23 Ekim 2022 Pazar

BCP Ekim- Sarı Duvar Kağıdı, Karanlıkta Fısıldayan (Kitap)

 

 Blogları Canlandırma Projesinde bu ayki temamız gotik/zombi. Birkaç ay önce sırf bunun için aldığım iki kitap vardı. İthaki'nin karanlık kitaplık serisinden olan kitaplara fotoğrafta gördüğünüz üzere tatlı bir dokunuş yapmak istedim. :)) 




 Sarı Duvar Kağıdı

 Kitap dört öyküden oluşuyor ve girişte yazarın sarı duvar kağıdını neden yazdığıyla ilgili açıklama var. Bu yazısını dikkat çekici buldum. Sonu da şöyle bitiyor:

 "Bu öykü insanları delirtsin diye değil, delirmekten kurtarsın diye yazıldı ve işe yaradı da."

 Kitaba adını veren öykü ilk öykü. Benim de en sevdiğim öykü oldu, diğer üç öyküye göre daha çarpıcı buldum. Kitap hasta olduğu için ailesiyle birlikte eski bir konağa taşınan kadının hikayesini anlatıyor. Kocası ve çevresindekiler kadını yeterince ciddiye almıyorlar ve iyileşene kadar çalışmaması gerektiğini söylüyorlar. Kadın da gizli gizli yazılarını yazmayı sürdürüyor ve diğerlerinin yanında normal davranmaya çalışıyor. Kadın yatak odasındaki sarı duvar kağıdından nefret ediyor, eşine duvar kağıdını istemediğini söylese de adam onu ciddiye almıyor, masraf yapmak istemiyor falan. Duvar kağıdını zamanla takıntı haline getiren kadın artık sürekli duvardaki desenleri incelemeye ve değişimleri gözlemlemeye başlıyor.

 Kitap akıcı ve yazarın tarzını sevdim. Hem gizemli hem de etkileyici bir öyküydü. Sinir bozukluğu yaşayan insanların her şeyden mahrum edilip koparılmasına ve bu yüzden daha da kötüye gitmelerine tepki niteliğinde yazılmış. Öykünün sonunda da bunu çok iyi görüyoruz. Öykü zaten kısa, daha fazla açıklama yapmayım.

 "John gerçekte ne kadar acı çektiğimi bilmiyor. Acı çekmem için bir sebep olmadığını biliyor, bu da onu tatmin ediyor."

 "Ondan önce uyuduğumu sandı ama uyumamıştım - yatakta öylece uzanıp öndeki desenle arkadaki desenin birlikte mi yoksa ayrı ayrı mı hareket ettiğini anlamaya çalıştım saatlerce."

 "Uzun süre arkadaki şeyin, o soluk desenin ne olduğunu anlayamamıştım ama şimdi bir kadın olduğundan eminim."

 

Karanlıkta Fısıldayan

 Bu kitap beklediğimden çok daha iyiydi, gizemli ve dikkat çekici. Kitap bir profesörün yaşadığı gizemli durumu anlatışı ile başlıyor. İlk sayfada durumu pek anlamıyorsunuz ama kitabın sonunda neyi kastettiğini anlıyorsunuz. Vermont selinin ardından insanlar nehirlerde garip varlıklar gördüğünü iddia etmeye başlıyor. Profesör New England folkloruna da hevesli biri olduğu için tartışmalara dahil oluyor. Çeşitli ve detaylı açıklamalarda bulunup durumu reddediyor. Ta ki bir gün çiftlikte yaşayan Akaley'den mektup alana kadar. Mektubun içeriği profesörü şaşırtıyor ve zamanla ikili arasındaki mektuplaşma başlıyor.

