17 Ocak 2023 Salı

Ahlâk Aynası (Kitap)

 


 Sevgili müfred'in hediye ettiği kitaplardan biriydi. :) Kitap güzel ahlakla ilgili kısa hikayelerden oluşuyor. İnsana çeşitli durumlar karşısında yol gösteriyor ve dersler veriyor. Yönetim, adalet, israf, cömertlik, misafirperverlik gibi pek çok konu ele alınmış. Bazı hikayelerden sonra da güzel açıklamalara yer verilmiş. Altını çizdiğim bazı yerler:


 Her işe girişirken "Ameller, niyetlere göredir" hadîs-i şerîfini gözetmek gerekir.

 Evet, takdir edilen rızkın her halükarda sahibini bulacağı malumdur. Ama akıllı olanın dünyada çabayı en yüksek seviyede tutması gerekir. 

 Af çoğu zaman olması gerekendir ve teşvik edilir. Ancak akıllı kimseler, her yerde affı uygun görmemiştir. Suçluya hak ettiği cezayı vermek gerekir.

Cahil dost hayırdan da şerden de gafildir. Ufacık bir şey yüzünden senin ölümüne sebep olur da haberin bile olmaz.

 Ecel gelmeden önce tövbe etmek için acele etmeyen genç, meyvesiz ağacı andırır.


35 yorum:

  1. Evet, öyle olmak lazım. Ne zaman kimin öleceği belli olmuyor. Son pişmanlık da fayda etmez. Değerli hediyen için teşekkürler. 😊

    YanıtlaSil
  2. Kardeşliğiniz daim olsun 🙏😊

    YanıtlaSil
  3. Huzur mu veriyor dersin. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Nedense bu tür güzel sözlerin muhatabı yoksul halk oluyor. Varlıklı kişiler bu sözlerden muaf olmalı, zira onlar bu sözlerin hilâfına hareket etseler dahi sıkıntı yaşamıyorlar. Bu tespitime verilen cevap ise standart: Esas mahkeme öbür tarafta!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözlerin muhatabı herkes, fakirler içinde de zenginler içinde de uyan uymayan var. Herkes kendi davranışından mesul. Firavun'un dünyada başı bile ağrımazmış derler, önemli olan sonumuz nasıl olacak.

      Sil
  5. Güzel ahlak...En sevdiğim terimlerdendir. Güzel bir paylaşım olmuş. Teşekkür ediyorum. Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de çok severim. Günümüzde artık pek gözetilen bir şey değil maalesef. Herkes kafasına göre yaşıyor.

      Sil
  6. Kitabın hayatta karşımıza çıkacak durumlardan kısa hikayelerle örneklendirilip yol gösterici açıklamalar vermesini sevdim. Yani bir çeşit kılavuzluk yapıyor okuyana. Okumak isterim, kapak rengi de o kadar çekici ki :)
    Paylaştığın için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçek hayatta da uygulanabilecek şeyler. Ben sevdim, kapağı çok hoş gerçekten. :) Rica ederim. :)

      Sil
  7. pekii aklımda olsun, müfred in kitaplarından listem var benim okuncak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O çok okuyor, benle de not alıyorum arada. :)

      Sil
  8. Hikayelerle yol göstermesi güzel, bu şekilde verilen dersler daha etkili olabilir diye düşünüyorum Duygu'cum, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Erencim daha etkili oluyor. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Bakıyorum da kursta olunca dikkatimden kaçıyor bazen. :)

      Sil
  10. Güzel bir kitaba benziyor:))) Keyifli okumalar dilerim:) Kitap kapağındaki renge bayıldığımı söylemem gerekiyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ince bir kitap, kolay okunuyor. Kapağın rengini sevdim ben de. :)

      Sil
  11. Ne güzelmiş, alıntılar gerçekten etkileyici. :)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel anlatmışsın, alıntılar da çok iyi.

    YanıtlaSil
  13. "Ameller, niyetlere göredir" sözü o kadar güzel ve doğru ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten, niyet iyi olmadıktan sonra yapılanın da anlamı yok.

      Sil
  14. Kısa hikayelerden oluşan, ders çıkartılabilecek kitaplar okumak da yararlı oluyor. Teşekkür ederim öneri için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :) Böyle kısa hikayeler farkındalık sağlıyor. :)

      Sil
  15. hikayeleri çok seviyorum, güzel bir kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
  16. Peygamber efendimizin hayatı ve benzeri kitapları okumak normal kitapları okumaktan Daha çok iyidir insanların hayata bakış açısını güzelleştirir değiştirir. Güzel alıntılar. Kolay gelsin hocam 👍

    YanıtlaSil
  17. Ameller, niyetlere göredir. Niyet, ne kadar da önemli değil mi?

    YanıtlaSil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...