7 Eylül 2021 Salı

BCP Ağustos- Gökteki Kale/ Kızıl Kahkaha

 


   Bir süredir bu etkinliği ihmal ettiğim için bu ayı da boş geçmeyim bari diyerek Gökteki Kale' yi izledim ve ince bir kitap okudum. Sanırım kendi planımın dışına pek çıkmak istemiyorum, onu fark ettim. 


Gökteki Kale 


   Miyazaki' nin eseri olan bu yapım her zamanki gibi onun hayal gücünden izler barındırıyor. İki çocuğun korsanlar ve ajanlardan önce gökte süzülen adayı aramasını anlatıyor. Bu süreçte pek çok mücadeleye girip, düşmanla savaşırlar. Bilim kurgu ve nostaljinin iç içe geçtiği sevimli bir animeydi. Korsanlar eğlenceliydi, bayağı renk kattılar. Ara ara verilen mesajlar güzeldi. Büyük gücü elde etme çabası, hırs konuları iyi işlenmiş.

   Ancak Miyazaki' nin diğer yapımları kadar sevemedim. Bir Yürüyen Şato, Ruhların Kaçışı değil kesinlikle. İzlerken zaman zaman sıkıldığım oldu. Konusu yönüyle küçüklere daha fazla hitap ediyor bence. Sırf hayal gücünün iyi işlenmesi nedeniyle en fazla 10 üzerinden 7 verebiliyorum. 


Kızıl Kahkaha 


   Bu kitabı blogda birkaç arkadaş tanıtmıştı, ben de kısaca değineyim. Kitap 1904 Rus-Japon savaşını konu alır. Savaşın acımasız yüzü ve insanlara verdiği fiziki ve ruhsal zararlar çok iyi aktarılmış. Deliren insanlar, parçalanan bedenler... Yazarın anlatımı etkileyici ve insan düşünmeden edemiyor. Sadece olayların kopuk halde ilerlemesi odaklanmamı önledi biraz. Yazılanları yeterince hissedemediğimi düşünüyorum.  


27 yorum:

  1. Çok hoş bir etkinlik bu.Takip ettiğim bloglarda olanları okuyorum.Sene bitmeden en azından bir ay için katılsam ne güzel olacak :)

    Animeye benim de elim varmıyor bir türlü, çekilemedim içine nedendir bilinmez ama bir Yürüyen şato değilse hislerim çok da yanılmıyor o halde :)

    Anime demişken Ergo Proxy'i izledim. İlginçti ve merak ettirecek şekilde ilerliyordu.Fazla karanlık ve yer yer ağır kalışı biraz zorladı ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat bulursan katıl sen de. Ben de blogları okumayı seviyorum da son aylarda hiç katılasım yok. :)
      Bu anime basit kalıyor diğerlerinin yanında, çok tavsiye edemem o yüzden. :)
      Ergo Proxy biraz ağır ilerliyor ama ilgin gerçekten. Gizem kısmını abarttıkları için pek bir şey anlamadan sona geliyorsun. Tavsiyemi dikkate almana sevindim. Yorumun için teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Benim de daha önceden katılmadığım güzel etkinliklerden biri. Destek vermemiz lazım aslında. Sen bu katkıyı çok güzel sağlamışsın. Emeğine sağlık Duygu. Sevgi ve selamlarımla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim Sibel. :) Pek katkı sağladığım söylenemez, kısa yazıp geçtim her zamankinden aksine. Sevgi ve selamlarımla. :)

      Sil
  3. Miyazaki'yi artık sevmiyorum, çalışanlarına zorbalıklar yapıp onları aşağılamış olduğundan bahsedenleri duyunca hoşuma hiç gitmedi. Bu animeyi de bu yüzden izlemem yüksek ihtimal. Hem Yürüyen Şato'yu ve Ruhların Kaçışı'nı izlemem kafi. Kızıl Kahkaha kitabı beni çok etkilemişti gerçek bir günlükte bulunan yazmalar aktarılmış tabi bir parça kurguyla...ve insanlarda oluşturduğu delilik haline "kızıl kahkaha" adı verilmiş. Neyse cok uzattım, incelemelerin için kalemine sağlık, bloğunu keyifle takipteyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya, hakkındaki iddiaları duymamıştım, üzücü. Güzel eserleri olan birinden beklenmeyecek davranış.
      Kitapla ilgili katkıların için ve yorumun için teşekkür ederim Mervecim. Takip etmezsen zorla çağırırım zaten. 😀

