22 Kasım 2023 Çarşamba

Fırtınada Yanacaksın (Kitap)

 


  Bu aralar polisiye okumak istediğim için bu kitaba başladım. İlk yarıdan sonrası daha akıcı ve heyecanlıydı. 

 Dedektif Gurney bir gün bir vaka hakkında bölge savcısından teklif alır. Bir cinayet işlenmiştir. Kline olaylara dışarıdan bakabilecek birine ihtiyaç olduğunu söyleyerek ondan görevde yer almasını ister. Gurney işine çok bağlı olsa da kararsızlık içinde kalır ama sonra kabul eder. Siyahiler ve beyazlar arasında bir çatışma patlak verecek gibidir. Irkçılığın giderek arttığı dönemde polisler ve ardından başka insanlar da öldürülür. Televizyondaki programlarda da olaylar çarpıtılıp belli çevrenin suçlu olduğu algısı oluşturulmakta bu da toplum düzenini tehdit etmektedir.

 Gurney'in çalıştığı soruşturma ekibinde ipleri eline alıp her şeyi istediği gibi yönlendiren şef Beckert vardır. Gurney bu adamdan hoşlanmaz ve kafasına takılan sorulara yanıt araması Beckert'i rahatsız etmeye başlar. Kendi çıkarını düşünen Kline de sonunda artan gerilim yüzünden Gurney'i görevden alır.

 Gurney ise işini yarım bırakmaz. Vurulan polis eşlerine de üzüldüğü için cinayetleri çözmek ister. Kafasını kurcalayan şey delillerin abartı boyutunda çokluğudur, sanki birileri sahte deliller bırakmak istemiştir. Teşkilattan birinin bile işin içinde olabileceğini düşünür. Bunun üzerine birkaç kişinin yardımı ile olayı kendi araştırmaya başlar. Bir şeyleri çözmeye başladıkça işin göründüğünden daha karışık olduğunu anlar. Şüpheli listesi kabarıktır, yeni cinayetler de işlenmeye devam eder.

  Kitabı severek okudum. Yazarın detaylara önem vermesi, karakter analizleri hikayeye gerçekçilik katmış. Okurken sanki yazar bunları kendi yaşamış da anlatıyor gibi hissettim. Basının veya yetkililerin bir şeyleri nasıl çarpıttığını, insanları nasıl yönlendirdiğini görmek de düşündürücüydü. Gurney'in cinayet olaylarına çok dahil olmasına rağmen hâlâ hassas olması ve insanların acısını hissetmesi de güzel detaydı.

 Polisiyede sanırım en beğendiğim yazar, sadece kitabın biraz daha gerilim ağırlıklı olmasını isterdim. Sonlara doğru gerilim hissediliyor yine ama daha çok bulmacanın parçalarının yavaş yavaş birleştiğini görüyoruz. Sonu gerçekten beklenmedik ve detaylıydı. Kurgu çok iyi düşünülmüşse de tek bir noktaya takıldım. Katil hedefindeki kişilerden bu kadar nefret ediyorsa niye sadece o kişileri doğrudan öldürüp meseleyi bitirmemiş, çok fazla risk almış. Spoiler olmasın diye detaya giremiyorum. Bir de Gurney'in eşi ile olan iletişimi bana garip geldi, nedense aralarında gerçek bir samimiyet hissedemedim. Daha önce okuduğum kitaplarının üzerinden çok zaman geçtiği için hatırlamıyorum ama hep böyle miydi araları bilemedim. 


Adına haber denilen şeyin sıklıkla suni olarak yaratılan tartışmaları, kısmi gerçeklerin abartılmasını ve hakkında hiçbir şey yapamayacakları olayları niteleyen bir terim olduğu kanaatindeydiler. 

Bir başkasının acısı karşısında irkilmek empati duygusunun varlığını ortaya koyar. Bu da en değerli insani niteliklerden biridir.

Gurney bir hayli kederlenmiş, bir taraftan bu şekilde hissediyor olmayı hayretle karşılanmıştı. Boğazında bir şeylerin düğümlendiğini hissederken gözleri yaşardı.

