23 Ocak 2023 Pazartesi

Yaz Rüzgârı (Kitap)

 


 Yazarın kitaplarına çok denk geldiğim için tarzını merak ediyordum. Kitapları pahalı olduğundan ve beğeneceğimden emin olmadığımdan satın almak yerine kütüphaneden yazarın bu kitabını seçtim.

 Radyo programı sunan Nora herkese ailevi konular hakkında tavsiyeler vermektedir. Bir gün geçmişteki uygunsuz fotoğrafları basına sızar ve çok eleştiri alır. Kısa süre sonra kaza yapar ve yıllardır görüşmediği kızı ona bakma bahanesi ile yanına gelir, birlikte eski evlerine gidip orada yaşamaya başlarlar. Annesinden nefret eden ve farklı bir amaçla yanında olan Ruby zamanla annesini daha iyi anlamaya başlar. Konuştukça birbirlerini daha iyi tanırlar. Bazı şeylerin göründüğü gibi olmadığı ortaya çıkar. Ruby yıllar önce kalbini kırdığı çocukluk aşkı ile de yüzleşmek zorunda kalır.

 Yazarın dili sade ve akıcı ama bu konuyu sevmemi sağlamadı. Karakterler ve yaşam tarzları hiç bana hitap etmediği için kitaptan keyif alamadım. Kitap bana magazinsel hayatların yaşayandığı ve kimin elinin kimin cebinde belli olmadığı bizim dizileri anımsattı. Öncelikle Nora'yı tutarsız buldum, Ruby kaç yaşına gelmiş hala sorumsuzca davranıyor, bir yanlış başka yanlışla kapatılmaz. Çocukluk aşkı desen saçma bir hayat tarzına bulaşmış sonra içimde bir eksiklik var diyip dolanıyor. Herkes yanlışlar yapmış ama hep bahaneleri de var. O yüzden yazarın bakış açısını sevmedim, espriler de güldürmedi. Zaman zaman dramatik kısımlara yer verilmişti ama bu karakterler yüzünden bana  pek geçmedi. Sadece radyoya gelmiş olan mektuplar ve Nora'nın onlara vermiş olduğu cevaplar kısmını beğendim. Sonu da eh işte diyebileceğim şekilde bitti. Genel olarak bakınca benlik bir kitap değildi, atlaya atlaya okudum. Yazardan başka bir kitap okuyacağımı sanmıyorum.


21 yorum:

  1. Benim tarzım olan bir kitap değil evet, nasılmış bir göreyim diye kütüphaneden aldım. :) Konusunu okuyunca biraz daha farklı bir şeyler beklemiştim.

    YanıtlaSil
  2. Yazarın üstünü komple çizdin yani. Hitap etmediyse yapacak bir şey yok tabi.
    Kütüphanelerde böyle yeni kitapları bulabiliyor muyuz diye merak edip baktım ama çokta yeni değilmiş 2014 yılında çıkmış.
    Yaz Rüzgarı kitabını bende daha önce görmüştüm, görüşlerini paylaştığın için çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizdim gitti. 😅 Ben ya kalp için içine alırım ya da üstünü çizerim, pek ortası yok bende. 😀 Gerçekten hitap etmedi bana, bu tarz dizi filmleri de izlemem.
      Kitap pek yeni değil evet, denk gelince almıştım. Yorumun için ben teşekkür ederim. :))

      Sil
  3. Okumak istediğim bir kitap yorum için sağolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sevmediğim için tavsiye edemiyorum ama belki seversiniz.

      Sil
  4. Yorumunu okudum, atlayıp iyi yapmışsın canım. Zaman kaybı bir kitapmış. Michael Ende'yi öneririm sana. Momo'yu severek okumuştum. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkılmıştım artık bayağı. :) Momo pahalıydı sanki, kütüphanede görürsem alayım canım. :))

      Sil
  5. Yazının ilk kısmını okurken hiç bana göre değil demiştim ikinci kısmında doğru düşünmüşüm dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu türü sevenlerin dışında kimseye hitap edeceğini düşünmüyorum. Bana bir şey katmayan ya da hayal gücümü beslemeyen kitapları vakit kaybı olarak görüyorum. :) Okunacak çok kitap varken seçici olmak lazım, yoksa kaliteli eserler okunmadan kalacak.

      Sil
  6. Umduğumuzu bulamadığımız oluyor bazen 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle oldu malesef. :) Aslında hissetmiştim böyle bir şey çıkacağını da o kadar seviliyor yazar, hadi önyargılı olmayım bir tane kitabını okuyum bari dedim. :)

      Sil
  7. bütün kitaplarında okurken duygulanıp ağlıyorum yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dram severim ama garip karakterlerin uçlardaki kötü yaşamlarını okuyup da onlar adına empati kurup üzülemeyeceğim bir de. :) Sevmedim yazarın tarzını.

      Sil
  8. Konusu benlik değilmiş.
    Yabancı yazarları okurum fakat çoğunlukla bunlar Modern Klasikler veya Dünya Klasikleri yazarları olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı yazarlarda fantastiği severim, o da kaliteli yazılmışsa. :) Onun dışında konusunu merak ettiğim bazı klasikleri okurum. Yoksa çoğu yabancı yazarın tarzı, düşünce yapısı bana uymuyor zaten.

      Sil
  9. Bana göre değilmiş bu kitap. Neyse ki kütüphaneden alıp okumuşsunuz. Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en azından para vermedim diye seviniyorum. :)) Beklentimizi karşılamayan kitaplar çıkıyor arada. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  10. Ben bu yazarın kitaplarına çok mesafeliyim ya asla elim gitmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de gitmeyecek artık. :)) Bir iki yazar daha var böyle popüler olan, onlardan da aynı olumsuz elektriği aldım nedense.

      Sil
  11. Evet kapaklar bile çok benziyor. :)) Bu tarz kitaplar bana hitap etmiyor, karakterleri de sevmeyince boşuna okumuş gibi hissediyorum. Sanırım kolay okunduğu ve kafa yormadığı için bu kadar okunuyor.

    YanıtlaSil
  12. Haklısın o da var. Malesef kötü bir kitabın reklamı çok yapılsa satışı da bol olabiliyor. :/

    YanıtlaSil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...