1 Şubat 2024 Perşembe

Moriarty the Patriot (Anime)

 



 Aksiyonu bol, toplumsal konulara değinen 2 sezonluk etkileyici bir anime. Ayrıca karakterlerden biri de ünlü dedektif Sherlock Holmes. Ben Sherlock kitaplarını okumamıştım ama sanırım orada geçen biri James Moriarty. Anime Moriarty kardeşler üzerine kurulu.

 Soylu bir aileye mensup olan Albert James Moriarty henüz çok gençken kendi sınıfındaki insanlardan, ailesinden tiksinmeye başlar. Çünkü onların insanlıktan uzak tavırlarına katlanamaz. Sık sık gittiği yetimhanede iki kardeşle tanışır. O sıralarda babası sırf çevreye iyi görünmek için evlat edinmeye karar verir, seçimi de oğluna bırakır. Aradığı fırsatı bulan Albert o zeki ve soğukkanlı iki kardeşi evine getirir. Albert bu çocukları tanıdıkça büyük hedefini gerçekleştirmek için adım atar. Üçü artık gerçek kardeş gibi birbirine bağlanır ve birlikte büyürler. (Bunun için gerekli koşulu sağlamışlardır.) Zamanla Suç Lordu olarak anılırlar.

 Üçü de ince ruhlu, düşünceli olmasına rağmen gözü kara insanlar. İyilerin dostu kötülerin düşmanıdırlar ve cezalandırılması gereken birileri varsa asla acımazlar. İnsanların içindeki cesareti açığa çıkarıp intikam almalarına yardımcı oluyorlar, özellikle William manipülasyon konusunda çok başarılı. Tüm bunları yaparkenki amacı da bozuk sistemi düzeltmek, insanları değiştirebilmek. Bir süre sonra yolu uyanık ve enerjik Sherlock ile kesişiyor. Bu zeki iki insanın (William ve Sherlock) kapışmasını izlemek keyifliydi. Sherlock her ne kadar Moriartylerin suçlu olduğunu bilse de bazı kararlarına da saygı duymuştur. Kafasındaki doğrulara göre hareket eden biridir. Onun için ileri görüşlü William James Moriarty ile uğraşmak hiç kolay değildir. Zamanla kendisi de onun avucunun içinde olduğunu fark eder.

 Ele alınan dönem iyi aktarılmıştı. İnsanların nasıl insanlıktan çıktığını görüyoruz. Her dönemde çıkarcı insanlar yaptığı kötülüklerden kolayca sıyrılabiliyor, bence geçen yüzyıllarda değişen bir şey yok. İnsanın aç gözlüğü, hırsı, çatışması kıyamete kadar bitmez. Yine de bu üçlünün çabası, zekaları, türlü dertlerin üstünden gelmeleri, değişim için kıvılcım oluşturmaları bile takdir edilesi. Hepsi de ilgi çekici, havalı karakterlerdi. Özellikle iki kardeş, William ve Louis favorimdi. Sherlock ve abisini de sevdim. 

 Her bölümü merak ederek izlerim. Çizimler ve aksiyon sahneleri de çok başarılıydı. Final beklediğimden daha iyiydi. Her şeyin bir bedeli olduğu gibi William Moriarty için de bedel vakti gelir. En başından beri düşündüğü şeye adım adım ilerler. Her ne kadar iyi bir amaç için olsa da kana bulanmış ellerle kendini affetmesi mümkün değildir. Bu noktada Sherlock ile aralarında gelişen bağa hayran kaldım. İkisi de birbirini anlayabilen insanlardı. Hayat insanları farklı şekilde sınıyor. İlginizi çektiyse muhakkak tavsiye ederim. 😊 (gifler: tenor.com)






  Fragmanı da şuraya bırakayım. :) 




20 yorum:

