4 Mayıs 2024 Cumartesi

Karagöz Dersaadet'te Gölge Oyunu (Kitap)

 


 Blog arkadaşımız Tefrika'nın yorumlarından sonra kitabı merakla okumaya başladım. Gerçekten farklı ve dikkat çekiciydi.

  Dersaadet'te gizemli olaylar yaşanmaya başlayınca fısıltılar, dedikodular alır başını gider. Kıyametin yaklaştığı söylentileri ortamı daha da gerer. Bu süreçte Zaptiye Teşkilatı'nın  hafiyeleri Karagöz ve Cevat, Muzaffer Bey'in talimatlarını yerine getirir. Ancak onlar gizemi çözmek için çabaladıkça başlarına türlü belalar gelir. Korku ile insanların elini kolunu bağlayan, Sultan'ı alt etmek isteyen kimdir? Bunu öğrenmek pek kolay olmayacak.

 Kitabın dili akıcı olduğu için bir çırpıda ve keyifle okudum. Karakterler çok iyi tasarlanmış. Öyle ki okurken gerçekten o döneme gidip gelmiş gibi hissettim kendimi. Mekânlar, diyaloglar, karakterlerin esprili atışmaları tam bir uyum içindeydi. Karagöz'ün cabbarlığı, Cevat'ın hazır cevaplılığı ve ölüme kafa tutuşu, Sami'nin talihsiz laboratuvarları, yakışıklı Ziya'nın ha bire bozulan fiyakası güzel detaylardı.

 Tüm bunların dışında arka planda gelişen olaylar ve insanların zaaflarının neye sebep olduğunu görmek manidardı. Tüm sırlar yavaş yavaş çözülürken kurgunun zenginliğinin farkına varıyoruz. Finalini de beğendim, yazarın kalemine sağlık.

 Kitabı genel olarak sevdim, biraz argo kelimeler var, okumak isteyeceklere söylemiş olayım. Farklı bir kurgu okumak isteyenlere tavsiye ederim. :)


Mahzenlerde güneş yüzü görmesin, bitlenip pirelenip uyuz olsun, parmaklarını fareler kemirsin de kaşınacak tırnak bulamasın...


"Ne yani, adamlar bekliyor diye laboratuvarı mı patlatacağız?" Sami Bey Cevat'ın gözlerinde beliren ifadeden ürktü.

"Olmaz Cevat Beycim!"

"Sanki ilk defa mı yapacaksın Sami Beycim?"


Şu şişler, yaralarım geçer de, güzel çehrem kara bulutların arkasındaki güneş gibi yeniden doğar inan lakin senin şu façan duvardaki çentik gibi kalacak yüzünde korkarım.


Ölümden korkmuyorum izzetle ölmek zilletle yaşamaktan yeğdir.


İnsanlar ekseriyetle güneşe dönen ayçiçeği gibi güce yönelen döneklerdir.


14 yorum:

  1. Bilmediğim bir kitaptı ama farklı olmasıyla ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben keyifle okudum. Komedi, gizem, aksiyon her şey var. :))

      Sil
  2. Hem yorumundan hem de alıntılardan güzel bir dönem kitabı olduğu belli oluyor. Karagöz'ü duymamıştım ve merak ettim. Emeğine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) O dönem iyi yansıtılmış, bayağı farklı karakterler var. :)

      Sil
  3. Bizim bildiğimiz Karagöz'le bir alakası yok değil mi?

    YanıtlaSil
  4. Kitap benim de bayağı bir ilgimi çekti. Bir kenara not aldım. İlk alıntıdaki beddua iyiymiş:) Tanıtım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Okuması keyifli bir kitaptı. :)

      Sil
  5. hımm okunabilir ivit, tefrikada da vardı hıhıms :)

    YanıtlaSil
  6. Pek ilgimi çekmedi kitap, okumam diye düşünüyorum. Emeğine sağlık canım😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, ben severek okudum. :) Teşekkürler canım. :)

      Sil
  7. Keyifli bir kitaba benziyor :) İlk defa duydum desem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet keyifliydi. Ben de yeni haberdar oldum. :)

      Sil

Sohbet Vakti

    Son zamanlarda plan yapmayı, çabalamayı azalttım. Bu bir bakıma iyi oldu, eskisi kadar stresli hissetmiyorum artık. Her şeyi oluruna bır...