18 Ocak 2022 Salı

İstanbul Hatırası (Kitap Tanıtım)

 


 "İstanbul' a bakıyorduk denizden. Kral Byzas' ın efsanevi ülkesine, Konstantin' in imparatorluk başkentinde, II. Teodosius' un taştan bir gerdanlığı andıran surlarına, Jüstinyen' in benzersiz Ayasofya' sına, Fatih' in cihanı yönettiği Topkapı Sarayı' na, Kanuni' nin muhteşem Süleymaniye' sine..."


 Başkomser Nevzat İstanbul' da işlenmeye başlayan gizemli cinayetleri çözmeye çalışır. Cinayetlerin ortak bir noktası vardır. Kurbanların bırakıldığı yerler ve ellerinde bulunan sikkeler İstanbul' un tarihi ile ilgili önemli detaylar içermektedir. Nevzat ve ekibi ipucu bulabilmek için tarihi araştırmalara girer. Şüphe duydukları pek çok isim olur ancak bir türlü gerekli kanıtları bulamazlar. Vakit geçtikçe yeni bir cinayet işlenir, iş daha ciddiye biner. Başkomser Nevzat bir yandan yoğun mesai harcarken bir yandan sevdiklerine, dostlarına vakit ayırmaya çalışır. Çocukluk arkadaşları Demir ve Yekta, sevdiği Evgenia en yakınlarıdır. Parçalanmış ailesinden sonra onlara tutunmuştur. 

 Kitap 600 sayfaya yakın, oldukça kalın. Yoğun bir araştırmanın ürünü olduğu belli. Tarihi mekanlar ve kişilere, İstanbul' a ilgisi olanlar sevecektir. Ben türünden dolayı daha sürükleyici ve gerilimli bir eser bekliyordum ama pek heyecan uyandırmadı bende. Detaylar çok fazlaydı ve karakterlerin muhabbetleri gereğinden uzun sürüyordu. O kadar ki okurken cinayetleri unuttuğum oldu. Bu nedenle sürekli ara vererek okudum. Son 40 50 sayfa en sürükleyici kısımdı, orayı bir çırpıda okuduğumu söyleyebilirim. Gerçekten şaşırtıcı bir sondu benim için. Yine de şehrin ortasında bir yerlere cesetler bırakılırken olayların bir türlü aydınlatılamaması garip geldi bana. 

 Bölümlerin başında yer alan iki üç sayfalık kısa yazılar ise ilgi çekiciydi, şiirsel bir yanı vardı. Betimlemeler güzeldi, insanın gözünde canlanabiliyordu mekanlar. İnsanda oraları görme isteği uyandırabiliyor. Zaman zaman yazarın mesaj verme kaygısını fazlasıyla hissettim. Bu da beni biraz sıkan durumlardan biriydi, okumamı geciktirdi. Kitap biraz daha kısa tutulabilirmiş sanki. Son kısımlara gelince okuduğuma değdi dedim. 

 Kitabın İstanbul' u ve tarihi değerleri koruma konusuna dikkat çekmesi güzeldi. Her yerin betonlaştığı şu zamanda  farkındalık sağlar umarım. Benim açımdan pek sürükleyici olmasa da tarihi bilgi edinmek adına faydalı oldu. 


46 yorum:

  1. sevdiğim bir yazar, polisiye sevmesem de yazarın kitaplarını okumaya çalışıyorum sık sık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye severim ama bu tarzda değil. :) Başka kitabını okur muyum bilmiyorum.

      Sil
  2. Popüler yazar ama henüz kalemiyle tanışmadım. Olayı bağlarken arada haddindan fazla detaylar okuyor, uzatıyor gibi eleştiriler okumuştum , sen de deginmişsin biraz.Güzel oldu bu tanıtım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten konu çok uyuyor, bazı yerleri atlayarak okudum. :) Belki sen seversin, herkesin beklentisi farklı olabiliyor.

      Sil
  3. Eşim seviyor Ahmet Ümit. Bu kitap bizde var ve ben hala okumadım Duygu😇🙃🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce bir kitabını daha okumuştum ama şimdi onu hiç hatırlamıyorum. :) Elinde olması iyiymiş Sibel, değişik bir kitap ama çok uzatılmış gibi hissettiğim için bunaldım zaman zaman. 😊

