7 Ağustos 2024 Çarşamba

Bir Karakter Meselesi 22 (Kougami Shinya)

 


 Evet, uzun bir aradan sonra bu seriye devam ediyorum. Psycho Pass animesinden etkileyici Kougami'yi yazmaya karar verdim. İzlemeyenler için biraz spoiler içerebilir. 😊

 Kougami suçlularla mücadele eden bir sistemin hüküm sürdüğü bir zamanda İnfazcı olarak çalışıyor. İnfazcılar dedektiflerden farklı olarak suç potansiyeli olan kişiler, böylece bir suçluyu kolay anlayıp, iz sürebiliyorlar. Kougami de başarılı bir infazcı. Sistemin yargısına göre hareket ederken gerçekten suçlu olduğunu düşündüğü kişileri indirmekten haz duyduğu söylenebilir.

 Her ne kadar Kougami insan öldürmeye meyilliyse de sisteme itaat etmeyi sevmiyor. O daha çok eski dönemdeki gerçek dedektifler gibi hareket etmeyi, içindeki dürtüyü bastırmayı istiyor. O yüzden sürekli çalışıyor, fiziksel gücünü yüksek düzeyde tutmak için uğraşıyor. Çünkü sistemin açıkları var ve bunu iyi biliyor.

  Geçmişte bir dedektif olan Kougami kendini insanları korumaya adamışken yaşanan talihsiz bir olay sonucunda suç potansiyeli fazla artıyor ve artık infazcı konumuna düşüyor. Suç potansiyeli yüksek olanların dışlandığı bir toplumda yine de kendi adaletini sağlamak için elinden geleni yapıyor. Öyle ki sonunda sistemin de hedefi haline geliyor.

 Kougami zekası ve analiz yeteneği ile görünenin ardındaki pek çok şeyi fark edebiliyor. Kararlarını verirken bir yerden sonra duygularıyla hareket ediyor. Çünkü bu sistem ile bir yere varılamayacağını anlıyor. Bir av köpeği olarak kullanılmanın ötesine geçip kendi doğrularının peşinden koşuyor, bu ona pahalıya patlayacak olsa bile. (gifler: Gif Abyss)







 Biraz da Kougami'nin iç dünyasına değineyim. Düşünce yapısı, adaletli duruşu ile eski zaman dedektifleri gibi tam.  Eğer ortada zulüm varsa merhamet duymaz, kendi cezasını ne olursa olsun kesmek ister. Doğru olanı yapmadığı takdirde içi rahat etmez. İnatçı yapısı da sonuna kadar mücadeleci ruhunu körüklüyor. İçinde bir yerlerde hep isyan eden bir direnişçi var. Olumsuz düşüncelere olan yatkınlığı zaten onun potansiyel suçlu olarak görülmesini sağlıyor. Kolay kolay kimseye güvenmez, temkinlidir. Bir bakıma yalnız kurt kendisi. İnsanlardan uzakta olduğunda, yani kimse kendisine ayak bağı olmadığında daha güçlü biri. Ölümden çekinmez, azimli, korumacı, gerektiği zamanlarda acımasız... Bunu anime filmlerinde de görüyoruz, kendisi tam bir savaşçı. 

 İnsanlar kötü olmaya devam ettiği müddetçe karşı tarafın saf iyi ve merhametli olması bence de pek işe yaramıyor. O yüzden animede en desteklediğim, en benimsediğim karakterdi. Yürü be Kougami! Düşününce o evrende olsaydım kesin benim de suç potansiyelim biraz yüksek çıkardı. 😅


12 yorum:

  1. kim tutar seniiii aslanlar gibi kuganiiii :)

    YanıtlaSil
  2. Sherlock Holmes'ın suça meyilli hali diyebilir miyiz canım onun için? Emin değilim, zaten animeyi izlemedim ama epey meraktayım, izleyecek şeyler birikiyor. Karakteri çok güzel incelemiş ve bize aktarmışsın. O evreni merak ettim her şeyden çok. Karakter ilgi çekici, zira anime de öyle. Kalemine sağlık, çizimin de harikulade olmuş! Çok benziyor...💙🌸 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sherlock Holmes'tan bayağı farklı. Herkes polisiye görünce onla kıyaslıyor, benim için pek önemli değil Sherlock. :)) Animenin felsefi yanı var, sorgulamalar, iç hesaplaşmslar güzel. Kougami de sonunda kendi yolunu izlemeye başlıyor. Güzel yorumun için teşekkürler canım. 🥰🌺 Çizimi benzetebildiğime sevindim. İzlersen sen de seversin sanırım. 😃

