar anlamıyorum, ülkede çocuk oyuncu kalmamış gibi. Ben oyunculuğunu da abartılı ve yapmacık buluyorum. Kızıl saç olmazsa olmazlardan zaten.

      Sil
  2. okudugum kitaplar degil ,40 Hadis 40 Yorum ilgimi cekti,tesekkurler Duygu:) Bu arada blogumu yeniledim,herkesin yeniden uye olmasi gerekecek sanirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgini çekmesine sevindim Gülten. Hayırlı olsun, ekledim seni. :)

      Sil
  3. Katılıyorum müfred. Medeniyet diyerek insanı kendi özünden uzaklaştırdılar.

    YanıtlaSil
  4. İlk okuyanlar için belki de çok derin olmamalı bazı kitaplar:) Tabi ikici ve üçüncü okumalar için hafif gelebilir ama yine de lazım böyle kitaplar:) (40 Hadis 40 Yorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, yeni başlayanlara da hitap eden kitaplar olmalı. :) Herkesin okuyabileceği güzel bir kitap.

      Sil
  5. yeşilin kızı serisini herkes okuyor görüyorum daha okumadım
    yer altından notlar şahanedir çok sevmiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşilin Kızı çok popüler oldu. Kitabın geçtiği dönem, herkesin birbirini tanıması, insanların daha saf ve samimi olması nedeniyle sevildi sanırım.

      Sil
  6. Evet, insanlık bir kan emiciye döndü

    YanıtlaSil
  7. Kitabın giriş cümlesini dahi ezberlemiştim. Sanıyorum şöyleydi: "Hasta biriyim, çirkinim. Sanırım karaciğerlerim hasta..." bu kadarı kalmış aklımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu tarz bir şeydi girişi. Benim aklımda kalmaz kolay kolay, bravo. :))

      Sil
  8. Bana karamsar gelmedi kitap. Adından dolayı ben de öyle olacak diye düşünmüştüm. Sevdim ben, kurgudan çok yazarın üslubunu. :)

    YanıtlaSil
  9. kırk hadis bu kitap çok önemli değil gibi anladım yani, bu tür kitaplar çok zaten de mi, yeraltından notlar evet ya çok etkileyici, bizim oğuz atay ın korkuyu beklerken öykü kitabına benzetiyom hep onu :) yeşilin kızı ikinci kitabı okuycam ben de işallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap aslında altını çizdiğim çok yer oldu ama daha çok hadisler üzerinden günümüz eleştirisi var, öğütler var. Haklı şeyler de olsa öğüt vermekle, eleştirmekle bitmiyor ki iş. :)
      Oğuz Atay' ın o kitabını okumadım. Tutunamayanlar var elimde, memlekette unutunca yarım kalmıştı, ona baştan başlayım bari. :)

      Sil
  10. Yeşilin kızı Anne'nin birinci kitabını okumuştum ama henüz ikinciyi alıp da okuyamadım. Aslında çok merak ediyorum :D 40 hadis kitabını da okumadım ama bence böyle kitaplar güzel işlenmeli ki Peygamberimizin hadislerini unutmayalım :) Dostoyevski çok ilgimi çeken bir yazar ama bu kitabını okumadım. Bir de ilk defa bu yayını gördüm, tasarımları güzelmiş iki kitabın :)
    emeğine sağlık Duygu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 40 Hadis kitabı güzel, ben daha çok Peygamberimizin dönemi üzerinden anlatılmıştır diye düşündüm, genelde günümüz üzerinden ilerlemişler. Yoksa güzel bir kitap yani. :)
      Kapra Yayınlarından ilk kez okudum ben de. Kitapları ucuza almıştım ama çevirileri beğendim gerçekten. Anne' in devamını basarlarsa alabilirim. :)

      Sil
  11. Yeşilin Kızı Anne'nin ilk kitabını okumuştum. İlkini ikinciye göre daha iyi bulmuşsun. Ben ilkini de fazla heyecan duyarak okumamıştım sanırım seriyi tamamlamama gerek yok. Yer Altından Notlar ismi ve yazarından dolayı çekiyor beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pek heyecanlı değil bence de. Sadece okuması keyifli. Ağır kitaplar okunmak istenmediği zamanlarda okunabilir. :) Yeraltından Notlar ilginç ve güzeldi.