      Sil
  4. Ben yazardan hiç bir kitap okumadım. Polisiye olunca insan daha heyecanlı bir şeyler bekliyor. 600 sayfalık bir kitabın sadece son 40 sayfalarının heyecanlı olması bence fazlasıyla olumsuz bir durum. Ama adınlatıcı bir tanıtım hazırlamışsın, okuyup bilgilensem de ben biraz daha uzak duracağım yazardan. Tarihi bilgiler vermesi hoş ama polisiye sürükleyici olmalı, okuyucular okurken işkence çekmemeli. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapyurdunda falan yorumlarda çok sürükleyici demişler ama bence değildi. Dediğin gibi sadece sonlarda heyecan duydum. Diğer kitapları nasıl bilmiyorum da bu polisiyeden daha çok tarih ve İstanbul için okunabilecek bir kitap. :)

      Sil
  5. Merak ettim, başka kitaplarını okudum ama buradaki daha farklı yazılmış sanırım. Beyoğlu'nun En Güzel Abisi çok akıcıydı mesela. Aşkımız Eski Bir Roman'ı da yeni okudum. O da güzeldi, sıkmadan bitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna da çok sürükleyici demişler nette ama bana hiç öyle gelmedi. Sürükleyicilikten anladığımızın farklı olduğu kesin onlarla. :)
      O kitabı okumadığım için kıyas yapamıyorum. Belki seversin bunu da. :)

      Sil
  6. dört beş kitabını okudum, bunu da okudum, yazarın kendisini seviyorum da romanlarını kötü buluyorum, yani şöyle, bu romanda da en az 100 sayfa çıkmalı, polisiye filan yazarken konuyu dağıtıyor, bir dolu gereksiz şey yazıyor :) kötü roman yazan iyi bir yazar diyom ona :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendisini pek bilmiyorum da dediğin gibi bazı kısımları çok uzun tutmuş. Bu yüzden aralıksız okuyamadım. :)

      Sil
  7. Merak ettiğim kitaplardan biri ☺️

    YanıtlaSil
  8. Bu kitap hiç olmayacak bir yerde elime geçmişti ve okumaya başlamıştım ama bitirecek vaktim olmadı ve aldığım yere bırakmak durumunda kaldım. Sonra gittiğim bir kitapevinde bakıp bulamamıştım ve açıkçası sonrasında yine saçma hayat koşturmacasında unuttum:) İyi oldu bu tanıtım ve hatırlamak için geçmişi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O durum kötü, yarıda kalınca ve zaman geçince devamı gelmiyor bir türlü. Belki yine okuma fırsatı bulursunuz. :)

      Sil
  9. Hiç dinlememiştim, tüm kitaplarında aynı karakter mi var? :)

    YanıtlaSil
  10. 600 sayfa, kitap kalınmış hakikaten. Konusu güzel geldi bana. İstanbul'u anlatması nedeniyle biraz Kara Kitap'ı anımsattı. Kısa bir polisiyesini bulup tanışmalı yazarla.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz kalın ve her ne kadar polisiye gibi görünse de günlük hayat, tarih üzerineydi bence. Bunu bilerek başlamak daha iyi olur sanırım. :)

      Sil
  11. Yazarı çok duydum ve hatta bir kitabını da eklemiştim listeme. Durgun bir kitap gibi duruyor sanırım. Fazla tarihi şeyler okuyunca ben sıkılıyorum biraz :D Tanıtım için sağ ol, emeğine sağlık Duygu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, biraz durgun ve yavaş ilerliyor. Yine de belki ilgini çeker. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  12. Yazarın kitaplarını hiç okumadım. Çok güzel tanıtmışsın, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kitapkesfi. Elimden geldiğince genel hatlarını anlatmaya çalıştım. :)

      Sil
  13. Yazarı da kitaplarını da çok severim. Hem polisiye hemde tarih. İkisini bir arada vermesş çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde sıkılarak okudum. Daha önce Sultanı Öldürmek adlı kitabını okumuştum, o da bana pek hitap etmemişti. Tarihe ilgisi olanlar daha çok sevebilir. :)

      Sil
  14. Ne güzel anlatmışsın kalemine sağlık👏

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar.
    Tanıtımını yaptığınız bu kitapla, kitap reyonlarında ve sahaflarda o kadar çok karşılaştım ki, ancak içimde bu kitabı okuma isteği hiç oluşmamıştı. Bakın siz okumaya gayret gösterip nihayetinde okuyup bitirmişsiniz. Sizin kitapla ilgili eleştirileriniz okuyunca, bu kitaba yönelmediğim için kendimi şanslı hissediyorum; çünkü asla bu kitabı okuyup bitiremezdim. Kaç tane öyle başlayıp ta bitiremediğim için yarım kalan kitaplarım var sayısını hatırlamıyorum.
    Bu güzel ve yararlı kitap paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Yazarın popüler kitaplarından biri sanırım, denk gelmeniz normaldir. Bazı kitapları bir başlayınca elinizden bırakamazsınız ama bunu bitirmem bir ayı geçti. Yararlı bilgiler var tarih konusunda fakat polisiye olayların içine sürekli bu bilgilerin katılması ve karakterlerin bu konudaki uzun sohbetleri sürükleyiciliği düşürmüş. Yine de belki okursanız beğenirsiniz. Ben de kolayca kitaplara kapılıp giden biri değilim, ince bir kitabı bile günlerce bitiremediğim oluyor. Yorumunuz için teşekkür ederim, selam ve saygılarımla.

