11 Şubat 2024 Pazar

Dracula (Kitap)

 


 Benim için keyifli bir okuma oldu ve okuduğuma değdi. Uzun süredir elimdeydi kitap ancak sıra geldi. 

 Jonathan Harker bir görev için uzun bir yolculuğa çıkar ve Dracula'nın şatosuna yaklaştıkça insanların garip tavırları ile karşılaşır. Gittikçe gergin olur, yine de geri dönmeyi düşünmez. Gecenin bir vakti şatonun kapısına geldiğinde onun için gizem dolu günler başlar. Gördüğü şeyler tüylerini ürpertir. Bir süre sonra orada tutsak olduğunun farkına varır.

 Mina, Jonathan'ın sevgilisi, ondan haber alamadığı için endişelidir. Arkadaşı Lucy'nin yanına gittiğinde garip durumlara şahit olur ve buna bir anlam veremez.  Lucy zamanla hastalanır ve bir doktor gelip onunla ilgilenir. Doktor Van Helsing bir şeylerden şüphelenmeye başlar ve Dr. Seward ile Lucy için elinden geleni yaparlar. Beklenmedik gelişmeler umutsuzluğu da tetikler.

 Fakat karanlık daha yayılmaya başlar. Kont Dracula planlarını uygulamaya başlamıştır. Daha çok sayıda insan bundan zarar görürken Mina, Jonathan ve diğerleri birlik olup, cesaret ve azimle konta karşı mücadeleye başlarlar. Ancak bu çok zorlu bir süreçtir. İnanılması zor olsa da bir vampirin varlığını kabul edip, o çeşitli güçlere sahipken, onu yenmeye çalışmak yoğun çaba gerektirir. 

 Kitap günlük ve mektuplardan oluşuyor fakat akıcılık hiç bozulmamış. Merak ederek okudum ve farklı karakterlerin gözünden olaylara bakmak ilgi çekiciydi. Gizemli hava kitap boyunca sürüyor, özellikle kontun şatosu çok iyi tasvir edilmişti, gerilimi hissedebildim. Yine de Dracula'nın kitapta bu kadar az yer almasını beklemiyordum, gerçi bu, onu daha gizemli kılıyor. Diğer kitaplarda ya da filmlerde gördüğümüz vampirler genelde odak noktası haline getirilip parlatılırken (çok havalı gibi gösterilirken) burada Dracula sadece kötü, tekinsiz ve yok edilmesi gereken biri olarak resmedilmişti, bunu sevdim. 

 Karakterler arasında gelişen bağ ve sağlam güven etkileyiciydi. Bazen sıfırdan başlamak gerekse de pes etmemeleri hikayenin dönüm noktasıydı. İç dünyaları, bocalamaları, aldıkları kararların kendi üzerlerindeki etkileri güzel aktarılmıştı. Yazarın anlatımını sevdim, okurken kapılıp gidiyor insan. Tek takıldığım karakterlerin konuşurken bazen gereğinden fazla nezaketli olmalarıydı, bu kadarı gerçekçi gelmiyor insanları düşününce. Yazar sanki karanlık, kasvetli havayı dağıtmak için biraz romantik, tatlı bir anlatım eklemek istemiş. :) Kitabı genel olarak beğendim, finali de beklediğim gibiydi. Verilen mesajlar güzeldi, tavsiye ederim. 


Hiçbir şey dikkate değmeyecek kadar küçük değildir. Sana şunu öğütlüyorum, kuşkularını ve tahminlerini bile kaydet. Daha sonra tahminlerinin ne kadar doğru olduğunu göstermesi açısından ilginç olabilir. Başarısızlıklarımızdan ders alırız, başarılarımızdan değil.

Ah, her şeyin bir açıklamaya ihtiyacı olması bizim bilimimizin bir kusurudur ve eğer açıklanamıyorsa, o zaman ortada açıklanacak bir şey olmadığını söyler bilim.

Kahkaha bir kraldır ve dilediği gibi gelir, gider. Kimseye sormaz; uygun zaman kollamaz.

Ciddi bir görev beni buraya, uykuda ya da uyanıkken, deli ya da değilken kaydettiğim, o acı saatlere dönmeye zorlayabilir.

Beynim sana "Gel!" dediğinde, dediğimi yapmak için ülkeler, denizler aşacaksın; artık bu kadar yeter!"

23 yorum:

  1. Öncelikle görsel harika olmuş! 🤩 Bizim de uzun zamandır okumak için rafta bekleyen kitaplarımızdan. 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. 😀 Fotoğrafı uzun zaman önce çekmiştim, daha yeni paylaşabildim. :)

      Sil
  2. Ben de çok sevmiştim. Sadece, Van Helsing'in gözünden de bir şeyler okumak isterdim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, onun bakış açısından okumak da ilginç olurdu. Ben kitap boyunca nedense en çok Dr Seward'ın gözünden okuyor gibi hissettim. Yani o merkezdeymiş gibi daha çok benimsedim onu. 😊

      Sil
  3. bu kitabı bikaç defa okudum ve beş on tane filmini izledim, çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar sevdin demek, güzeldi gerçekten. 😊

      Sil
  4. Yorum için teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
  5. Bayılırııım :) En sevdiğim kitaplardandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu kadar seveceğimi beklemiyordum. :)

      Sil
  6. benim de listemde bu kitap :) draculanın az gözükmesi ilginç olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az gözükse de gelişen olaylar hep onla alakalıydı. :)

      Sil
  7. Kahkahayı krala benzetmesini sevdim. Hakikatten de ne zaman geleceği belli olmuyor. :)
    Kitap yorumunuz, keyifle okutuyor Duygu Hanım. Aklınıza, okuyan gözlerinize sağlık olsun. :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel yorumunuz için teşekkürler Nazlı Hanım. :)

    YanıtlaSil
  9. Vaay çok iyiymiş. Sevdim 💕 önyargı falan kalmadı hehe ben de okuyacağım. Yorum için teşekkürler 🐥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklediğiminden güzeldi kitap, sevebilirsin sen de. 😃🌺

      Sil
    2. Ben de severim diye düşündüm şimdi yorumunu okuyunca ✨

      Sil
  10. Kitabın günlük ve mektuplardan oluşması okumayı keyifli hale getirmiş, ben de merak ettim yazını okuyunca😊
    Son alıntı çok hoşuma gitti😊 Aklımda olsun, bakacağım mutlaka😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı ilgi çekiciydi. Umarım seversin. 😊 Son alıntı Dracula'nın sözüydü. 😊

      Sil
  11. Kitapta kötü gerçekten kötü yani :) Dracula'nın sevdiğin kitaplar arasına girmesine sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, tam öyleydi. :) Bu kadar seveceğimi bilseydim önceden okurdum.

      Sil
  12. Tanıtıma başlarken yayına koyduğun foto çok hoşuma gitti. :)
    Kitabı güzel aktarmışsın. Filmini izlemiştim yıllar önce. Sanırım kitabına zaman harcamak istemem ama senin anlatımın hoşuma gitti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafı beğenmene sevindim. :) Kitaplar genelde daha iyi olduğu için filmler pek yerini tutmaz. O yüzden kitapları daha seviyorum. :) Teşekkürler.

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...