19 Kasım 2023 Pazar

Jujutsu Kaisen 0 (Manga)

 


 Jujutsu Kaisen serisinin 0. cildi olarak çıkan sayısı. Önceden anime filmini izlediğim için konuyu biliyordum. Beni şaşırtan ise sonda yer alan manga yazarının açıklamasıydı. Jujutsu Kaisen'in ön hikayesi olarak bu cildi yazmış. Sonra çok beğenilince Jujutsu Kaisen serisini yazmaya başlamış. Animesi ise buradan başlamamıştı. İlk sezon ve ikinci sezonun arasında bu bölüm piyasaya anime filmi olarak sürülmüştü. Bence güzel de olmuş bu şekilde planlanması.

  Konusunu tekrar hatırlayalım. Jujutsu Koleji lanetlerle mücadele edecek öğrenciler yetiştirmektedir.  Tabii bunlar lanet enerjisi kullanabilen yetenekli büyücülerdir. (Lanetler aslında insanların negatif enerjilerinden biçimlenen varlıklardır ve tehlike saçmaktadırlar.) Yuta Okkotsu ise yıllardır bir lanetle yaşamak zorunda olan bir genç. Onu hiç bırakmayan lanet Yuta'ya zorbalık yapan herkese saldırır. Sonunda birkaç öğrenci ağır yaralanınca kolej hocası Gojo duruma el atar. İnfaz edilmesi istenen genci kollar ve onu eğitmeye başlar.

 Yuta ruhsal olarak çöküşün eşiğine gelmişken Gojo'nun sözleri ile umutlanır ve gücünü olumlu anlamda kullanabileceğine inanır. Sınıf arkadaşlarıyla göreve çıkar. Dövüş sırasında ilk kez lanet Rika'nın gücünü ödünç alır, insanları kurtarır. Rika'nın gücü, Gojo'nun eskiden en yakın arkadaşı olan Geto'nun dikkatini çeker. Geto sıradan insanlardan nefret etmekte ve lanetler için çabalamaktadır. Çünkü zayıf insanlar için kendisi gibi özel insanlar hep savaşmış ve kayıplar vermiştir. Bu durumu tersine çevirmek ister. Bunun için de çok güçlü olan Rika'yı ele geçirmeye çalışır. Topladığı lanetler ve lanet kullanıcıları ile şehir meydanında büyük bir saldırıya başlar. Tabii kolejdeki herkes bu olaya müdahale ederken Geto savunmasız halde kalan okulu basar ve Yuta'ya saldırır.

 Şimdi biraz geçmişe gidelim. Rika ve Yuta çocukken tanışıp yakın arkadaş olmuştu. Hatta büyüyünce evleneceklerine dair birbirlerine söz verirler. Ancak kısa süre sonra Rika bir kaza geçirir, Yuta şoka girince onun ölümüne karşı çıkar, kabullenmek istemez. O gün Rika lanete dönüşür ve bir daha Yuta'nın peşini bırakmaz. Okuldaki dövüşte ikisi birlikte Geto'ya karşı savaşır. 

 Animesi harika görsellerinin müziklerle de desteklenmesi ile çok daha etkileyiciydi. Ama bu şekilde okumak da güzel bir deneyim oldu. :))


Lanete yalnızca lanet karşı koyabilir.


Okullar, hastaneler. İnsanlar geçmişi hatırladıkça bu mekanlar negatif enerji toplar ve bu birikme bu sefer de olduğu gibi lanet yaratır.


İnsanların arasına karışmak istiyorum! Birileri bana ihtiyaç duysun istiyorum! Yaşamamın sorun yaratmayacağına inanmak istiyorum.


Acı çekip çekmemen gelişim hızınızı doğrudan etkiler.


Bu, benim kendi teorim ama aşktan daha karışık bir lanet olmadığını düşünüyorum.



13 yorum:

  1. Sinemada izlediğim ilk film ❣️
    Açılışı bununla yaptığım için mutluyum 🌝🌚
    Çok iyi oldu bu cildi alman. Yuta ve Gojo en sevdiğin karakterlerdendi zaten. Ben de işte, Toji kapaklı cildin çıkmasını bekliyorum öyle 😂
    Geto hakkında bir düşmanı anlatmaktan çok yitip gitmiş birini anlatır gibisin. Filmi izlediğimizde hiç böyle düşünmemiştik🤧💔
    Alıntılar, özellikle Gojo'nun aşk ile ilgili teorisi ve Yuta'nın yaşamak istemesi çok iyi 💕
    Aradaki bilgi sayfaları ve kenar köşeye çizilmiş küçük notlar animede olmadığı için okumak lazım.
    0.cilt ismi de çok çekiyor beni.
    Bu arada yazı spoiler içerikli (Geto'nun okulu basma planı gibi) izleyecekler okumasa iyi olur hehe
    Keyifli bir okuma olmuş, yazını okumak da keyiflendirdi✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de sinemada izlediğim ilk anime filmiydi. Bayılmıştım. 😀 🥰 Evet Yuta'yı sevdiğim için aldım, Gojo çok az var da olsun. 😀
      Geto'nun eski halini çok sevmişken bu hali üzüyor. O yüzden benim için yitip gitmiş biri. 😅 Filmi izlediğimizde geçmişini bilmediğimiz için direkt sevmeyerek başlamıştık zaten. :))
      Aradaki notlar sevimli ve bilgilendiriciydi. 😀 Spoiler içeriyor yazım evet, instagramdan düzelttim de burada ne spoilerlar vermişim zaten bundan bir şey olmaz. 😅🤭 Teşekkürler yorumun için. 🥰🌹

      Sil
    2. Ooo ikimizin de sinemada izlediği ilk anime filmi Jujutsu Kaisen 0! Oleeey!
      Evettt filmi izlerken çok kolaydı kötü karakterden hemen nefret etmek ama şimdi böyleyiz 😭
      Ve evet Gojo az var ve beyaz bandajındansa siyah ve tabi bandajsız halini daha çok seviyorum, ki burada az görünüyor gözleri.
      Ama çok iyi gidip tekrar izlemem lazım şimdi 🌚

      Sil
  2. Konusu güzelmiş Duygu'cum ama ben izlemeyi tercih ediyorum, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animesi güzeldi, tavsiye ederim. Sevgiler. :)

      Sil
  3. Konusu ilginçmiş dikkatimi çekti. Animesini duymuştum daha önce ama izlemedim, kitabını alabilirim aklımda olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusunu çok sevmiştim ben de. Seri ilerledikçe daha derinleşiyor tabii kurgu. Yanlış anlaşılmasın da roman değil çizgi roman bu. :))

      Sil
  4. Anime izlemeyi seviyorum ama Türkçe dublaj olursa alt yazı mı bu anime ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alt yazılı evet, bunlar dublaj yapılmıyor pek. :)

      Sil
  5. Hiç okumadığım bir tür bu. Son dönemde oldukça popüler aslında. Bir giriş yapmalı sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben fantastik macerayı çok sevdiğim için bu türdeki animeleri izlerim ve bazen mangalarını da alıyorum. İlgisini çekenler için güzel.

      Sil
  6. bakayım buna indirim varsa alıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı sitelerde 60 TL civarında, daha uygun. :)

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...