7 Mart 2023 Salı

Ya Başka Bir Hayat Mümkünse (Kitap)

 

 



 Sevgili Sevil'in kitabını okudum, bir çırpıda bitti. Kısa olmasına rağmen pek çok şeye değinilmiş. 😊 

  Mira, Haksunag Gezegeninde yaşayan ve çevresindekilerden farklı biridir. Herkes monoton bir yaşam sürerken ve farklı düşünmekten yoksunken Mira'nın düşünce dünyası zengindir. Hele de Pirigori adlı yazarla tanışıp onun notlarını okudukça farkındalığı artar. Kendisi değiştikçe çevresini de etkileyen biri haline gelir.

 Olumsuz düşüncelere saplanıp kalmanın zararları, korkuların insan yaşamını nasıl etkilediği, sürekli suçlu hissetmenin kişinin üzerinde oluşturduğu baskı gibi konular ve bunlara getirilen çözüm önerileri güzeldi. Biraz kişisel gelişim kitabı okuyor gibi hissettirdi bana. :) Verilen mesajlar güzeldi ve ilgi çekiciydi. Bazen farkında olmadan kendimizi çok sınırlayabiliyor, hayatı kendimize dar edebiliyoruz. 

 Kitaba başladığımda neden farklı bir gezegenin yer aldığını merak ettim, çünkü anlatılan her şey bizi yansıtıyordu, hemen yanıbaşımızda şahit olabildiğimiz şeyler... Sonunu okuyunca daha iyi anladım, güzel şekilde bağlanmış bence. Tavsiye ederim. 😊


"Kendimizde sağlayamadığımız huzuru, başkalarında aramaktır tek derdimiz. Oysa kendimizden başka adres yok gideceğimiz."

 "Huzursuzluk en zorudur, içerden bir yerden gelir ve bil ki tıkamışsındır kendini bir şeye."

"İnsanlarda bir problem var. Akmak istemiyorlar. Durup durup düşünmek, takılmak, korkmak, engeller koymak, tıkanmak istiyor gibiler."


30 yorum:

  1. Çok güzel yorumlamışsın canım. Kitabı merak ettim. 🌿🌸😊 Alıntılar da çok hoşmuş, özellikle ikincisine hak verdim, beğendim. Olumsuzluklara odaklanıp duruyoruz maalesef. Takılıyoruz o anlara...🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumumu beğenmene sevindim canım. Teşekkürler. 😊 İnsan olarak öyleyiz, mutlu anlarda bile kendi kendimizin moralini bozabiliyoruz. :/

      Sil
  2. Kendimizden başka adres yok gideceğimiz. Bu söz hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de tam tersi bazen hiç düşünmek istemiyorum. :))

    YanıtlaSil
  4. Herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği çok güzel bir kitap. Sen de çok güzel özetlemişsin Başarıları, üretenliği daim olsun sevgili Sevil'in. Yüreğine , emeğine sağlık Duyguuğum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim Sibelcim. Ben de başarılar dilerim Sevil'e. :)

      Sil
  5. Konusu güzel ve anlamlı evet. :) Yorumun için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Problem bendemi yoksa onlarda mı ? :)

    YanıtlaSil
  7. Kitabı ben de çok severek okumuştum ve bloğumda paylaşmıştım:))) Çok güzel yorumlamışsın:) Konusu çok hoşuma gitmişti:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilgi çekici bir konusu var, güzel noktalara dikkat çekilmiş. 😊

      Sil
  8. Bayağı merak ettim şimdi bu kitabı:)

    YanıtlaSil
  9. "Kendimizde sağlayamadığımız huzuru, başkalarında aramaktır tek derdimiz. Oysa kendimizden başka adres yok gideceğimiz." muhteşem:)

    YanıtlaSil
  10. Kitabın konusu hoşuma gitti, kısa ama özünün hakkını vermiş anladığım kadarıyla. Alıntılar da bu düşüncemi destekliyor. Çok teşekkürler 🙏💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kısa ve öz diyebilirim. :) Yorumun için ben teşekkür ederim. 😊🌺

      Sil
  11. Duygucum kitabımı okuduğun için ve bu güzel, değerli yorumun için çok teşekkür ederim sana..
    Evet kitap hem kişisel gelişim hem biraz da fantastik temalı bir kitap oldu. Kısa ve öz, aslında daha uzun yazmayı hedefleyip sanırım sabırsızlığıma yenik düştüm :)
    Haksunag Gezegeni bir çok yönden dünyamızı anlatıyor kesinlikle canım.
    Okuyan gözlerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek, okumak keyifliydi benim için. 😊🌺 Böyle de güzel ama daha uzun olsa da severek okurdum. İnsan yazarken sabırsızlanabiliyor. :)) Emeğine sağlık, başarılar dilerim. 😊

      Sil
  12. Okunacaklar listemde zaten, teşekkürler güzel tanıtımın için Duygu :)

    YanıtlaSil
  13. Konusu harika, Sevil Hanım'ın eline sağlık, bol satışlar dilerim, eline sağlık Duygu'cum bizimle paylaştığın için teşekkür ederiz, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım ne demek, kitap tanıtımı yapmayı seviyorum. :))

      Sil
  14. alıntılar çok güzelmiş :)
    insanların çoğunda öyle bir problem görüyorum kendim de dahil maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle haklısın, daha çok kendimiz engel oluyoruz kendimize, yapamayız edemeyiz diye.

      Sil
  15. Alıntıları çok beğendim.
    Kitap konusu da ilgimi çekti, bir bakayım. :)

    YanıtlaSil
  16. bu yaz okuycam ben de işallah bütün blogcuların kitaplarını :)

    YanıtlaSil

Karagöz Dersaadet'te Gölge Oyunu (Kitap)

   Blog arkadaşımız Tefrika'nın yorumlarından sonra kitabı merakla okumaya başladım. Gerçekten farklı ve dikkat çekiciydi.   Dersaadet&#...