15 Şubat 2024 Perşembe

Kor Adası (kitap)

 



 Kapağını sevince ve konusu da gizemli gelince almıştım. Ancak beklediğim gibi değildi, biraz hayal kırıklığına uğradım.

 Kitap Nina'nın büyük büyükannesinden kalan adadaki malikaneye gelmesi ile başlıyor. Çok satan bir yazardır ama herkesten sakladığı bir sırrı vardır. Burada büyük büyükannesi Eleanor'un çocukken yazdığı günlükleri bulur. Hikaye bir geçmişte bir Nina'nın dünyasında devam ederken yine geçmişten biri olan Tilly'nin hayatını okuyoruz. 

 Tilly yanlış bir evlilik yapmış ve mutsuzdur. Kocası hiç düşündüğü gibi biri değildir. Sonra bir felaket yaşanır ve Tilly bir adaya yerleşir, burada Eleanor'un mürebbiyesi olarak işe başlar. Geçmişi peşini bir türlü bırakmayan Tilly Eleanor'un babasına karşı da boş değildir. Adam da ona karşı boş değildir ama Tilly sakladıkları yüzünden kötü hissetmektedir.

  Nina adada tanıştığı kişiden hoşlanmaya başlar, zamanla samimi olurlar. O da bazı gerçekleri sakladığı için hoşlandığı kişinin kendisinden uzaklaşacağına inanır. Bir yandan başı derttedir. Yazmak istediği romanı tamamlamak için kısıtlı süresi vardır.

 Kitap sade bir dille yazıldığı için biraz yavan geldi bana. Ayrıca karakterlerde de pek derinlik bulamadım. Karakterlerin aldığı bazı kararların anlamsız olduğunu düşünüyorum. Bir de nasıl olup da birilerine hemen aşık olmaya bu kadar hazırlar anlamıyorum. Doğru düşünmeden bir şeyler yapıp sonra pişman oluyorlar. Tilly karakteri de bu bakımdan yordu biraz. Kocası da fazlasıyla sinir etmişti. Yazar geçmiş zamanda kadınların çektiği sıkıntılara değinmek istemiş ama yine yüzeysel bulduğum için etkilemedi beni. Tilly karakteri daha derin işlenebilirdi. Genel olarak hikaye bana pek geçmedi, yine de sonlara doğru heyecanlı oldu. Vakit geçirmek için okunabilecek bir kitap. Okurken yaz ve tatil havasını hissedebilmek güzeldi. Ancak yazardan başka kitap okumayı düşünmüyorum.

"Gerçekler hiçbir şeyin ilacı değildir," diye mırıldandı kendi kendine. "Gerçekler, ağır bir yüktür." 

12 yorum:

  1. Duygu Hanım, şöyle bir cümle dikkatimi çekti. " Kitap sadece bir dille yazıldığı için biraz yavan geldi bana. " Naçizane, cümle içerisinde " sade " mi olacaktı acaba? Kitabın size yavan gelmesinden bu anlamı çıkardım. Bazen klavye hataları olabiliyor. Bu yorumumu yayınlamayabilirsiniz. Hiç alınmam. :)
    Kitap yorumunuz ve paylaşımınız için de teşekkür ediyorum size. Sevgiyle, sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzelttim Nazlı Hanım, gözümden kaçmış, teşekkürler. :) Siz de sevgiyle kalın. :)

      Sil
  2. Genellemek doğru değil ama bu yayınevinden çıkan kitaplar genelde bu tarzmış gibi geliyor bana. Arada okumak güzel olabilir tabi ama ben artık çok basit anlatımlı kitapları okurken keyif almıyorum. Yorumuna sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın basit anlatım olunca ben de sevmiyorum, karakterler de zaten basit geldi. Bu yazardan da Kristin Hannah havası aldım. Bu türler çekmiyor beni, daha okumam bu yazarları. :)

      Sil
  3. Benim sevdiğim yazarlardan biri, hatta bu kitapta favorilerimden diyebilirim. Sevmemiş olmana biraz üzüldüm ama zevkler ve renkler tartışılmazmış cümlesi aklıma geliyor. :)
    Yıllar önce ilk çıktığı zamanlar okuyup sevmiştim. şuan okusam belki ben de favorim diyemem, o kısım biraz düşündürdü.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım beklentiye göre değişiyor beğeni durumu. :) Ben anlatımı daha güçlü ve uğraşılmış seviyorum, karakterler de bende iz bırakmalı. Günlük hayattan bu tarz kitaplar pek ilgimi çekmiyor o yüzden.
      Tekrar okuyunca farklı hissedebiliyor insan. :) Yorumun için teşekkürler. :)

      Sil
  4. bu yazar hoş ve hafif romanlar yazıyor genelde :)

    YanıtlaSil
  5. Bu ara mumlar kitapların eşlikçisi oldu. :) Dracula kitabında da mumlar vardı. Hatta Dracula kitabı yazın önümdeyken yt den bir arkadaşımla konuşuyordum. Sevgililer günü için kalpli kurabiye sunumu-videosu yapıyordu. Mum da yaksana yanına demiştim. :)
    Kitabın kapağındaki evde yaşamak isterdim :)
    Konuyu okudum ama sonrasında bu konudan nasıl heyecanlı bir final çıkardıklarını tahmin edemedim açıkçası. İnceleme için teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mumları sevdiğim için sık kullanıyorum aslında. :) Dracula fotoğrafını geçen yıl çekmiştim de kitabı yeni okuyunca ancak paylaştım. :)
      Ben de kitabın kapağına aldandım sanırım. 😀 Fazla detaya girmedim de biraz heyecanlı gelişmeler oluyor sonda. :) Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Bu tür kitapları severim, okurken keyif alırım. Net karar vermem için okumam gerekiyor, aklımda bulunsun😊 Kapak çalışması çok güzelmiş, dikkat çekiyor😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni pek sarmadı, bu tür ilgimi çekmiyor. Daha farklı hayal ettiğim için almıştım kitabı da :))

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...