      Sil
  12. Hiçbirini okumamışım. Belki 40 Hadis kitabının farklı versiyonlarını okumuş olabilirim. Tanıtım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı versiyonları vardır muhakkak. Vakit ayırdığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  13. Yeşilin Kızı'na çok mesafeliyim. O kadar popüler oldu ve o kadar çok reklamı yapıldı ki... İstemsizce elim gitmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim seriye başlama nedenim kitapların ucuz olmasıydı. Fırsat varken alayım dedim kitap fiyatları pek sabit kalmıyor. :)

      Sil
  14. Yeşilin Kızı Anne'i Netflix ile tanıdım ve önyargım nedeniyle eşim izlerken uzak kalmayı tercih ettim. Fakat bir süre sonra dayanamayıp izledim :) Filmini, dizisini izlediğim şeyin dönüp orijinali de kitabını okuyamıyorum nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, bazen oluyor öyle. :) O yüzden genelde önce kitapları okumayı tercih ederim. Filmler, diziler kitaptaki kadar derin işlemiyor karakterleri.

      Sil
  15. Merhabalar.
    Okuduğunuz kitapların tanıtımı ile ilgili hazırlamış olduğunuz paylaşımı okudum. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Yeraltından Notlar kitabının konusunu hep merak etmişimdir. Kitabın asıl konusu nedir? Teşekkür ederim.

    Hz. peygamber, Kur'an'ın terk edilerek söylediği şeylere ittiba edileceğini bildiği için, sözlerinin yazılmasına müsaade etmediği rivayet edilir. Ancak, buna rağmen yine de Hz. Peygamber söylemiş gibi o kadar çok uydurma hadisler var ki, bunlara ittiba edilmemesi salık verilir.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Ziyaretiniz ve katkınız için teşekkür ederim. Yeraltından Notlar' da yazar toplumdan uzak bir karakterin iç çatışmasını, eleştirilerini, yaşadıklarını okuyucuyla sohbet eder tarzda yazmış.
      Uydurma hadisler malesef vardır, iyi araştırılması gerekir. Ama tamamen hadisleri önemsiz görüp sadece Kur'an yeter diyenler de var. Peygamberimiz zaten hep Kur' an' a göre yaşadığı için sözlerinin yol göstericiliği de önemli. Selam ve saygılarımla.

      Sil
  16. 40 Hadis 40 yorum günümüz Türkçesi ile yazılmış sanırım. Eğer öyleyse ki alıntılar onu gösteriyor ilgimi çekti.
    Yer Altından Notları okuyalı o kadar zaman geçti ki konusunu anımsayamadım. Kitabın bir yerinde tembel bir adamdan bahsediyordu sanki... Zaman bulup tazelemek lazım klasikleri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 40 Hadis 40 Yorum' un dili oldukça sade ve anlaşılırdı. Belki tek tük eski kelime vardı.
      Yeraltından Notlar biraz günlük gibi ilerliyordu zaten, tam konusu şu da diyemiyorum. :)

      Sil
  17. Ne güzel kitaplar okumuşsun :)
    Yer altından Notları ve de Dostoyevski'yi çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar çok az okuyorum. Ancak şimdi biraz daha kitap okumaya odaklanacağım. Belki de pek çok kişinin okuduğunu görünce eskisi gibi heves ettim. :)

      Sil

Gidilemeyen Gezi 🙄

   Bugün için bir ay önceden bir turla görüşmüş yer ayırtmıştım. Çok da hevesliydim ama ben ne zaman bir şey istesem en küçük şeyler bile ol...