29 Mayıs 2024 Çarşamba

Jujutsu Kaisen 9.Cilt (Manga)

 


 Normalde pek manga almam ama bazı sevdiğim bölümleri hatıra olsun diye alıyorum. Manganın bu cildinde Satoru Gojo'ya dair en sevdiğim kısımlar (Animesinde 2.sezonun ilk bölümlerine denk geliyor) yer alıyor. Gojo'nun öğrenci olduğu yıllara gidiyoruz.

 Bu kez doğrudan bu sayı hakkında tanıtım yapacağım. Gojo anlatmaya doyamadığım bir karakter olduğundan biraz kafanızı şişirebilirim. 😅 (Jujutsu hayranları içinde bile Gojo'yu çekemeyenler, Sukuna'nın tarafını tutanlar çok olduğu için inadına onu abartasım geliyor benim de. Ana karakterden çok daha ilgi çekici, nitelikli olup da bu kadar göz ardı edilen -hem animedeki karakterler, hem yazar, hem de bazı izleyici/okuyucu kitlesi tarafından- bir karakter daha görmedim.) 

 Bu sayıda Gojo'nun şimdiki hale nasıl geldiğini, düşünce yapısındaki değişme ve gelişmeleri görüyoruz. Kendisine ve yakın arkadaşı Geto'ya bir kızı koruma görevi verilir. Gojo'da üstün yeteneğinin getirdiği bir rahatlık vardı. Geto ise ayakları yere daha sağlam basan biriydi ve gerektiğinde Gojo'yu frenliyordu. Görev sırasında ise bazı terslikler yaşarlar. Her şey Megumi'nin (bilmeyenler için Megumi şimdiki zamanda Gojo'nun öğrencisi) babası Toji'nin bu görevi sabote etmesiyle başlar.

 Toji diğer jujutsu büyücülerinden farklı olarak lanet enerjisine sahip değil ama neredeyse hepsini yenebilecek üstün bir güce sahip. Onu hor gören, en güçlü jujutsu ailelerinden olan Zen'in ailesini terk edip kendi kafasına göre yaşamaya başlamıştır. Şimdi karşısına özel yetenekli Gojo ile çarpışma ve kendini tatmin etme fırsatı çıkmıştır. Uzun yıllar sonra ilk kez Gojo ailesinden biri hem Altı Göz ile hem Sınırsız tekniği ile doğmuştur. 

  Çeşitli stratejiler yapan Toji ansızın saldırıya geçer. Sahip olduğu lanetli aletle Gojo'ya bile karşı koyar. Onun tüm açıklarını kullanan Toji Gojo'ya ağır hasar verir, bu da sonun başlangıcı olur.




 Hayatta kalma iç güdüsü ile gücünün sınırlarını bir kez daha aşan Gojo bir üst seviyeye yükselir. Tüm bunun getirdiği kafa karışıklığı onu bir süre etkisi altına alır, kendini adeta kutsanmış biri olarak görür. Bu andaki ruh hali, kendinden geçişi (delicesine davranışlarının hemen ardından gelen mutlak durgunluk, hafiflik, özgüven) animede çok daha iyi yansıtılmıştı. Gülüşündeki çılgınlık, bulutların üstünde süzülüyormuşçasına gelen rahatlık, kusursuz gözlerinin sağladığı sonsuzluk hissi... Karanlık renkler yerine parlak güneş ışığının kullanımı da onun dünyayı algılayışı olarak güzel düşünülmüştü.







  Tüm olan bitenlerden sonra Gojo kaçınılmaz sona sebep olanları ortadan kaldırmaya niyetlenir. Geto bunun anlamı olmayacağını söyleyip onu durdurur. Bu andan sonra Gojo her şeyi oluruna bırakırken düşünceler Geto'nun kafasını kurcalar. Geto bir iç hesaplaşma yoluna gider ve hiçbir şey eskisi gibi olmaz bir daha. Sonuç olarak Gojo'yu durduran Geto büyük değişimi esas kendi yaşayıp herkesten kopar. 



 İkisinin dostluğu seride en güzel olan şeylerden biriydi. Ancak farklı seçimlerin bu güzel dostluğu kökten parçalamış olması üzücü. Gojo'nun her şeye rağmen dostuna kıyamaması ve onun üstünde güç kullanmaması da aslında gerçek hislerini gösteriyor. 

 Mangada güncele dönüp birkaç şey daha söylemek istiyorum. Olanlardan sonra çok az kişinin Gojo adına üzüldüğünü görüyoruz. Çoğu karakter Gojo'yu ulaşılmaz seviyedeki bir güç, silah olarak görmüş belli. Onun da insan olduğunu, hisleri olduğunu unutup farklı plan hazırlıklarına girişmeleri aslında kendileri ile Gojo arasına koca bir duvar ördüklerini gösteriyor. Her ne kadar Gojo bunu ciddiye almamış gibi görünse de bence durum bayağı trajik. Sanırım o da artık kendine insanların ona baktığı gözle bakıyordu. Sonuçta Yuta'nın (Gojo'nun öğrencilerinden) onun adına çok endişeli olması anlamlıydı benim için. En azından onu gerçekten anlayan, önemseyen birileri var diye düşündüm. Yuta'nın yapmaya hazırlandığı şey Gojo'nun çabalarını boşa çıkarmamak adına büyük bir hamle bence. Yuta Jujutsu Kaisen filminde izlediğimden beri en sevdiğim Jujutsu karakteriydi. Böyle nazik ve hisli genci boşuna sevmemişim. Ve tüm olanlara bakınca artık Gojo ve Yuta'yı eşit derecede sevdiğime karar verdim. Megumi 3.sıraya düştün maalesef, yapacak şey yok. 😅 Manga hâlâ devam ettiği için ben başka bir muhabbet açana kadar görüşmek üzere. Şimdilik bu kadar gevezelik yeter. :))

