24 Temmuz 2022 Pazar

BCP Temmuz - Arte(Anime)

 


 Blogları Canlandırma Projesinin bu ayki teması İspanyol kültürü ya da romantik-drama. Bu ay katılmayı düşünmüyordum ama kısa bir animeye denk gelince izleyim dedim. Aslında konu doğrudan romantik değil ama etiketlerde romantizmi görünce başlamış oldum. Belki devamı gelirse daha romantik ağırlıklı ilerleyecektir. Animenin ilk sezonu 12 bölümden oluşuyor.

 Arte, Rönesans Dönemi'nde Floransa' da yaşayan genç bir kızdır. Hayali ressam olmaktır ama dönemin koşulları nedeniyle annesi buna karşı çıkar. Annesine göre mutlu olmasının yolu asil bir bey ile evlenebilmesidir. Arte hayallerinin peşinden koşup evini terk eder ve çırak olarak bir atölyede iş bulmaya çalışır. Bu süreçte çok zorluk çeker çünkü sadece erkekler atölyelerde çalışmaktadır ama Arte hiç yılmaz.

 Anime zaten kısa olduğu için konuyu daha fazla uzatmayım. Arte azimli ve güçlü biri olmasına rağmen bazen saflık boyutunda hareketler sergileyebiliyor. Bazı karakterleri pek sevemedim. En sevdiğim karakter Arte'nin ustası oldu. Bence hep düşünerek hareket eden ve Arte'yi kollayan biriydi. O dönemde kız olduğu için zaten hep gözler Arte'nin üstündeydi. Usta Leo da gerektiği kadar sert ve mesafeli davranarak en iyisini yaptı. 

 Anime boyunca olayların biraz hızlı geliştiğini düşünüyorum. Finalini sevdim, insanlar arasındaki iş birliği güzel işlenmişti. Devam sezonu gelirse usta için izleyeceğim. Romantizmin düşük dozda kalması karakterlerin ruhuna daha uygun olacaktır. Bekleyip göreceğiz artık. :) Mangası da varmış, ilgililere duyurulur. Dönem animeleri ve günlük hayattan kesitler sevenlere tavsiye ederim. 

 


63 yorum:

  1. Hani benden hiç bahsetmemişsin. Animeyi sana ben önermiştim beni unutmuşsun. Arte çıtır çerez bir animeydi benim gözümde. Resimle ilgili olması yüzünden izledim. Bir de Rönesans devrinde geçmesi hoşuma gitti. Dönemin kadınlara olan bakışı iyi yansıtılmıştı, kadınlar hala günümüzde de ayrımcılığa uğruyor gerçi değişen hiç birşey yok. Neyse kalemine sağlık canım, aydınlatıcı bir tanıtım olmuş. İkinci sezonda bakalım neler olacak, bekliyoruz. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim, hep senin önerilerine bakıyorum zaten tek tek söylemeye gerek yok bence. 😝😄 Konusu güzel aslında ama daha iyi işlenebilirdi, bazı karakterler seviyeyi düşürdü biraz. Olaylar da hızlı ilerliyordu. Bekleyelim bakalım ikinci sezonu. Yorumun için teşekkürler, sayende izledim. :))

      Sil
    2. Dediğin karakteri anladım haklısın, sinir olmuştum o kadına. Kadınlar yani yetişkin kadınlar erkek gibi çizilmişti bir de. Çok çirkin. 😅 Ben de senin önerilerini izleyeceğim Duygucum. Sınavdan sonra daha uygun olur, bakalım nasıl olacak . 😂

      Sil
    3. O kadından başka Yuri'yi de sevmedim, ikisi de doğal değildi. 😀 Mushishi'yi izlemelisin hemen, konuşuruz bol bol. Neyse bir hafta kaldı. :)) Herkese cevap yazmışsın ehehe. 😆😆

      Sil
    4. Yuri'yi sevmedim ben de. İzleyeceğim merak etme sen canım. 😂 Valla öyle yapmışım. Bloğunu sahiplendim. :D

      Sil
    5. Kendi bloğun gibi kullan, yabancılık çekme. 😂😂

      Sil
    6. Ahaha onayı da aldım. 😂

      Sil
  2. Anne pek haklı değil, kısaca kızı evlenip lüks hayat yaşasın istiyor. Zaten düzgün insan bulmak da imkansız gibi bir şey. :)

