11 Şubat 2024 Pazar

Bir Karakter Meselesi 17 (William James Moriarty)

 


 Bu seriyi yazmayı çok seviyorum, çünkü karakterleri dilediğimce analiz etmek hoşuma gidiyor. Ve sıra Moriarty the Patriot animesinden William J. Moriarty'de. 😊

 Karakterimiz daha çocuk yaşta insanları iyi tanıyabilen, iyiyi kötüyü ayırt edebilen biriydi. Yaşıtlarından olgundu ve düşünce yapısı diğerlerinden farklıydı. Okumayı severdi, çok konuda bilgisi vardı, insanlara yardım ederdi. Yetimhanede yaşarken suça bulaşmak yerine yardım ettiği insanların verdiği hediyelerle geçinmeyi tercih etmişti. Kardeşi onun tek yakınıydı, onu çok önemserdi.

 Bir gün üst sınıftan Albert ile tanıştığında onun diğer soylular gibi olmadığını anlar. Sık sık Albert ile takıldığı için insanlar onu Albert'in kardeşiyle karıştırmaya başlar. Günün birinde karakterimiz kardeşi ile Moriarty soyadını alıp Albert'in ailesiyle yaşamaya başlar. O artık William J. Moriarty olmuştur. Sınıf ayrımı, eşitsizlik, adaletsizlik ile ilgili düşünceleri daha o zamanlarda bellidir ve o eli kolu bağlı duracak biri değildir. Bunun farkında olan Albert ona bir teklifte bulunur ve William'ın manipülatör yanı iyice açığa çıkar. Bu noktada William'ı Monster'daki Johan ve Death Note'daki L kadar kararlı, zeki ve oyuncu bulduğumu söyleyebilirim. Gerçi Johan'a kimse yetişemez bu konuda orası ayrı, onu düşününce bile huylanıyorum hâlâ. 😬

William, kardeşi Louis ve Albert sağlam bağlarla -geçmişlerindeki ortak sırla- bağlıdırlar. Düzeni değiştirmek için korku unsurunu ön plana çıkarmaya karar verirler. Zalimleri ağır şekilde cezalandırıp dikkatleri çekmeye çalışırlar. Özellikle de dokunulmaz olan soylu sınıftaki insanların hayatlarının mahvolması için çabalarlar. Bir zaman sonra Suç Lordu olarak anılır William ve Sherlock Holmes ile yolları kesişir.

 Sherlock zamanla William'dan şüphelense de kanıtı olmadığı için bir şey yapamaz. William'ın imalı ve kışkırtıcı sözlerinin de gerçek mi yalan mı olduğu belirsizdir. Durumu açığa çıkarmak için deli olan Sherlock eline geçen tüm fırsatları değerlendirmeye çalışır ama William hep bir adım ötesindedir.

 Geçen zaman içinde William da planında sona yaklaşır. Başlayan her şey bitmeye mahkumdur. Aldığı yeni kararı açıklandığında onu kimse caydıramaz. William ellerine baktığında artık kan görmekte ve kendini hiç de masum hissetmemektedir. Bu ona ıstırap verse de her şeyi toplumun iyiliği için yaptığından bence içten içe kendiyle gurur da duyuyordur. Yoksa bu kadar eylemi yapacak gücü kendinde bulamazdı, her şeyini riske atamazdı. Kendine ve destekçilerine güvenerek adım adım ilerledi hep. Bu yüzden hepsi birdi ama o yükü kendisi üstlenmeyi seçti. Değişimi başlatmak da başarmanın yarısıdır bence, ilk adımı atmak hep en zorudur. William sağlam duruşuyla etkiledi. Gözlerinin kırmızı şekilde tasvir edilmesi de hikayenin ruhuna çok uymuş bence. Bir yandan kötülere karşı olan nefreti ve bu uğurda her şeyi yapabileceği hissettirilirken diğer yandan güçlü ve ulaşılmaz oluşu vurgulanıyor gibiydi. 

 Finalde Sherlock'u daha bir sevdim. Aralarındaki rekabete rağmen ikisi de birbirini çok iyi anlamıştı. Kurgunun belki de en sevdiğim kısmı sonu oldu. (gifler: tenor.com)









Animenin açılış videosu da güzel, tam olarak konuyu yansıtmış. 



