5 Mart 2021 Cuma

Örgü Oyuncak(Amigurumi)


Hobilerimden biri de oyuncak örmek. İlk kez başlayanlara zor gelebilir ama kısa sürede öğreniliyor. İnternette çeşitli tarifler var ve ben rengini, saçını falan kafama göre ayarlıyorum. Yapımı biraz zaman alsa da bittiğinde çok mutlu oluyorsunuz. :) 


Temel malzemeler; örgü ipi, tığ, makas, iğne, güvenli göz, dikiş ipliği, boncuk elyaf vs. Maliyeti oyuncağın büyüklüğüne göre değişiyor. İpler malesef ucuz değil. Yukarıdaki bebek için belki 50 tl falan harcamışımdır. Örmem de iki hafta sürdü. 


Profesyonel olanlar yüksek fiyatlara satıyor. Fakat çoğu kişi emeğinin altında satıyordur. Örgü olduğu için sağlıklı ve yıkanabilir ancak ucuz olan plastik oyuncaklar yüzünden örgü oyuncaklar yeterince ilgi görmüyor. Dediğim gibi maliyeti belli ve uzun uğraşlar sonucu ortaya çıkıyor. 



Bunları bizim markette satılması için özene bezene hazırlamıştım. Tabii ilgi yok. :) Başka bir yerde değerlendirmeyi düşünüyorum.

Diğer ördüklerimi de atayım. Bu arada aşağıdaki Canavarın Çağrısı kitabını çok sevmiştim, yakında tanıtımını yapmayı düşünüyorum. :)




Amigurumi zevkli iş. Hiç örgüden anlamayan, daha önce tığ tutmamış biri bile öğrenebilir. Öğrenirseniz en azından çocuklarınız için sağlıklı oyuncaklar üretmiş olursunuz. Başkalarına hediye ederek onları da mutlu edebilirsiniz. Hoşçakalın... :) 

52 yorum:

  1. Amigurumi, burada da japon kokusu var. Ne çok seviyorsunuz. :) Oyuncaklarınızı çok beğendim, bin uğraş heyecanla piyasaya çıkmaları da çok güzel. Ama insanlar çok ilgilenmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, isim Japonca. :) Avrupanın aksine Japon ya da Kore kültürünü seviyorum. En azından daha samimi, sakin, huzurlu geliyorlar bana. :)

      Sil
  2. Hepsi ayrı güzel ve emek dolu.
    Ablamda yapıyor ama satmıyor o. Yeğenlerine yapıyor sadece. Bir başka akrabaya yaptı. Illa para ile olsun dedi dedi. Parası şu kadar dedik. Çok geldi. Laf sakatası imiş yani hepsi.
    Umarım emeğinin değerinde satarsınız.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Evet, zahmetli bir iş. Ben de ilk başladığımda çok hediye ettim. Ama "sen kendine daha güzelini yapmışsın" diyen oldu. Akrabalara hediye etmeyi bıraktım. :) Sizin akraba da garipmiş, galiba 20 30 tl olacak sanıyorlar. İnternette büyük bebekler 150 200 civarına kadar çıkıyor. :)

      Sil
    2. Hediyenin güzeli çirkini mi olur... insanın hevesini niyetini bozar bu tipler :)))
      Aynen. Yastık benzeri bir karakter istedi. Ablamda yastık boyutunda yaptı. Küçük bir şey değildi yani.
      Dediğim gibi laf olsun diye demişler. Biz yanlışlıkla ciddiye almışız. :))

      Sil
    3. En iyisi hediye edeceğimiz kişileri iyi düşünmeliyiz. :) Boşuna uğraştırmışlar ya yazık.

      Sil
    4. Yok boşuna değil. Aldılar oyuncağı. 😁
      Ama parasız tabi.

      Sil
  3. Yapmayı düşünmüyorum:-)) ama inanılmaz sevimliler:-)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için, sizin de başka hobileriniz vardır. :)

      Sil
  4. Çok çok güzel olmuş gerçekten yaptıklarınız elinize kolunuza sağlık :) Umarım çok talep görür ve satarsınız ürünlerinizi...
    Ben örgüyü hiç beceremeyen biriyim mesela ama bu amigurumiyi çok merak ediyorum bir ara bakmak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. :) Satmak önemli değil aslında, zaten canım sıkılınca oyalanmak için örüyorum. Evde birikmesin diye satmak istedim. Bence deneyin, kolay öğreniliyor. :)

      Sil
  5. Çok sevimli görünüyorlar. Hele en alttaki. :) Evet fiyatları yüksek oluyor genelde. Ama hepsini küçük boyut, anahtarlık gibi yapsanız daha çok kişi tarafından alınabilir diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Küçük örmeyi pek sevmiyorum aslında, minik olunca zorluyor biraz. :) Satıştan çekerim diğerlerini de, sadece bir denedim. İnternetten de uğraşmak istemiyorum satış için. :)

      Sil
  6. maşallah maşallah hepsi tatlişler, satarsın bir gün de yaa, nette sitelere bir baksan ya, etsy vardı meselası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :)) İnternet satışıyla uğraşmak istemiyorum açıkçası. Satılmasa da olur ben daha çok ciddi anlamda satış için uğraşanların emeğinin karşılığını alamadığını düşündüğüm için yazdım. :)