    YanıtlaSil
  3. Filmi olsa izlemedim açıkçası, anime olduğu için baktım buna. Animeler daha cazip geliyor bana. :) Fırsat olursa belki bakarsın, rica ederim. :)

    YanıtlaSil
  4. İnsanın hayallerinin peşinden koşması ile ilgili motivasyon sağlayacağı için beğendim, not alayım :)

    YanıtlaSil
  5. hımm floransa resim usta sevceğim konular peki :) bu ay ilk sen yazdın herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversin bence de, güzel çizimler yapıyorlar. :) Erken yazdım bitirince, beklemeyi sevmiyorum. :))

      Sil
    2. İnsanda resim yapma isteği uyandıran bir animeydi, umarım seversiniz Deeptone. :D

      Sil
    3. eveet severim :) sen ne zaman baçlıycan blog yazmayaa :)

      Sil
    4. Ben bloğa katılmıyorum ama Duygu isterse öykü yazabiliriz. Ne dersin Duygu? 😂

      Sil
    5. O ayrı o ayrı, gelmelisin bloga. :)) Forumdan güzel burası. 😀 Fırsat olursa ileride yazabiliriz.

      Sil
  6. Kızını vasıfsız görüyordu, çeyizi de yok diye tek çare zengin koca diyordu. Kızın hayallerini umursamıyordu. Ben de yorum yapmış oldum görünce. :D

    YanıtlaSil
  7. Arte'yi izleyip öyle yorum yapmak istedim. Ilk 3 bölümünü izledim. İyi gidiyor sevdim yani 🙂 Animenin geçtiği dönem farklı geldi. Ve bu öncelikle hoşuma giden kısımdı. Ustayı ben de tuttum. 🙂
    Çok teşekkürler 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo çok hızlısın. Farklı bir dönem olması renk katmış. :)) Usta'nın hayatı daha detaylı işlenseydi keşke. Ben teşekkür ederim ilgin için, beğenmene sevindim. 😀

      Sil
    2. Jenerikleri çıkarınca 20 dakika bile değil bölümler, başladığı gibi bitti. İzlemekten keyif aldım. Karakterlerin yaşı küçüktü (mesela çocuk öğrenci) ama mesajlar her yaşa göreydi. Bir de insan sevdiği bir meslek bulup sıkıca sarılmalı... Sıkılmadan izledim yani, tekrar teşekkürler :)

      Sil
    3. Az bölümlü olunca fırsat bulup izlemiştim ben de. Ben de keyif almıştım ama daha iyi olabilirdi. Arte'nin şehir değiştirdiği kısımlar biraz zorlama gibi geldi bana. Ben teşekkür ederim. :))

      Sil
  8. Ben halen anime işine giremedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Mushishi ile başlayabilirsiniz. Hem ilgi çekici, hem gizemli. Anime çizimleri de sanatsal ve sıradışı bayağı. :))

      Sil
  9. Yarın gün içinde izlicem :) beğendim fragmanı ve konuyu

    YanıtlaSil
  10. Güzel animeymiş fırsat bulursam bakarım:)
    Bu ayın BCP konusu güzelmiş ilk sen yaptın galiba canım:)
    Ben daha yazacağım bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazını merakla bekliyorum. İlk ben yazdım sanırım, fırsat bulunca aradan çıkarayım dedim. :)

      Sil
  11. İlginçmiş bu konusu olarak ilgi çekici duruyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında konusu biraz klasik ama eğlenceli de biraz anime. :)

      Sil
  12. Hala anime ile tanışmayan ben.....

    YanıtlaSil
  13. Anime izleyen biri değilim fakat çok seveni olduğunu görüyorum ve ilgiyle okuyorum, bulaşır mı bana işte ondan çok emin değilim:)
    Yazıdaki karakter aslında benim uzun yıllardır çok keyifle izlediğim bir televizyon kanalıyla adaş. Kaliteli bir -yabancı- kültür kanalıdır, sinema, dans, bale, konser, opera, belgesel ne aranırsa vardır; belki ilgi çeker diyerek linkini şöylece bırakıyorum:)

    https://www.arte.tv/en/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğiniz tür denk gelirse seveceğinizi düşünüyorum. Animeler de kitaplar gibi sevdiği tür ve tarzı bulması gerek insanın. :)) Bahsettiğiniz kanalı bilmiyordum, bir göz atayım. :)

