6 Temmuz 2021 Salı

Şiirim

 

   Bir yarışma için yazdığım kahramanlık konulu şiirim. Tabi yine kazanamadım, sonuç hüsran olsa da sevinçliyim. :) Bugün iş görüşmesine gittim, iyi geçti ama olumlu geri dönüş yaparlar mı bilmiyorum. Hayırlısı artık.


Resim: Bessi(Pixabay) 



Ölüm Son Merhale


Toprak hazan yağmurlarıyla yunmuş,

Acıyla bir olmuş sineler.

İç çeker tepedeki asırlık çınar,

Çürümeye yüz tutmuş gövdesi bükülür.

Ney' in ezgisi cihanı aşar.

İkaz çalınır kulaklara, dağa, taşa...

Yaklaşmakta netameli bir fırtına.

 

Savaş her daim kol gezer bu diyarlarda.

Cehennemden aksetmiş bir od sanki,

Değdiği yeri kavurur, kırımla iştigal eder.

Toprak, ölümün pençesinde un ufak.

Yiğitler cenk eder iblisin melanetiyle,

Mahşere dek sürecek bir mücadele...

 

Karanlık hükmetmiş göğe, mavi hüzne sürgün.

Parçalanan düşler bulutlara sıçramış.

Başını semaya çevirir çocuk.

Ela gözlerinin yakamozudur,

Ölüme meydan okuyan nazarı.

İçtiği antla hayata tutunur.

Henüz on beşinde çocuk,

Belki de ömrünün son deminde.

Katliamdan geriye tek kalan...

Sınandığı o amansız günden beri,

Herkesten esirger emanet bellediği kabri.

 

Rüzgâr kan kokusunu taşır ötelerden,

Adım adım yükselir feryat figan.

Elemli bir bekleyişte çocuk,

Yakındır omuzlarına yükün binmesi.

Ölmekle öldürmenin acıklı birlikteliği...

Kim bilir kaç kez kana bulanmıştı elleri.

Nasırlaşmış elleri, anıları, yüreği...

An gelir, ufukta düşman atlılar görünür.

Azgın naraları fısıltıya dönüşür,

Vuslat arzusu canda alevlenince.

İçindeki tereddüt zincirlerini kıra kıra,

Kılıcını savura savura,

Korkusuzca ileri atılır çocuk.

 

Bir bir yere düşer yezitler,

Dalından kopmuş yaprak gibi takatsiz.

Ahlar dökülürken dillerden,

Alınan ahlar gelir dolanır boyunlara.

Nefes zehrolur şu vakitten sonra.

Nefsinin kölesi basiretsiz zalime,

Ölüm son merhale.

31 yorum:

  1. Çok güzel bir şiir🧿🧿. Benim gönlümün birincisi👏😊. İnşallah iş görüşmen gönlünce neticelenir Duygucuğum 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sibelcim, güzel yorumun ve iyi dileklerin için. Amin. 😊😊

      Sil
  2. Kalemine sağlık çok güzel. :)

    YanıtlaSil
  3. hımm, öykü gibi şiir, biraz da destansı, epik gibi, güzel, hüzünlü biras :) senin romanı da andırıyor bu şiir. iş hadi işallah işallah hayırlısı, en güzeli o olur, işe girmeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz öyküleştirmek istedim. 😀 Neredeyse fantastiğe döndürecektim zaten ama böyle bile beğenmedikler. Daha dramatik, acılı şeyler yazmam gerekiyordu demek. Jüriyle benim beklentim şiir ve öykü konusunda hep farklı oluyor nedense. :)) Hayırlısı bakalım iş konusunda, sağol canım. 😊

      Sil
  4. Amin İnşallah, teşekkür ederim müfred. :)

    YanıtlaSil
  5. Kalemine sağlık.
    Hayırlı haberler gelsin inşallah:)

    YanıtlaSil
  6. Güzel yazmışsın Duygu.. mutlu şeyleri de yaz, uzun uzun yaz :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Momentos. Yazmaya çalışırım. :) ^_^

      Sil
  7. Merhabalar.
    İlhamdır yürekten kaleme bu güzel duygu yüklü dizeleri döktüren. Hadi ben bir şiir yazayım demekle yazılmıyor. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. İnşAllah iş görüşmeniz olumlu sonuçlanır da sizi çağırırlar. Dualarımız ve düşüncelerimiz kuantum dolaşıklarına indüklenir. Ne talep edersen, önüne o çıkar. İyi ve güzel düşünmek, iyiliği ve güzelliği çağrıştırır.
    Her şey gönlünüzce olsun. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ziyaretiniz ve kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim. Yazmakta en büyük etken ilham sanırım. :)
      Duanız ve iyi dilekleriniz için de teşekkür ederim. Olumlu düşünmeye çalışıyorum ben de. :) Saygılarımla.

      Sil
  8. Vazgeçmek yok, bence çok güzel:-) İş konusunda da hayırlısı olur inşallah:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için ama artık katılmayacağım yarışmalara. Yazarsam kendim için yazarım. :) İyi dileğiniz için teşekkür ederim, amin İnşallah. :)

      Sil
  9. Vazgeçmek bence de yok. :))
    Bu şiirinizin birinci olmaması şiirinizin kötü olduğu anlamına gelmez ki sadece bu şiirden daha iyisi olduğu anlamına gelir ki bence yazdığınız şiir gayet güzel, hüzünlü... Emeğinize sağlık. :)
    Siz bilirsiniz tabii ama benim tavsiyem bırakmamanızdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim. 😊 Ben kazananlardan nette yayınlanmış olanları da okuyorum. Kendi yazma zevkimle seçilenlerinki pek uyuşmuyor. Ben de tarzımı değiştirmek istemediğim için katılmamın anlamı yok diye düşünüyorum.

      Sil
  10. Yazmaya devam. Şimdi olmadı ama bir gün kabul olacak :) İş yerinden de olumlu haberler gelir umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazsam burası için yazacağım artık. :) Umarım olumlu bir haber gelir. :)

      Sil
    2. Edebiyat dergilerine gönderdin mi hiç

      Sil
    3. Hiç göndermedim, hiç araştırmadım daha doğrusu dergileri.

      Sil
  11. Güzel dileklerin için teşekkür ederim Ause Esua. Yazmayı bırakmam zaten. :)

    YanıtlaSil
  12. Duyarlı ve hüzünlü bir şiir çok güzel :)
    Umarım iş yerinden güzel haberler alırsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun ve güzel dileğin için teşekkür ederim DüşTasarımcısı. 😊

      Sil
  13. Amin teşekkür ederim ama hâlâ dönüş olmadı. Bundan da umudu kesmeliyim galiba. :)
    Şiiri beğenmene sevindim İlkay. Yorumun için teşekkür ederim. Basit şeyler haricinde şiir yazmam aslında, ilk kez ciddiyetle yazdığım bu olmuştu. :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzelmiş aslında olsun biz beğenerek okuduk😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmene sevindim diaryofmeri. 😊

      Sil
  15. Bence ilgi alanındaki konuları çok güzel dökmüşsün dizelere. Şiir dalında da başarılı bulduğumu samimiyetle paylaşmak isterim. Şansın bol olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim. :) Şiir konusu aslında ilgi alanım sayılmaz, öylesine arada bir şeyler karalıyorum. En çok roman yazmayı severim. :))

      Sil

Kış Bahçesi (Kitap)

    Bir süredir okuma konusunda yavaşım, Ramazan ve bayram derken günler çabuk geçmiş. Yazardan okuduğum ilk kitaptı bu, oldukça sevdim ben....