14 Ağustos 2024 Çarşamba

Gözlerini Sımsıkı Kapat (Kitap)

 


 John Verdon'dan okuduğum 4. kitap oldu. Her seferinde kurguyu derinlemesine yazması gerçekçi bir hava katıyor. Bu kitap da oldukça gizemli ilerliyor.

 Düğün sırasında başı kesilen bir gelinin haberi sarsıcıydı. Ancak aradan aylar geçmesine rağmen cinayeti işlediği düşünülen bahçıvan bir türlü yakalanamaz. Sonunda müthiş dedektifimiz Dave Gurney olaya el atar.

 Gurney durumu çözmeye çalıştıkça altından başka gizemler çıkar ve olayın çok daha karmaşık olduğu anlaşılır. Birbiriyle çelişen ve anlamsız görülen pek çok detay vardır. Başka cinayetler de ortaya çıkınca meselenin merkezinde hastalıklı, sapık kadınların olduğu görülür.

 Dedektif kendi araştırmasını yaparken kimsenin ne dediğini takmaz ve pek çok risk alarak sonuca ulaşmaya çalışır. İşine çok bağlı biri olduğu için zaman zaman karısıyla ilişkisi bozulur. 

 Kitap boyunca gizem devam ettiği için hızlı okudum. Sadece kurgunun  odak noktası olan cinsellikle ilgili suçlar bir yerden sonra insanı gıcık ediyor. Tabii detaya pek girilmiyor ama sapık kadınlar üzerinde çok duruluyor. Burada kurbanlar masum olmadığı için üzüntü hissettiğimi söyleyemem. Kadın erkek fark etmez bence başkalarına hele de çocuklara böyle saldırısı olan affedilemez. Yazar bence kadınların da bu suçlarına dikkat çekmeye çalışmış çünkü sapık denince akla hep erkekler geliyor. Finalde ortaya çıkan bir gerçek ise bana fazla zorlama geldi, o yüzden kusursuz bir kurgu olduğunu söyleyemem ama anlatımı yine çok iyiydi yazarın. Okutuyor kendini. :)


Kendi keşfettiğine inandığı şeylere daha çok sarılır insan. Eğer hedefin senin bilmesini istemediğin şeyleri bildiğine inanırsa bunları zerre kadar kuşku duymadan benimseyecektir.

David, iki farklı insan gibi davranıyorsun. Meslek yaşamında kararlı, ne yapacağını bilen bir insanken kişisel yaşamında adeta dümensiz bir gemi gibisin.

Eğer biri bu tür zehirli bir hayat sürmeyi seçerse, ben en azından yapacaklarını sınırlandırıp, başkalarını zehirleme sürelerini kısıtlamayı başarabilirdim.


24 yorum:

  1. Yazardan hiç bir roman okumadım, merak ettiğim yazarlardandı. Burada kurban da suçlu sanırım, garipmiş, rahatsız edici şeyler çok fazlaysa okuyamam ki ben. 😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurbanlar da suçlu evet. Diğer kitaplarını okuyabilirsin. Ben polisiyede dehşeti ve gerilimi seviyorum. Yoksa bulmaca çözer gibi sıradan ilerleyen polise kitaplar sıkıyor beni, Agatha kitapları mesela. 😀

      Sil
  2. Polisiyelerin filmini izlemek de güzel oluyor. Önceden daha çok izlerdim. Teşekkürler Duygucuğum 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek film izlemiyorum ama güzel oluyor bazıları. Kitaplar daha detaylı olunca güzel oluyor. Rica ederim Sibelcim. 😊

      Sil
  3. Genelde bu tür suçlarda kurbanlarda suçlu oluyor. Suç belgesellerinde izlediğim kadarıyla kimse sütten çıkmış ak kaşık değil. Haberlerde izlediğim cinayet olayları da (açıkça söylenmese de) bana her iki tarafın da suçlu olduğu imajını veriyor. Mesela kadın gayri meşru bir ilişki yaşıyor. Yani en büyük günahlardan zinâ. Sonra da cesedi oradan buradan çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen dediğin gibi kurban da suçlu oluyor ama genelde her kafası bozulan birilerine saldırıyor, anlamsız bir saldırganlık başladı toplumda. Trafikte, sokakta saldırmak için bahane arayan çok. O yüzden sert önlemler alınmalı bence.

