6 Ekim 2023 Cuma

Hayal Meyal (Kitap)

 


 Tarık Tufan'dan okuduğum ikinci kitap oldu. Bunu da oldukça beğendim. İki günde bitirdim, elimden bırakmak istemedim. :)

 Kitap karakterimizin bir doktorla olan muhabbeti ile başlıyor. Anlıyoruz ki karakter hep yalnız geliyor doktorun yanına. Hastalığı iyice ilerlediği için ailesinin yanına, mahallesine dönme kararı alıyor. Ancak geçmişle yüzleşmek kolay değil, pek çok hatıra ile dönüyor.

 Zamanında mahallenin kızı İlknur ile onu yakıştırdıkları için nişanlanmışlardı. Ancak İlknur'un önemli bir derdi, yarası varmış. Bu yüzden ayrılık da kaçınılmaz olmuş. Sonrası iki taraf için de acı dolu.

 Kitap kısa olduğu için daha fazla detay vermek istemiyorum. Yazarın üslubunu çok seviyorum. Karakterin iç dünyasını akıcı ve etkileyici şekilde aktarmayı başarıyor. Daha ilk sayfalarda kitaba kapılıp gittim. Nasıl ilerleyeceğini merak ederek okudum. Sonu gerçekten ters köşe oldu. İnsanın üzerine seçme şansı tanınmadan ağır yükler bindirilmesi ve sonuç olumsuz olunca da kişinin hemen suçlanması ne üzücüdür. Hassas kalpler için yaşananlar dayanılmaz olabiliyor.

  Yazarın başka kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Bu kitabının biraz daha uzun olmasını isterdim, karakteri biraz daha tanımak isterdim.


 Bize olanaksız gibi gelen onlarca şey başkalarının günlük hayatının bir parçası değil mi?

 Hayal kırıklığı yüzlerine yerleşmiş insanların acıklı umursamazlığı, bütün sokağı kaplayan bir çığlığa dönüşür.

 Mahallede yaşayanların evlerinde sakladıkları fotoğraflarda, kesilmiş tarafta kalan bir yüzüm var benim.

 Kafeden, benim dünyamdan, gelecek kurgularımdan çıktı ama uykularımı bölen kâbuslardan çıkaramadım yüzünü.

 "Evlat, insanlar hakkında Allah'a uy, Allah hakkında insanlara uyma!"

 "Ansızın değil. Anlamak istemediğiniz bu. Ben bağıra çağıra gittim. Ama duymak istemeyenler için ansızın gibi geliyor."


26 yorum:

  1. Merhabalar.
    Sizin de okuduğunuz kitaplarla ilgili paylaşımlarınız çok etkileyici. Çok kitap okuyan birinden beklenen performansı gösteriyorsunuz. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim. Allah hakkında insanlara uyarsan yanılırsın, ama insanlar hakkında Allah'a uyarsan kazançlı çıkarsın. Ne güzel bir söylemdi. Çok teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla birlikte en Güzel'e emanet olun. Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Elimden geldiğince sevdiğim tarzda kitapları okuyup yorumlamaya çalışıyorum. İyi anlataniliyorsam ne mutlu bana. :) Kitaptaki o diyaloğu ben de sevdim, oldukça anlamlı. Siz de Allah'a emanet olun. Saygılarımla.

      Sil
  2. Tarık Tufan hep niyet edip hiç okumadıklarımdan olmakla beraber önerdiğin diğer kitabı da not almıştım. Kısmetse yakında bir tane okuyacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin zamanı vardır. :) Umarım seversin, yazarın seçtiği konular ve anlatımını beğendiğim için ben ilgiyle okuyorum da herkesin beğenisi farklı oluyor tabii. :)

      Sil
  3. Kimileri önyargıyla ithamlarda bulunur. Hiç düşünmez, karşısındakinin hassas yüreğini.
    Yazarın adı bu aralar karşıma çıkıyor. Bakacağım kitaplarına.
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun Duygu Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarla geç tanıştım. Bilseydim daha önce okurdum. :) Güzel yorumunuz için teşekkür ederim Nazlı Hanım. :)

      Sil
  4. Şimdi baktım. Yazarın ne çok kitabı varmış. Hele bir tanesi çok ilgimi çekti. " Beni Onlara Verme " kitabını listeme ekleyeceğim. Diğerlerine de fırsat bulunca inceleyeceğim. Paylaşım için teşekkür ediyorum Duygu Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kitabı var evet. Ben de yeni başladığım için konularına göre seçiyorum. Bahsettiğiniz kitabı Ben de merak ediyorum Nazlı Hanım. Umarım siz de seversiniz. :))

      Sil
  5. Tarık Tufan çok popüler ama ben henüz okumadım, alıntıları sevdim. Okuduğun iki kitabını da sevmiş olman artı puan, degerlendireyim yazarın kitaplarını bi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana çok hitap edince sevdim, İnşallah sen de seversin. Önceki kitabını bir tık daha sevmiştim ama bu da etkileyiciydi. :)

      Sil
  6. Okumadım ama yazarın tarzını seviyorum, teşekkürler Duygu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de yazarın tarzını seviyorum. :)

      Sil
    2. İnsanı anlatan eserler daima etkileyicidir değil mi? bir yerlerimize dokunuyor sanki.

      Sil
    3. Evet, insanı ayrı etkiliyor.

      Sil
  7. Bu yazarın yine başka bir kitabının yorumunu bloğunda okudum diye hatırlıyorum. Orada da demişimdir, yazarın kitaplarından okumak istiyorum. Evet hala okumadım :) İnşallah bu sene bitmeden veya en geç seneye okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir kitabını daha yazmıştım. Fırsat bulursan tavsiye ederim. Değişik ve güzel yazıyor yazar. :))

      Sil
  8. tarık tufan bence de hoş ve hafif yazıyor evet :)

    YanıtlaSil
  9. Bildiğim ama bir türlü okuyamadığım bir yazar. Artık bir şans verme zamanım gelmiş, bu kitabı hemen listeme ekledim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversin umarım, ben de bir kitabını daha almayı düşünüyorum. Şimdiden iyi okumalar dilerim o zaman canım. :)

      Sil
  10. Yazarın kitaplarını severim. Daha önce birkaç kitabını okumuştum. Çok akıcı bir kalemi var. Bu kitabı okumadıklarım arasında. Güzel anlatımınız için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kitabı etkileyici buldum, sonu şaşırtıcıydı gerçekten. Daha uzun olsa da severek okurdum. :)

      Sil
  11. "Ansızın değil. Anlamak istemediğiniz bu. Ben bağıra çağıra gittim. Ama duymak istemeyenler için ansızın gibi geliyor."
    Kitap çok ilginç geldi, bu yazarı hiç okumadım. Teşekkürler paylaşıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu şaşırtıcıydı, hiç beklemiyordum. Yazarın anlatımını seviyorum, şimdi yazardan 3. kitaba başladım. Rica ederim. :))

      Sil
  12. Yazarı hiç duymadım ama kitap ilgimi çekti. O kadar çok kitap var ki daha okunması gereken 🤦

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazarın tarzını sevdiğim için birkaç kitabını okudum, sevdim de. Evet, sıra uzun. :))

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...