 Yazarın anlatım gücüne hayran kaldım. Sıradışı bir kurguyu gerçekçi şekilde anlatmış. Karakterin çelişkilerini, korkusunu ve aynı zamanda bilinmeyene olan merakını iyi aktarmış. Akaley'in mektupları en merakla okuduğum kısımlardı, bir de finali tabi. Spoiler olmasın diye fazla açıklamıyorum ama baştan sona beğendim kitabı. Gerilim ve gizem sevenlere tavsiye ederim. Yazarın başka kitaplarını okumak için sabırsızlandığımı söyleyebilirim. :) Profesörün Akaley hakkındaki çıkarımlarını içeren alıntılarla yazımı sonlandırıyorum. 

"Beynim altüst oldu; önceden olsa açıklamalara sığınacağım yerde şimdi hayretlerin en inanılmazına, en anormaline inanmaya başlamıştım. Hayati kanıtların kapsamı menfur biçimde geniş ve boğucuydu; Akaley'in serinkanlı, bilimsel tavrının -ki o tavır çıldırmış, bağnaz, histerik ve hatta aşırı hayalci bir tavırdan son derece uzaktı- düşüncelerim ve yargılarım üzerinde büyük etkisi olmuştu."

"Adamın tüm karakteri sinsi bir mutasyona uğramış gibiydi, öylesine kökten bir mutasyon ki, hem önceki hem şimdiki halinin akıl sağlığının aynı ölçüde yerinde olduğu varsayımlarını uzlaştırmayı imkansız kılıyordu. Kelime seçimi, imla, hepsi hafifçe farklıydı. Yazı üslubuna karşı akademik hassasiyetim sayesinde, her zamanki tepki ve ritimlerde sapmalar seziyordum. Bu kadar kökten bir değişime yol açan duygusal sarsıntı veya ruhsal aydınlanma çok şiddetli olmalıydı."


53 yorum:

  1. Lovecraft incelemeni tam okumadım. Spoiler sayabilirim ben ondan. Onun tarzını sevmene sevindim. Daha neler var neler, kendine ait mitosu var yazarın. Hayat hikayesini de araştırmalısın ayrıca. Kitapları beğenmene sevindim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı daha çok okumak istiyorum canım. Diğer kitaplarını alacağımda çelişkili konuşmuştun sanki beğenmem gibi. O yüzden bundan başladım ama gayet de iyi yazarın tarzı. Öbür kitaplarını da severim umarım. :)

      Sil
    2. Ben mi çelişkili konuştum? Neden ki, ben daha yazardan tek bir öykü okumuştum. Bence karıştırdın canım. Öyle dediğimi hatırlayamadım. Kozmik korku Lovecraft, bazıları sevemiyor bazıları hayran oluyormuş. Bunu demiş olabilirim. 😂😂

      Sil
    3. Evet. 😆 İki kez falan konusunu açtım kitapların, Deliliğin Dağlarında'yı merak ediyorum diye. Sen herkes sevmez Lovecraft'ı dedin. :))

      Sil
    4. Çok ayıp etmişim. Bir kitap özelinde demiştim daha çok. 😂🤣

      Sil
    5. Ben de Merve beni iyi tanıyor böyle diyorsa var bir bildiği diye almadım öbür kitapları. 😅😅

      Sil
    6. Merve ne dediğini bilmiyormuş. 😂😂

      Sil
  2. Karanlıkta fısıldayan ilgimi çekti. Bu tarz kitapları normalde pek okumuyorum ama anlatımın merak ettirdi, not alayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu tavsiye ederim gerçekten. Kısa da bir kitap. Sonlara doğru ne olacak diye bırakamadım elimden. :) Yazarın anlatımını çok iyi buldum, karakterin olan biteni algılayışını, zaman zaman bilinçaltının yaptığı uyarıları ve varsayımlarını başarıyla aktarmış. :)

      Sil
  3. karanlıkta fısıldayan ilk okuduğum h.p lovecraft kitabı ben de beğenmiştim sonra laputa kitaptan çıkan tuzak kitabını okudum o da çok iyiydi onu da tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not aldım Tuzak'ı teşekkürler, duymamıştım onu hiç. :) Sevdim yazarın kalemini. :)