14 yorum:

  1. pikiiii teşekkürleer :) bir karakter yaratmak var ünlü bir tiyatro eğitimi kitabııı :)

    YanıtlaSil
  2. William James Moriarty 😍😍😍 Cosplayini yaptığım için çok mutlu olduğum karakter 😍 biliyorsun ki zeki ve güçlü ve yakışıklı karakterler ❤️ ben hehehe. Sarı saçlarıyla kırmızı gözleri çok yakışmış. Altın üzerine yakutun çok yakışması gibi ❤️💛 çok iyi iyi anlatmışsın analiz etmişsin gene. Bu seriye bayılıyorum 👏👏 Emeğine sağlık. Sherlock Holmes kitabını okusan şimdi sıkılırsın belki ahahaha çünkü böyle bir Moriarty yok 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmez miyim zeki ve yakışıklı karakterleri ne kadar sevdiğini. 🤭😆 Sarı saçlarla gözleri uyumlu olmuş gerçekten, dikkat çekiyor. Seriyi beğenmene sevindim teşekkürler. ❤️😃 Kitaptaki Moriarty'nin beklentimizi karşılamayacağı kesin. 😅

      Sil
    2. Ah be hiç mi hiç. Filmini izledim yaşlı bir adam var. Muhtemelen kitaba uygun kurulmuş. Dizisinde genç bir çocuk var hiç mi hiç sevmedim ama seveni var ☠️👁️👄👁️ bu Moriarty bir başka Moriarty ya 💝🥳 ben de mi yapsam bu seriden ne dersin? Üşenebilirim ama bilemem çok ayrıntılı tahliller yapıyorsun ben beceremem. Emeğine sağlık 💟

      Sil
    3. Bu Moriarty bir başka evet. 😀 Sen de yap bence harika olur. Çok detaylı da yazmıyorum ki kafama göre takılıyorum, sen de güzel yazarsın. 😍❤️

      Sil
  3. Yine keyifle okuduğum bir karakter incelemesi oldu :) Karakter analizini yaparken oldukça detaylı ve içine çeken bir yaklaşımınız var. William J. Moriarty'nin karakter gelişimi ve iç dünyasına dair açıklamalarınızı ilgiyle takip ettim. Ayrıca bir Sherlock hayranıyım, buna da bakarım büyük ihtimal.

    Elinize sağlık, bu tarz içerikleri paylaşmaya devam etmenizi dört gözle bekliyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun mutlu etti beni, teşekkürler. 😊 Ben de severek ve heyecanla yazıyorum, bunun okuyuculara geçmesine sevindim. :)) Bu animeye kadar doğru düzgün Sherlock izlemedim, okumadım. Gerçi animede muhakkak farklılıklar olacaktır ama yine de bir kitabını aldım yazarın, okumak için sabırsızlanıyorum. 😀

      Sil
  4. Animasyonun ilk tanıtımında karakterler aklımda kalmıştı. Suçlu soylulara ceza kesmeyi kendilerine misyon edinmeleri Sherlock'la karşılaşmalarını kaçınılmaz kılmış. William'da keşke işin kanun tarafında yer alsaymış diye düşünmeden edemedim. Çizim de çok tatlı olmuş, hoşuma gitti canım. 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında William'ın soylulara kafayı takmasının nedeni zengin ve tanınmış oldukları için suçlarını örtbas etmeleri. Kendilerini diğer insanlardan üstün görmeleri ve her şeyi yapabileceklerini düşünmeleri de bir diğer neden. William da adaleti kendi sağlamaya çalışıyor, aslında farkındalık oluşturmak istiyor. Çizimi beğenmene sevindim, teşekkürler. ☺️🌺

      Sil
  5. İsimleri de çok güzelmiş:)

    YanıtlaSil
  6. Moriarty deyince akla hemen Sherlock Holmes'un "Suçun Napolyon'u" diye tarif ettiği Profesör James Moriarty geliyor. Bu karakter ondan esinlenerek oluşturulmuş anladığım kadarıyla ama orjinal Moriarty baya kötü bir karakter. Bir bakayım animeye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o karakterden esinlenilmiş. Ben daha önce Sherlock kitapları okumamıştım, filmini de pek bilmiyorum. O yüzden Moriarty karakterini ilk kez bu animede tanıdım. Elbette esas kurguyla arada bazı farklar vardır. :)

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...