7 Mart 2024 Perşembe

Bir Karakter Meselesi 18 (Levi Ackerman)

 


 Attack on Titan'dan Levi Ackerman'ı saygıyla sunuyorum. 😃 Kendisi Keşif Birliğinin Bölük Komutanı. Animedeki en sevdiğim karakter.

 Öncelikle çocukluğundan başlayım. Küçük yaşta bir başına kalıp alt tabakada güçlükle varlığını sürdürmeye çalışırken Kenny denen kişi istemese de onu yanına alır. Çünkü Levi o kadar çelimsizdir ki ölmek üzeredir. Kenny, Levi'ye hayatta kalmanın yollarını öğretir, onu bir haydut gibi yetiştirir. Levi kısa sürede dikkatleri üzerine çekmeyi başarır.

 Aradan geçen yıllarda Keşif Birliğinde kendine yer bulur ve üst konuma yükselir. Komutan Erwin'e hep saygı duyar ve emirlerini başarıyla yerine getirir. En iyi askerdir ama kendine has tarzını asla bozmaz. Sinirlidir, güldüğü görülmemiştir, azimlidir, durmak nedir bilmez, sert çıkışları yüzünden çekinilen biridir. Ufak tefek yapısına rağmen sağlam duruşu ve gücüyle herkesi cebinden çıkaracak biridir. Temizlik takıntısı çocukluğunda yaşadığı sefil hayattan dolayı başlamış olabilir. Benden iyi temizlik yapıyor. 😅 Az konuşur, duygularını belli etmez. Yaşadığı en acı kayıplarda bile kendini tutabilmiştir, bu yüzden duygusuz olarak görülür. Kendince haklı sebeplerle Eren'i de birkaç kez dövmüştü mesela. Doğru bildiği şeyi yapmaktan asla çekinmez. Anlaşılması güç biri, yine de herkes ona saygı duyar. Bir bölümde Erwin'in gülümsemesine bile kızmıştı, adama dalacak sanmıştım, o kadarını yapmadı neyse ki agresif adamımız. 😅

 Keşif Birliği sonradan çok değiştiğinde bile o kendi kararlarından vazgeçmedi. Sonuna kadar çabaladı. Komutan Erwin'in ülküsünü benimsedi. Çatışması gereken herkesle çatıştı, mücadele etti. Fiziksel gücü sayesinde aynı zamanda düşman tarafından da korkulan biriydi. Levi, Ackerman soyundan geliyordu ve bu soyun belli özellikleri vardı. Sıradan insanlardan çok daha güçlü, koruma iç güdüleriyle hareket eden, sadakatli insanlardır.

 Düşününce küçük yaştan beri hep mücadele etmiş, ölümden defalarca dönmüş biri. O yüzden mutsuz ve sert görünümünü anlamak zor değil. Bir an olsun rahat bir hayat yaşamamış, her zaman tetikte olması gerekmiş. Adeta kendinden vazgeçmiş, başkalarının idealleri için yaşamış biri. Her ne kadar insanlık için savaşıyor olsa da bence kendini bu konumda tutmak ona yaşama amacı veriyordu. Çünkü başka türlü yaşamayı bilmezdi, söner giderdi. İçindeki bağlılık, enerji, güç onu hep bu noktada tutmuş. Yine de her şey farklı olsaydı, sıradan biri gibi yaşasaydı ne olurdu diye düşünmeden edemiyorum. 

 Seslendirmeni de çok iyi seçilmiş bence. Ses ve karakter bu kadar uyumlu olur. Levi hep konuşsa dinlemekten bıkmam. 😀 (gifler: tenor.com)






Levi çizimim



18 yorum:

  1. Ay sona çizimi eklemen harika olmuş 🐥 ve benim de çizdiğim Levi hemen üstündeki gifteki temizlik sahnesiydi haha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sen de güzel çiziyorsun. 🥰🌺

      Sil
  2. Levi sıradan biri olmasın o insanlığın en güçlü askeri 👑 animedeki en iyi şeylerden biri Levi'ın dövüş sahneleri. Bizi bunlardan mahrum edip çay dükkanı açması.... Büyük bir potansiyel kaybı... Evet reiz asker olmasa çaycı Hüseyin olacaktı (ikisi de kısa hehehehehe 😈🤪) Pek duygusal konuşamıyorum ama duygu dünyası hakkında anlattıkların çok doğru tabi. Levi'ın güldüğünü, yok tebessüm ettiğini 2 sahnede gördük sadece (Ova'da arkadaşları ile yıldızlara bakarken ve Historia kraliçeyim ben diye koluna yumruk attığında) insanlar öldüğü de çıldırdığı tek sahne de ovada ilk arkadaşlarını kaybettiğinde oldu. Her şey bittiğinde ölmüş dostlarının ruhlarını selamlarken göz yaşı dökmesi var bir de. Bunun dışında hep duygusuz kaldı zaten duygulanacak pek de bir şeyi kalmamıştı 💔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de sıradan biri olmasın, biz onu böyle sevdik. 😃😃 Çay konusundaki hayalini öğrenince şaşırmıştım gerçekten, ilginç ehehe. 😅 Levi aslında pek kısa değil, diğerleri uzun. 😆 Adam hepsinden iyi iş çıkarıyor. Ovaları izlemedim henüz, fırsat olunca bakayım. Sonlardaki o sahne iyiydi cidden, ilk kez bu kadar yılmış gördük onu. Yine de her zaman dayanıklı oldu. Bence duygusuz değil sadece hislerini bastırmayı öğrenmiş, çünkü ağlayıp sızlamak öyle bir dünyada çözüm değil, ölüme gitmektir. Bir an bile vakit kaybetmemesi lazımdı. Yorumun için teşekkürler. 🥰

