7 Temmuz 2021 Çarşamba

Karakterler Listesi (Savaş Çığırtkanı)

 



   Merhaba arkadaşlar. Karıştırıldığı gerekçesiyle romanımdaki karakterlerden kısaca bahsettiğim bir liste hazırladım. :) Henüz okumayı bitirmemiş olanlar için fazla detaya girmedim ve bitirenler için de ikinci kitap öncesi hatırlatma olsun istedim. Kim nerenin lideri, kim kimin nesi ve göreve giden gruplara yer verdim. Önemli olmayan ya da gelecekte bahsetmeyeceğim kişileri ise atladım. Umarım düzgün bir liste olmuştur. :) 


Kara Elçi- Atalarından Lider Harula' yı kendi dönemine getirip onla birlikte dünyaya hükmetmeyi planlayan bir ihtiyar.

Avcı- Kara Elçi ile birleşip dünyayı savaşa sürüklemeye çalışan gizemli maskeli. Liderler toplantısına sızar.

 

Liderler

Lider Canova- Butah' ın lideri. 48 yaşında. Toplantıda herkesi kehanet hakkında uyardığı sırada öldürülür.

Lider Zorkan- Dazzap' ın lideri. 42 yaşında. Kimseye kolayca güvenmez, öfkeli biri. Lider Canova ile yakın dostlardı.

Lider Saraç- Melmor’ un lideri. 30lu yaşlarda. Toplantıya ev sahipliği yapan kişi. Liderlikte gözü yok, şartlar nedeniyle lider olmuş biri. 

Lider Lazinka- Galnas' ın lideri. 43 yaşında. Çıkarları için uğraşan güçlü biri.

Lider Alaz- Libmons' un lideri. 28 yaşında. Lider Lazinka ile iş birliği içinde.

Lider Cender- Meguan' ın lideri. 30lu yaşlarda. Sanata düşkün, renkli ve ilginç birisi.

Lider Canas- Lider Canova' nın oğlu. 26 yaşında. Canova ölünce yerine geçer. Babasının intikamını alacağını söyleyerek araştırma için diğer ülkelere savaşçılarını yollar.

Lider Harula- Tarihin en karanlık lideridir. Geleceğe gidip dünyaya hükmetmek istemektedir.

 

Yardımcılar

Karay- Lider Saraç' ın en önemli yardımcısı, güçlü bir savaşçı.

Garnap, Karyel- Lider Cender' in yardımcıları.

Şeyad, Valyon, Loravn, Sulna- Lider Canova' nın yardımcıları.

Yaputa- Lider Lazinka' nın yardımcısı. Daha önce bir gözünü kaybetmiştir.

Chitan- Lider Zorkan’ ın yardımcısı.

 

Galnas’ a Giden Grup

Serenay- 20 yaşında, okçulukta iyi.

Elbruz- 23 yaşında, kılıç kullanımında iyi. Serenay' ın çocukluk arkadaşı.

Yazel- Serenay' ın kardeşi. 12 yaşında. Görevde ablasına eşlik ediyor.

Janef- 30lu yaşlarda, evli ve çocuğu var. Güçlü bir savaşçı.

Verda, Ayda- İkizler, 30lu yaşlardalar. Verda savaş okulu, Ayda sanat okulu mezunu. Ayda kardeşine eşlik ediyor.

Akbar- İyi bir gözlemci, sessiz biri. Kayıp kardeşini aramaktadır.

Geyul- Dışa dönük, çok konuşan, iri yapılı biri.

 

Melmor' a Giden Grup

Yenira- 30lu yaşlarda, oldukça güçlü kuvvetli, insanlara çabuk ısınamayan biri.

Farak- 24 yaşında, enerjik ve eğlenceli biri.

Tiran- 27 yaşında, ağırbaşlı, Farak’ ın çocukluk arkadaşı.

Boratak- Lider Canova' nın yeğeni, iyi nişancı, asil görünümlü.

Ceddil- 20li yaşlarının sonunda, agresif, enerjik, yakın dövüşte iyi, kamçılı topuz kullanır.

Berzab- 40lı yaşlarda, uzlaşmacı, alçakgönüllü.

