20 Temmuz 2024 Cumartesi

Bay Pond'un Paradoksları (Kitap)

 


 Arka kapak yazısını beğenince kitabı almıştım. Hakkında hiçbir bilgim yoktu. Çok akıcı olmasa da okuması keyifliydi.

 Bir memur olan Bay Pond çevresindekileri sözleriyle şaşırtmaktadır. Garip ifadelerle insanlara bir kısmı kendi başından geçmiş olan çeşitli hikayeler anlatır. 

 Pond bir dedektif sezgisi ile pek çok olayı çözüme kavuşturur. Söyledikleri başta akla, mantığa sığmasa da yaptığı açıklamalar neticesinde durum anlaşılır. Mesela ilk öyküde adamları fazla disiplinli olduğu için başarısız olan bir meraşelden bahsediyordu. En sevdiğim kısım da bu oldu. Doğru yaptığına çok emin olan kişi yanılgıya en yakın olandır bazen. 

 Kitaptaki bazı olaylar ve karakterin bunlara yaklaşımı gerçekten ilgi çekiciydi. Kimsenin göremediği şeyleri Pond iyi fark ediyor, beklenmedik şekilde yorumluyordu. İnsanlar onun anormal konuştuğunu düşünse de sonunda hak veriyorlardı. Kitabın mizahi yönü de vardı, keyifle okuduğumu söyleyebilirim. Etkileyici ve derin bir kurgusu yoktu ama kafa dağıtmak için okunabilir.


Ben, Bay Pond'un kafasında da bir anlığına yüzeye çıkıp sonra dibe batan canavarlar olduğunu biliyordum.

Her şey kötü gitti, çünkü disiplin fazlasıyla iyiydi.

İnsanları körleştiren, delirten ve yanlış yollara sevk eden tutkular arasında en kötüsü ve en soğuğudur küçümseme.

Bir insan öldükten sonra dirilir de durdurulan bir konuşma bir daha asla hayata döndürülemez. Güzel hafif bir konuşma paramparça edildiğinde bir daha asla bir araya getirilemez, çünkü dağılan parçaların hepsini bulamazsınız.


20 yorum:

  1. Modern Klasikleri tamamlayıp okuma gibi bir düşüncem var benimde ama yetişmek biraz zor oluyor. :)
    Bu kitapta gözden kaçırdıklarımdan olmuş. Yorumun sayesinde keşfetmiş oldum. Etkileyici ve derin bir kurguya sahip değil dediğin için öncelik listemde değil ama şans verebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilgimi çekenleri okuyorum, bir de bu kitaplar daha uygun, o yüzden alıyorum. :)) Fazla beklentiye girmeden keyifle okunabilecek bir kitap. :) Yorumun için teşekkürler. :)

      Sil
  2. Yazarı çok merak ediyorum canım, bilgilendirici bir inceleme olmuş. Ellerine sağlık. Alıntıları da beğendim, derin sözcüklerle dolu. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, güzel ve farklı bir kitaptı. Güzel cümleler vardı içinde. :)

      Sil
  3. Duymamıştım bu kitabı. Teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
  4. bu yazar çok iyi :) bütün kitapları okunur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarını bilmiyorum, bir bakayım. :)

      Sil
  5. Sherlock -vari bir şey heralde. Böyle dedektif hikayeleri bana hep onun gölgesi gibi geliyor.. Ama modern klasik hmmm bakayım hiç duymadım adamı. Tenkyuuu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi çapında güzel kitap. Sherlock'tan başka okudun mu dedektiflik hikayeleri? :)) John Verdon daha iyi yazıyor bana kalırsa da. 😀

      Sil
  6. Buna bir bakayım, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Alıntılar güzel, kitap da ilgimi çekti. Ah bir fırsatım olsa da okusam *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat olmayınca her şeye yetişmek zor oluyor. :) Yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  8. Bu tip farklı karakterleri severim. Teşekkürler öneri için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı değişik bir karakter evet. Rica ederim. :)

      Sil
  9. Fazla disiplin iyi bir şey değil demek ki. :)
    Tabii başarılı olmak isteyenler için.
    Ama herzaman amaç sadece başarı olmuyor. Bazen sadece kendini iyi hissetmek için yapıyor insan ne yapıyorsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her şeyin fazlası zarar. Kişi ne kadar plan yapıp kendine güvense de sonuç beklediğinden farklı olabilir. :)

      Sil
  10. Modern klasikleri severim ama bu kitap nedense hiç dikkatimi çekmemiş. Senin yazından gördüm şimdi. İlgimi çekti konusu😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kez kitapçıda gördüm. İlgimi çekince almıştım, ilginç ve hoş bir kitap. 😀

      Sil

Vahşetin Çağrısı (Kitap)

   Yazarın doğa ve hayvanlar üzerine yazdığı kitapları daha seviyorum. Her şeyi çarpıcı bir gerçeklikle anlatıyor. Buck adlı köpek yaşadığı ...