      Sil
  3. Ben de infazcı olurdum gibime geliyor. Rehabilitasyon merkezinde hapdolmaktansa arada bi çıkıp hava almak, adam öldürmek daha cazip geliyor 😂ben de senin yüzünden hehehe dün baslayip bugün bitirmiş bulundum ilk sezonu. (Devam etmeycem sonraki sezonlarin olmayan karakterleri ve yorumlari sebebiyle) bu eleman benim de sevdiğim bir karakter oldu. Saç şekline düşseydim favori karakterim olabilirdi ama hayır, rakibinin saçı daha güzeldi ehehehehe o yüzden nambır wan rakibi Makishima.
    Şöyle de iyi bir karakteri sistem çarkları arasına hapsetmişler de potansiyelini gerçekleştiremiyor, ne yazık.
    Sonuna kadar hak verdiğim kişi öldü animede. Destekliyorum, yürü be Kougami 🥳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe iyi fikir, ben de hapsolmaktansa Kougamicim ile çalışmayı tercih ederdim. 😀 Ne güzel işlemişsin işte sayemde. 😎 O kadar övdüm ki dayanamadın değil mi?
      Tüh saç şeklinden Kougami kaybetti desene ama ben saç modeline bayıldım. Ona ayrı hava, karizma katıyor, hırçın yanını gösteriyor. 😀 İkisine de yazık oldu, sistemin kusuru hep. Makishima'nın düşüncesi haklı olsa da yaptıkları haksızdı, bu yüzden üzülmedim, bizimle diilsin. 😅💔
      İlk sezondaki karakterler sonra da devam etse harika olurdu. Başrol gibi görünmesine rağmen benimki bile yok sonra, çok az gördük. Neyse ki anime filmlerinde vardı. 😊

      Sil
    2. Evet sevdiğim karakterler olmayınca izleyesim gelmiyor hele ki hikayenin antagonist ve protagonistiyse hiç çekilmiyor. Makishima bizim dunyamiz için aşırı derecede haksız ama böyle uyduruk bir sistemde yaşıyor olsaydik bozmak için kötü şeyler de yapabilirdik belki bilemiycem.
      Evet senin yüzünden izledim fazla övüp yorum paylaştın, bi daha olsun 🌞🥳

      Sil
    3. Sistem uyduruk olsa da ben Kougami gibi davranırdım, kendime en yakın hissettiğim o oldu o yüzden. :)) Yani Makishima gözümde aklanmayacak. 😅

      Sil
  4. bu seriye ilk başladığın zaman mıydı hatırlamıyorum ama çok sıkı bi şekilde takip ediyordum sonra blog'dan uzunca bir süre kopunca kalmıştı, yeniden döndüğümde seriyi bırakıp yeniden döndüğünü görmek güzel oldu. aralardaki eksikleri kapatmam gerekecek :) kalemini severim, bilirsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında seriyi bırakmadım ama anime izledikçe çok ilgimi çeken karakterleri ara ara yazıyorum. :) Bu şekilde düşüncelerimi yazmak rahatlatıcı geliyor. Yorumun ve ilgin için teşekkür ederim. :))

      Sil
  5. Spoiler uyarısını görünce okumadığımı itiraf edeyim ehehe :))
    Çizimin çok güzel olmuş, giderek ustalaşıyorsun bu işte. :)
    Giflerde çok hoş görünüyor, bayağı bir inceledim. Animelere merak sararsam senin sayende olacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çizimi beğenmene sevindim. Başta hiç olmayacak gibi hissettim duruştan ötürü ama karaktere bayağı benzedi. :))
      Giflerin ilgini çekmesine sevindim. Karakter bayağı farklı ve sağlam duruşlu biri. :)) Belki bir gün izlersin. :)

      Sil

Sonbahar

   Merhabalar, bugün sohbet edesim var biraz. :) Eylülü de yarıladık, havalar biraz serinlemeye başladı. Güzel oldu. Bu aralar internet yeri...