      Sil
  4. İlk roman psikolojik kurgu türünde değil mi? Zombi-gombilerle bir alakası yok gibi:) Sanırım hayaletler var. Hayaletler bir yanılsama mı yoksa ciddi ciddi olduğunu mu anlatıyor? İkincisi bana göre değil zaten:) İyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitapta 4 öykü var, bu bahsettiğim psikolojik evet, diğerleri doğaüstüydü. :)
      Kadın kendi hayal dünyasında yaşamaya başlıyor, hayalet yok.
      İkinciyi çok daha beğendim ben. Anlatım olarak da gerilim olarak da çok iyiydi. Hatta yazın diğer kitaplarını almaya karar verdim. Teşekkürler. :)

      Sil
  5. Odayı da değiştirmediler, kadın kocasının kendisini kaprisli biri olarak göreceğini düşündüğü için çok uzatmamıştı sanırım. 🤔

    YanıtlaSil
  6. Tema olarak gotik ve zombi'nin pek ilgimi çektiğini söyleyemem ama ilk kitabın yazılış amacı ve Lovecraft'ın kitabından yaptığın alıntının yazım tarzı hoşuma gitti. Paylaşım için çok teşekkürler. Duvarda veya başka bir yerde gördüğümüz şekilleri bir şeylere benzetme herkeste vardır ama aşırıya kaçınca şu an ismini hatırlayamadığım psikolojik bir hastalığa işaret ettiğini biliyorum. Şimdi üşenmedim baktım :) Pareidolia deniyormuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında temadan çok kitapların ne anlattığı ya da anlatmak istediği önemli. Kitapları o bakımdan etkileyici buldum, iyi ki bunları seçmişim. Özellikle Lovecraft'ın üslubuna hayran kaldım, bence donanımlı bir yazar. :)
      İsmini bilmiyordum o hastalığın, bulutlardan ve garip desenlerden şekiller çıkarmaya çalışırdık evet. :) Kitaptaki kadının bunu takıntı haline getirmesi korkunç. :)

      Sil
  7. Senin gibi, yazarın anlatım gücünü çok beğendiysem tüm kitaplarını okumak istiyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm kitaplarını almam sanırım ama yazarın tüm öykülerinin toplandığı kalın bir kitap var, ileride onu alabilirim. :)

      Sil
  8. bu iki kitap da çok iyiye benziyor, öykü konusunda güvenilir bir isimsin zaten ki sen sevdiysen bir de çok iyidir diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven duyduğun için teşekkür ederim. :)) Ben ikisini de sevdim ama herkes beğenir mi bilemiyorum. Fırsatın olursa ikinciyi tavsiye ederim. :)

      Sil
  9. Seri benim de ilgimi çekiyor, başka kitaplar da alabilirim. :) Sarı Duvar Kağıdı'nın kapağını çok güzel gerçekten. Diğeri ise içerik olarak daha gerilimli ve dikkat çekici. :)

    YanıtlaSil
  10. tema için çok iyi seçimler vallahi :) lovecraft ın bütün eserlerini okudum, müthiş yazar, sarı duvar kağıdı nı okuycam pekuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim, iyi kitaplar seçmişim. :) Lovecraft'ın tüm öykülerinin olduğu kitabı almak istiyorum. :)

      Sil
    2. eveet tek ciltlik var kalın bir kitap :)

      Sil
  11. İki kitabı da okumuştum Duygu'cum, ikisi de çok güzeldi, ayrıca bu serinin kapaklarına bayılıyorum:) eline sağlık, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapaklarını ben de çok sevdim. Kitaplar iyiydi gerçekten, seriden birkaç kitap alabilirim. Teşekkürler Erencim. :)

      Sil
  12. Çok ilgimi çekti Karanlıkta Fısıldayan kitabı. Kitap Fuarı bitmeden denk gelmem daha iyi oldu umarım bulabilirim. Tavsiye için teşekkürler :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı ilk kez okudum ve bayağı beğendim kitabı. Bulursun İnşallah fuarda. :))