  1. Sherlock Holmes'un tüm kitaplarını okumadım ama dizisini 2 kere izlemiştim. Moriarty dizideki kötü karakter olsa da ben çok sevmiştim. Şu an ne izlesem diye düşünüyordum ki bu yayını görmemle bunu izlemem gerektiğini anladım:) Tanıtım için çook teşekkür ediyor ve hemen izlemeye kaçıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin, rica ederim. :)) Buradaki karakteri çok sevdim ben, Sherlock'tan fazla. İyi seyirler. :)

      Sil
  2. Açıkçası ilgimi çekti. Görebileceğim bir yere not alacağım ve umuyorum ki yakında izleyeceğim. :) Öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini düşünüyorum. Akıcı olduğu için kısa sürede bitirdim ben de. Sezonlar da az bölümden oluşuyor. :) Rica ederim.

      Sil
  3. moriarty yi tanıyoz artık izlersek tanıdık gelecek :) instada da vardııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet artık tanırsınız görünce. :)

      Sil
    2. Artık ana karakterlerle ilgili onlarca film vesaire yaptıktan sonra yan karakterlerin ana filmlerini çekmeye başladılar. DC Evreni ve Marvel'de sinema, dizi ve animasyon olarak bunu çok yaptılar. Sıra Sherlock Holmes'a gelmiş diye düşündüm. Yalnız Moriaty Patriot'un fragmandaki karakterler çok havalı ve resmen beni izle diyor. :)

      Sil
    3. Evet, dediğin gibi ünlü karakterler ve onların anıldığı yan karakterler tekrar tekrar eserlerde kullanılıyor. Sherlock Holmes'i hiç okumamıştım, sadece filmini tvde denk gelince az izlemiştim. Animede çizimler güzel, karakterler dikkat çekici olunca izlemeden duramadım. 🤭 Yani Sherlock konusu olmasa bile izlerdim, hikaye de güzeldi. Keşke daha uzun olsaydı. :))

      Sil
  4. Ah ah çıkarcılık, yalan, kötülük bir yok olup gidemedi hayatlarımızdan ...
    Bu arada ben uzun uzun zamanlardır anime izlemiyorum bir bakmaya çalışacağım buna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Akıcı olduğu ve kısa sürede biteceği için tavsiye ederim. :)

      Sil
  5. Ben de çok merak ettim. Adını not alacağım ve bakacağım inşallah. :)
    Sherlock Holmes da severim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin, çok beğendim. İlk kez Sherlock kitabı bile aldım, Moriarty de varmış. Okumak için sabırsızlanıyorum. :)

      Sil
  6. Anime anlatımın çok başarılı:) Birçok yeni anime keşfediyorum sayende:) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için ben teşekkür ederim. Güzel animeleri tanıtmaya çalışıyorum. :))

      Sil
  7. Sherlock Holmes çok severim, mutlaka izleyeceğim canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı dikkat çeken bir karakterdi. Anime sayesinde Korku Vadisi kitabını aldım, Sherlock okuyacağım ilk kez. :) Umarım seversin animeyi. :)

      Sil
  8. Çok sevdiğim animelerden biri 💕 izlemen ve yorumlaman ve hatta çizmem beni çok çok mutlu etti 🥳🥳 Manganın devam ettiğini belirtmemişsin ama zaten çok tatmin edici bir son var o yüzden bu bilgiyi çok sevenlerin ve okumaya da hevesli olanların sonradan duyup çok sevinmeleri ihtimali güzel hehe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık benim de çok sevdiğim animelerden oldu. 😀 Mangası devam mı ediyormuş, farkında değilim. 😅 Yani üçüncü sezon gelebilir mi? 😀❤️

      Sil
    2. Üçüncü sezon gelir mi acaba? Gelse güzel olur. Ve buraya manganın Türkçede basılacağının müjdesini de ilistirivereyim okurların görür sevinir belki hehe.

      Sil
    3. Aynen güzel olur. 😀 Türkçesinden en az 1 sayı alırız artık hatıra olsun diye. 😆

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...