18 Mart 2024 Pazartesi

Rüya Günlükleri 2 (Hikaye)

 


 Seriye öncekinden bağımsız 2. öykü ile devam ediyorum. Keyifli okumalar. 😊


(Masal, pastacı, 32 yaşında)


 Son günlerde çok yoğunum, siparişleri yetiştirmek için elimden geleni yapıyorum. Belki stres altında olduğum için dün gece tuhaf bir rüya gördüm. Şu an bunu günlüğüme yazma konusunda bile kararsızım. Sonunda yazmaya başladım.

 İşler içinden çıkılmaz bir hal almış, çıraklardan biri işi ansızın bırakmıştı. İki gün sonra yapılacak görkemli düğünün hazırlıkları fazla mesai gerektiriyordu. Elim ayağıma dolanmışken patronun gelip esip gürleyeceğini sanıyordum. Oysa o yeni bir pastacı çırağıyla çıkıp geldi. Bu kadar kısa sürede nasıl yeni bir eleman bulduğunu sorgulayacak durumda değildim. Adının Altuğ olduğunu öğrendiğim kişi pek genç sayılmazdı, konuşkan birine de benzemiyordu. Ancak koyu renk gözleriyle insanın içini okuyabiliyor gibiydi. Doğrudan o gözlere bakamadım, yapılacak işleri sıraladığımda onaylarcasına başını eğip çalışmaya başladı. Diğer çırak da bana yardım ediyordu, yeni elemana pek dikkat ettiği yoktu.

 Çalışırken ilginç şekilde Altuğ’un hareketlerine gözlerim takıldı. Seriydi ve uzun yıllardır bu işi yapıyor gibiydi ama sanki bambaşka bir alemde, yalnız başına çalışıyor gibiydi. Bir şey demeye, işini bölmeye çekindim adeta. Onun yerine her şeyi Sevil’den istedim. 

 “Bunu fırına atar mısın, vakti geldi.”

 Sevil tepsiyi kaptığı gibi arkadaki fırınlara doğru ilerledi. O anda arkamda bir gölge hissedince tereddütle başımı geriye çevirdim ve onla göz göze geldim. Az daha yerimden sıçrayacaktım. Soğuk görünümüne ek olarak yüzüne yapay bir gülümseme kondurunca gözüme gerçekten ürkütücü görünmüştü.

 “İşim bitti, şimdi sizin için ne yapabilirim? Bir süredir sadece ondan yardım istediniz,” dedi Sevil’i göstererek. Nedensiz bir şekilde sinirlendiğini hissettim.

 “Şey, pasta için küçük süslemeler yapabilir misin? Renkli çiçekler harika olurdu.”

 “Peki, yapacağım.” Diğer tezgaha doğru ilerleyip, malzemeleri çıkarmaya başladı. Neden boğazım kurumuş ve bu kadar gerilmiştim? Bakışlarım birkaç saniye ona takılıp kalınca Altuğ'un kendini kaptırıp hızla çalıştığını fark ettim. Mükemmel bir uyum içinde şiir gibi çalışıyordu, hareketlerinde belli bir ritim var gibiydi. Onu izledikçe hayranlığım artıyordu. Parlak siyah saçları bonenin kenarından dışarı taşmıştı. Uzun boylu ve zayıftı. Böyle birinin neden bu işte çalıştığını düşünmeye başlamıştım. Ansızın durup bana döndü. “Ama siz öyle bakıp dururken nasıl konsantre olmamı bekliyorsunuz?” Çarpık bir gülümseme vardı yüzünde. Şaşkınlıkla bir şeyler geveleyip önüme döndüm. Sonra elindeki kabı buzdolabına bırakmak üzere önümden geçerken yavaşça eğildi ve fısıldadı. “Çok mu merak ettiniz neden bu işi yaptığımı?”

 “Ha-hayır,” dedim donup kalarak.

 “Kötü bir yalancısınız, o halde yarın görüşelim.”

 “Ne?” dedim hayret içinde.

 İşte rüya tam burada sonlandı. Yanlış bir şey yapmış da yakalanmış gibi hissediyordum. Adam o kadar gerçekçiydi ki dünden beri huzursuzdum. Ne demişti? “O halde yarın görüşelim.” Bu anlamsız rüyaya fazla kafa yorduğum için kendime kızgındım. Şimdi güzelce uyumaya gidiyorum. Hiçbir şeyin huzurumu bozmasına izin veremem.

 Sabaha karşı sıçrayarak uyandım. Böyle bir şey mümkün olabilir miydi? Hemen kalkıp ışığı yaktım, yalnız olduğumu fark edince rahatladım. Perdeyi aralayıp dışarıyı kontrol ettim, şükür ki anormal bir durum yoktu. “Sadece bir rüya,” diye mırıldandım. Masaya, günlüğün başına oturdum. Belki olanları yazıya dökersem kaygılarımın nasıl da anlamsız olduğunun farkına varabilirdim.