 

Dazzap’ a Giden Grup

Kazzam- Fiziksel olarak çok güçlü, ağır yükler taşıyabilir.

Markos- Beyaz saçlı, arbalet kullanır.

Dorma- Binicilik ve yakın dövüşte iyi. Savaş okulundan birincilikle mezun oldu.

Har- Dorma' nın kardeşi, 12 yaşında, Yazel' in okul arkadaşı. 

Yusan- Esmer tenli, tıbbi bilgisi var, iyi bir dövüşçü.

Holant- 30 yaşında, yapılı biri.

Mir- 28 yaşında, minyon tipli. 

 

Meguan' a Giden Grup

Sırat- Yakın dövüşte iyi, el göz koordinasyonu mükemmel.

Colevis- Sırat ın arkadaşı, azimli biri.

Elyama- Dost canlısı, nazik.

Zebbar- İri yarı biri, sabırsız, dövüşlerde genellikle balta kullanır.

Katra- Kısa boylu, şüpheci, görevden başka şeyi önemsemez.

 

Libmons’ a Giden Grup

Benay- Güçlü, azimli bir savaşçı. Binicilikte iyi. 

Podal- Çoğu şeyi ciddiye almaz, kafasına göre yaşayan biri. Saçını sık sık boyar.

Creyn- 30lu yaşlarda, Yusan' ın kocası, ciddi ve sorumluluk sahibi.

Elarin- 20li yaşlarda, sakin ve mantıklı biri.

 

Diğerleri

Fuban- Savaş Ustası olarak bilinir. Güçlü, iyi stratejiler geliştirir.

Mazal- Lider Saraç' ın eşi ve büyük destekçisi. Güçlü bir savaşçı.

Barsuk- Alev Soluyanlardan biri, kendi ekibiyle takılıyor.

Azaka- Sesin Muhafızlarından biri. Kendi halinde dünyayı dolaşıyor.

Jarlon, Zugant- Karanlık Orduyu yönetiyor, Lider Harula döneminde yaşıyorlar.

Saro- Meguan' da yaşayan Butahlı. Elyama’ ya yardım eder.

Rembar- Akbar' ın kayıp kardeşi.

Beyaz, Karan- Serenay ve Yazel' in anne babası.

Hezel, Aztek- Elbruz' un anne ve babası.

22 yorum:

  1. İsimler çok güzel seçilmiş😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmene sevindim. 😊 İsim uydurmayı seviyorum. Normalde Türkçe isim düşünsem hep kararsız kalıyorum, bulamıyorum. 😃

      Sil
  2. Bu hatırlatma ikinci kitap için çok iyi oldu:-) Bu arada geçen gün aklıma geldi; ilk kitap için sayfa sayısı belli mi, ne kadar olmuş?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listenin işe yaramasına sevindim. :) İlk kitap için tüm yazdıklarım Word' de 130 sayfayı bulmuş. :) İkinci ne kadar sürer bilmiyorum.

      Sil
    2. Tabi kitap olarak düşünce artacaktır bu sayı, gayet iyi 🙏

      Sil
    3. Teşekkür ederim. Kitap boyutuna göre artar evet. :)

      Sil
  3. "Yenira" hâlâ favorim :)
    Liste çok iyi olmuş. Emeğinize sağlık. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir isim evet. :) Karakteri de değişik, notlarıma onu karizmatik kibirli diye düşmüşüm, sonra romanın gidişatına göre değişti biraz. 😃

      Sil
  4. Bu kadar ismi bulmak bile büyük bir başarı. :) Kurgunun güzelliğinden bahsetmiyorum bile. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim okurix, öyle düşünmene sevindim. :) İsim uydurmak keyifli bayağı, gerçi bazı isimler birbirine benzemiş de olsun artık. 😀

      Sil
  5. Kafama göre takılıyorum isim konusunda. :)

