22 Ekim 2022 Cumartesi

Doğu Ekspresinde Cinayet (Kitap)

 


 Yıllar önce yazarın sadece bir iki kitabını okumuştum ama aklımda bir şey kalmadığı için bir kitabını daha okuyum diyerek kütüphaneden aldım bunu.

 Dedektif Poirot'un bindiği Doğu Ekspresinde bir cinayet işlenir. Yılın o dönemlerinde tenha olan trenin normalden kalabalık olması cinayeti daha karmaşık hale getirir. Kar yağışı nedeniyle yol da kapanmıştır. Poirot cinayeti çözmek için çok kişiyle görüşür.

 Kitabın genelinde dedektifin sorgulamalarını okuyoruz. İnsanların kişiliklerini de hesaba katarak akılcı sorular soruyor. Yeterince bilgi topladıkları sonra bir oyun oynamaya karar veriyor. Kitabı okurken daha çok bulmaca çözüyor gibi hissettim. Okuması keyifliydi ama gerilim ya da heyecan hissettirmedi bana. Ben polisiyede gerilimi, kovalamacayı, heyecanı severim. Hani meraktan duramayıp sayfaları hızlı hızlı çevirirsiniz ya bu kitapta olmadı o. Sonu enteresan bir şekilde bağlanmıştı. Dedektif zeki ve dikkatli biri. Sonu şaşırtıcıydı ama bazı kısımlar biraz zorlama gibi geldi. Bir de ben artık polisiyelerde katilin kim ya da kimler olduğunu umursamıyor, tahmin etmeye çalışmıyorum. Çünkü çoğu kurguda katilin farklı kişi olduğu düşündürülmeye çalışılıyor. Bence süreç, olayların akışı ve merak uyandırıcılık daha önemli. Okuması rahat olan, kafa dağıtmalık bir kitap okumak isteyenlere tavsiye ederim. 

42 yorum:

  1. neyse ilk defa filmini daha önce izlemiş olduğum bir kitap buldum :)
    hep önce kitabı okurdum ama bunun filmini izledim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izlemedim, sanırım kitaba göre daha hareketli ve heyecanlıdır. Kitap bana çok durağan geldi. :)

      Sil
  2. Düşüncelerimi yazmışsın :) Ama farklı bir kitap için... Marketten bir kitap aldım okuduktan sonra çocuk kitabı gibi geldi ama üzerinde öyle bir ibare yoktu. Dediğin gibi olaylar örgüsünde gerilim ve heyecan olmayınca dümdüz okuyup geçiyorsun. Bu duyguların eksikliğini hissediyor insan. Ama diğer taraftan okuduğum Martı yayınlarının Sherlok Holmes'unu sevdim. Doğu Ekspresinde Cinayeti'de severmişim gibi geliyor ama orada sanki çok daha fazla karakter varmış gibi geldi bana (Filmini izlemiştim). Bu kesinlikle kafamın karışmasına neden olur :)
    Emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle dümdüz okuyup geçtim ben de. Dedektifte bile yeterli heyecanı hissedemedim, sadece rutin şekilde görevini yapıyor gibiydi. :)
      Mesela önceden okuduğum Gördüğüne Asla İnanma çok iyiydi. Bazı sevmediğim detaylar olsa da kitap boyunca katil ve cinayetleri çözmeye çalışan kişi arasındaki gerilimi hissettim. :)
      Doğu Ekspresinde Cinayet bol karakterli evet ama karışık değil. Aynı isimler çok dönüp durunca alışıyorsun. :)

      Sil
  3. Karakter çok ama okuyunca alışılıyor. Ben kitabın durağan olmasından sıkıldım biraz. :)

    YanıtlaSil
  4. agata nın iyilerinden bu :) bunun eski film versiyonunu tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de biraz gerilim macera polisiye okumak istiyorum bu ara. Irene Adller'in Sherlock, Lüpen ve ben serisinin Operada Cinayet romanını aldım. Sanırım Sherlock Holmes'in çocukluk maceraları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O seriyi bilmiyordum, baktım şimdi de pahalı geldi fiyatları bana. Çocuk kitabı gibi görünüyor. :)

      Sil
  6. Agatha Christie okumayı çok severim. Bu kitabını da severek okumuştum. Bu kitabın aynı isimle film uyarlaması da var. Hatta başrollerinde Johnny Depp de yer alıyor. Öneririm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın başka kitabını okur muyum bilmiyorum ama filmi izlerim sanırım, az önce fragmanına baktım, güzel görünüyor. :)

      Sil
  7. Agatha Christie ile "On Kişiydiler" isimli kitabıyla tanışmıştım. "Doğu Ekspresinde Cinayet" ise merak ettiğim bir kitabı. John Verdon okuduktan sonra diğer cinayet romanları beni pek tatmin etmese de genel olarak beğendiğim bir yazar oldu. Bu kitabına da yorumunuz üzerine bakacağım. Ellerinize sağlık. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. John Verdon'un kitaplarını severek okumuştum, beğendiğim bir yazar. Kütüphaneden diğer kitaplarını alıp okumak istiyorum. :) Yorum için teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Filmini izlemiştim bunun. Sonundaki durum dışında filmdeki akış cezbedici değildi pek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptaki gibi o zaman. Kitabın çoğu dedektifin şüphelilere soru sorup yanıt almasıyla geçiyor.

