14 Mart 2021 Pazar

Canavarın Çağrısı (Kitap)


Bugün sizlere Canavarın Çağrısı'nı anlatmak istiyorum. Çocuk kitabı gibi görünmesine aldanmayın, çok etkileyici bir kitaptır. 

Conor, hasta annesi ile ilgilenen ve pek çok sorumluluğu yüklenmiş olan bir çocuktur. Sık sık gördüğü bir kabus onu huzursuz etmektedir. Bir gün canavar gelir ve ona seslenir: Conor...

Conor başta korksa da canavarla muhabbete başlar. Canavar ona üç hikaye anlatacağını söyler ama dördüncü hikayeyi Conor'dan anlatmasını ister. Çocuk itiraz eder. İçinde saklı gerçekleri dile getirmek istemez çünkü gerçekleri ifade etmek acıdır. Conor, kendisine bile itiraf edemediklerini canavara itiraf edecek mi? 

Kitap genel olarak akıcı bir dille yazılmış, bir çırpıda okunabilir. Conor çok etkileyici bir karakter. Kurduğu cümleler, canavarla olan ilişkisi, annesine olan bağlılığı her şey çok güzel işlenmiş. Sona doğru merak unsuru artarken Conor' un hikayesini merakla bekliyorsunuz.

Filmini de yakın zamanda izledim. O karanlık atmosfer, çocuğun ruh hali, çaresizlikleri çok iyi anlatılmış. Çocuk oyuncu çok başarılıydı. O kadar ki filmdeki diğer insanlardan daha olgun görünebiliyor, arada sırada hatalar yapsa da. Anne ise çok düşünceli ve yükü ağır olan bir kadındı. Filmi de kitabı kadar güzeldi bence. 


19 yorum:

  1. Yazının başını okumaya başlayınca yy kesin filmi yapılmalı dedim ki yazının sonunda filmin çoktan yapıldığını okudum :) Merak ettim açıkçası değişik bir konu ve bu konuyu nasıl işledikleri önemli filmde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel denk gelmiş, hazır filmi de varken bak bence. :) Çocuk çok iyi oynamış.

      Sil
  2. O kitabı bilmiyorum, bir bakayım, merak ettim. Bazı çocuk kitapları çok etkileyici gerçekten.

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim, merak etmiştim. :)

    YanıtlaSil
  4. Konusu güzel bir kitap gibi görünüyor tavsiyeniz üzerine okuma listeme ekledim. Teşekkürler 🌸🙏🏻. Filmini de kitabını okuduktan sonra izlemeyi düşünüyorum :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, okuma listenize eklemenize sevindim. Pişman olmazsınız. :)

      Sil
  5. Aldım listeme meraklandırdın yazınla teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yorumun için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Güzel bir kitaba benziyor, tavsiye için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, evet çok güzel bir kitaptır. :)

      Sil
  7. hımmms filmini izleyim bi bakayıms :) bizim okurix de okuyor bu yazarı yazdıydı geçende :)

    YanıtlaSil
  8. Filmini izlemiştim. Güzeldi gerçekten. Kitabını da merak ediyorum . Yazarın Kaos Yürüyüşü serisini okuyorum. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O seriyi merak ediyorum. Fırsat olursa okumak isterim. Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  9. Zamanla unuttuğum kitaplar oluyor benim de. Hem okuyun, hem izleyin bence. :)

    YanıtlaSil
  10. Blogunuzu yeni keşfettim, paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Ben de sizi ziyaret edeceğim.

      Sil
  11. Canavarın Çağrısı filmi unutmadığım filmlerdendir. Adını ilk gördüğümde korku filmi sanmıştım :)) Kitabını da okumalı diye düşündüm yorumundan sonra. 226 sayfaymış kitap. Uzun değil yani :) Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben filmini de kitabını da çok sevdim. Belki kitap kısa olduğu için iyi aktarmışlar filme. Okursan seversin sanırım. :) Rica ederim, yorumun için teşekkürler. :)

      Sil

Kış Bahçesi (Kitap)

    Bir süredir okuma konusunda yavaşım, Ramazan ve bayram derken günler çabuk geçmiş. Yazardan okuduğum ilk kitaptı bu, oldukça sevdim ben....