 Gece vaktinde bir restorana doğru yürüyordum. Saatime baktım, vakit daralmıştı. Kızlarla sözleşmiştik, güzel bir yemek yiyecektik. Hafif topuklu ayakkabılar şimdiden ayağımı sıkmaya başlamıştı. Birkaç dakika sonra restorana vardım ve garson beni bir masaya götürdü. Masadaki sırtı dönük kişiye yaklaşırken neden kızlardan biri değil de bir adamın orada oturduğunu sorguluyordum. Garson oturacağım sandalyeyi çekince hayretle masadaki kişiye baktım, Altuğ'du. Soğukça gülümsedi, tabii buna ne kadar gülümseme denebilirse. “Gelmenize sevindim, oturun.”

 İtaat etmezsem kötü bir şey olabileceğini sezip yavaşça oturdum. “Ama ben arkadaşlarımla buluşacaktım,” dedim safça. Bakışları keskinleşti. “Ben olduğumu bilseydiniz gelmezdiniz değil mi?” Sorgulayan bakışları yutkunmama neden oldu. “Dün de dediğim gibi sizle görüşmek istedim.”

 “Ne hakkında konuşacağız?” dedim. Normal davranmaya çalışıyordum.

 “Şu an buradan kaçıp gitme isteğinizi anlıyorum. Fakat beni dinlemenizi istiyorum. Pastacılık aslında benim uzmanlık alanım, ben yıllardır şefim. En seçkin davet ve balolarda benim imzam vardır. Akıllara kazınan en nefis pastalar bana aittir. Daha büyük hedeflerim için kendime uygun çıraklar aramak maksadıyla dolaşıyorum, rüyalarda tabii. Yani yarın gerçekten sizi görmeye geleceğim. Çırağım olur musunuz?” Altuğ’un yüzü gölgelendi, bakışında gizem ve tehdit vardı. Nefesimi tutmuş onu dinlerken ağzımdan çıkacak her söze dikkat etmem gerektiğini hissediyordum. Soğuk terler dökmeye başlamıştım.

 Hazırlanıp telaşla evden çıktım. Bugün geç kalamazdım, patron az önce aramış, önemli bir mesele çıktığını, detayları gelince anlatacağını söylemişti. Aksi gibi trafik sıkıştı, bir süre vakit kaybedince inip koşmaya başladım. Acaba işimden olmama sebep olacak kadar büyük bir sorun mu çıkmıştı? Nefes nefese pastaneye vardım, kapıyı açıp içeri girdiğimde patronun köşedeki masada biriyle sohbet ettiğini gördüm. Patron beni fark edince yanına gitmemi işaret etti. Derin bir nefes alıp yanlarına gittiğimde Altuğ’u gördüm. Bir anda betim benzim attı ve dizlerim beni taşıyamaz oldu. Çevik bir hareketle kalkıp dirseğimden tuttu. “Buyurun oturun, gereksiz yere telaşlandırdık sizi. Önce dinlenin, konuşacaklarımız var.” Yüzündeki kurnaz, kararlı  ifadeye bakarken kendimi sandalyeye bıraktım. Esas kâbus şimdi başlıyor olmalıydı.


28 yorum:

  1. Ben bu adamdan korktum ve can alıcı noktada bitmiş. Gerilimliydi, ilk öykü de öyle canım. Farklı bir tarzda öyküler okuyacağız demek güzel, sevindim. Yalnız bazen rüya nerede bitiyor, gerçek nerede başlıyor anlamadım. Yani o kızlarla olan yemek rüya mıydı, gerçek miydi, herhalde rüyaydı, ben kararsız kaldım. Rüyaların kontrolünü elinde tutan insanlar da olacak mı? 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adam ürkütücü evet. 😅 Her seferinde farklı tarzda yazmayı planlıyorum. Bakalım nasıl olacak? 😀 İtalik yazdığım kısımlar rüya canım, bundan sonra da aynı devam edeceğim. Yani bahsettiğin kızlarla buluşma kısmı da rüyaydı. Kafama göre takıldığım için bilemiyorum başka neler olur. Yorumun için teşekkürler canım. 🥰

      Sil
    2. Hee italikler rüya, anladım canım. Doğaçlamaları severiz...yalnız cidden sonrasını merak ettim ben. Öyle bir noktada bitti ki insan merak ediyor. Adam tekinsizdi, nasıl rüyada düşünce okuyabildi? O rüya kızın rüyasıydı ama adam neden düşünce okuyabildi? Şimdi aklıma takıldı. 😁 Rica ederim, sen de bol bol yaz yorum yaparım. 💖🤗

      Sil
    3. Devamı yok ama burada bitti. 😅 Adamın baştan beri kızın rüyasına etki ettiği belli, zihin okuyormuş gibi göstermesi de zor değil. Restorana gittiğinde de kızın arkadaşlarıyla bıluşacağına inandırmıştı. :)) Teşekkürler yorumun için. 🥰

      Sil
  2. Keşke devamı da olsaa :) En heyecanlı yerde bitmiş. Epey sürükleyiciydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim İlkay. 😊 Kısa ve merak uyandırıcı olması niyetiyle böyle yazıyorum. Aslında daha uzayabilir ama yazdıkça yazasım gelir, seri amacından çıkar. :)) Bazen sonradan hikayeyi alıp uzatmaya gidiyorum, belki ileride olur. :)

