11 Ağustos 2024 Pazar

Siccin 3: Cürmü Aşk (Film)

  


 Filmi izleyeli bir süre oldu ama şimdi yazasım geldi. :) Geçenlerde kuzenim şehir dışından geldi ve bizde kalacağı için eski günlerdeki gibi korku filmi izlemeye karar verdik. :) Filmi ilginç kılan bir şey vardı, kardeşim daha önce izlediği için baştan açıkladı ama yine de ilgiyle izledik. 

 Yerli korku filmlerini zaten gerçekçi bulduğum için yabancı korku filmlerinden çok daha severim ben. Nedense millet tersini düşünür. :)) Neyse yavaştan konuya geçeyim.

 Orhan bir gün kurallara uymayan ve başkalarının canını tehlikeye atan bir işçiyi işten çıkarır. İşçi de bunu kaldıramayıp intihar eder. Adamın karısı gelip Orhan'a beddua eder, hemen ardından Orhan'ın güzel karısı Kader trafik kazası geçirir. Arabayı süren de Kader'in abisi ve Orhan'ın da arkadaşı olan Sedat'tır. Sonraki sahnelerde görüyoruz ki Kader hiçbir şey hatırlamıyor ve Orhan onun için elinden geleni yapıyor, bir bebek gibi ona bakıyor, ilgileniyor. Orhan'ın gözlerinde aşkı fazlasıyla görebiliyoruz. İçten hali, nezaketi ile dikkat çekiyor. Fakat Orhan karısının dışarı çıkmasına izin vermiyor. Dışarıdan evi saran tehlikeli varlıklar var, bunlar bir şekilde Kader'e ulaşmak istediği için Orhan sahip olduğu ilimle bir şeyler yapıp bunları evin dışında tutmak için çabalamaktadır. Ancak durum gittikçe ciddileşir. İnsan sevmekte aşırıya kaçmamalı, filmin verdiği ana mesaj buydu. Bu yüzden diğer korku filmlerinin aksine insanı hüzünlendiren bir yanı vardı.

 Yazımın bundan sonrası spoiler içerecek. Filmi izlemeyi düşünenler okumasın. :)) 

 Orhan hakkındaki düşüncelerimi yazmak istiyorum. Orhan eşine o kadar aşık ki onsuz yaşamayı asla düşünemeyen biriydi. Hatta bunu takıntı haline getiriyor. İnsan çok severse ne kadar ileri gidebilir bunu görmüş olduk. Kimileri bunu övülecek bir şey olarak görse de Orhan'ın yaptığı şey korkunçtu bence. Aslında kaybı için ona acıdım sadece, bu duruma kimsenin düşmesini istemem. Sevdiği için her şeyi yok sayıp büyük risk almak dahası büyük bir vebale girmek akıl alır gibi değil. Aslında eşi kazada ölüyor, öyleyse bizim gördüğümüz kadın kim? Orhan karısının ölümünü kaldıramayıp soğukkanlılıkla bir plan yapmış. Mezarı kazıp eşini çıkarmış eve saklamış, sonra yaptığı büyü ile cinlerden birini onun suretine büründürüp yanında tutmaya başlamış. Cin başta bir şey hatırlamıyor tabii ve ailesi ona ulaşmaya çalışıyor. Tüm çabalarına rağmen kız Orhan'dan koparılır. Orhan yıkılıyor tabii ve hatasının bedelini ödemiş oluyor.  Orhan karakteri bence çok iyi yansıtılmış, oyuncuyu takdir ediyorum. Acıyı, aşkı, çaresizliği hissettirdi bize. Tabii millet yorumlarda 'cinlere musallat olan koca yürekli Orhan' diye alaya almış biraz ama kurgu çarpıcı bence. Bu sefer anlıyoruz ki ilk kez karşı taraf haklı. 😅 Fragmanı da koyayım, dramatik müziğini de çok sevdiğimi belirteyim. Filmin atmosferini değiştirmiş bayağı.




