29 Eylül 2023 Cuma

Drizzt Efsanesi 11.Kitap Sessiz Kılıç

  


 Kitabı okumam biraz vakit aldı ama sonunda bitirdim. :) Bu bölümde Drizzt yine önemli bir görev edinir ve bunun için yollara düşer. 

 Büyülü ve tehlikeli bir nesnenin yok edilmesi gerekmektedir. Bu nesne kişilerin iradesini eline alıp onları istediği gibi kullanmaktadır. Drizzt ve dostları onu yok edecek kişiye ulaştırmaya çalıştıkça nesne yüzünden etraflarını çeşitli düşmanlar sarar. Bu sırada eskiden yaşadığı şehre geri dönen kiralık katil Entreri hayattaki amacını yitirmiş gibidir. Açık açık herkese meydan okurken içten içe ölümü de beklemektedir. Ölümle burun buruna geldiğindeyse kara elfler onu kurtarır ve şehirdeki konumunu yükseltirler. Kurnaz kara elfin derdi ise Entreri ve Drizzt'i tekrar karşılaştırıp aralarında amansız bir dövüşün başlamasını sağlamaktır. Tabi kendisinin de bundan çıkarı vardır. 

 İkilinin karşılaşması kitabın sonunda oldu ve büyük buluşma oldu benim için. Sanırım  kitabın en çok finalini sevdim bu yüzden. Entreri'yi biraz daha tanıyabildik. Drizzt yine prensiplerinden taviz vermedi. İkisinin dövüşünü okumak keyifliydi, yazarın güzel anlatımıyla da gözümde canlanabildi hamleler. Yavaş yavaş Entreri'nin değiştiğini de görebiliyoruz. 

 Diğer karakterlere gelecek olursam zaten onları pek sevmiyorum. Bu bölümde bazı şeylere gıcık oldum, aldatma, şehvet vb. konulardan hiç haz etmem. Drizzt ve Entreri karşılaşması için okuduğuma değdi diyebilirim. Sonraki kitabı ne zaman okurum bilmiyorum, evde kaldı, yanıma da fazla kitap almadım. 


 Errtu'nun pençelerinde çektiği ıstırap, diğerlerinin acılarından anlama becerisini kaybetmesine sebep olacak kadar zorlu ve çetin miydi? Onların haykırışlarını duyamayacak kadar fazla dehşet ve acı mı yaşamıştı?

 Hepimizin kendimize ait bir yolu vardır. Çok basit ve bariz bir düşünce gibi görünüyor ama birçok kişinin gerçek hislerini ve arzularını diğerlerini düşünerek bastırmaya dayalı ilişkilerle dolu bir dünya içinde doğru yoldan sapıp birçok adım atıyoruz. 

"Kalbindeki delik bu. Onunla yeniden, kendi seçtiğin şartlarda dövüşmelisin. Çünkü kibrin, sen o  meseleyi halletmeden önce hayatında başka bir sayfa açmana asla izin vermeyecek." 


20 yorum:

  1. Yorumlarını okumayı seviyorum, ilgiyle okudum. Entreri'yi epey ilginç buldum ben. Kitabı okusam favorim o olurdu belki de. İkisi belki dost olurlar. Düşmanlıktan dostluğa. Cat Brie miydi yoksa aldattı mı oğlanı? Burada bile sordum bak. Merak ettim. 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. 😀 Entreri çok değişik biri gerçekten ve gittikçe sevmeye başlıyorum. Okursan sen de severdin eminim. :)) Drizzt ile arası düzelecek mi ben de merak ediyorum.
      Yok bilemedin aldatılan o kız. Diğer adamı sevmiyorum zaten baştan beri olmasa da olurdu. Yine de saçma bir aşk üçgeni de var tabi. Drizzt saçmalamaz ileride umarım. :))

      Sil
    2. Belki okurum. 😁 Drizzt saçmalayacak ben spoiler baktım. 😁

      Sil
    3. Hadi ya, kötü haber bu. 🙄🙄

      Sil
  2. Merhabalar.
    Drizzt Efsanesinin 11. kitabı olan Sessiz Kılıç ile ilgili kitap tanıtım paylaşımınızı okudum. Bir kitabın içinde belli bir okuyucu kitlesine hitap eden karekter ve bölümler olduğu gibi, belli bir okuyucu kitlesince sevilmeyen karekter ve bölümler de olabiliyor. Okuduğunuz bu kitabı yorumlarken, içinde size göre olmayan karekterler ve bölümlerle ilgili düşüncelerinize de yer vermişsiniz.
    Kitap tanıtımlarınız muhteşem. Kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim. Kitabın yazarı bir tanıtım yazısı kaleme almış olsaydı, bu kadar samimi ve gerçekçi bir tanıtım yapamazdı. Çünkü o, kitabın yazarıdır.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Haklısınız, kitaplarda çok sevdiğimiz yönler olduğu gibi bize hitap etmeyen kısımlar da olabiliyor. Genel olarak bıraktığı etki önemli sanırım. :) Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Elimden geldiğince sade ve içimden geldiği gibi anlatıyorum. Beğenmenize sevindim. Selam ve saygılarımla.

      Sil
  3. Bir gün bu seriyi okumaya başlarsam senin yorumların sayesindedir. :))
    Bu kadar uzun soluklu olunca pek bulaşmak istemiyorum açıkçası :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel seri, en azından ilk 3 bölümü tavsiye ederim. :) Ben fiyatlar uygunken aldım ama artık zor tabi serileri almak. :)

      Sil
  4. Değişik bir kitaba benziyor. Seriyi en başından mı okumak gerek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başından başlamak lazım, sonradan gelen bölümler öncekilerle alakalı. Ama sadece ilk 3 bölüm de okunabilir. Esas bölümler onlar bence.

      Sil
    2. Seri yapacağım diye kalite düşmüş sanırım. Doğru mu anlıyorum?

      Sil
    3. Hayır kalite düşmedi de Serinin temeli ilk 3 bölüm, ana karakteri orada iyi tanıyoruz. Sonraki bölümler farklı olaylar ve karakterlerle devam ediyor, yani ilgisini çeken veya merak eden devam edebilir. Ben sevdiğim için devam ettim. :)

      Sil
  5. Bu seriyi kütüphanede görmüştüm sanırım. Bulursam başlayacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphanede varsa muhakkak tavsiye ederim. Sevebileceğini düşünüyorum. :))

      Sil
  6. naruto ve drizzt duymayan kalmasııın :)

    YanıtlaSil
  7. Daha önce hiç bu kadar uzun bir seri okumamıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Harry Potter okumuştum sadece uzun seri olarak. :)

      Sil
  8. Boş vaktimde bu Drizzt işine kesin gireceğim gibi ama sayende okumadan da sevdim ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo çok iyi, umarım sen de beğenirsin. Şimdiden sevmen mutlu etti. :))

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...