      Sil
    2. Tamam o zaman başka kurguları merakla bekliyorum. :)

      Sil
  3. M U H T E Ş E MMMMMMM !!! Galibe bu serinin ilkini kaçırdım ona da bakayım.. ay ben bu öyküye bayıldım.. <3
    Eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederim, mutlu oldum. ☺️🌺 İlkini geçen ay yazmıştım. Rüyalarla alakalı gerilimli öyküler yazmak istiyorum. Böylece fazla vaktimi de almıyor. :))

      Sil
  4. Yiaaaaaaaa bunun devamı olsunnn..ben Altuğ'a aşık olmak istiyorum bana biraz daha malzeme ver sensei 🐥😍
    Çok sevdim bunu.. Emeğine, kalemine sağlık. Kısacik öykü ama gerilimli ve sürükleyici. Yapiyosun bu sporu ya!
    Seriyi rayından çıkarmak istemem ama devamı olursa çok sevinirim (⁠。⁠♡⁠‿⁠♡⁠。⁠) gerçi bu seriden güzel rüyalar çıkıyor, şu durumda başka hikayelerini ve karakterlerini de severim. Sabredip bekleyeyim en iyisi.. ganbatte sensei ✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona aşık olup ne yapacaksın kız, başka adam mı kalmadı. 🤭😅 Takılıyorum ehehe, devamını yazabilir miyim bilmiyorum. Seri bu şekilde kalsın şimdilik, belki sonra devam yazarım. Sürükleyici bulmana sevindim. 🥰 Tatlı yorumun gülümseti, sağol canım. Yeni hikayelerde görüşmek üzere o zaman. 🤗

      Sil
  5. Rüya gezgini olma fikri güzel kesinlikle , ziyarete gelinen kişi olmadığın sürece 😅 tehlikeli oluşu düşünce okumaya kadar işin varıyor olması, bı tık geriyor bu. Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe evet, ziyaret edilen olmak hoş olmazdı. 😅 Gerilim sevdiğim için böyle yazmak keyifli benim açımdan. Teşekkürler. 😊

      Sil
  6. :) ilginç rüya buuu :) birkaç zamanlı gibi :) aynı kişilerle farklı rüyalar gibi :) bu rüyayı gerçekten görüp yazarken kurguyu değiştirdin ama de mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu rüyayı görmedim sadece kurgu. İlk öyküdekinin bir kısmını görmüştüm. :) Teşekkürler yorum için. :)

      Sil
  7. Seriyi kaçırdım uzun zamandır ilk defa bloğuna uğruyorum sanırım. Hikayeni gayet sevdim bana biraz k-drama tadı verdi ara sıra devamı var mı diye bakacağım yeni seri yazısı için şimdiden kolay gelsin !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :) Biraz Kore dizilerini anımsatıyor olabilir evet. :) Her öyküde farklı takılacağım.

      Sil
  8. Rüya gezgini Altuğ :) Sevdim. Karanlık bir havası var. Özel güçleri olan bir villain gibi. Devamı gelirse severek okurum. Eline sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler. :)) Değişik karakter denemeleri yapıyorum bu aralar. Karanlık karakter yazmayı severim. :) Devamını yazmayı çok isterim ama farklı hikayelerle seriyi sürdürmek istiyorum.

      Sil
  9. Pasta gibi tatlı şeyler yapan biri kötü olamaz diye düşünmek istiyorum. Ama adamın halleri fazlasıyla ürpertti beni. Harika bir hikaye olmuş canım, emeğine sağlık.
    Kafamdan bin bir türlü düşünce geçti de sadece bunları yazdım. Bu fikirden çok hikaye çıkar bencesi. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hırslı kişilerden her şey beklenir. :)) Karakter biraz karanlık görünse de kötü mü iyi mi orasını belirsiz bıraktım. Beklenmedik bir kişiliği olduğu kesin. 😀 Güzel yorumun için teşekkür ederim, aklına farklı fikirler getirmesine sevindim. :))

      Sil
  10. Heyecanlı yerde bitmiş, çok sevdim, çok güzel olmuş😊 Kalemine sağlık😊

    YanıtlaSil
  11. Gayet güzel bir rüya olmuş bu. Beğendim. 😊

    YanıtlaSil
  12. Ayy Duygu Hanım, bu nasıl yazı böyle...İnanın ne yorum yazacağımı bilemedim. Ahh keşke devamı da olaydı, tadı damağımda kaldı. :) Zekice uyarlanmış bu yazı için yürekten tebrik ediyorum. Beyniniz dert görmesin.
    Bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum size. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok naziksiniz, yorumunuz için teşekkür ederim Nazlı Hanım. 🥰 Bu hikayeler kısa sürüyor malesef, devamları yok. Değişik kurgular yazmayı seviyorum, beğenmeniz mutlu etti. ☺️🌺

      Sil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...