    YanıtlaSil
  6. eveet iyi oldu bu, hatırladık, ikinci kitabı okurken de lazım olur kim kimdi nerdeydi nabıyordu diye :) ikinci kitapta savaş olcak artık herhalde :) ikinci kitapta serenay lider olsun, öne çıksın. en sevdiğim o :) serenay dan sonra ise yine serenayın grubundakileri seviyorum, ikizleri de diğer hepsini de :) bir de benay. diğer bütün kahramanlar onlara hizmet etsinler hehehe :) serenay lider olsun, bir de aşık olsun, elçi, avcı harula telef olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitapta savaş olacak evet, az savaş filmi izleyim bari. 😀
      Serenay bu durumda lider olabilir mi hiç? 😃 Bu konuda uyuşmadığımız kesin. Serenay benim için ön planda olan biri değil. En sevdiğim üç kişiyi sayacak olursam Zorkan, Avcı, Ceddil. 😁 Bir de Mazal' ı seviyorum, henüz fazla anlatmadım ama. :)
      Aşk konusuna pek giremem herhalde, hem fırsat da olmuyor. Serenay' ı kimle çift yapacağımı biliyorum ama. 😀 Aklıma arkadaşım Undine' nin eleştirisi geldi. Sevdiğin karakterleri hep yalnız yapıyorsun, hiç sevdiği birileri yok demişti. :)))

      Sil
    2. yazanla okuyanın görüşleri farklı oluyo akıllım :) insan sevdiği kahramanı lider görmek istiyor :) zorkan avcı ceddil mazal benim için yan karakterler hahahaa :) hım bak o zaman serenayı çift yapma, çünkü, sevdiğin karakterlerden değil ya, şimdi onu çift yaparsan kötü biriyle yapabilirsin, o nedenle dapmaaa :) o zaman önce sevdiklerini yani zorkanı, avcıyı, ceddili çift yap, aşık olsunlar, evlensinler filan. serenayı yapcaksan çok önemli bir kahramanla yap ama :) hehe ya sen istediğin gibi yaz ya takılıyom ben sana, ben yerli dizileri de böyler izliyorum,i örneğin maraşlıda mahur ve maraşlı dışındakiler ilgimi çekmiyor, veya sen çal kapımı da iki başrolü izliyom sadece, baş belası nda da iki başrool :) hani böyle izlerken yakınlık kurarız yaa bazen özdeşleşiriz, serenayın grubu benim keyifle arkadaş olabileceğim grup, ne güzel olurdu o grupla gizemli maceralar :)

      Sil
    3. Görüşler farklı olabiliyor evet. Olsun bu da ayrı renk katar. :))
      Serenay' ı severim de en sevdiklerim içinde değil ama. Kötü biriyle yapmam merak etme. 😀
      Takıldığını biliyorum, ben de takılmak istedim. Herkes farklı karakteri yakın hissedebilir tabi. 😀

      Sil
  7. Avcıyla ilgili yan öyküler de olsaydı keşke. Fangirlük yapmaya geldim bloğuna. 😂 Liste güzel olmuş, Fantastik kitapların başında veya sonunda olur ya tıpkı öyle, hatırlatma için güzel canım, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana özel yazarım daha sonra Merve. 😂 Evet, fantastik kitaplara ekliyorlar bazen. Başa koysam daha iyi olurdu belki. :)

      Sil
  8. Okudukça insan alışıyor isimlere. Yine de ara verince unutulabilir. Bakmak isteyen olursa diye hazırladım. :)
    Finali yazmak benim için eğlenceliydi, hep o anı bekledim. :D 😎

    YanıtlaSil
  9. karakterler listesi bayağı kalabalık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz fazla karakter oldu evet. Kurgu için gerekliydi. :)

      Sil
  10. Bu ara yoğunluktan epeydir blog dolaşamıyorum. Güzel bir bilgilendirme olmuş. Oldukça fazla karakter var. Hikaye kağıda dökülse ne hoş olur. Ben ekrandan okumayı sevmeyenlerdenim. Umarım kitaplaşır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekrandan okumak zor oluyor biraz. :) Bitirirsem belki yayınevlerine gönderip şansımı denerim. Teşekkür ederim. :)

      Sil

Kış Bahçesi (Kitap)

    Bir süredir okuma konusunda yavaşım, Ramazan ve bayram derken günler çabuk geçmiş. Yazardan okuduğum ilk kitaptı bu, oldukça sevdim ben....