 

10 yorum:

  1. Gojooooo 💔💔💔😭😭😭
    Yuta evet, son bölümde içimizden geçmiş olsa da öncelikle içi kan ağlayarak kendi içinden geçtiği ve Gojo'ya gerçekten değer verdiği için affediyoruz. Ama zaten Gojo hakkında fikirleri sorulduğunda nobara pek tanımadığını söylüyordu, 2. Sınıflar aptal deyip geçiştirmişti yani öğrencilerden ona değer veren Yuta, yetiştirdiği Megumi ve İtadori kalıyor geriye.
    Gojo'nun da canının sıkıldığı gibi İeri'nin de tepki vermemesi canımı sıktı benim. Gojo'yu gerçekten düşünen Suguru ile birlikte hepi topu 3-4 kişi varmis gibi dünya üzerinde.
    Suguru'nun bu değişiminin son okudugumuz bölümde Gojo'nun da kendinden vazgecisinin sebebi olması ne yazık. Suguru tarafından bu ciltte geri bırakılmasaydı kendisi de silah olmayı kabullenmeye çekti ve bugünlere gelmeyecektir. Ah be 💔
    Tojiiiiiiii 😭💔
    Suguruuuuu 😭💔
    Ne cilt ve. Ben de bunu seçtim rafima koymak için. Bir de sukuna vs. Gojo cildi alırım çıkınca seneler sonra.
    Yazı için teşekkürler 🤍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam içimden geçenleri söylemişsin. 🤧💔 Karakterler iyice sinir etti. Gojo daha ne yapsın? Ben olsam ne haliniz varsa görün deyip gitmiştim çoktan. Yuta ve saydığın birkaç kişi gerçekten ona saygı duyanlar. Gerisi ancak işi düşünce Gojo'yu çalınacak kapı, cepteki silah olarak gördüler. Şimdi bir de Yuta için üzüleceğiz. 😶 Gojo en yakın arkadaşından kopmasa gerçekten de bu hallere düşmezdi. Sonrasında başkalarının hayatları için kendini hiçe sayan, kendini hiç düşünmeyen biri haline geldi. Bu kadar çaba da bu bünyeye fazla.
      Bu cilt çok iyiydi gerçekten. Ama animesi daha fazla etki bırakmıştı ben de. 😀 Sukuna Gojo savaşının çevirisini çıkarsa ben de almak istiyorum tabi. En heyecanlı bölümler sonuçta. 🥰😎

      Sil
    2. Kimse seni düşünmüyor bari sen kendini düşün Gojom ah be 💔😭 Yutacım kendine mukayyet ol bari sen gitme 💔😭

      Sil
    3. Gerçekten yazık oldu. 🥺 Gojo çok daha iyisini hak etti. En güçlü olmasına ve hiç düşünmeden tehlikeye atılmasına rağmen insanların bu kadar nankör ve umursamaz oluşu üzücü. Gege'nin planı ne bilmiyorum ama bu sorun da aşılmazsa gerçekten bir şeylerin anlamı kalmayacak. Sukuna sayfası kapansın artık. 💔🙄

      Sil
  2. O kadar güzel yazmışsın ki okurken sanki bilmediğim ama farklı ve gerçek bir dünyanın içindeymişim gibi hissettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, öyle hissettirmesine sevindim. :)) Konu sevdiğim karakterlerse kendimce analiz etmeyi, çıkarım yapmayı seviyorum. :)

      Sil
  3. arada bir alıyorum ben de manga ancak çok pahalı oluyorlar yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pahalı. 0. sayıdan sonra bunu aldım bir de. :)

      Sil
  4. Yok, inanın benim kafam şişmiyor sevgili Duygu Hanım. :) Bilakis büyük keyifle okuyorum. Çizgi roman bu kadar mı güzel anlatılır...:)
    Anlatımınıza, beyninize, gözlerinize sağlık olsun. Teşekkür ediyorum değerli paylaşımınıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için teşekkür ederim Nazlı Hanım. Anlatımımı beğenmenize sevindim. :) Mangada çizimler pek iyi olmasa da anime stüdyosu çok iyi iş çıkarıyor. Kendileri de özellikle Gojo'yu sevdiği için çok titizleniyorlar. Bu da biz hayranların işine geliyor tabii. :))

      Sil

Mihail (Kitap)

   Adrien çok iş değiştirdiği ve gezip tozduğu için çevresi tarafından eleştirilen bir genç. Toplum baskısı yüzünden annesi de üzgündür ama ...