      Sil
  13. Sarı Duvar Kağıdı kitabının karton kapaklı hali elimde var, okuyup çok sevmiştim. Kısa bir öykü kitabıydı ve içindeki çizimler de harikaydı. :)
    Karanlıkta Fısıldayan kitabının konusu da çok iyiymiş. Adını not alıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizimleri güzeldi evet, bahsetmeyi unutmuşum. :))
      Karanlıkta Fısıldayan'ı muhakkak tavsiye ederim o zaman. Umarım seversin. :)

      Sil
  14. Öykü olanı geçiyorum ama ikincisi güzel görünüyor bakacağım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. İkinciyi daha çok sevdim ben de tavsiye ederim. :)

      Sil
  15. Bu türde pek kitap okumadım pek ama yorumlarını okuyunca ikisini de merak ettim. Listeme aldım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, korku ve gerilim türünde çok güzel kitaplar olabiliyor, ikisi de güzeldi. Bu seriden birkaç tane daha almak istiyorum. :)

      Sil
  16. Farklı tarzda kitaplar. Okur muyum bilmiyorum ama bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  17. Lovecraft hiç okumadım ama aklımdaydı, Sarı Duvar Kağıdı'nı daha önce görmüştüm ama nedense almamışım. İkisini de alırım sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç okumadıysan bu kitapla başlayabilirsin. :)) Beğenirsin umarım, severek okudum ikisini de. :)

      Sil
  18. Ben de okumayanlardanım, sayende aldım listeye. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  19. "Karanlıkta Fısıldayan" daha çok ilgimi çekti. Yazarın kaleminin gücü alıntılardan belli. Bu ŞEKERLİ kitaplar için teşekkürler :)) Emeğine sağlık Duygucuğum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için ben teşekkür ederim Sibelcim. :) Karanlıkta Fısıldayan Çok iyiydi, tavsiye ederim. :))

      Sil
  20. Kitapları okumadım, ilgimi çekti:))) Bu arada yanında duran şekerler de ayrıca ilgimi çekti:)))

    YanıtlaSil
  21. Şekerler bir akrabamızın bebeğinin doğum günü kutlamasından. :)) Fotoğrafı çekeli çok oluyor. :) Kitapların ilgini çekmesine sevindim. 😊

    YanıtlaSil
  22. Ben bu ay BCP etkinliği yapamadım. Senin ki çok güzel olmuş emegine saglık canım. Kitapları okumamıştım Karanlıkta Fısıldayanı merak ettim doğrusu:) listeme aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. 😊 Kitapları çok önceden alınca hazır iyi oldu. Zaten ince kitaplar da, iki günde okunur. Başka zaman katılırsın, hepsine yetişemiyor insan. :) Karanlıkta Fısıldayan'ı çok sevince yazarın tüm öykülerini içeren kalın kitabını da almaya karar verdim. :)

      Sil
  23. İthaki son zamanlarda güzel kitaplar basıyor. Japon serisi olsun, bu seri olsun insanı sırf kapaklarıyla, basımlarıyla meraklandırıyor. Pek okuduğum bir yayınevi değildi ama bundan sonra daha çok tercih edeceğim sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben epik fantastik sevdiğim için bayağı kaliteli eserler bastıklarından yayınevini çok severdim zaten. Şimdi karanlık kitaplık, unutulmuş fantastik klasikler, Japon klasikleri de ilgimi çekiyor. Kitap kapaklarına önem vermeleri de önemli bir nokta bence. Daha fazla kitap alıp okumaya devam edeceğim. :)

      Sil
  24. İthaki nin bu gotik tarzı kitaplarını çok merak ediyorum. İkisi de ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeller gerçekten. Fırsat bulursam başka kitapları da alacağım. :)

      Sil
  25. Sarı Duvar Kağıdı sıkça karşılaştığım bir kitap, okuma listeme aldım. Seveceğimi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin, değişik bir konusu var. :)

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...