      Sil
    2. Bence insanların beyni farklı çalışıyor artık. Haram helal dikkat edilmediğinden, insanlarda vicdan, merhamet diye bir şey kalmadı. Küçücük çocuklarda bile acımasızca davranışlar görüyorum. Çoğu insanın psikolojisi bozuk. Yavaşlamalı ve insanlığımızı geri kazanmalıyız.

      Sil
    3. Haklısın, insanlar din imandan uzaklaştıkça iyice azdı, sorunlu bireyler haline geldi. Kötülükten besleniyorlar, Allah hidayet nasip etsin.

      Sil
  4. Yazarın üç kitabını okudum. Onlardan biri de bu kitaptı. Benim için baştacı yapacağım yazarların başında gelmiyor ama yine de kitapları okutturuyor. :)
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun Duygu Hanım. Harika anlatım ve paylaşım için teşekkür ediyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiyede anlatımını en sevdiğim yazar bu. :) Kaç sayfa yazsa da akıcı kitapları ve gerçekçi. Yorumunuz için teşekkürler Nazlı Hanım. :)

      Sil
  5. Bu kitabı ben de aldım, ilk fırsatta okuyacağım. (:

    YanıtlaSil
  6. Objektif yorumları seviyorum. Polisiye severim ama uzun zamandır klasiklerden gidiyorum. Onları okkuyup kaptırınca da diğerleri keyif vermiyor.

    Teşekkürler paylaşımın için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. :) Klasik bu ara okuyorum ama fiyatları daha ucuz diye, genelde sıkıcı geliyor yoksa. :) Yine de bilgi edineyim diye okumaya çalışıyorum.

      Sil
  7. John Verdon bana polisiyeyi sevdiren yazardır. Yıllar önce okuduğum ve polisiye türde çok kitap okumadığım için sanırım sonuyla ilgili bahsettiğin şeyi/zorlama olup olmadığını hatırlayamadım. :))
    Sende görünce yazarın kitaplarından okuma isteği geldi. Yorumuna sağlık. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yazıyor gerçekten. 😀 Ben detaylara çok takılırım, hatta bazı şeyler dedektiften önce aklıma geldi. 😅 Polisiye okurken çok soru gelir aklıma. Yazarın genel olarak kurgularını seviyorum. Yorumun için teşekkürler. 🥰

      Sil
  8. Bu yazarı biliyorum (bi' zahmet :)) ama daha evvel okumadım. Psikolojik gerilim olması ilgimi çekti aslında. Dümdüz polisiye değil de, işin psikolojisine de değinmiş gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim yazarın kitaplarını seviyorum. :) Kitapta sadece delilleri toplayıp da hemen durumu çözmek yok, bayağı araştırma, detay, karakter analizi içeriyor. O yüzden bana daha gerçekçi geliyor. Bu kitapta katilin psikolojisi, ruh hali de iyi yansıtılıyor. Okurken onun sapık kadınlara olan nefreti, tiksintisi fazlasıyla hissediliyor. Bu açıdan psikolojik yönü de ağır basan bir kitap. Dedektifimizi de belirsizlikler nedeniyle çok fazla uğraştırıyor. Neyse ki farklı bakış açıya sahip olması doğru soruları sormasını sağlıyor. :)

      Sil
  9. okudum ben de bütün kitaplarını :) okurken heyecanlı sonra hemen unutuluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet heyecanlı bayağı. Mesele unutmaksa klasikleri de çabuk unuturum ben. :)

      Sil
    2. hımm yani sadece fantastikleri mi unutmuyorsuuun :)

      Sil
    3. Fantastik ve beni çok etkileyen kitapları kolay kolay unutmam. :)

      Sil
  10. Gizemli kitapları severim, merak içinde okuyor insan. Bu yazarı hiç okumadım, ilgi çekici bir kitaba benziyor😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kitaplarını tavsiye ederim. İlk sayfalardan kendini kaptırıyor insan. Hangi kitabını okuduysam sevdim. 😊

      Sil

Sonbahar

   Merhabalar, bugün sohbet edesim var biraz. :) Eylülü de yarıladık, havalar biraz serinlemeye başladı. Güzel oldu. Bu aralar internet yeri...