      Sil
    2. Yeraltındaki hayatı ve Erwin ile tanışması var izlemen lazimmmm

      Sil
    3. Ooo güzel, tam da merak ettiğim şeyler. Muhakkak izlerim. 😃

      Sil
  3. Levi beyciğim normal hayat yaşasa muhtemelen arı yuvasına çomak sokan bir dedektif olurdu veya bir UFC dövüşçüsü... belki de bir temizlik şirketi işletirdi, gökdelenlerin en uç noktalarını bile temizlemek için dağcılık ekipmanlarıyla camdan cama atlardı falan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedektiflikte yakışırdı, suçluları dize getirirdi. 😀 Gökdelenlerde cam sildiğini hayal edebiliyorum. 😅 Ne yaparsa yapsın işini en iyi şekilde yapacağı kesin. Levi çok özel bir insan bence. :))

      Sil
  4. Yaa nasıl güzel bir yetenek! Çiziminiz harika!
    Bu arada tanımı da çok sevdim. Siz animeleri nereden izliyorsunuz?
    Bu arada ben de hayatımın ilk mangasını geçen hafta aldım. Çok sevdiğim bir arkadaşımın çizimi olduğu için.
    İlk fırsatta blogta da paylaşacağım. :)
    Arkadaşlar, blogger dostlar derken hepimiz animeci mangacı falan olacağız galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. ☺️ Ben animeleri diziwatch ya da türkanime sitesinden izliyorum. Aradığım her şeyi bulabiliyorum. :)
      Arkadaşınızın çizimi olması ne güzel, manga pek okumasam da bazen en sevdiğim animelerden birer sayı alıyorum. :) Yazınızı bekleyeceğim o zaman.
      Animeleri çok sevince algıları yıkmak için böyle tanıtımlar yapıyorum. Çünkü insanlar genelde animeleri ya çocuk işi ya da basit yapımlar olarak görüyor. Elbette kötüleri de var ama iyi olanlar çok iyi mesajlar içeriyor.

      Sil
  5. Güzel bir karakter analizi olmuş Fakat ben pek anime izlemediğimden dolayı bilgim yok. 😊

    YanıtlaSil
  6. bu karakter serisini iyi düşündün yaa. keyif veriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bulmana sevindim, yazmayı seviyorum ben de. 😀

      Sil
    2. Attack on Titan'ı izlemeye başladım. Bir karakter meselesi Levi'yi okumayı özellikle geciktirdim. İlk bölümlerde bir türlü çıkmadı ortaya. İlk sezon bitti. Ovalar varmış ama onlara bakmadım. Esas oğlanı mahkemede tekmelemeye başlayınca biraz sinir olmadım değil. Temizlik bölümleri de güzeldi. Komple binayı temizlemeleri komik gelmişti bana :)) Ovaları izledin sanıyorum. Yayınlayan sitedeki yorumlardan öğrendim Levi'nin hayatı sanırım oralarda daha detaylı işlenmiş. Eğer öyle değilse spoiler yedim demektir :))
      Dizi iyi ilerliyor. Sevdim. Yazman süper oldu yani, emeğine sağlık canım. 😍🙏

      Sil
    3. Ooo güzel, izlemeye başlamana sevindim canım. 😃 Levi biraz geç göründü evet, adamın her anı vukuatlı olunca sürekli göremiyoruz tabi. 😅 Ovaları daha izlemedim ama bazı sahneleri görmüştüm, en kısa zamanda bakacağım. Levi zaten en sevdiğim. :)) Ama orada Eren'i döverken bir amacı vardı, abartmış olabilir orası ayrı. :)) Temizlik yaparken herkese çatması komediydi, eline yakışıyor da temizlik malzemeleri. 😀 Son iki sezon bayağı değişik ama olması gerektiği gibi bakalım finalde ne düşüneceksin. :) Güzel yorumun için teşekkürler canım. 🥰

      Sil
  7. Farklı bir seri demek ki. İzleyenlere keyifli seyirler dilerim ☺️

    YanıtlaSil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...