28 Ekim 2022 Cuma

Mantıku't Tayr'dan Seçmeler (Kitap)

  

 


 Sevgili Müfred'in hediye ettiği kitabı okudum. Kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum. 😊 Kitap ilahi aşka ulaşma üzerine kısa hikayelerden oluşuyor. Hikayelerin sonunda öğüt verici kısa yazılar da yer alıyor. Kitap ders verici nitelikte, belli konulara dikkat çekiyor ve farkındalık sağlıyor. Kapak tasarımı ve sayfa düzenini çok beğendim, okuması kolaydı, tavsiye ederim. Alıntılara geçeyim. :)


  Bu dünyada şimdiye dek kimse bir an olsun huzur ve rahat bulamamıştır. Bu yolun yolcusu hamlıktan ve çiğlikten el çekmeli, bir an önce olgunlaşıp olgun kimseler gibi davranmalıdır.


 Müslümanlık sadece dille  "Ben Müslümanım" diyip başka bir şey yapmamakla olmaz.


 Sen de Allâhü Teâlâ'nın cemalini görme şevkinde ol! Kendi nefis putunu ateşte yak ki içindeki mücevherler ortaya çıksın!


 Bir kıl ucu kadar dünya hayatının peşinden gidersen, kulluktan çıkıp yanlış yola sapmışsın demektir. Aşk yolunda muradına ermek istersen, dünyaya dair bütün isteklerinden vazgeçmen gerekir.


25 yorum:

  1. Ben müslümanım diyoruz sadece. Çok doğru.

    YanıtlaSil
  2. Mantıku't Tayr'ın tam metni var ben de ama dili çok ağır gelmişti. Devam edememiştim. Tasavvuf, vahdet-i vücud üzerine olduğunu biliyorum. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam metni bana da ağır gelirdi sanırım, bilmediğim kelime çok olursa okumakta zorlanıyorum ben de. :)

      Sil
    2. Sürekli sözlüğe bakınca benim de dikkatim dağılıyor. Böyle güzel olmuş gerçekten, rahat okunuyor. :)

      Sil
  3. Yanlışlıkla yollayıverdim mesajı, bitiremeden. 😂 Güzel, aydınlatıcı ve merak uyandırıcı bir yorum olmuş canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun canım, istediğin kadar yazabilirsin. Güzel yorumun için teşekkür ederim. 😃

      Sil
  4. Ne güzel bir blog kardeşliği. İçimizdeki cevheri ortaya çıkarmanın yollarını aramalıyız. Emeğine sağlık sevgili Duygu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dedin Sibelcim öyle yapmalıyız gerçekten. 😊 Yorumun için teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Dinimizi öğrenmek gerekiyor gerçekten elimizden geldiğince öğrenmeye çalışmak yapabileceğimiz en iyi şeylerden bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle öyle, her şeye vakit ayırıyoruz ona da ayırmalıyız. :)

      Sil
  6. İnstada gördüm bu yayınını. Kapak tasarımla fethediyor insanı. İçerik de akıcı. Keyifli okumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı çok hoş gerçekten. İç düzeni de iyi, kolay okunur ve anlaşılır bir kitap. Teşekkürler Sezer. 😊

      Sil
  7. hımmm kısa öyküler, öğüt verici, iyimiş, okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
  8. Bu dünya bir göz açıp kapamalık, peşinde koşulanlar mezara kadar... Kitaptan alıntılar çok güzeldi. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dedin dünya yaşamı bir anlık aslında. Kaç yıl yaşasa da insan geriye dönüp bakınca sanki çok az yaşamış gibi hissediyor. Yorumun için teşekkürler. :)

      Sil
  9. Hımm merak ettim aslında, öykü okumak bu ara bana iyi geliyor hem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyküler kısa kısa, o yüzden okurken kitap ne ara bitti anlamadım. :)

      Sil
  10. Çok güzel bir kitaptı gerçekten, ayrıca bu baskısının kapağına bayıldım, eline sağlık Duygu'cum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Erencim, kapağı çok güzel gerçekten. 😊

      Sil
  11. Kapak tasarımı gerçekten çok güzel. Kitabın adını da not alıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim, içeriği de güzeldi. :))

      Sil
  12. Bu kitabı üniversitedeyken okumuştum. Detayları pek aklımda değil ama hoşuma giden cümleleri bloğuma yazmıştım. Güzel alıntılar vardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğunda görmemiştim, hoşuma giden cümleler vardı benim de. Çok fazla alıntı yazmayı sevmediğim için kısa tuttum. :)

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...