      Sil
  7. Amigurumi bebekleri harika görünüyor ama ben tabiki yapabileceğimi sanmıyorum. 😅 Ellerine sağlık Duygucum, çok tatlı hepsi de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Mervecim, beğenmene sevindim. Sen de blog açsan ne güzel olur. :)) Amigurumi zor değil, yapabilirsin bence. :)

      Sil
    2. Ben senin öykülerini okuyup yorumlamak için buradayım ehehe. Ve örgüyle aram inan hiç iyi değil. O yüzden başlamasam daha iyi, elimde kalacağını biliyorum. 😂

      Sil
  8. Muhteşem olmuşlar. Bayıldım. Örgüye bayılıyorum. Gerçi şu zamana kadar doğru dürüst biten bir işim yok :) Arada takılıyorum. Bir ara bunlardan yapmayı planlıyorum. Bakalım... Sevgiler ❣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Amigurumi kolay öğreniliyor. Deneyin bence. Ben ilk başladığımda tığı doğru tutamıyordum, birkaç günde rahat örer seviyeye geldim. :)

      Sil
  9. Şimdilerde bir dizide görüp beğendiğim bebekler:) Emeğinize sağlık, ne yazık ki Turkiye'de değilim, hayatta kaçırmazdım...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi her yerde var evet. :) Teşekkür ederim. Keşke yakın olsaydık hediye de edebilirdim. Görüşmek üzere. :)

      Sil
  10. Çok güzel olmuş. Elinize sağlık! 😍😘🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz için teşekkürler. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
    2. Pazar günü Blogger Gazetesi'nde! 😅

      Sil
  11. Çok şeker olmuş. Ama belli emek istiyor. :) Takipteyim sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Ben de takipteyim sizi. :)

      Sil
  12. Raftaki ayıcıklar harika olmuş. Elinize sağlık. Örmeyi bilsem ben de birşeyler denerdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  13. çok tatlı, bu konuda çok yeteneksizim keşke deneyebilsem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnternette çok detaylı, sıfırdan anlatan videolar var. Bence yapabilirsiniz, zor değil. :)

      Sil
  14. Hepsi de birbirinden güzel olmuş. Emeklerine sağlık. Evet emeğin kıymeti yeterince bilinmiyor maalesef. Fiyatlar çok geliyor ama ne kadar uğraş gerektirdiğini insanlar bilmiyor. Halbuki plastik oyuncaklarla kıyas bile edilmez:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. :) Plastik oyuncaklar zararlı zaten buna rağmen çok ilgi görüyor.

      Sil
  15. Çocuk olsam bu oyuncaklara bayılırdım bazen çocukları anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar televizyonda ve etrafta ne görüyorsa onu istiyor sanırım. Ya araba, ya süper kahraman falan. :)

      Sil
  16. Aaa ne yeteneklisiniz! Tebrik ederim, çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  17. Hepsi birbirinden güzel olmuşlar, ellerinize sağlık! ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  18. Bayıldım... ne güzeller hepsi.. instagramda satmayı deneseniz bir de, heşteg olarak amigurumi yazarak ilgiyi çekebilirsiniz diye düşünüyorum.. emeğinize sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. :) Fazla örmediğim için internette satmayı düşünmedim. Belki ileride düşünebilirim. :)

      Sil
  19. Çok sevdim. Keşke benim de böyle kabiliyetlerim olsa da yapabilsem. İnsan eli değince o kadar farklı oluyor ki bir ruh katılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :) Bazı el işleri göründüğünden kolay aslında, denemeden bilinmiyor. Ben de yapamam diyordum başlamadan önce. :)

      Sil
  20. Beğenmene çok sevindim. 😊 Bebeğin saçı ve elbisesi beni çok uğraştırmıştı. Yani vakit alıcı yoksa zor değil yapımı. Bence denemelisin ki çok sabırsız ve eline hiç tığ almamış ben bile ördüysem herkes yapabilir. 😀

    YanıtlaSil
  21. Gerçekten bayıldım, hatta özendim :)
    Harika bir uğraş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Güzel bir hobi ama sık sık yaptığım bir şey değil. Aylardır elime almadım. :)

      Sil
  22. Çok güzeller. Emek verilen her işte güzel şeyler çıkıyor ortaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, keyifle yapıyorum ben de. :)

      Sil
  23. Aşırı ama aşırı güzel olmuş. Emeğiniize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. O kutuya koyduklarım sarıldı hep. :)

      Sil
  24. İlk bebek ve Canavarın ÇAğrısı kitabında olan çok tatlı, satılmaması ilginç...
    Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kutudakiler sonradan satıldı. Tavşanı satmıyorum, ilk ördüğüm oyuncaktı. :)

      Sil

Gidilemeyen Gezi 🙄

   Bugün için bir ay önceden bir turla görüşmüş yer ayırtmıştım. Çok da hevesliydim ama ben ne zaman bir şey istesem en küçük şeyler bile ol...