      Sil
    2. Guzel eserleri tek başına yapan biri değil sonuçta ama şaşırmamak gerek. Karakteri kötüyse yapacak bir şey yok

      Sil
    3. Ahahah merak etme takipteyim ben. Xd

      Sil
  4. Katıldığım bir etkinlik değil ama bloglar için faydalı olduğuna inandığım etkinliklerden birisi:) Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Arada katılıyorum ben de, fırsat bulursam. :)

      Sil
  5. castle in the sky, bu filmi hatırlamadım, izlemedim herhalde :) izlerim, komşum totoro favorim :) miyazaki nin öğrencisi ve arkadaşı var, isaho takahata, onun tüm filmlerini seviyorum, özellikle prenses kaguya :) kızıl kahkaha yazarı andreyevin üç kitabını okudum, yenilerde, çok etkilendim bu yazardan :) yani yazma yeteneğinden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prenses kaguyayı merak ediyorum bir ara bakacağım. :)
      Yazarın anlatımı güzel gerçekten, başka kitaplarını okusam daha severim gibi geliyor. Bu kitaba çok odaklanamadım. :)

      Sil
  6. Kızıl Kahkaha kitabını hiç duymamıştım. Film ise benm pek tarszım değil.

    YanıtlaSil
  7. Miyazaki' nin çok animesini izledim ama bunda sıkıldım nedense. Yine de hayal gücü iyi kullanılmış diye 7 verdim. :) Kızıl Kahkaha kısa ama çok ara vererek okudum. Etkileyici yine de. :)

    YanıtlaSil
  8. Miyazaki uzun zamandır radarımda ama henüz izlemedim. Belki de bununla başlamam gerek. Beklentiyi yavaş yavaş yükseltmek için. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan başlayabilirsin o zaman. Çünkü en iyileri Ruhların Kaçışı ve Yürüyen Şato. Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  9. Ruhların Kaçışı en sevdiklerimdeen :) Yürüyen Şato'yu hala izleyemedim. Hem onu hem de Gökteki Kale'yi en kısa zamanda izlemeliyim. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyen Şato' yu da seversin muhakkak. Yorumun için teşekkür ederim. :)

      Sil
  10. Kitabı ilk defa duydum, filme bayılırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap etkileyiciydi, tavsiye ederim. Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  11. Miyazaki filmleri izlemek bambaşka bir dünya için alınabilecek en güzel bilet. Emeğine sağlık güzel tanıtım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim. Miyazaki' nin diğer filmlerini daha çok sevmiştim. :)

      Sil
  12. gerçekten böyle etkinlikler yeniliklere öncü oluyor çok seviyorum:) yeni bloglar, izlemediğim film dizi animeler, okumadığım kitaplar ve daha fazlası:)... ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Etkinlik sayesinde pek çok blogdan haberdar oluyoruz. :)

    YanıtlaSil
  14. Ben de bir süredir katılamıyordum etkinliğe ama bu ay yazabildim. Sizin bloğunuza da ilk defa uğruyorum sanırım. Gökteki Kale çok severek izlediğim bir animeydi ama ben de biraz daha küçük yaştakilere daha çok hitap ettiğine katılıyorum. Yürüyen Şato, animesini izlemeden önce defalarca kitabını okuduğum bir eser. Bu yüzden sanırım animesi hiçbir zaman çk etkilemedi beni. Okumadıysanız kitabını da mutlaka öneririm. Kızıl Kahkaha kitabınıysa ilk defa duydum. Vakit bulabilirsem bakacağım emeğinize sağlık.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi görüyordum ben ama bloğuma hiç uğradınız mı hatırlayamadım. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. :) Yürüyen Şato' nun kitabını okumadım ama görsel olarak da çok güzel bir animeydi. Kitabı bulabilirsem okurum. Teşekkürler. :)

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...