İşlerin yoluna girmesini istediklerinden bahseden insanlar Gurney'i hep huzursuz ederdi. Çünkü bu, gerçeklerden çok düzenin devamının arzulandığı manasını taşırdı. 

Siyaset denen şey artık bağırıp çağırmadan, yalanlardan ve tehditlerden ibaret.


19 yorum:

  1. Aslında ilgi çekici görünüyor ama sanırım otopsili kanlı da bir kitap (emin değilim tabi). Yani bu tip kitaplardaki karanlık hava beni geriyor, kanlı olsun olmasın. Ben daha çok dedektiflik yanı ağır basan kitapları seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otopsili değil, konusu geçiyor da ilgili kişi sadece önemli bilgileri dedektife aktarıyor. Ben gerilimi aksiyonu severim, o yüzden hafif Agatha kitaplarındansa daha hareketli romanları seviyorum. Bu bile bana göre hafifti biraz. Gerçekçi olması ve içerdiği detaylar yönünden sevdim.

      Sil
  2. İlginçmiş. Zevk alarak okuduğuna sevindim. Ah ulen milliyetçilik, medya ve siyaset. Siyaset bir de milletin sırtından geçinmek demek, onu unutmuş yazar bey :')
    Sevdim 🌞
    Gelecekte polisiye okuyacağım. O zaman bu önerilerine göre hareket ederim 😍

    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyasetten nefret ederim, dedektif de öyle biri neyse ki. İnsanlara, toplumlara güvenmek zor, hele de bu dönemde. Polisiye okuyacak olursan tavsiye ederim. 😀 Yorumun için teşekkürler canım. 🥰

      Sil
    2. Ben de yaşadığımız siyasetten nefret eden bir siyasetçiyim haha.
      Peki Verdon'un kitaplarını sıralarsan nasıl olur? İyi bir polisiye yazarı, en sevdiğin sıraya göre okumak isterim kitaplarını.

      Sil
    3. Yazarın yazma sırasına göre gidebilirsin. Aklından Bir Sayı Tut ile başla bence. Mesela bu kitapta da henüz okumadığım kitaplarına göndermeler vardı. Sıra çok gerekli değil ama ufak tefek bilgiler içeriyor önceki kitaplara dair. :) Ben bir de Kurt Gölü'nü okumuştum.

      Sil
    4. Hee anladım. Tamamdır. En meşhurdan başlayayım o zaman tenkyuuu.

      Sil
  3. bu yazarın okudum ben de tüm kitaplarını :)

    YanıtlaSil
  4. Biraz uzun yazsa da diğer polisiye yazarlarından daha gerçekçi yazdığını düşünüyorum. Yüzeysel polisiyeyi sevmem çünkü. :)

    YanıtlaSil
  5. Yazarın okuduğum üç kitabını da ben size tavsiye ediyorum Duygu Hanım. Peter Pan Ölmeli, Gözlerini Sımsıkı Kapat, Şeytanı Uyandırma...Üçünde de Dedektif Dave Gurney var. Aklından Bir Sayı Tut kitabı, bir arkadaşımdan ödünç alıp okumuştum. Sizin okuduğunuz bu kitabı listeme yazmıştım. Alacağım.
    Anlatım ve paylaşım için teşekkür ediyorum size. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. O kitapları da merak ediyorum, belki kütüphaneye falan gidersem alıp okurum. Bu karakter nedeniyle seriyi seviyorum. :))

      Sil
    2. Doğru, bahsetmiştin onu okuduğundan. :)

      Sil
  6. Polisiye, gerilim, gizem barındıran kitapları okumayı severim. Şu aralar dizi/filmden yana seçimlerim de bu türlere doğru yöneliyor. Kitabın adını not alacağım, teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, severek okuduğum bir kitap oldu. Ara ara polisiye okumak kafa dağıtmak için iyi oluyor. :)

      Sil
  7. "Siyaset denen şey artık bağırıp çağırmadan, yalanlardan ve tehditlerden ibaret."

    Kitap tanıtımından ziyade şu söz ilgimi çekti. Ne kadar da doğru! Hani derler ya "Dağılın beyler, adam haklı!" diye, aynen öyle.

    YanıtlaSil
  8. Polisiye okumayı her zaman severim bu yazara bir bakayım. :)

    YanıtlaSil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...