4 Ekim 2022 Salı

Drizzt Efsanesi 5.Kitap- Gümüş Damarları

 



 Drizzt'in maceraları devam ediyor, uzun bir aradan sonra 5.kitabı okudum. :) Serinin 4. kitabının sonunda Drizzt ve arkadaşlarının yeni bir maceraya çıktığından bahsetmiştim. Bu bölümde bu maceralı yolculuğun detaylarına iniyoruz. 

 Cüce Bruenor, pek az hatırladığı kadim yurdu Mithril Salonu ve hazineleri bulma konusunda kararlıdır hatta bu, hayattaki en büyük amacıdır. Uzun yıllar özlemini çektiği cüce diyarını bulabilmek umuduyla kara elf Drizzt, barbar Wulfgar ve buçukluk Regis ile yollara düşer. Rahatına düşkün ve tembel Regis'in neden böyle tehlikeli bir yolculuğa katıldığı ise dostlar arasında merak konusu olur. Peşindeki amansız kiralık katil Entreri'nin farkına varan Regis için tek çare evinden apar topar uzaklaşıp bu gruba katılmak olmuştur.

 Yol arkadaşlarının isimleri bir önceki kitapta gelişen savaş nedeniyle millerce öteye ulaşmıştır. Bu da farklı sorunları beraberinde getirir. Bir büyücü Drizzt'in elinde çok önemli bir nesne bulunduğunu varsayarak onu gözüne kestirir. Hem katil hem büyücünün adamları grubun peşindedir. Yol arkadaşları ise bilgi peşinde çok yol kat edip cücenin yurdunu aramaya devam ederler. Pek çok tehlike atlatıp ölümden dönerler. Yine de ölüm onları bulmadığı sürece pes etmeye niyetleri yoktur.

 Kitap boyunca macera devam ediyor ve vardıkları noktada cüce beklediğinden çok farklı ve acı bir gerçekle yüzleşiyor. Bütün çabaları boşuna mıydı ve yıllarca hayalinde büyüttüğü mekân cüce için artık ne ifade ediyordu? 

 Yazarın tarzını sevdiğim için kitabı yine beğenerek okudum. Karakterleri ifade ediş şekli, iç seslerini aktarışı, onları harekete geçiren motivasyonlara değinişi güzel. Bu sayede karakterler daha gerçekçi geliyor ve onlarla birlikte kızıp üzülebiliyorsunuz. Yazarın dili de akıcı olunca kolay okunuyor. Dövüş kısımları da okurken gözümde canlanabiliyor, bu da yazarın bir başka yeteneği.

 Her ne kadar yüzey dünyasında dışlanmaya alışkın olsa da Drizzt'in beklemediği bir yerde ve anda kapıdan geri çevrilmesi ile nasıl hayal kırıklığına uğradığını gördük. Tek, küçük bir beklenti bile insanı duygusal çöküntüye sokabiliyor. Bunu dostu da hemen fark ediyor.

"Seni geri çevirmeleri kalbini kırdı," diye gözlemledi Wulfgar. "Kaderini gönüllü olarak kabul ettiğini sanıyordum. Bu seferki neden o kadar farklı?"

 Drizzt ile kiralık katilin yüzleşmesi ve ikisinin de kendisini diğeri ile kıyaslaması sevdiğim detaylardı. Bu noktada hâlâ görüyoruz ki Drizzt kendinin yeterince farkında değil. Sürekli geride bıraktığı karanlık ırkını ve ailesini düşünüp kendisinin gerçekten onlardan farklı olup olmadığını sorguluyor. Acaba bir hataya düşecek miyim, onlara benzeyecek miyim endişesi var üzerinde. Halbuki karakteri çoğu kişiden daha sağlamdır. Aşağıdaki alıntı da ikili arasındaki durumu iyi özetliyor.

 Entreri de Drizzt'e eşit derecede nefretle bakıyordu. Drowda(Drizzt) gördüğü potansiyel ne büyüktü oysa! Fakat affedilmez nitelikteki bir zayıflıkla lekeleniyordu. Belki de kiralık katil, Drizzt'te fark ettiği sevgi ve şefkat duyma özelliğini kalbinin derinliklerinde kıskanıyordu. Kendisine tıpatıp benzeyen Drizzt, adamın duygusal boşluğunu daha fazla vurguluyordu.


