25 Eylül 2024 Çarşamba

Mihail (Kitap)

 


 Adrien çok iş değiştirdiği ve gezip tozduğu için çevresi tarafından eleştirilen bir genç. Toplum baskısı yüzünden annesi de üzgündür ama Adrien kimseye kulak asmaz, hayata farklı pencereden bakıyordur. Bir gün kitap okuyan üstü başı dağınık bir gençle karşılaşınca onunla dost olmak ister, onda görünenden farklı bir şeyler olduğunu sezer.

 Adrien bundan sonra Mihail'in peşini bırakmaz, onun sevgisini kazanmaya kararlıdır. Mihail ise bilgece lafları ve kendine has tarzıyla onu şaşırtmaktadır. Mihail, Adrien için eşi benzeri olmayan biridir ve onu daha iyi tanımak için elinden geleni yapar. Mihail'in tokat gibi çarpan lafları olsa da zamanla kendisine yakın davranmaya çalışan kişilere kendini açar.

 Kitabı çok sevdim, yazarı ilk kez okudum. Yazarın anlatımındaki nahifliği ve karakterlerin derinliğini sevdim. Özellikle Mihail karakteri çok farklı, merak uyandırıcı. Kitap boyunca onu Adrien gibi daha iyi tanımak için sabırsızlık hissettim ben de. Dostluk konusu gerçekten nakış gibi işlenmiş, böyle bir dostluğa imrenmemek elde değil. Herkese tavsiye ederim. 


Merak edilecek bir nesne gibi görmüyorum ki sizi, tam tersine, hayran olduğum bir insan sayıyorum...

Gözlerine bakarsınız, sizinkilerin aynıdır ve orada kendi arzularınızın sonsuzluğunu görürsünüz.

Siz, sakın sezdirmeyin onlara bir yaram olduğunu, yoksa hemen koşup ellerini daldırırlar bu yaraya.

Özgürlüğünü yitirmemiş insan, ruhunun yüce yanlarından da, zayıf yanlarından da habersizdir.


8 yorum:

  1. Kitabı merak ettim. Olaylardan çok karakterlerin düşünceleri üzerinde durulan bir kitapmış gibi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet olay pek yok, daha çok karakterlerin zengin iç dünyasını tanıyoruz. Bayağı sevdim o yüzden, güzeldi. :)

      Sil
  2. Panait İstrati, iyidir ki sevmişsin.... Güzel de anlatmışsın. Akdeniz adlı romanı da dönem ve yaşadığımız coğrafyayı, o dönem insanlarını ve hayatı anlatan, nahifliğin tadını buram buram hissettiren bir kısa romandır. Aklının bir köşesinde bulunsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yazarın tarzını sevdiğim için başka kitaplarını da okumak istiyorum. Bu kitap da aklımda olsun. :))

      Sil
  3. Alıntılar çok güzel. Özellikle sonuncusu çok hoşuma gitti .Teşekkürler, sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sibelcim, alıntıları beğenmene sevindim. :))

      Sil
  4. çok kitabı olanlardan. bikaç tane okudum, bunu da okurums tabisi pekuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha yeni tanıdım yazarı, başka kitaplarını da okumak isterim. :)

      Sil

Mihail (Kitap)

   Adrien çok iş değiştirdiği ve gezip tozduğu için çevresi tarafından eleştirilen bir genç. Toplum baskısı yüzünden annesi de üzgündür ama ...