      Sil
  14. Bu ay en sevdiğim tema var. Romantizme doymak istiyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ay için güzel bir Kore dizisi seçip izlemek istiyordum ama tam sınav ayına denk gelince vakit kalmadı. Sonraki aylara bakarız artık. :))

      Sil
  15. konusu güzelmiş ilgimi çekti rönesans floransa filan listeme ekledim anime kültürüm olmadığından seçmekte zorlanıyorum bu iyi oldu teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin, çok beğendim diyemem ama izlemesi keyifliydi. :)

      Sil
  16. Hayalleri için gemileri yakınları her zaman sevmişimdir :)

    YanıtlaSil
  17. Fırsat bulsam izleyeceğim de bu ara bayağı geriden geliyorum bazı işlerden dolayı, geçen ay da küçük bir tatil yapmıştım, her şey kaldı:))) Senin daha önce önerdiklerinden olanları da izleyemedim daha:))) Konusu ilgimi çekti, umarım izleyebilirim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen fırsat bulamıyoruz, normal. :) Diğer önerdiklerim daha iyiydi bence, bu mutlaka izlenmeli diyemem. Konusunu sevdiysen ayrı tabi. :)

      Sil
  18. Anime izlemeye bir türlü başlayamadım, bu iyi bir seçim olabilir. Ortaçağda bir kadın ressam Artemisia Gentileschi'nin hayatını okumuştum. Bu dizide keyifli olabilir, izlemeye çalışacağım.. Teşekkürler, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay izlenen bir anime, kafa yordurmayan. :) Bu karakter o ressamdan esinlenerek oluşturulmuş sanırım, o yüzden ilgini çekebilir. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  19. Güzel bir animeye benziyor Duygu'cum, merak ettim, bu arada mushilerden bir kaç bölüm izleme fırsatım oldu, güzelmiş gerçekten, ara ara izleyebilirim, eline sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mushishi'yi beğenmene sevindim Erencim, onun kendine has yönünü çok seviyorum. :)) Teşekkür ederim.

      Sil
  20. Ya ben bir süredir anime izlemediğimi fark ettim şimdi. :)):))

    YanıtlaSil
  21. Tüm animeleri izleyemesem de arada ilginç olanlar da çıkıyor çocuklarla izliyoruz 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da herkesçe izlenebilir, güzel bir animeydi. 🙂

      Sil
  22. Olayların hızlı gelişmesi bazen hoşuma gidebilir, finali de sevdiysen şans verebilirim :)

    YanıtlaSil
  23. Bu çok tatlıymış ya :) Böyle hayallerinin peşinden koşma hikayelerini seviyorum. Yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  24. Güzel tanıtım olmuş ellerine sağlık. Anime izleyebileceğim günlere döndüğümde bakacağım mutlaka. Avrupa temasını kullanan animelerin garip öğretici unsurları bana hep büyüleyici geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, kafa dağıtmak için izlenebilir, güzeldi. :)

      Sil
  25. Güzelmiş, çok benzemiyor ama bana Kırmızı saçlı Pamuk Prenses'i hatırlattı kız, azmiyle. Romantizm usta ile mi? Öyle olsa sevinirim çünkü çok sevdim bu beyi ben :) Kalemine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu izlememiştim, merak ediyordum. :) Romantizm diye başladım ama romantizm yoktu öyle. Belki devam sezonu gelirse görürüz. Kız ustaya hayranlık besliyor da usta da duygularını belli etmeyen biri. Şimdilik bir şey yok ortada yani. :))

      Sil
    2. Hadi ya, bu da iyiymiş. Ben izlerken şiplersem romantizm yok diye üzülmem değil ama fanartlar beni idare eder hehe :D Teşekkürler :))

      Sil
    3. İnsan ister istemez şipliyor ama biraz da yaş farkı olunca bilemedim. Usta böyle daha karizmatik bence. :)) Devamı gelirse onun için bakacağım zaten. :))

      Sil
  26. aa severim kesin :) çizimleri şeye benziyor ya eskiden külkedisi animesi vardı müziği hala kulaklarımda çok güzeldii çizimi ona benziyor ^^

    YanıtlaSil
  27. dur dediğim külkedisini de buldum bir sürü versiyonu olunca bulmak zor oluyo çok severdim bunuuu https://en.wikipedia.org/wiki/Cinderella_(TV_series)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu hiç görmemiştim, çok çeşidi var gerçekten. :))
      Arte güzel animeydi, seversin sanırım. :)

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...