9 Mart 2024 Cumartesi

Bir Karakter Meselesi 19 (Eren Yeager)

 


 Sıra geldi Attack on Titan'dan meşhur Eren'e. Onu tanıtmak pek kolay olmayacak ama bir yerden başlayım bakayım. :))

 Doğduğundan beri surlarla çevrili bir ortamda yaşadı. Devlere rağmen dışarısının nasıl bir yer olduğunu merak eder, özgürlüğe özlem duyardı. Surlar o kadar yüksekti ki devler bile aşamadığı için insanlar güven içinde yaşardı.

 Eren'in babası doktordur, bir gün bir ailenin yanına gittiklerinde çiftin öldürüldüğünü fark ederler. Küçük kızları Mikasa ise kaçırılmıştır. O gün Eren o adamları bulur, Mikasa'yı kurtarır. Aslında daha o anlarda belliymiş Eren'in çaresiz kaldığında her şeyi yapabileceği, sınır tanımayacağı. O andan sonra Mikasa da içindeki gücü keşfeder ve kendini Eren'i korumaya adar.

 Bir süre sonra devler saldırıya geçtiğinde ilk kez surda bir gedik açılır. Bunun olacağını hiç tahmin edemeyen insanlar büyük korkuya kapılır, çok sayıda insan devlerce yenerek ve kalıntıların altında ezilerek ölür. Manzaranın dehşeti Eren'in zihnine kazanır, onun artık tek bir amacı vardır: tüm devleri öldürmek... 

 Eren dostları ile Keşif Birliğine katılır. En güçlüleri olmasa bile Eren öfkesi, cesareti, enerjisi ile içlerinde en zapt edilemez olandır. Tahammülsüz yapısı giderek artar, insanlar uğruna düşünmeden her şeye atılır. (Öyle ki birliktekiler ona intihara meyilli diye lakap takar.) Bir gün devlerle mücadele ederken tam öleceğini düşündüğü sırada bir mucize yaşanır. Eren artık insanlar için tehlikeli ve güvenilmez biridir. Dövüşürken hep son ana kadar direnmesi, çabalaması müthiştir. Fiziksel ve ruhsal anlamda çekmediği acı kalmamıştır. (Hele bir sahnesi vardı tüylerimi dikken diken eden, o nasıl yerden kalkış, sanki deşilen bendim.)

 Eren kendisi uğruna canlarını kaybeden insanları gördükçe hedefine, hayaline daha sıkı sarılır. Ya hep ya hiç anlayışıyla hareket ettiği için bir noktadan sonra çözülemez biri haline gelir, diğerleri karşısında dursa da bildiğini okur. Yaşadığı bazı ilginç deneyimler de onu iyice yakınlarından koparır. Gelecek önünde tüm çıplaklığı ile dururken o geleceği inşa etmek için her şeyden vazgeçer. İçi yansa da durmaz, duramaz. (Ah be Eren...) Karamsar hislerinin, sessiz çığlıklarının dostlarınca bu kadar fark edilmemesi de ayrı bir mesele. Gerçi Eren ne olursa olsun son ana kadar bir şeylerin öğrenilmesine müsaade etmezdi. Eren'i artık içine kapanık, soğuk ve düşünceli görüyoruz. Adeta yaşayan ölü gibi, hedefine kilitlenmiş bomba gibi. Yeni dünyanın kaderini belirmeye kendini adamış...

 Babasıyla ilgili bazı durumlar ortaya çıkınca Eren'in nasıl sıradışı, öngörülemez, baskıcı, beyin yakan biri olduğunu da görmüş olduk. Yok artık dedim, en şaşırdığım anlardan biriydi. Eren'in babası hep doğru olanın peşinde koştu bence. En haklı gördüğüm kişilerden biriydi. Diğer aşağılık kompleksine girmiş insanları doğrultmaya, haksızlığı önlemeye çalışsa da başarılı olamamış. Ta ki o an gelene kadar... (ağır spoiler içerdiği için o anı anlatamıyorum.) Belki de her şeyin başlangıcı olan o an değişmez bir yazgının ürünüydü.

 Animeye genel olarak bakınca Eren'in iradesinin büyüklüğünü görebiliyoruz. Tabi bu irade çok şeye göre şekillenmiş, sebepler birleşip büyük bir sonucu doğurmuş. Çok fazla bedel ödenmiş. Eren'in düşüncelerine katılsam da sonuca ulaşmak için seçtiği yolu yanlış ve anlamsız buluyorum. Bu kadarına neden gerek duydu anlamıyorum. Her şeye rağmen Eren'e üzüldüm, kendisini ve dünyayı böylesine tüketmekten başka çare görememiş, başka bir yol seçebilseydi keşke. Belki de Eren'in bu dönüşümünde herkesin payı vardı. 