34 yorum:

  1. Anlatım çok iştah açıcı, bu türe uzak duran beni bile iştahlandırdı. Her an yolumdan sapabilirim gibi; benzer bir kaç yazı daha okuduktan sonra... Kendimi tam olarak o durumda hissetim yazıya kapılmış giderken ve bittiğinde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastikte doğru kitabı seçmek önemli bence. Bir çok kitap olay odaklı olup karakterleri derin işlemez ve kitabın dili basit olur. Bunda o durum yok. İlk üç kitapta Drizzt karakteri çok derin işleniyor, o yüzden okurken karakteri sanki arkadaşımmış gibi hissediyorum. :)) Belki fırsat olursa okursun fantastik de. :)

      Sil
  2. Siz 5. kitaba gelmişsiniz ben bu seriyi yeni görüyorum:) Keyifli okumalar elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce okumuştum yıllar önce. Şimdi ikinci kez tekrar okuyorum, sevdiğim bir seri. :) Teşekkürler.

      Sil
  3. :) Dün gene fiyatlara baktım. Vakıf serisine kaydı gözüm. Yok dedim yok evdekileri bir oku sen. Allahtan yazıyı dün görmemişim bak yoksa tüm seriyi alabilirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilimkurgu pek ilgimi çekmediği için seri alamam, fiyatlar da yüksek. :) Bence Drizzt alabilirsin daha uygun diğer serilere göre. :)) Zaman Çarkı'na baktım ben de tek kitap bile 140 TL olmuş ancak kütüphanede varsa alıp okuyabilirim. :)

      Sil
    2. Asimov okumak istiyorsanız, seri olmayan kitaplarına da bakabilirsiniz. Sonsuzluğun Sonu isimli bir romanı ve Ben, Robot isimli robot hikayelerinden oluşan kitapları var. Belki duymamışsınızdır diye söylemek istedim. :D

      Sil
    3. Asimov'u kütüphanede varsa okuyabilirim Mervecim, hemen okumayı düşünmüyorum, belki daha sonra. :) O kitapları duymuştum. :)

      Sil
  4. Kitap yorumlamak, bence bu bir yetenek işidir. Yukarıda da ne güzel anlattığından bahsedilmiş. Ben de hayranlıkla okudum yorumunu. O dünyayı çok sağlam bir şekilde anlatmışsın. İnsan doğal olarak merak ediyor. Spoiler da var ama biraz gerekiyor, sen de demiştin bunu. Şimdi de Türk edebiyatı okuyorsun ne güzel. Yorumlarını okumak için buralarda olacağım. Kalemin hep yazsın, hiç durmasın. 🌸 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumumu beğenmene sevindim canım. Çok detaya inmeden sevdiğim noktaları anlatmak istedim. Biraz spoiler hep oluyor evet. :) Teşekkür ederim güzel yorumun ve desteğin için. 😊💙

      Sil
  5. Yazarın kitapları tekrar tekrar okumalık, herkese hitap etmeyebilir türü ama severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten, tekrar okumaktan mutluyum. :) Fantastik sevmeyenler de sevebilir bence kaliteli bir seri.

      Sil
  6. Buçukluk Regis; birini tanımlarken bu kelimeyle karşılaştığımı sanmıyorum. Alışveriş sırasında bir buçukluk versen yeter dendiğinde anlarım. Regis ufak tefek biri sanırım, öyle yorumladım. :)
    Karakterleri derinliğine işlemek kitapla konuyla bağlantı kurmak, benimsemek özümsemek anlamında olmazsa olmazlardan. Bu ara Antalya'da film festivali var. Filmlerin izleyen yorumlarını görmeye başladım. Karakter oluşumlarını sığ bulan bulana. Üretim yapanların biraz insan analizi yapacak bunu sunacak yetiye sahip olmaları gerekiyor.
    Yorumların için ayrıca teşekkür ediyorum. Benim pc bozulunca oğlumla onun kullandığı pc yi paylaşamaz olduk. Bir süre böyle kısıtlı devam edeceğim sanırım... Yazını keyifle okudum, emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Regis minik adam evet, sanırım cücelerden de kısa. Aynı zamanda grupta en güçsüz kişi olduğu için sürekli birinin onu koruması gerekiyor. :))
      Karakterler konusunda dediğine katılıyorum. Karakterin iyi şekilde işlenişi kurgudan daha önemli benim için. Bu seriyi de hep Drizzt şimdi ne hissedecek ne düşünecek diye okuyorum. Filmler konusunda da durum dediğin gibi, ciddi anlamda karaktere odaklanan az. Fantastik filmlerin çoğu da süper kahraman filmlerinden hallice olunca insanlar fantastiği küçük görüyor, çocuk işi sanıyor.
      Cevap yazamaman sorun değil, İnşallah sorunun düzelir kısa zamanda. :) Teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Buçukluk kelimesi yazında dikkatimi çekmişti, bugün Yüzüklerin Efendisiyle ilgili bir yazı okudum. Orada da geçiyordu. Hatta şu an tarayıcıya yazıp baktım önüme bir sürü buçukluk resmi döküldü :))

