18 Mayıs 2024 Cumartesi

Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç (Kitap)

 


 Kitabı o kadar çok görüyordum ki sonunda ben de alıp okudum. Beklediğimden güzeldi. :)

 Kuyruklu bir yıldızın yaklaştığı söylentisi dilden dile dolaşır. İnsanlar zaten korkuya kapılmışken bir de İrfan Bey herkesi toplayıp beklenen felaket hakkında konuşma yapar. Ayrıca kendini o kadar önemli görüyordur ki küçümsediği kadınlar hakkında da yazılar yazar. Sonunda gizemli bir kadın ona mektup gönderir ve aralarında ilginç bir sohbet başlar.

 İrfan sadece yazdıklarından ötürü gönlünü kaptırdığı bu kadının kim olduğunu öğrenmeye kararlıdır. Ancak bu düşündüğü kadar olmayacaktır.

 Akıcı ve okuması keyifli bir kitaptı. Mahallelinin muhabbetleri, atışmaları komikti. İrfan ve meçhul kadının yazışmasını ilgiyle okudum. İkisinin de kendini ifade ediş tarzını, savunmalarını sevdim. Mektuplaşmanın sonunun nereye varacağını merak ederek okudum. Bazı kısımlar biraz abartılı gelse de finali de dahil hoş, anlamlı bir kitaptı. Zaten kısa olduğu için fazla detaya girmeyeceğim.

  Kitapta birbirinden farklı insanların hayat tarzları, herkesin kendi penceresinden gördüğü dünya iyi yansıtılmış. Başkalarını kolayca yargılayan İrfan'ın kendi düştüğü çıkmaz da dikkat çekiciydi. Kitabın hem güldüren hem düşündüren yanı vardı. Okuduğuma memnun kaldım.


Bu âna kadar şahit olduğumuz numunelere bakınca 'hak'kı kuvvetin doğurduğu anlaşılıyor. Kuvvetli olan haklı oluyor. O derecede ki acizlere, zayıflara hakkı en kuvvetli olan dağıtıyor. Kuvvetlinin görüşü hak oluyor.

Neden insan öldürmek tekniğinde en usta olan, savaş âletleri en mükemmel bulunan milletler en medeni, en gelişmiş sayılıyorlar?

Hayatımızı o derece benzer ve eş sayıyorum ki kalbimdeki şeyleri aynen sizin gönlünüzde de mevcut zannıyla hep bu satırları fazla ve faydasız görüyorum...


22 yorum:

  1. Ay hemen okuyasim geldiiiii. Çok şekermiş ve ilk alintilardan da anlaşıldığı üzere basit bir aşk hikayesi değil, daha başka konulara da değiniyor. En kısa zamanda okuyacağım inşallah 😍
    Adına bayıldığım bir kitaptı ama nedense içeriğine hiç bakmamıştım. Tanıtıp yorumladığın ve beni de bu güzellikten haberdar ettiğin için teşekkürler 🐥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım ehehe. 😀 Şeker bir kitap cidden, karakterler de iyiydi. Çeşitli konulara da değiniliyor dediğin gibi. O yüzden dikkat çekici. Seversin bence. Merak ettiğine göre buluştuğumuzda ödünç verebilirim sana. 🥰🤗 Benim de önceleri çok dikkatimi çekmese de kitapçıda görünce almak istedim. Okuduğuma değdi ama. 😃

      Sil
    2. Çok kitap değiş tokuş edeceğiz seninle, öyle görünüyor 😌

      Sil
    3. Evet, çok iyi oldu. 🥰

      Sil
  2. İsmini duyduğum ama okumadığım bir kitap.
    Eh insan kınadığı şey başına gelmeden ölmezmiş. :)

    Kuvvetli olan haklı olmaz herzaman elbette. Ama korkudan hürmet görebilir sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir kitaptı. :)
      Kuvvetli olanın sözünün geçtiği kastediliyor sadece. Günümüzde de aynı değil mi? İki üç ülke var onlar ne isterse o oluyor maalesef.

      Sil
  3. Farklı bir yayınevinden okumuştum. İçinde Hüseyin Rahmi'nin başka hikayeleri de vardı ama içlerinden bir tek bu aklımda kalmış. Kendine has, hoş bir dili vardı yazarın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiymiş, diğer öyküleri merak ettim. :) Öyle gerçekten, hoş bir anlatımı var yazarın. :)

      Sil
  4. En yakın zamanda okumak dileğiyle. 😍

    YanıtlaSil
  5. Kitabı uzun süredir görüyorum ama senin yorumunu okuyana kadar alıp okuyayım diye düşünmediğimi fark ettim. :)
    Anlatımından keyifli bir kitap olduğu belli oluyor. Listeme aldım. Yorumun için teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok tereddütte kalmıştım alsam mı almasam mı diye, sonra kitapçıda elime geçince aldım gitti. Okuduğuma memnunum. Umarım sen de seversin canım. 🤗🌺

      Sil
  6. okudum, oyununu da izledim, hüseyin rahmi, reşat nuri, peyami safa ile birlikte en sevdiğim klasik yazarlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiymiş, ne güzel. :) Peyami Safa kitaplarını da merak ediyorum. :)

      Sil
  7. Bu kitabı görmüştüm ama paylaşımını görene kadar ilgimi çekmemişti. Okuma listemde şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgin için teşekkür ederim, umarım seversin okursan. :)

      Sil
  8. Okuyan gözlerinize sağlık olsun sevgili Duygu Hanım. Kitabı alınacaklar listesine ekleyeceğim. Kitaplığıma baktım, yokmuş. Paylaşım için teşekkür ediyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim Nazlı Hanım. Hoş bir kitap, umarım seversiniz siz de. :))

      Sil
  9. İsmi ve kapağı çok hoş duruyor. Konusu da oldukça ilgimi çekti. Ekledim okunacaklar listeme, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kapağı ve ismini sevdim ben de. Kitap düşündüğümden güzeldi, umarım seversin sen de. :))

      Sil
  10. Kitabı geçen sene okumuştum ve aşırı sevmiştim. Çok keyifliydi benim için, yazarın dilini çok sevdim, diğer kitaplarını da okumak istiyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bir kitaptı evet, kolay okunur ve dikkat çekiciydi. Ben de severek okudum canım. 😊

      Sil

Mihail (Kitap)

   Adrien çok iş değiştirdiği ve gezip tozduğu için çevresi tarafından eleştirilen bir genç. Toplum baskısı yüzünden annesi de üzgündür ama ...