 Kadın karakterlerden Mikasa en sevdiğimdi. Doğrudan söylemese de Eren'i sevdiği hep belliydi. Son ana kadar inandığı şeyi yapmasını takdir ediyorum. Animede hiç romantizme yer verilmeden sadece kısa kesitlerle aşkın bu kadar derinden hissettirilmesi de ayrı maharetti doğrusu. 

 Eren karakteri uzun yıllar unutulmayacaktır. Muazzam bir kurguyla birleşen inanılmaz kişiliği, değişimi ile adından çok söz ettirecek gibi. En sevdiğim diyemesem de en etkili karakterlerde üst sırayı hak ediyor bence. (Gifler: tenor.com)







16 yorum:

  1. Hayaline bağlı insanları severim. Bu karakterde öyle güzel o zaman. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren'inki bir hayale ulaşmanın ötesinde aslında, çok şeye sebep oluyor. :)

      Sil
  2. Tam bir kahramanın yolculuğu. :) Animeyi izlemedim ama öyle güzel ve açıklayıcı anlatmışsın ki, karaktere dair fikir sahibi oldum. Animelerde karakter gelişimi üzerinde başarılı bir şekilde duruluyor gördüğüm kadarıyla. Bu animeyi merak ettim. Zaten baya da popüler diye biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halkı özgür olsun diye her şeyini ortaya koydu, asla geri adım atmadı ama sonuç da ortada malesef. Eren kadar sınırları aşan birini görmedim. Kendi dahil pek çok kişiyi yaktı amacı uğruna.
      Bu tarz animelerde karakter gelişimi ön planda, genelde bu tür animeleri seviyorum, insana çok şey katıyor bence. O yüzden fırsatın olursa muhakkak tavsiye ederim. :) Anime yakın zamanda bittiği için şu an popüler bayağı. Ben neredeyse 8 9 yıl önce izlemiştim ilk bölümlerini. Ara girince beklemesi kötü oluyor. :)

      Sil
  3. ivit bu eren dizideki en önemli birkaç kişiden biri idi ilk sezonlarda yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sonra da en önemli karakter oluyor zaten. :)

      Sil
  4. Eren ismi biraz şaşırttı. :))
    Zor olacak demişsin ama o kadar detaylı ve hissederek anlatmışsın ki şuan ben de izlemiş kadar tanıyorum gibi hissediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense karakterin isminin bu olmasını seviyorum, sanki bizden biri gibi hissettiriyor. Diğer animelerin aksine farklı ırklardan isimler kullanılmış hep, Japonca isim çok yoktu. :)
      Güzel yorumun gülümsetti. Tanımış kadar hissettirebildiğime sevindim. Pek spoiler olmasın diye kısıtlı anlattım, kendi düşüncelerimi belirtmek istedim daha çok. Animesi yoksa çok daha çarpıcı anlattığımdan. :)

      Sil
  5. Bu karakter serine bayılıyorum. O kadar iyi analiz ediyor ve açıklıyorsun ki hissiyatı okura geçirebiliyorsun. Ben de bu kadar duygusal yazabilsem ben de başlamak istiyorum ama yazsam yazacagim Max şey "yakışıklı çok zeki of o sahnede ne yapti, çok iyi çok güçlü." Ama senin yazıları okuyunca tanımasam çok iyi tanıyorum yazıdan sonra, tanısam karakter hakkındaki hissiyatim artiyor.
    Eren'in karakter gelişimi çok sağlam kurgulanmış. İsayama en kenar köşe karaktere bile müthiş gelişimler döşüyor, böyleyken başrole yazacağı hikâye çok daha derin olacaktı tabi. Light Yagami ve Lelouch benzeri gelişimler. Ama light kadar yozlaşmıyor, fikirleri aynı sadece yöntemi büyük farklar içerecek yönde değişmiş.
    Onun yaşamı, onu bu yönteme itecek kadar neden sunuyor. Başka bir çözüm bulmak kolay değil, onca acıdan sonra ben de onun yaptığını yapmam diyemem güvenle. Yaşarken öldü, dediğin gibi. Ne dramatik bir dönüşüm. O umutla parıldayan yeşil gözlerin hüzünle kararması...
    Büyük yazarsın İsayama 👏💕
    Sen de çok iyi yazmışsın emeğine sağlık. Beni bile aşka getirdin 🤧