18 yorum:

  1. Filmin ana mesajı takıntılı aşkın bireye verdiği zarar olsa gerek. Karakter bence sevgiyi yanlış anlamış, neyse spoiler olmasın. İlginç bir konusu var filmin. Diğer korku filmlerinden ayrı tamamen. 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde başka karakter yapsa gıcık olurum Orhan yapınca dramatik geldi nedense. Belki de her şeye rağmen karakterin saf bir yanı var, bu biz izleyiciye geçti. Pişman olacağı şeyler yapmamalı insan. Gerçekten diğer filmlerden çok farklıydı. 😊

      Sil
  2. aa baya ilginçmiş haha gerçekten tam tersi olmuş. Hep onlar mı musallat olacak :D Yürü be Orhan kim tutar seni :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe cidden iyiydi, beklenmedik bir durum. Baştan bilerek izledim ama yine de etkileyici geldi. Hep onlar mı musallat olacak gerçekten? 😅 Orhan karakteri şu ana kadar izlediğim korku filmleri içinde en sevdiğim karakter oldu, yaşıyor gibi oynuyor oyuncu da. 😊

      Sil
  3. Sıradan bir korku filmi değil kesinlikle. Korku izleyecek bir insan olsam bunu izlerdim h

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen sıradan değil. Orhan daha korkutucuydu dermişim. 😅 Herkesi parmağında oynattı ama kendi de çok üzüldü. İzlediğim en farklı korku filmiydi. 😀

      Sil
  4. Yerli korku filmleri beni de daha çok etkiliyor. Açıkçası sahneleri yer yer komik buluyorum ama aynı zamanda filmi veya bazı sahnelerini izlemişsem korkma kısmı sonradan ortaya çıkıyor. Daha aşina olduğum bir konsept diye muhtemelen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı filmlerde komik görünse de korkutucu olanlar güzel oluyor. :)) Bu filmin konusu daha farklı olunca çok ilgimi çekti, ilk defa korku filmindeki bir karakteri çok sevdim. Hatta aynı karakter görünüyor diye devam bölümlerini de izledim. :)) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  5. Çocukken bu tür şeyleri izleyince rüyama giriyordu. Günlerce kurtulamıyordum. O yüzden izlemiyorum. :)
    Dünyada o kadar korkunç şeyler oluyor ki; onlara da bakamıyorum. İnsanlar çıldırdı sanki. Nereye gidiyor insanlık bilemiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçüklükten beri severim bu tarz filmleri. :) İnsanlar cinlerden korkar ama insanlar daha korkunç şeyler yapabiliyorlar maalesef.

      Sil
  6. korku türü filmleri hiç kaçırmam ama yerli korku filmleri bana komedi filmi gibi geliyor yani gülüyorum yerli korkularda :) siccin serisinin şimdi sinemalarda olan sonuncusunda yönetmen en korkuncu bu film dedi bu serinin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da yanancılarınki komik ve sıkıcı geliyor. Çoğu da seri katiller vs üzerine, şeytanlı filmleri ise komedi. Bizimkileri seviyorum ben. :) Orhan karakteri olduğu için son filmi izlemek istiyorum da kaçırdım sanırım sinemada, nete düşerse izlerim artık. :))

      Sil
  7. Bu tarz severler için güzel bir filme benziyor. Ben de bir türlü cinli filmleri sevemedim. :)
    İzleyen gözlerinize sağlık olsun. Kıymetli anlatım ve paylaşımınıza teşekkür ediyorum Duygu Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese hitap etmeyebilir ama güzel olanları var içinde. :) Yorumunuz için teşekkürler Nazlı Hanım. :)

      Sil
  8. Film izlemeyi aşırı seviyorum ama korku filmi izleyemem. Bu türde film sevenler için güzel bir öneri, emeğine sağlık canım😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu filmde farklı olarak korkudan fazla dram hissediliyor, o yüzden etkileyici bir yanı da vardı. 😊

      Sil
  9. Korku filmi izleyemiyorum nedense geriliyorum polisiye cinayet kitabı sevmeme rağmen 🫣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, ben filmleri de kirapları da seviyorum. 😀

      Sil

Sonbahar

   Merhabalar, bugün sohbet edesim var biraz. :) Eylülü de yarıladık, havalar biraz serinlemeye başladı. Güzel oldu. Bu aralar internet yeri...