      Sil
  9. Bende seneler önce okumuştum aslında bugünlerde yeniden okunabilir. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradan çok vakit geçince insan okuma ihtiyacı hissediyor ama yazardan başka kitap okur muyum bilmiyorum. :))

      Sil
  10. Agatha Christie kitaplarını merak ediyorum ama bir türlü fırsatım olmadı. Sevilen bir yazar olduğu için beklentim yüksekti ama durağan yorumunu görünce beklentiyi düşürüp okursam daha iyi olacak galiba. Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar çok seviliyor ama fazla beklentiye girmemek iyi olur. Benim polisiyeden beklediğim hareket ve gerilim olunca benim için yavaş ilerleyen bir kitap oldu. Başkaları bu tarz seviyor olabilir. :) Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  11. Agatha Christie'nin tüm kitaplarını okudum. Önceden sildiğim gönderilerim arasında birçok incelemem vardı. Severim çok bu yazarı. Çerezlik niyetinde kitapları. Hep böyle şey hissettirdi bana. Sanki dedikodu yapan bir teyzeyi dinliyormuşum, olaylar hemen yanımdaki bir mahallede gerçekleşiyormuş gibi geliyor nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın tarzı beni çok çekmedi, başka kitabını okur muyum bilmiyorum. Herkesin beklentisi ve ilgisi farklı tabi. :)

      Sil
  12. polisiye romanları hiç sayfaları hızlı hızlı çevirtmedi bana doğrusunu söylemek gerekirse :D onlarda olması gereken heyecanı, büyüyü bazen bir siyasi bazen de bir fantezi metininde fazlasıyla buldum hep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki heyecanlı bir kitaba denk gelmemişsin. :))
      Siyasi kitap okumam ben de hiç heyecan uyandıracağını sanmıyorum. Fantastik zaten en sevdiğim tür. :)

      Sil
  13. Ben bunu çizgi roman formatında okumuştum, çizimleri de iyi olunca epey sevmiştim. Bu yorumdan sonra kitap olarak alır mıyım emin değilim ama ikonik bir hikaye sonuçta, senin gibi kütüphanede vs. denk gelirsem bakarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizimler olunca daha güzel gelmiştir. :) Belki kitabı da seversin, seveni çok. Kütüphanelerde genelde bulunan bir yazar, bakabilirsin oraya. :)

      Sil
  14. Ben gerilimli kanlı olanları daha seviyorum, tek sevmediğim son zamanlarda polisiyelerde cinsel içeriğin artması. Sanki öyle yazmayınca iyi kitap yazılamıyor, çok itici geliyor bana.
    Agatha kitapları eski olunca günümüz tekniklerine göre hafif kalıyor. O yüzden merak hissi uyandırmıyor pek bende. :)

    YanıtlaSil
  15. Agatha Christie hiç okumadığım yazarlardan, merak ediyorum, birkaç kitabı listemde ama almadım:))) Bu kitabı da en çok merak ettiklerim arasında:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversin belki, okuyup görmen lazım. :)) Kütüphanelerde de oluyor çoğu kitabı.

      Sil
  16. Agatha Christie çok farklı bir tarz, katili tahmin etmek asla mümkün olmuyor:)) yorumuna katılıyorum Duygu'cum eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin etmek zor çünkü her şeyi bilmiyoruz ki yazar açıklamadan nereden bilelim. Çünkü özellikle saklıyor yazarlar. :) Dediğim gibi benim için katilin kim olduğu değil içerik ve süreç önemli. Yazarın kitaplarını durağan buluyorum. Teşekkürler Erencim. :))

      Sil
  17. Dedektif, sorgulama falan severim bunları :)

    YanıtlaSil
  18. Doğu Ekspresi'ni görünce bizim meşhur turistik tren turu aklıma geldi:) İçeriği tam bilmiyorum ama insan istemeden de olsa orası da ne kadar müsait diye düşünüyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedektif İstanbul'a da uğruyor kısa süreli ama bu farklı ekspres malesef. :))

      Sil
  19. Ah Poirot, canım Poirot :) Çok severiz eşimle. Hatta dizisi var izliyoruz; bir süre izlemeyince hemen "Dede'ye sahip çıkalım" (dizinin yorumlarında birisi böyle yazmıştı, o günden beri biz de kullanıyoruz:)) deyip açıyoruz bir bölüm :) Lisedeyken halk kütüphanesindeki tüm Agatha Christie kitaplarını okumuştum. Çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok seveni var biliyorum. Kütüphanelerde ben de görürdüm hep kitapları. :) Kitapta hiç Poirot'un heyecanını hissedemedim, daha çok rutin görevlerini yapıyor gibi bir ruh halindeydi. Sevdim de diyemem sevmedim de. :)

      Sil
  20. Bu yazarı daha hiç okumadım, halbuki ne çok kitabı var:) Kafa dağıtmalık demişsiniz ekledim listeme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sayıda kitabı var, evet. Yazarın hayranı da çok. Benim için kafa dağıtmalık zor bir kurgusu yok. :))

      Sil
  21. Ben kitabı okumadım ama filmini izledim. Ünlü oyuncu kadrosu sayesinde izlemesi keyifliydi. Yazardan sadece On Küçük Zenci'yi okudum. Güzeldi ama günümüz polisiyelerinden farklıydı. Başka kitaplarını da okumalıyım duygusunu hissetmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. On Küçük Zenci'yi biliyorum ben de. Dediğin gibi günümüz polisiyelerine benzemiyor. Günümüzde teknolojik gelişmeler sayesinde daha ayrıntılı teknikler uygulandığı için yazarın bahsettiği yöntemler biraz havada kalmış gibi geliyor. :)

      Sil
  22. En sevdiğim yazarlardandır Agatha Christie. Tabii şimdinin action dolu kitapları gibi değil sakin sakin akar hikayeleri. Bu da çok sevdiklerimden ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı sakin ilerliyor, o yüzden hiç gerilim hissedemiyorum. Yine de bulmaca çözer gibi okunabilir. :))

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...