      Sil
    3. Galiba hobbitler buçukluk olarak geçiyor, tam hatırlayamadım şu an. 🤔 Aynı ırklar çok kitapta, filmde geçince bazen kafa karışıyor. :))

      Sil
  7. Daha önce görmediğim bir seri, tekrar okuduğuna göre keyifli olmalı. Hemen okuyamam büyük ihtimalle ama aklımda olsun. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradan çok vakit geçince tekrar okumak istedim, çoğu şeyi unutmuşum. :) Şimdi sindirerek, yavaş okuyorum. Yazar aslında imrendiğim bir tarzda yazıyor, belki o yüzden bu seriyi ayrı seviyorum. :))

      Sil
  8. Küçük bir beklenti bile insanı çökertebiliyor. Çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle malesef, tamamen beklentisiz yaşamak da zor.

      Sil
  9. salvatore başka okumuştum, piki, bu seri de aklımda :)

    YanıtlaSil
  10. Ben bu seriyi bilmiyordum inan, ilgi çekici severim bu tarzı. Listeme ekleyeyim aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi bir fantastik seridir ama az biliniyor. Tavsiye ederim muhakkak. :)

      Sil
  11. Ne kadar beklentisiz olmaya çalışmak da olmuyor, robot değiliz, kafaya takılıyor bir şeyler mutlaka. :)

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim senin de kandilin mübarek olsun. :)

    YanıtlaSil
  13. Bu seriyi yazdığını hatırlıyorum Duygu'cum kaliteli bir seri olduğu anlaşılıyor, kapak da çok güzel, merak ettim bu seriyi ilginç karakterler de var, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğim bir seri, özellikle Drizzt karakteri ve yazarın anlatımı bana çok hitap ettiği için keyifle okuyorum. Arka kapakta da devamı var ama çekmedim onu. :) Sevgiler Erencim. :)

      Sil
  14. geçen sene ya da ondan önceki senelerde ilk kitabını okumuş devamını getirememiştim bu seride aklımda kalan kadınlar erkekler yerine karar verebilmesi yönlendirmesiydi ve bu durum hoşuma gitmişti belki bir gün devamını da okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklılık ilgi çekici ama görüyoruz ki güç kimde olsa kadın erkek fark etmiyor acımasız oluyor. Drizzt'in annesi ve büyük ablasından nefret etmiştim, evire çevire dövmek istiyordum onları, neyseki ilk kitaplardan sonra yoklar. :))

      Sil
  15. Bir dönem Drizzt'le yatıp Drizzt'le kalkmışlığım var :))) Taa ki... Spoiler olmasın :D İlerleyen kitaplarda konuşuruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuşmuştuk sanki bir ara onu. :) Drizzt ve Catti-brie meselesi değil mi? Devam ettiğimde durum daha farklıydı diye hatırlıyorum. Ben takılıp kalmayacağım ona, Drizzt'i seviyorum ve yazarın gıcıklığı diyip geçeyim. :)) Başka kitaplarda neler neler var ama okuyucular tarafından daha fazla tutuluyor. :/

      Sil
  16. Sevgili Gül Akça'nın "Siz 5. kitaba gelmişsiniz ben bu seriyi yeni görüyorum:)" yorumunu kopyalayıp yapıştırıyorum. Aynı benim düşündüğümü ifade etmiş:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç aydır paylaşıyorum halbuki, nasıl gözden kaçmış ki. :)
      Seri popüler olan birçok fantastik seriden güzel ama buna rağmen az biliniyor. Drizzt gibi bir karakteri bulmuşken kolay kolay bırakamam. :)

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...