30 Ocak 2023 Pazartesi

Gecenin Öteki Yüzü (Kitap)

  



 Yazarı ilk kez okudum. Kitap dört öyküden oluşuyor, en çok ilk öyküyü sevdim. Kanı Unutma isimli ilk öyküde bir kadın geçmişte ne sıkıntılar çektiklerini, geçimlerini sağlamak için gençlerin sünger toplamak için dalış işine girdiği ve bir kısmının ölü olarak döndüğünü anlatıyor. Etkileyici bir hikayeydi. Anlatım tarzı olarak bana biraz İnce Memed'i hatırlattı. Konuşma dilinde yazılmış diyaloglar dokunaklı ve düşündürücüydü. Diğer üç öykü de hayatın içinden bir şeyler anlatıyor. Genel olarak sefalet, yalnızlık içindeki insanlar konu edilmiş. Yazarın gözlem gücü ve karakter analizleri iyiydi, yine de nahoş bulduğum kısımlar oldu. Öykülere genel olarak bir durağanlık hakim, biraz sıkıldığım oldu açıkçası.


  İşte akan sol gözümün ağıtını öyle tek başıma toprakta yaktım.

 Oysa ben, kendi yerinde ölmenin insana daha kolay geleceğini düşündüm üç gün üç gece.

 Gönlümü kara bulut denli boğuntuya, kusturucu bulantıya saran o onmaz koku, yaşından aşırı kahır çekmiş dertli İnce İbrahim'in deşilen ömür uruydu.

  Annesi çok sıkılıyor olmalıydı. Belki o da kendisi gibi sözsüz, gülmesiz, güneşsiz bir yerde büyümüş; onun da babası kendi babası gibi sadece bir resime ve hep bir duvara asılı durmuştu.


28 yorum:

  1. Yorumlarını okumayı seviyorum, aydınlatıcı yorumlar yapıyorsun. Kitabın ilk öyküsünü özellikle merak ettim. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkürler canım. İlk öykü güzeldi bayağı. 😊

      Sil
  2. Peki, öyle yaparsın sen de. :)

    YanıtlaSil
  3. bana göre değil sanırım ama öyküleri merak ettim, belki vardır buralarda bir yerlerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki herkese hitap etmez ama ilk öyküyü ayrı sevdim ben. :)

      Sil
  4. Okumadığım bir yazar kütüphaneye bir bakayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kütüphaneden almıştım, başka kitapları da vardı, bulursunuz belki.

      Sil
  5. Füruzan muhteşemdir zaten. Öyküyü TRT dizi yapmıştı 1980'lerde... ve Zuhal Olcay'ın söylediği, kitapla aynı adlı enfes bir şarkısı vardır, biliniyorsa mesele yok, bir ihtimal diyerek, ilgilenenler için hatırlatmış olayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi de şarkıyı da bilmiyordum bakayım, teşekkürler bilgilendirme için. :)

      Sil
  6. Teşekkürler yorum için :)

    YanıtlaSil
  7. Doğrudur, ilk öykü farklı ve dikkat çekiciydi. Bazı hayatlar çok zor.

    YanıtlaSil
  8. Füruzan'ın Kırkyedililer adlı romanını almıştım on yıldan fazla oluyor kitaplığımda bekliyor, okumak içimden gelmedi bir türlü. Yazınızı görünce hatırladım birden, okusam iyi olacak. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O romanı duymuştum ama konusunu pek bilmiyorum. Kütüphaneden almasam ben de okumazdım sanırım. :)

      Sil
  9. Bu yazari hic okumadim, tesekkurler paylasim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de yazarı yeni öğrendim. :)

      Sil
  10. Okumadığım bir kitaptı. İlk öyküyü de çok merak ettim. :)

    YanıtlaSil
  11. Bu kitabı hiç görmemiştim, öykü ise bir şans verebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun spama düşmüş, yeni gördüm kusura bakma. :) Öykü seviyorsan şans verebilirsin. :)

      Sil
  12. Füruzan'ın Devlet Parasız Yatılı'yı okumuştum güzeldi, ama biraz ağır bir anlatım olabilir zaman zaman, bu da benzer sanırım Duygu'cum eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da dediğin gibi Erencim, sanki ağır çekimde geçip gidiyor her şey. Teşekkürler. :)

      Sil
  13. füruzan 47 liler ve parasız yatılı kitaplarını okudum bunu okumadım aklımda olsun, edebiyatımızın en iyilerinden bu yazar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka kitabını okur muyum bilmiyorum, şimdilik yetti. :))

      Sil
  14. Yazarı merak edip hayatına baktım, Allah uzun versin diyorum. Ama hiç yollarımız kesişmemiş. Alıntılardaki dil çok açmadı beni açıkçası. Ama genel olarak akıcı aynı zamanda gerçekçi yazıyor anladığım kadarıyla. Kitabın konusu hakkında yazdıkların şu anki ruh halimden midir nedir bilmiyorum ama beni pek açmadı. Yazar adına üzgünüm bu konuda.
    Yorum için çok teşekkür ediyorum. :) Filmi mi vardı bu kitabın? Aklıma takıldı ona da bakayım :) Ve evet dizisini çekmişler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı ben de yeni tanıdım. :) Gerçekçi dille ve durağan yazıyor o yüzden herkese hitap etmeyebilir, ilk öykü hariç beni de pek açmadı. Öykü ve romanların fazla drama boğulup da başka şeye odaklanılmamasından hoşlanmıyorum.
      Dizisi varmış evet, son öykünün. :)

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...