      Sil
  16. Bir noktada cinayetleri unutturacak kadar detay veren kitaplara temkinli yaklaşırım. Yorumunuz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten, detaylarda kaybolunca unutmuştum. :)) Polisiyenin akıcı olanını severim ben de. Ben teşekkür ederim okuduğunuz için. :)

      Sil
  17. Severek okuduğum bir yazar.Bu kitabını okumamıştım.Aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
  18. Yazarın daha önce bir kitabını okumuştum.Bu eseri de çok sık karşıma çıkıyor ama henüz okumadım,kalın kitaplar bazen gözümü korkutuyor :)Ama çok takdir de ediyorum bu kadar uzun yazabildikleri için ...
    Tanıtım için çok teşekkür ederim Duygu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalın kitapları okumak bazen zor geliyor gerçekten. Bu kadar uzun yazmak da bayağı sabır gerektirir sanırım. :) Yorumun için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  19. Bu kitabını okumadım ama dediğin gibi bazen diyaloglar uzun oluyor. Senin bu gözlemlerini umarım kendisine söyleyen birileri vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitapları da aynı demek ki. Bazen bunaltıyor cidden. Belki internetteki kitap yorumlarını okuyordur. :)

      Sil
  20. Fikir edinmek için okuyabilirsin. Belki hoşuna gider, herkesin beklentisi aynı olmayabiliyor. :)

    YanıtlaSil
  21. Uzun zamandır okumak istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım yazarlardan birisi Ahmet Ümit. Ben de yazarın birkaç röportajını falan izlemiştim oradan bir sempatim oluştu ama daha kitaplarından okumadığım için çok da bir şey söyleyemeyeceğim. Faydalı bir yorum olmuş, emeğine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı pek bilmiyorum ama kitapta sürekli mesaj vermeye çalıştığı belli oluyor, sanki kendi düşüncesini çok katmış içine, öyle hissettim. O yüzden başka kitabını okumak ister miyim bilmiyorum.

      Sil
  22. Ahmet Ümit bana pek uymuyor, herkes çok övünce iki kitabını (biri bu diğeri Patasana) okudum. Romanların tarihsel bölümlerini sevdim, ağır işlemesine de itirazım yok ama polisiye kısımlarını başarılı bul(a)madım, o yüzden iki kitapla yazara noktayı koydum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da pek uymuyor. Bir de sürekli yazar kendi düşüncelerini katmaya çalışıyor gibiydi kitaba. Bazı noktalarda aynı fikirde olmadığım için biraz soğudum diyebilirim. Polisiye kısmı da biraz zayıf gibiydi gerçekten.

      Sil
  23. Polisiye pek hoşlandığım bir tarz değil. Ahmet Ümit'in birkaç romanını okudum daha önce. Polisiye romanın içine tarihe, sanat ve kültüre, diğer konulara yer verilmesi kitabı okunulur kılıyor bana göre. Bu kitabı yıllar önce okumuş olabilirim dedim. Aklımda bir şey kalmamış. Eşimin hafızası iyidir. Ona sordum, evet okumuş ve nefret etmiştin diye hatırlattı bana:) Ne yazık ki okuduğum her romanı blogumda yazamamışım. Yazarın bazı romanlarını sevmiştim. Bir de Nevzat karakterini her romanında kullanması hiç hoşuma gitmiyor. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not almayınca insan unutabiliyor ne okuduğunu. :) Polisiye severim ama okurken beni gereni ve heyecanla sayfaları çevirteni. Bunu günde 20 30 sayfa ancak okuyabildim. Konudan çok kopup her şeye değiniyor yazar. Polisiye kısmı da çok tatmin edici değildi. Tarihi bilgi ve mekanlar için okunabilir. Ben teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil

Karagöz Dersaadet'te Gölge Oyunu (Kitap)

   Blog arkadaşımız Tefrika'nın yorumlarından sonra kitabı merakla okumaya başladım. Gerçekten farklı ve dikkat çekiciydi.   Dersaadet&#...