26 Mart 2024 Salı

Monte Cristo Kontu II (Kitap)

 


 Bu ikinci kitabı daha severek okudum. Belki de ilk kitapta giriş kısmı ve karakter tanıtımları uzun sürdüğü için biraz sıkılmıştım.

 Monte Cristo Kontu hedefine adım adım ulaşırken herkesin hayatına iyi ya da kötü dokunmaya devam ediyor. Tabii dillere destan zenginliği ve gizemli kişiliğiyle de insanlar arasında sıkça adından söz ettirmeyi sürdürüyor. Nereye gitse gözler onun üzerinde ve o soğukkanlılıkla insanların hayatına müdahale etmeyi sürdürüyor. Tesadüf gibi görünen çok şeyin arkasında o var.

 Savcı Villefort'un hanesinde gün geçtikçe kötü olaylar yaşanmaktadır. Savcı geçmişinden bir düşmanın varlığından şüphelense de kanıtı olmadığı için çaresiz kalmaktadır. Başına gelen musibetleri atlatmanın yollarını arar. Öte yandan sosyetenin ileri gelenlerinden Morcerf kontunun başı da geçmişi yüzünden derde girer. Kontun oğlu Albert babasını felakete sürükleyenin kim olduğunu öğrenmek için can atar. 

 Evlilikte ve sosyal hayatta servet en önemli konu olarak görüldüğü için insanların paradan başka şey düşünmemesi beni baydı biraz. Sürekli para mevzusu dönüyor. Kültürden kaynaklı olacak her şey gurur meselesi yapılıyor, düellolara fazla anlam yükleniyor. 

 Monte Cristo Kontunun intikam almak uğruna adım adım ilerleyişi nereye kadar sürecek bunu merak etmiştim. Düşündüğüm gibi sonlarda biraz bocalıyor ve farklı hislere bürünüyor. 

 Kitabı genel olarak sevdim. Sürükleyici ve merak uyandırıcıydı. Kont her ne kadar intikam alıyor olsa da onun geçmişiyle doğrudan bağlantısı olmayan kişilerin de bundan nasibini almış olması üzücüydü. Gerçi yine bir çoğu paragöz ve açgözlü olmanın kurbanı oldu. Kont zaman içinde, sahip olduğu güç ve ünün kölesi haline gelmiş gibiydi, bu yüzden kendini fazla kibirli bulduğumu da belirtmeliyim. Kendini yaratıcının elçisi olarak görecek boyutta körü körüne intikamına tutunmuştu. En ilgimi çeken Franz karakterinin kitapta bu kadar az yer alması ise kötüydü. 


 Ölü gibi solan Kont'un yüreğine hücum eden kan, ardından boğazına doğru yükseldi ve yanaklarına yayıldı ve gözleri kamaşmış gibi birkaç saniye boyunca etrafına kararsızlıkla baktı. 

 Belki de yüreğim başkalarından daha zayıf olduğu için onlardan daha çok acı çektim, hepsi bu.

 Düşünceler ölmez efendim, bazen uykuya dalarlar ama uyumadan öncekinden daha güçlü bir şekilde uyanırlar.

 Ahlâki yaraların gizlenseler de asla kapanmamak gibi bir özellikleri vardır; dokunulduklarında ağrımaya, kanamaya hazırdırlar; yürekte canlı ve açık beklerler.

 Sevinç, uzun süre acı çeken yüreklerde güneşten kavrulmuş toprağın üzerine düşen çiy gibi bir etki yaratır; yürek de toprak da üzerine damlayan bu iyiliksever yağmuru içine çekse de bunu hiç belli etmez.


14 yorum:

  1. Ben ilk kitabını okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi okumalar, ilk kitapta biraz sıkılmıştım ama bu güzeldi. :)

      Sil
  2. çok severim yaaa :) bundan uyarlanan bir türk dizisi yapmışlardı :) intikam idi galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O diziyi hiç bilmiyorum, kesin çoğu şeyi de değiştirmişlerdir. :)

      Sil
  3. Ah Duygu o kadar imreniyorum ki böyle kitap yorumlarını gördükçe. Ya ben eskisi kadar tutkun değilim o yüzden bahaneler ardına saklanıyorum ya da gerçekten artık hayatım o kadar yoğun ki hiç vakit ayıramıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsatın oldukça okursun. :) Ben de eskiden arada sırada okurdum, çünkü çok kitap almıyordum. Son iki yılda blogun da etkisiyle motive olup sık sık kitap almaya ve okumaya başladım. :) Vaktim de çok tabii.

      Sil
  4. Seriye bir başlamayan ben kaldım sanırım. Muhakkak okumam gerekiyor. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasikleri pek beğenmeyen ben bile sevdim. 😀 O yüzden tavsiye ederim. :))

      Sil
  5. Bu romanı nasıl sevmiştim, uzun zaman etkisinde kaldım, hatta "Monte Kristo Kontu (kontesi:))" olduğumu hayal etmiştim uzun süre:) eline sağlık Duygu'cum, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap gerçekten yine de bazen konta gıcık olmadım değil. Kitapta ondan daha sevdiğim karakterler vardı. 😊 Yorumun için teşekkürler Erencim. :)

      Sil
  6. Okumayı çok istediğim klasiklerden. Seni de tebrik ederim, baya da hacimli kitaplar çünkü. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. 😀 İki kitap toplamda 1500 sayfa civarı, aslında karakterlerin ismini hemen unutmasam bu ikinci kitabı biraz daha geç okurdum. :)

      Sil
  7. Güzel bir hikaye filmi de güzeldi biraz eski olsa da ☺️

    YanıtlaSil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...