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok tatlı yazmışsın mahcup hissettim. 🥰☺️ Sen de yazabilirsin bence neden olmasın. Dene en azından, yazınca açılıyor insan. Senin yorumların da çok tatlı ehehe. 😀 Ben sevdiğim karakterlerle fazla bağ kuruyorum sanırım, o yüzden onları izlerken çok kaptırıyorum kendimi. Sanki bir yerlerde yaşıyorlar gibi. :))
      Eren'in gelişimi çok iyi kurgulandı gerçekten. Mangakayı ben de takdir ediyorum. Karakteri bu kadar çarpıcı hale getiren ve insanlar üzerinde etki bırakan onun çabasıydı. Levi, Erwin, Hanji karakterleri de mükemmeldi mesela. Eren'i ben de Light'a benzettim ama aralarında çok önemli bir fark vardı, Light duygusuzdu ve yaptıklarından pişmanlık duymuyordu.
      Başka çözüm zordu ama Marco'nun bir bölümde dediği gibi 'daha doğru düzgün konuşamadık bile'... Belki iyi bir iletişim bir şeylerin başlangıcı olabilirdi. O yeşil gözler unutulmaz gerçekten, ışıktan karanlığa dönmesi üzücüydü. 🥺
      🥰 Yorumun için teşekkürler, havalara girdim ben de. Sen de yaz bence, keyifli olacağına eminim. ❤️

      Sil
    2. Ah be Marco'nun o repliği ve sonrasindaki sahnesi 💔💔💔 😭
      Neden herkese çok yazık 😭
      Deneyeyim madem ama ben duygulanmam ki en fazla karakterlere yürüyorum XD bağ falan hiç yok ☠️ Light tam ak siyah farkına döndü ama Eren ne yaptığının farkındaydı ve hissediyordu çok haklısın.
      Rica ederim ve teşekkürler 🐥😍

      Sil
    3. Üzücüydü gerçekten o sahne. 💔 Bu animeyi izlerken ilginç şekilde kalp kırıklığı hissettim, o kadar iyi yansıtılmış ki durumlar, Eren'in böyle olmasına pek şaşırmamak lazım.
      Dene dene merak ettim neler yazacağını, ben de arada yürüyorum boş ver ehehe. 😅🤭 Yaşı yaşıma boyu boyuma uygun diye Levi'ye de bayağı yürümüştüm. 😅 Duygulanmıyor olsan da farklı tarzda yazarsın merak etme, içinden geleni yaz sadece. 😀🥰

      Sil
  6. Adaşım bir efsaneymiş vay be:) keyifle okudum Duygu'cum eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, adaşın çok fena. İsimleriniz çok güzel ehehe. :)) Keyifle okumana sevindim, teşekkürler canım. 🤗

      Sil
    2. Attack on Titan'ın 3. sezonunun ortalarına doğru gidiyorum. Esaslı animasyon hakkını vermek lazım. Ana karakterler arasında hangisini daha çok sevdiğime bir türlü karar veremedim ben. :) Ama Eren'in işi duygusal yük anlamında hiç kolay değil. Oradan oraya savrulup durmak buna rağmen ayakta kalabilmek. Arkadaşları destek olmasa yeniden ayağa kalkması da zor olabilirdi. Eren'in babasına da hep ne olduğunu merak etmiştim. Onu da yeni öğrendim. Yer gök titan kaynıyor an itibariyle... Aşk meşk işlerine değinilmemiş demişsin ya bu aslında çokta mümkün değil. Birini sevmeye kalksan hemen devler yer aşkta biter yani :)
      Seri güzel gidiyor, emeklerine sağlık canım. 😊🙏

      Sil
    3. Bayağı ilerlemişsin. 😀 Evet kesinlikle, çok kaliteli bir anime. Benim en sevdiklerim Levi, Mikasa, Eren, Erwin. 😃 Eren açısından çok zor durum. Dediğin gibi dostları sayesinde toparlanıyor hep. Acı ve çaresizlik derinden hissettiriliyor izleyiciye. Kime üzüleceğimizi şaşırıyoruz. 🥺
      Son sezon tam vurucu, beklenmedik çok şey oluyor. Romantizm olmaması daha iyi bence de, böyle bir animede zoraki sıkıltırılmış gibi duracaktır ama yine de ara ara aşkın hissetirilmesi başarılıydı. Umarım devamını da seversin, yorumun için teşekkürler canım. 🥰🌺

      Sil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...